W201
W201
Ehtoota. Pihassa aiheen mukainen Azzurro mersu mallia vakio. Nyt pitäs 8-venttiilistä pikkupoikaa kasvattaa miehen tasolle ja tehoa hakusessa. Tyhmänä en kysele että mitä mun kannattaa tehdä, mutta olisko ideoita miten aloitan hakemaan pirteyttä, ainakaan heti alkuu en koko konetta revi irti vaan alotan jollakin vähän pienemmällä? Ja yks asia mikä kypsyttää niin viritysosat. Onko mitään liikettä/kotisivuja mistä löytysi, ja mielellään ihan suomen markkinoilta? Vai olisko jollakin täälä mulle myynnissä jotain pikku tai vähän isompaakin kivaa? ;D
Re: W201
Mikä malli on kyseessä ja onko vähäpäästöinen?McSuti kirjoitti:Ehtoota. Pihassa aiheen mukainen Azzurro mersu mallia vakio. Nyt pitäs 8-venttiilistä pikkupoikaa kasvattaa miehen tasolle ja tehoa hakusessa. Tyhmänä en kysele että mitä mun kannattaa tehdä, mutta olisko ideoita miten aloitan hakemaan pirteyttä, ainakaan heti alkuu en koko konetta revi irti vaan alotan jollakin vähän pienemmällä? Ja yks asia mikä kypsyttää niin viritysosat. Onko mitään liikettä/kotisivuja mistä löytysi, ja mielellään ihan suomen markkinoilta? Vai olisko jollakin täälä mulle myynnissä jotain pikku tai vähän isompaakin kivaa? ;D
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vapaastihengittävän viritysosia, nokka-akseleita tms., ei M102.985:teen taida olla tarjolla. Mikäli auto ei ole vähäpäästöinen, on turbon lisääminen mahdollista. Pakosarjoja löytynee valmiina, mutta downpipe ja pakoputkisto on itse tehtävä. Turbon kanssa on työtä myös sytytyksen ja seosten hallinnassa. Lisäksi pitää varautua ainakin jarrujen parantamiseen ennen muutoskatsastusta.McSuti kirjoitti:985 2.3 kone ja päästöt on siinä ja siinä, ehkä hieman paremmalla puolella, mutta alkaa se olla aika turbotuslukemissa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Nuita azurroja on tehty vain parina viimeisenä tuotantovuotena ja ovat vähäpäästöisiä. Se mitä on tehtävissä on nokka-akseli (hiottava itse vaikka 2.3 8v AMG:n mallin mukaan) ja pakosarja avarampi vaikka 2.3 16v mallista ja uusi laippa jotta saa kiinni. KE-jetronikki vaihtoon ja megaruutta tilalle..McSuti kirjoitti:985 2.3 kone ja päästöt on siinä ja siinä, ehkä hieman paremmalla puolella, mutta alkaa se olla aika turbotuslukemissa.
Turbon laitto vaatii hinnakkaan lapun päästöjen mittauksineen. Mutta kyllä se turbon kanssa varmaan saadaan helposti täyttämään vaatimukset mutta se mittaus maksaa.
Tai laita 2.6 mosa vähäpäästöisestä autosta. Tai voihan tuohon värkätä vaikka 16 tappisenkin ilman päästöjen mittauksia. Mutta turboa ei voi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
vastauksista suur kiitokset. mutta kyllä se turbotus taitaa olla viimesiä asioita joita alkaisin edes värkkäämään, tosin jos en väärin muista niin päästöt ei ollut parhaasta päästä viime katsastuksessa
tuokin on vaan kun noita osia ei saa mistään. kerran joskus taisin nähdä 16 venasen pakosarjan myynnissä, mutta siinä se. tai sitten paan tilaustyönä menemään 2on2 tupla putkille
tosin hyvän mauan merkeissä ettei tule harvinaista vanhusta pilattua 



16v mallin pakosarja ei käy ainakaa 8v koneeseen suoraan...McSuti kirjoitti:vastauksista suur kiitokset. mutta kyllä se turbotus taitaa olla viimesiä asioita joita alkaisin edes värkkäämään, tosin jos en väärin muista niin päästöt ei ollut parhaasta päästä viime katsastuksessatuokin on vaan kun noita osia ei saa mistään. kerran joskus taisin nähdä 16 venasen pakosarjan myynnissä, mutta siinä se. tai sitten paan tilaustyönä menemään 2on2 tupla putkille
tosin hyvän mauan merkeissä ettei tule harvinaista vanhusta pilattua
Kyseessähän ei ole katsastuskonttorin lukemat vaan kyseessä on lakimuutos joka ei suorastaan kiellä turbon laittamista, mutta tekee sen tavalliselle ihmiselle mahdottomaksi. Eli jos auto on rekisteröity 1.1.1992 jälkeen, niin ei onnistu ilman tutkimuslaitoksen todistusta.McSuti kirjoitti:vastauksista suur kiitokset. mutta kyllä se turbotus taitaa olla viimesiä asioita joita alkaisin edes värkkäämään, tosin jos en väärin muista niin päästöt ei ollut parhaasta päästä viime katsastuksessa
AKE:n kanta aiheeseen
Täällä on itseasiassa aiheesta enemmänkin juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38637
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60036
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sergey kirjoitti:Kyseessähän ei ole katsastuskonttorin lukemat vaan kyseessä on lakimuutos joka ei suorastaan kiellä turbon laittamista, mutta tekee sen tavalliselle ihmiselle mahdottomaksi. Eli jos auto on rekisteröity 1.1.1992 jälkeen, niin ei onnistu ilman tutkimuslaitoksen todistusta.McSuti kirjoitti:vastauksista suur kiitokset. mutta kyllä se turbotus taitaa olla viimesiä asioita joita alkaisin edes värkkäämään, tosin jos en väärin muista niin päästöt ei ollut parhaasta päästä viime katsastuksessa
AKE:n kanta aiheeseen
Täällä on itseasiassa aiheesta enemmänkin juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38637
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60036
Tämäpä mulle aivan uusi juttu! Tai no eihän se yllätyksenä tullut. Kyllä Suomi on niin paska maa että kaikki kivahan täälä kielletään

TPK_83, mistä löysit nuo kuvat??
TPK_83, mistä löysit nuo kuvat??
http://www.detali.ru/cat/oem_mb1.asp?TP=1&F=201034&VIN=
2.3 16v mallin tietoja... kait muitaki kuha lyhentelee linkkiä.
vaatii itellä ainaski explorer-selaimen
http://www.detali.ru/cat/oem_mb1.asp?TP=1&F=201034&VIN=
2.3 16v mallin tietoja... kait muitaki kuha lyhentelee linkkiä.
vaatii itellä ainaski explorer-selaimen