ce 24 täristää mitä ituja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

ce 24 täristää mitä ituja

Viesti Kirjoittaja mer126 »

mikä ihme autossa voi olla kun auto käy kaunista tyhjä käyntiä vapaalla,
mutta kun d:n heittää silmuun niin alkaa todella ärsyttävä tärinä..
vika vika joka tekis mieli korjata auttakaa jos tiiätte mikä vaivaa..

onko näistä coupeista menny mootorin tuki kumeja?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Ongelmaan en tiedä ratkaisua, mutta päätin myös kirjoittaa samantyyppisestä tärinästä, koska aiheesta ei tunnu foorumilta oikein löytyvän asiantuntevia mielipiteitä. Lievä tärinä tuntuu mielestäni aina kun N:ltä siirtää vaihteen D:lle. Oletan sen johtuvan siitä että turbiini kuormittuu ja öljysuihku siipiä vasten aiheuttaa lievää tärinää. Entäpä jos tärinä on normaalia suurempaa, onko se merkki turbiinin loppusuorasta ? Omassani tärinää esiintyy tietyillä kierroksilla (1100 - 1400) sekä ajossa että myös N:llä, eli lähes heti kun kierrokset nostaa tyhjäkäynnistä ylöspäin. Johtuisiko turbiinista ? Turbiineja on kuulema mennyt näistä (W203 200CDI) mutta minulle ei vielä ole selvinnyt mikä niistä turbiineista ihan konkreetisesti hajoaa. Olen ymmärtänyt että korjatakin voi, eikä ole pakko vaihtaa turbiinia uuteen. Löytyisikö foorumilta ketään joka osaisi vähän selventää asiaa amatöörille ?
Voiko muuten itse vaihtaa, vai tarvitaanko erikoistyökaluja/ohjelmointia tms ?
W203CDI
Avatar
rampey
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 24.02.2007 08:23
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja rampey »

Meikällä tekee saman. Oikein konepelti vapisee paikallaan deellä. Ajossa ei huomaa mitään. Ovat antaneet foorumilla ymmärtää että ne moottorin tukikumit lopussa,en vaan vielä laittanut. Lumihanki ei houkuttele. Jos laitat niin annahan kuulua auttoiko.
Rampey, MB 124 230 cea -89
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

oleellisesti helpottaa tukityynyjen vaihto,kuin uusi auto olisi..kannattaa vaihtaa.. ajossa se vika voipi myös olla kardaani?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Omassa Mesessä oli sama vika. Loppui pakosarjan puoleisen moottorin kumityynyn vaihdolla!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

Viesti Kirjoittaja mer126 »

mutta osaako kukaan sanoa että miten tuon rikkinäisen kumin pystyy toteemaan. kun ei aikaisempaa kokemusta. kun osa kädessä niin miltä se tulisi tuntua.. näyttää
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sehän on öljytäytteinen se tyyny. Eli risa tyyny voi olla öljyinen ja matalampi kuin uusi. Mutta ei aina, mm. itselläni mitään päältäpäin havaittavaa vikaa ei ollut.

Muista että tyynyyn vaikuttaa moottorin lisäksi myös lisävarustelu. Kannattaa siis tilata sarjanumeron mukaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin