Millaiset vermeet tarvin että saan M103 koneeseen kipinän? Nyt on pelkkä kone eikä mitään bokseja ynnä muuta ja se pitäis sovittaa jokajoka mesen keulalle
Noo ainakin syttyboksille tulee luultavasti tieto moottorin lämpötilasta, muuttelee ajoistusta lämmön mukaan. Tämä vain villi veikkaus mikä johto voisi olla
Mistä autosta kone on peräisin? 190E-mallissa on vasemman lokasuojan päällä pieni sytytysyksikkö, johon on tallennettu sytytyskäyrät. Siihen menee tieto induktiiviselta anturilta kampiakselin asennosta ja kierrosluvusta, imuilman lämpötilasta, veden lämpötilasta ja täyden kaasun osoittavasta anturista. Tämä koskee vuosimallia 1990, vanhemmissa saattaa olla vähemmän sisään menevää tietoa.
kone on -87 w124:sta. Ykk anturi kyllä löytyy, mutta tarviiko se ruiskun boksia? Noita lämpötila yms. antureita kait pystyy huijaamaan laittamalla vastuksen väliin?
Tikkar kirjoitti:kone on -87 w124:sta. Ykk anturi kyllä löytyy, mutta tarviiko se ruiskun boksia? Noita lämpötila yms. antureita kait pystyy huijaamaan laittamalla vastuksen väliin?
Sytytysyksikön pitäisi toimia ilman ruiskuakin. Lämpötila-antureita käytetään sytytyksen myöhennykseen, kun lämmöt nousevat liikaa. Veden lämpötilalle saattaa olla kaksoisanturi, jossa lähdöt sekä sytkylle että ruiskulle.
Muistaakseni kutosen vauhtipyörä on kolmelovinen, eli umpinaisella kehällä on kolme tyhjää kohtaa. Tyhjät kohdat oli jotain n.100-150mm pitkiä. Tarkempia mittoja ei oo antaa kun ei oo enää irtonaista pyörää.
Jos sen aattelis laittaa hihnapyörälle niin sitte sekin pitäis palootella/lisätä tavaraa, ja mitat pitääs tietää aika tarkoon. Toki siitä olis sitte helpompi säärellä sytkää ku tekis säärettävän kiinnikkeen
Siitä vois tulla kyllä vähä epätarkempi ku se ottaas tietonsa huomattavasti pienemmältä kehältä?