W201 M111 Kompressor + Turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Paljonko nyt on puristussuhde ja kuinka suuri on sytytyksen maksimiennakko? Pysyykö ilman lämpötila kurissa välijäähyn kanssa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

vakio puristussuhde,sytkää en oo ees kattonu enkä koskenu,lämpötilaa en oo mitannu coolerin kanssa. ainoo mittaus mitä on ni ahto ja sit pakolämpö. pakolämmöt ollu nyt max 800. nyt kasaan kovilla pulteilla ja kiinnitysliiman kans tiivisteen.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

laineracing kirjoitti:vakio puristussuhde,sytkää en oo ees kattonu enkä koskenu,lämpötilaa en oo mitannu coolerin kanssa...
Minä jouduin pudottamaan sytytystä myöhemmälle nakutuksen vuoksi. Omassa ei 8 asteen pudotus (max. ennakko noin 17 astetta) vielä riittänyt vakiopuristuksella. Mulla ei ole cooleria ja lämpötila nousee ainakin 40 astetta kompressorissa kevyenkin ahtopaineen myötä. Coolerin jälkeinen lämpötila olisi mielnkiintoinen tieto. Jos lämpötila ei pysy kurissa lienee pakko pudottaa sytytysennakkoa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tilasin sytytysboxin Jaycarilta ja osat tulivat Australiasta , en ole vielä ehtinyt laskea nippeleitä. Kokoonpano on vuorossa myöhemmin, mahdollisesti joulun tienoilla.

Jäähdytin vaihtuu alkuperäisestä Saab 9000-mallin vastaavaan, jossa lämpökytkimellä ohjattu sähköpuhallin. Kuvassa vanha ja uusi jäähdytin flekteineen. Saabin jäähdyttimen kennon mitat ovat 500 x 400 x 36. Letkujen kanssa on vielä pieniä virityksiä tiedossa.

Kuva

Tässä sovittelen Fordin välijäähyä (Transit Connect) konehuoneeseen. Kennon mitat ovat: pituus (virtaussuunnassa) 340, leveys 135 ja paksuus 75. Jäähy siirtyy vielä pari senttiä eteenpäin ja alaspäin. Se saattaa muuttua vielä vesijäähdytteiseksi.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tomant kirjoitti: Jäähdytin vaihtuu alkuperäisestä Saab 9000-mallin vastaavaan, jossa lämpökytkimellä ohjattu sähköpuhallin. Kuvassa vanha ja uusi jäähdytin flekteineen. Saabin jäähdyttimen kennon mitat ovat 500 x 400 x 36. Letkujen kanssa on vielä pieniä virityksiä tiedossa.

tomant
Mikäs vika mersun omassa yhtä leveässä mallissa (vai oliko jopa yli 60cm leveä)? 2.6 litraisessa on kaksi sähköflektiä. Automaattilaatikollisen mallisen kun ottaa niin voi jäähdyttää vaikka turbolta tulevan öljyn siinä samalla hinnalla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

AK47 kirjoitti:
tomant kirjoitti: Jäähdytin vaihtuu alkuperäisestä Saab 9000-mallin vastaavaan, jossa lämpökytkimellä ohjattu sähköpuhallin. Kuvassa vanha ja uusi jäähdytin flekteineen. Saabin jäähdyttimen kennon mitat ovat 500 x 400 x 36. Letkujen kanssa on vielä pieniä virityksiä tiedossa.

tomant
Mikäs vika mersun omassa yhtä leveässä mallissa (vai oliko jopa yli 60cm leveä)? 2.6 litraisessa on kaksi sähköflektiä. Automaattilaatikollisen mallisen kun ottaa niin voi jäähdyttää vaikka turbolta tulevan öljyn siinä samalla hinnalla.
Ei kai Mersun osissa mitään vikaa ole. Ei vain sattunut kohdalle, kun aikoinaan olin tsyylaria etsimässä. Onko siinäkin flektit tsyylarin ja koneen välissä? Tuohon Saabin versioon löytyi 80-asteinen lämpökytkin ja se oli muutenkin sopivan kokoinen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

260 flektit on syylärin etupuolella. Hoksasin tänään kun kävin romiksel kattoo yhtä w201/260E joka ajettu vasen kylki edellä reippaasti ojaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
rodion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 11.11.2004 23:23

Viesti Kirjoittaja rodion »

Hello,

I am very interested in your modifications, because you used the KE-Jetronic on a blown car.
I am planning to supercharge a M117 E50 engine with KE-Jet (original 265hp, 10:1 compression, knock sensor).
It should get only a smooth pressure of 0,3bar - I think I will be able to achieve about 330-340hp.

Unfortunately the one and only suomi-english translator is gone,
so I do not understand anything you write...

Maybe you can make a short summary of the modifications you have done?

Thanks in advance!

regards from Germany
Rod
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

rodion kirjoitti:Hello,

I am very interested in your modifications, because you used the KE-Jetronic on a blown car.
I am planning to supercharge a M117 E50 engine with KE-Jet (original 265hp, 10:1 compression, knock sensor).
It should get only a smooth pressure of 0,3bar - I think I will be able to achieve about 330-340hp.

Unfortunately the one and only suomi-english translator is gone,
so I do not understand anything you write...

Maybe you can make a short summary of the modifications you have done?

Thanks in advance!

regards from Germany
Rod
The modifications so far are strictly bolt-on. Here is a short list of the mods:
*TechEdge 2J1 wideband lambda meter, with narrowband simulation
*Amperemeter added in series with EHA for base mixture setting
*Use of cold enrichment injector to enrichen mixture at WOT (doesn't help much)
*Self made 4-2-1 short exhaust manifold from 42,4 x 2,6 elbows (nearly equal length)
*KKK03 turbo with internal wastegate (oil return through block skirt)
*Self made 2,5" downpipe and exhaust pipe and kat removal. Wastegate pipe merges smoothly in downpipe. The second half of the pipe is still original 48 mm with two silencers
*Self made 2" boost pipe to KE-Jet (blow through)

Next on job list:
*Small air-to-air intercooler
*Bigger radiator with electric fan
*Programmable ignition kit (Jaycar / Silicon Chip)

Later on job list:
*2,5" exhaust pipe all the way with one freeflow silencer
*ASD diff with manual lock control (not needed yet ;-)
*Modifying intercooler to water cooling (maybe)
*Saab APC knock control (maybe)
*Laycock-de Normanville overdrive (gear splitter) (maybe)

The KKK03 gives max 0,8...0,9 bar boost with the wastegate but detonation is a problem above 0,4...0,5 bar. I have experienced with different air-fuel-ratios and ignition timings. The AFR doesn't seem to be critical. My lambda is now set mechanically to 0,92 (EHA screw) and electronically to 0,95 (narrowband simulation). Ignition retard (-8 degrees in EZL KAT) and enrichment only gives poor fuel consumption so far, it hasn't cured detonation. The next steps are the intercooler and the programmable ignition. With these I hope to get back to normal consumption at cruise speed and reasonable power without detonation at WOT acceleration.

I try to keep the car street legal as long as possible.

Hope this will help you

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Öljynjäähdytin?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kesän varalle mietityttää moottorin öljyn lämpötila. Miten öljynjäähdyttimen saa kätevästi liitettyä M102-koneeseen? Löytyykö pienikokoista ryöstölaippaa suodattimen alle, kun siellä on tilaa niukasti?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

löytyy putsarin alle semmosta laippaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo ohuin laippa mitä oon nähny on ollu 12mm paksu. Tarvikeliike tääl, joka edustaa siis CD Cardic Fixus tms niin niil o sellanen laippa joka o 20mm. Hinnassa ja materiaaleis on kans eroa, toi ohut o alumiinia tyyliin maglite, ja tuo paksumpi tyyliin kiinalainen lelu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Välijäähdytin ja jäähdytin ovat paikallaan. Tässä muutamia kuvia aiheesta.
Kuva
Kuva
Kuva

Ensivaikutelmat välijäähdyttimestä ovat hyviä. Sytytys on nyt asennossa N eli 6 astetta myöhäisellä ja nakutusta esiintyy vain osakaasulla kiihdyttäessä noin 0,5 barin jälkeen. Välijäähyn ja jäähdyttimen ohjauspellit puuttuvat vielä, mutta se tuntuu toimivan kohtuullisesti näinkin. Lämpömittaria ei ole, mutta turbon puoli tuntuu käsimittauksella lämpimältä ja ruiskun puoli viileältä tyhjäkäynnillä ja noin +2 asteen ulkolämpötilassa. Moottorin veden lämpötila pysyy maantiellä 80 asteen tuntumassa ja paikalla käyttäenkin jäähdyttimen puhallin käy vain hetken kerrallaan.

Ohjelmoitava sytytys odottaa kokoonpanoa ja viritystä. Sen kanssa pitäisi sytytys saada kuntoon ahtopaineen vallitessa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Limuputeli toimii huohotinsäiliönä? :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sergey kirjoitti:Limuputeli toimii huohotinsäiliönä? :)
Juu, Pepsi Max on parasta limua ja pullokin on monikäyttöinen. Ehkä alumiininen tölkki olisi enemmän high-tec ;-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Kai se pullo sitten "huohottaa" hyvin? :!: näyttäs vain olevan letku tungettu pulloon... voi ruveta pidemmissä vedoissa tekeen painetta myllyyn!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jos kunnon paineet vetää ja letku on vaan pullossa niin eiköhän se paine hoitele letkun ulos pullosta. Ja voihan pulloon aina reijän porata sitä varten ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Välijäähdyttimen sijoitus paikka on aika erikoinen, meinaatko ohjata jollain ohjain pelleillä jäähdyttimen läpi kulkeneen ilman coolerille ?

Mikset laittanu kennoa nokalle ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

sunbeam kirjoitti:Välijäähdyttimen sijoitus paikka on aika erikoinen, meinaatko ohjata jollain ohjain pelleillä jäähdyttimen läpi kulkeneen ilman coolerille ?
Aion johtaa jäähdyttimen yli kulkevan ilmavirran coolerille, en jäähdyttimen läpi kulkevaa. Jäähdyttimen ja coolerin väliin jää pieni rako, johon tulee ilmanohjaimet.
sunbeam kirjoitti:Mikset laittanu kennoa nokalle ?
Haluan testata, miten se toimii tuossa paikassa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

vilpel kirjoitti:Kai se pullo sitten "huohottaa" hyvin? :!: näyttäs vain olevan letku tungettu pulloon... voi ruveta pidemmissä vedoissa tekeen painetta myllyyn!
Kyllä se huohottaa ihan hyvin, pullon kaulaa on käsitelty puukolla ;-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tollanen coolerin sijoitus o tuttu mm. wanhoista Audista ja Toyotasta. Osassa niissä tosin ilman läpivienti on konepellissä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sergey kirjoitti:Tollanen coolerin sijoitus o tuttu mm. wanhoista Audista ja Toyotasta. Osassa niissä tosin ilman läpivienti on konepellissä.
Konepeltiin olisi hyvä laittaa reijät coolerin kohdalle. Siinä kohtaa on alipainetta, joka vetäisi hyvin ilmat coolerin läpi. Pitäisi vain löytää joku siisti ritilä tms.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Näin syksyl ruottissa volvon jossa oli kai syyläri tolleen ja siinä oli porattu 25mm reikii peltiin koko syylärin alalle ja taakse oli laitettu verkko joka maalattu auton värillä. Ei oikeestaa huomannu ees että ne reijät siinä oli.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Väliaikatietoja suorituskyvystä: Kostealla ilmalla +3 asteessa ja ilman kick-downia (vaihtokohdat 5000-5700-5700) Mersu kulki vartin noin 16,38@138,4 ja 0-100 km/h oli noin 8,62. Sytytys on 8 astetta myöhäisellä ja seokset vielä hakusessa. Arvot mitattu Paetronicsin RS-100:sella. Suorituskykyä voi näillä säädöillä verrata 4-vaihteisiin automaatteihin 280E (16,3 Autocar 9.12.1992), 190E-2,6 (16,5 Autocar 22.4.1987) tai 300CE (16,6 Motor 24.10.1987). Ennen turboa oli paras vartti 18,42@124,7 eli kaksi sekuntia on toistaiseksi tipahtanut pois ja ensimmäinen välitavoite on 0,4 s päässä.
Kuva

tomant
Viimeksi muokannut tomant, Ke 26.12.2007 00:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Jos en väärin muista niin olis tossa 201: ssä mahdollista pudottaa jäähdytintä alas päin, niin sais paremmin kylmää ilmaa coolerille eikä tarvis rakentaa skuuppeja
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

:oops: katos vaan olet jo pudottanu , toi ryppy putki hämäs tossa jäähdyttäjän päällä
pystyykö pudottaa vielä lisää ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

sunbeam kirjoitti::oops: katos vaan olet jo pudottanu , toi ryppy putki hämäs tossa jäähdyttäjän päällä
pystyykö pudottaa vielä lisää ?
Juu kahdeksan senttiä tuli tilaa ottamalla ylemmät kiinnikkeet pois. Periaatteessa voisi pudottaa vielä muutaman sentin alemmaksi muuttamalla kiinnikkeitä. Se vaatisi hitsaamista, mihin ei nyt ole mahdollisuutta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Lämpötilan laskeminen 5-10 asteen pakkasille on tuonut mukanaan käynnistysvaikeuksia ja lämmityksen riittämättömyyttä.

Käynnistysvaikeudet johuvat ilmeisesti siitä, että KE-Jetti ei saa tarpeeksi ilmaa käynnistettäessä, kun turbo on esteenä. Nyt joutuu sahaamaan pitkään ennen kuin kone käynnistyy. Tähän voisi auttaa painekoteloon tai paineletkun yhteyteen laitettava läppä, jonka voisi avata ennen käynnistymistä ja joka suljettaisiin, kun kone lähtee käyntiin. Asiaa pitää miettiä lisää, jos käynnistyminen menee vielä vaikeammaksi.

Lämmityspuolella on uusi jäähdytin ja 80 asteen termostaatti liian tehokas yhdistelmä maantienopeuksilla. Vaihdoin termostaatin 88-asteiseksi, mikä toivottavasti riittää. Jos jäähdytin on edelleen liian tehokas, pitää miettiä jäähdytyspinta-alan pienentämistä pahvinpalan tai säleikön avulla talvioloissa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mulla ainakin on lähteny ihan hyvin käymäään pakkasillakin. edesmennytkin turbo oli ajossa jopa -30 asteen pakkasilla.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Löytyi syy sekä käynnistysvaikeuksiin että jäähdytysongelmiin. Jäähdytysnestettä alkoi mennä koneen läpi höyrynä ja paisuntasäiliöön ilmestyi savua ja kuplia eli kannentiiviste on pettänyt.

Voiko jakoketjun irrottaa nokasta poistamalla nokan hammaspyörän ja ketjunkiristäjän, mutta purkamatta jakopään kantta ja ketjunohjureita? Koneessa pitäisi olla kaksirivinen ketju.

Onko kannentiivisteissä laatueroja ja mistä kannattaisi ostaa tällaiseen alle 1 barin turbokäyttöön riittävä tiiviste?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin