M103 virranjakaja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

M103 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Millaiset vermeet tarvin että saan M103 koneeseen kipinän? :roll: Nyt on pelkkä kone eikä mitään bokseja ynnä muuta ja se pitäis sovittaa jokajoka mesen keulalle :D
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

eli siis millanen syttyboksi näissä on alkuperäsenä ja miten sen saa toimimaan?
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Vaatiiko tämä EZL sytytys ruiskun boksia toimiakseen? katoin vaan kytkentäkaaviosta, että syttyboksilta menee joku johto ruiskunboksille.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Noo ainakin syttyboksille tulee luultavasti tieto moottorin lämpötilasta, muuttelee ajoistusta lämmön mukaan. Tämä vain villi veikkaus mikä johto voisi olla :roll:
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Eikö tosiaan kukaan tiedä?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mistä autosta kone on peräisin? 190E-mallissa on vasemman lokasuojan päällä pieni sytytysyksikkö, johon on tallennettu sytytyskäyrät. Siihen menee tieto induktiiviselta anturilta kampiakselin asennosta ja kierrosluvusta, imuilman lämpötilasta, veden lämpötilasta ja täyden kaasun osoittavasta anturista. Tämä koskee vuosimallia 1990, vanhemmissa saattaa olla vähemmän sisään menevää tietoa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

kone on -87 w124:sta. Ykk anturi kyllä löytyy, mutta tarviiko se ruiskun boksia? Noita lämpötila yms. antureita kait pystyy huijaamaan laittamalla vastuksen väliin?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tikkar kirjoitti:kone on -87 w124:sta. Ykk anturi kyllä löytyy, mutta tarviiko se ruiskun boksia? Noita lämpötila yms. antureita kait pystyy huijaamaan laittamalla vastuksen väliin?
Sytytysyksikön pitäisi toimia ilman ruiskuakin. Lämpötila-antureita käytetään sytytyksen myöhennykseen, kun lämmöt nousevat liikaa. Veden lämpötilalle saattaa olla kaksoisanturi, jossa lähdöt sekä sytkylle että ruiskulle.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

minkäslainen vauhtipyörä pitää olla että se anturi toimii? vai toimiiko ykk-anturi jos sen laittaa hihnapyörän yläpuolella olevaan tilaan?
Jani L-H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 28.10.2007 23:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jani L-H »

Muistaakseni kutosen vauhtipyörä on kolmelovinen, eli umpinaisella kehällä on kolme tyhjää kohtaa. Tyhjät kohdat oli jotain n.100-150mm pitkiä. Tarkempia mittoja ei oo antaa kun ei oo enää irtonaista pyörää.

Jos sen aattelis laittaa hihnapyörälle niin sitte sekin pitäis palootella/lisätä tavaraa, ja mitat pitääs tietää aika tarkoon. Toki siitä olis sitte helpompi säärellä sytkää ku tekis säärettävän kiinnikkeen :roll:

Siitä vois tulla kyllä vähä epätarkempi ku se ottaas tietonsa huomattavasti pienemmältä kehältä?
W201 2.6 -92 ex
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

Mitä varten siinä hihnapyörässä on se tappi ja anturin paikka?
Jani L-H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 28.10.2007 23:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jani L-H »

Siinä on ollu anturi, siitä menee kierroslukutieto diagnoosipistokkeelle. Eli ei sillä oo mitään virkaa sytyn toiminnan kannalta.
W201 2.6 -92 ex
Vastaa Viestiin