
Mistä noita koneita noin halvalla sai, voisin ottaa vielä pari.
Luin tosta muutaman sivun, että mitä oot tohon laitelluvito500tkm kirjoitti:No joo, ihan oma valinta on tämä viton kanssa painiminen. Joku järkevämpi olisi varmaan aikoja sitten pistänyt tämän viton prässiin, ampunut kuuhun tai tehnyt jotain muuta mukavaa.
No niin, nyt sitten odotellaan, jotta saako kehuja vai keppiä katsastuksessavito500tkm kirjoitti: Vaimennin tuli nyt helman viereen. Muutaman mutkan joutui hitsaamaan lisää.
Vaimennin kun ei mahtunut olemaan poikittain. Pitkittäinen pohjapalkki oli edessä ja maavara jäi liian pieneksi.
En näe mitään syytä miksi vito ei menisi kylkiputkella leimasta läpi. Mielestäni pakoäänet ei kasvaneet merkittävästi. Ja putkihan saa tulla sivulta ulos. Vielä kun vito on matkailuautoksi rekisteröity. Matkailuautoissahan putki tulee juuri noin(esim fiat).veskola kirjoitti:No niin, nyt sitten odotellaan, jotta saako kehuja vai keppiä katsastuksessa
joka toteaa, ettei kyseessä ole vähäiset muutokset, ja samaan lauseeseen toteaa, että mistä ihmeestä hän voi tietää muuttaako noin radikaalisti muutettu putki auton päästöjä.Annettu Helsingissä 23 päivänä lokakuuta 1998
Liikenneministeriön päätös
auton rakenteen muuttamisesta
8 §
Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen
1. Auton, jota koskevat E-säännön n:o 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.
2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.
9 §
Pakoputkiston muutokset
Pakoputkiston vähäiset muutokset, mukaan lukien putkiston kahdennukset, ovat sallittuja seuraavin edellytyksin:
En ole nyt mynälle soitellut. Mynällä on sen verran suolaset hinnat ettei viitsi heti ensimmäisenä viedä sinne, pumppuun kun pitää uusia muutakin kuin vain elementit. Mutta jos kohta ei elementtejä ala muualta kuulumaan niin sitten pitää soitella mynälle.veskola kirjoitti:Ei niillä boshin alkuperäisillä elementeillä mitään teeEikö niitä saa mynältäkään muka ?
Ahtopainetta kannattaa olla sen verran, että pumpun kello varmasti antaa kaiken mahdollisen syötön, eli joku 1,1 bar, ja pitää sen hieman löysällä, siis sen ruuvin, niin että kiihdytyksessä pukkaa aivan hitusen mustaa.
Olisikohan tuo tasa-ajon ahdon nousu vain siitä syystä, että kompressorin tuotto on suurempi suhteessa pakopuoleen kuin aikaisemmin. Enpä olisi kyllä uskonut sen olevan noin päin, mutta eipä noista aina osaa sanoa.
Kyllä tuosta vitonkin putkesta sivuääni kuuluu. Mutta se tulee siellä yli 120km/h täyskaasulla. Muuten putkesta tuli hyvä.Vensku_ kirjoitti:Noniin, nyt on vitossa asiallinen pakoputki!Eikä pahasti pidä ääntäkään, ainakaan tuolleen kaasutellessa, Sprintterissä kun on Simonssin läpivirtaava, niin se resonoi todella ärsyttävästi 1500-2000 välillä...
Pitäis laittaa joku tuollainen eestaas-kimpoileva vaimennin vissiin kaveriksi vielä... Tai sitte ostais sen alkuperäisen, ei paljoa maksa mokoma KL:Ssä....
![]()
MUTTA... Saako pakoputki tulla REPSIKAN puolelta pihalle?Mun mielestä autoon saa laittaa kylkiputken, mutta ei saisi tulla repsikan puolelta "ulos", vaan pitäisi tulla kuljettajan puolelta... Tähän muistaakseni joskus olen kuullut syyksi, ettei pakokaasut polta kävelijöiden jalkoja...
Viperissa toki tälläiset putket sallitaan, kun on alkuperäiset, mutta käsittääkseni jälkiasenteisena saisi tulla vain kuskin puoleta...
No, mutta jos monelta taholta on jo tullu myöntäviä vastauksia, niin hyvä niin!
![]()
Toisenkautta ois kiva itekin ostaa joku Viton pommi, tai sitte täyspitkä sprintteri... Vito ois kyllä kiva ku ois näppärän kokoinen, mutta kyllähän täyspitkä sprintteri ois äijää... Ja se takaveto...
Onkos niitä muitakin kun pommejavito500tkm kirjoitti:<...> Voisin kyllä suositella että älä osta vitoa, ainakaan mitään pommia.. .
Oliko se nyt rivipumpulla vai cdi? Onko pakopuolella vuotoja?Omassa en kauaa viittiny pitää tota sivulle heittävää putkea kun vetää kattoluukun kautta sisälle hirveen paskan hajun ajaessa.
Oma Vito haisee paskalle etenkin tyhjäkäynnillä, varmaan liittyy että termari ei enää toimi (käy aina kylmänä), pumpussa jotain ja tietysti alkavaa kansipahvi vikaa.
Ei ole ollut samaa vikaa, vakio alustalla eikä madallettuna. Oisko nyt ohjausvaihteessa vikaa. Täysi tehostus päällä kokoajan. Kierroksilla herkkenee liikaa. Arvaus.Ja toinen ongelma on ohjauksen keventyminen moottoritie nopeuksissa , nostaako ilmavirta sen verran että ohjaus kevenee vakio alustalla vai tehostaako pumppu liikaa, kukaan huomannu saamaa?
Ajatuksena oli pyhäsavusta elementit ja pumppu ppd:lle. Ppd:ssä kun on elementit loppu eikä uusista ole tietoa. Kai siihen ppd pumppuunkin jokin säädin tulee.veskola kirjoitti:Ei se Mynä kallis ole, siinähän se pumppu samalla huolletaan kun ne elementitkin laitataan ja säädetään. Kerralla kuntoon. Mites sä meinasit irtoelementtien kanssa pärjätä, kun ei ole ulkoista syötönsäätöä