oliskos jollain tietoo et minkäs kokost remmiahdint kannattais kokeilla 5.0 l koneeseen oliskos M 112 sopiva..?
olis kans kiva tietää et mikäs liike niit myy edullisesti.?
500 sec se olla pitää..!
mutta mistä tuning palikkaa..??
Jep, Eaton M112 on hyvä. Sama kuin V8 Jaguaarissa ja Mustangissa yms. n 5l koneissa. Ei kannata ostaa uutta tai edes liikkeestä, vaan "käytetyn" netistä. Listahinta on nimittäin neljättä tonnia, kun uusia tai uudehkoja M112 saa alle 1000€.
Olishan se aika raivokas, kun olis 8 senttiä leviä hammashihna pyärittämäs luolamies kompressoria. Iitonit nyt on vähä gti-hinttien säksättimiä, mutta kyllähän sekin aina turpoa parempi ratkaisu on. Kaikessa mauttomuudessaan ja värittömyydessään kenne bell:in 2.2 litrainen tupla ruuvi vois olla hyvä. Jäis vähän varaa "ratastaa" lisää josei tahdo paari riittää. 2.3 whipple tietysti 1, mutta niitä väijjyy muutenkin joka kulman takana.
hippasen alle kilo olis hakusessa sen kone viel ehkä kestää ainakin hetken..?
ruoka ja ilman määrä oikeex ni eiköhän silt pitäis löytyy joku 350 saksan hevosta..!
onx jollain tietoo et mistäs niit sais...???
500 sec se olla pitää..!
mutta mistä tuning palikkaa..??
iipeistä tietenki, missä olet ollut kun 2000 luku on keksitty? ysikymppisen saa unohtaa heti kättelyssä: sitä kun pyörität 2Xmoottorin kierrokset niin hyvä jotta saat sylinterit täyteen ahtamatonta ilmaa(3ahdettu tilavuus/2.5litraa sylinteritilavuus). sitä pitääs veivoottaa yli 3 kertaisesti että päästään paariin ja silloin ollaan kirkkaasti ulkona järjellisistä termisiistä hyötysuhteista ja kompuran suositelluista maksimi kierroksista.
viljo79 kirjoitti:onx jollain tietoo et mistäs niit sais...???
lukaseppa viestisi, laitoin YV.
hmm... 1,84l/kierros tuottaa M112 ja sitä saa pyörittää max 12000rpm. Eli sehä riittää just ja just vajaa 4 litraselle yksin. 1bar ahtoihin tarvit mielellään kaksi kappaletta. Ruottissa Blocketissa oli kerran myytävänä 560SEC jossa tuplana M112.
Eikä toi 6/71 ole sen kummosempi laite kuin Eatonitkaan, on GMC orginal, suoralapainen Roots. Ainoastaan kuorma-autokokoa.
niin se 350 heppaa on minimi mitä kannattaa lähtee hakemaan..!
kaikki sen yli on++++
mites sen ruiskupoksin kans pääseex sitä ite säätämään jollain jostain..?
ensin mietin siihen pakoahdinta mut konehuonees on hiukan tila kortilla..!
500 sec se olla pitää..!
mutta mistä tuning palikkaa..??
kyllähän siinä varmaan jonkunlaasia säätömahiksiakin on, mutta samalla se kantsii pistää koko moottorin ohjaus uuteen puuhun. Tätänykyähän on suomenkielinen foorumi kenpoardillekkin www.vems.fi muistaakseni. Pätevistä pätevin, mutta vissiin aika vaikea alullepano verrattuna mekaskirttiin. Ei kuitenkaan juttu eikä mikään linuxpartaradikaalille. Sentrifuuki tosiaan kannattaa laittaa jos haluat autoosi remmiahtimen ja turboahtimen kummankin heikkoudet. Noo, menee se nyt pieneen tilaan jos ei toki muuta hyvää sanottavaa paxtonin paskoista ole. Tuplaruuvi se on haitekkia ja päivän sana ja niitäkin on 5 litran kierrostilavuuksilla, joka varmasti kuittaa noi kompromissi ropellit.
Perusperiaatteena taidetaan pitää, että baarilla tehot tuplautuvat jos muut palikat ovat ajan tasalla. Eli käytännössä tarvitset vain 0,5-0,7 bar päästäksesi tavoitteeseen. Siihen yksi M112 voisi riittää.
Toi on kyllä kohtuuttoman kallis ahdin. Varsinkin kun muilta mailta ostettaessa nuo välijäähyt tulee kaupanpäälle, ja hinta on siltikin reilusti alle 1000€ uusista.
Löysin muuten yhden toisen sec:in myynnissä jossa tupla M112, ei ole edes se sama josta aikaisemmin puhuin. Näitä on siis ruotsissa ainakin kaksi kappaletta.
Sellanen opel rekord kyömy Ei kait suomen katsastuksessa mitään valittamista ole jos vain pykälät täyttyy. Onhan niitä jenkkiromujakin niillä 6/71 GMC ahtimilla joissa tuotto on tarkotettu 7 litraisille 2t-dieseleille. tuollaisen tuotto per kierros on 6,8 litraa, elikäs 6x71c.i. Mutta onhan se kyllä iso möykky! Näitä eatoneita 4x isompi ihan fyysisestikin.
Niin olisi ajatuksena hiukan piristää 500G -2000 mallia ahtimella. Joten mitä koneeseen olisi järkevä/pakko vaihtaa jos alkaa tuollaista eatonin M112 sinne asetteleen? Autossa on nyt 300hp ja tavoitteena olis joku 450hp taso joka pitäisi olla saavutettavissa.