remmiahdin 500 sec..??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
viljo79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 04.01.2008 23:39
Paikkakunta: lieto

remmiahdin 500 sec..??

Viesti Kirjoittaja viljo79 »

oliskos jollain tietoo et minkäs kokost remmiahdint kannattais kokeilla 5.0 l koneeseen oliskos M 112 sopiva..? :twisted:
olis kans kiva tietää et mikäs liike niit myy edullisesti.? :lol:
500 sec se olla pitää..!
mutta mistä tuning palikkaa..??
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jep, Eaton M112 on hyvä. Sama kuin V8 Jaguaarissa ja Mustangissa yms. n 5l koneissa. Ei kannata ostaa uutta tai edes liikkeestä, vaan "käytetyn" netistä. Listahinta on nimittäin neljättä tonnia, kun uusia tai uudehkoja M112 saa alle 1000€.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Hommaa kunnon bloweri.
On sitä ahtamisen meininkiä.

Joskus oli saksan maalta 560 sec (avo) missä tais olla 6/71 bloweri paikallaan.

V8:ssa tais olla vielä juttua aikoinaan siitä ja on yhdessä Scootterin videossakin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Olishan se aika raivokas, kun olis 8 senttiä leviä hammashihna pyärittämäs luolamies kompressoria. Iitonit nyt on vähä gti-hinttien säksättimiä, mutta kyllähän sekin aina turpoa parempi ratkaisu on. Kaikessa mauttomuudessaan ja värittömyydessään kenne bell:in 2.2 litrainen tupla ruuvi vois olla hyvä. Jäis vähän varaa "ratastaa" lisää josei tahdo paari riittää. 2.3 whipple tietysti 1, mutta niitä väijjyy muutenkin joka kulman takana.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Periaatteessahan 90nenki Eaton riittäis, tuskin kumminkaa kovin suuria ahtoja tarkoitus käyttää?
Millhill Performance
-Built With Pride-
viljo79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 04.01.2008 23:39
Paikkakunta: lieto

Viesti Kirjoittaja viljo79 »

hippasen alle kilo olis hakusessa sen kone viel ehkä kestää ainakin hetken..?
ruoka ja ilman määrä oikeex ni eiköhän silt pitäis löytyy joku 350 saksan hevosta..! :twisted:
onx jollain tietoo et mistäs niit sais...??? :?:
500 sec se olla pitää..!
mutta mistä tuning palikkaa..??
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

iipeistä tietenki, missä olet ollut kun 2000 luku on keksitty? ysikymppisen saa unohtaa heti kättelyssä: sitä kun pyörität 2Xmoottorin kierrokset niin hyvä jotta saat sylinterit täyteen ahtamatonta ilmaa(3ahdettu tilavuus/2.5litraa sylinteritilavuus). sitä pitääs veivoottaa yli 3 kertaisesti että päästään paariin ja silloin ollaan kirkkaasti ulkona järjellisistä termisiistä hyötysuhteista ja kompuran suositelluista maksimi kierroksista.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

viljo79 kirjoitti:onx jollain tietoo et mistäs niit sais...??? :?:
lukaseppa viestisi, laitoin YV. ;)

hmm... 1,84l/kierros tuottaa M112 ja sitä saa pyörittää max 12000rpm. Eli sehä riittää just ja just vajaa 4 litraselle yksin. 1bar ahtoihin tarvit mielellään kaksi kappaletta. Ruottissa Blocketissa oli kerran myytävänä 560SEC jossa tuplana M112.

Eikä toi 6/71 ole sen kummosempi laite kuin Eatonitkaan, on GMC orginal, suoralapainen Roots. Ainoastaan kuorma-autokokoa.

E:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Jos ei huuhtelu pumpuissa riitä tuotto niin laita procharger
http://www.sporttiauto.com/tuotteet/pro ... rocharger/
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Joo ei se 90nen paariin riitä, mutta tarviiko sinne paaria lykätäkään? Ja kyllä kai sieltä löylyä saa enempi ku 350heppaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Tässä olis aika sopivan hintainen rotrex
http://cgi.ebay.de/ROTREX-C38-71-SUPERC ... otohosting
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
viljo79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 04.01.2008 23:39
Paikkakunta: lieto

Viesti Kirjoittaja viljo79 »

niin se 350 heppaa on minimi mitä kannattaa lähtee hakemaan..!
kaikki sen yli on++++
mites sen ruiskupoksin kans pääseex sitä ite säätämään jollain jostain..?
ensin mietin siihen pakoahdinta mut konehuonees on hiukan tila kortilla..!
500 sec se olla pitää..!
mutta mistä tuning palikkaa..??
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

kyllähän siinä varmaan jonkunlaasia säätömahiksiakin on, mutta samalla se kantsii pistää koko moottorin ohjaus uuteen puuhun. Tätänykyähän on suomenkielinen foorumi kenpoardillekkin www.vems.fi muistaakseni. Pätevistä pätevin, mutta vissiin aika vaikea alullepano verrattuna mekaskirttiin. Ei kuitenkaan juttu eikä mikään linuxpartaradikaalille. Sentrifuuki tosiaan kannattaa laittaa jos haluat autoosi remmiahtimen ja turboahtimen kummankin heikkoudet. Noo, menee se nyt pieneen tilaan jos ei toki muuta hyvää sanottavaa paxtonin paskoista ole. Tuplaruuvi se on haitekkia ja päivän sana ja niitäkin on 5 litran kierrostilavuuksilla, joka varmasti kuittaa noi kompromissi ropellit.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Perusperiaatteena taidetaan pitää, että baarilla tehot tuplautuvat jos muut palikat ovat ajan tasalla. Eli käytännössä tarvitset vain 0,5-0,7 bar päästäksesi tavoitteeseen. Siihen yksi M112 voisi riittää.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... y.php?id=5
siinähän ois m112 eikä oo ees kallis.
viljo79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 04.01.2008 23:39
Paikkakunta: lieto

Viesti Kirjoittaja viljo79 »

juu ei miikään aivan mahdoton hinta..!
ainahan viritys maksaa paljon tai tosi paljon.. :roll:
500 sec se olla pitää..!
mutta mistä tuning palikkaa..??
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Toi on kyllä kohtuuttoman kallis ahdin. Varsinkin kun muilta mailta ostettaessa nuo välijäähyt tulee kaupanpäälle, ja hinta on siltikin reilusti alle 1000€ uusista.

Löysin muuten yhden toisen sec:in myynnissä jossa tupla M112, ei ole edes se sama josta aikaisemmin puhuin. Näitä on siis ruotsissa ainakin kaksi kappaletta.

http://www.blocket.se/vi/14773669.htm?ca=11_s
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
viljo79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 04.01.2008 23:39
Paikkakunta: lieto

Viesti Kirjoittaja viljo79 »

juu ihan kivan näkönen peli..!
voi olla et suomes on katsastus äijä vähän ihmeissään ku vie tollasen näytil..!
500 sec se olla pitää..!
mutta mistä tuning palikkaa..??
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mitenhän lie muuten saada tota suomen kilpiin??

Olishan tossa kyllä meisseliä! :)
Hiukan ruma vaan tuo konepelti.
Pientä scuuppia vaatis.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sellanen opel rekord kyömy :) Ei kait suomen katsastuksessa mitään valittamista ole jos vain pykälät täyttyy. Onhan niitä jenkkiromujakin niillä 6/71 GMC ahtimilla joissa tuotto on tarkotettu 7 litraisille 2t-dieseleille. tuollaisen tuotto per kierros on 6,8 litraa, elikäs 6x71c.i. Mutta onhan se kyllä iso möykky! Näitä eatoneita 4x isompi ihan fyysisestikin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
ukko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 24.05.2008 11:16

500G

Viesti Kirjoittaja ukko »

Niin olisi ajatuksena hiukan piristää 500G -2000 mallia ahtimella. Joten mitä koneeseen olisi järkevä/pakko vaihtaa jos alkaa tuollaista eatonin M112 sinne asetteleen? Autossa on nyt 300hp ja tavoitteena olis joku 450hp taso joka pitäisi olla saavutettavissa.
Vastaa Viestiin