W201

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
McSuti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 19.04.2008 15:17
Paikkakunta: Oulu

W201

Viesti Kirjoittaja McSuti »

Ehtoota. Pihassa aiheen mukainen Azzurro mersu mallia vakio. Nyt pitäs 8-venttiilistä pikkupoikaa kasvattaa miehen tasolle ja tehoa hakusessa. Tyhmänä en kysele että mitä mun kannattaa tehdä, mutta olisko ideoita miten aloitan hakemaan pirteyttä, ainakaan heti alkuu en koko konetta revi irti vaan alotan jollakin vähän pienemmällä? Ja yks asia mikä kypsyttää niin viritysosat. Onko mitään liikettä/kotisivuja mistä löytysi, ja mielellään ihan suomen markkinoilta? Vai olisko jollakin täälä mulle myynnissä jotain pikku tai vähän isompaakin kivaa? ;D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201

Viesti Kirjoittaja tomant »

McSuti kirjoitti:Ehtoota. Pihassa aiheen mukainen Azzurro mersu mallia vakio. Nyt pitäs 8-venttiilistä pikkupoikaa kasvattaa miehen tasolle ja tehoa hakusessa. Tyhmänä en kysele että mitä mun kannattaa tehdä, mutta olisko ideoita miten aloitan hakemaan pirteyttä, ainakaan heti alkuu en koko konetta revi irti vaan alotan jollakin vähän pienemmällä? Ja yks asia mikä kypsyttää niin viritysosat. Onko mitään liikettä/kotisivuja mistä löytysi, ja mielellään ihan suomen markkinoilta? Vai olisko jollakin täälä mulle myynnissä jotain pikku tai vähän isompaakin kivaa? ;D
Mikä malli on kyseessä ja onko vähäpäästöinen?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
McSuti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 19.04.2008 15:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja McSuti »

985 2.3 kone ja päästöt on siinä ja siinä, ehkä hieman paremmalla puolella, mutta alkaa se olla aika turbotuslukemissa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

McSuti kirjoitti:985 2.3 kone ja päästöt on siinä ja siinä, ehkä hieman paremmalla puolella, mutta alkaa se olla aika turbotuslukemissa.
Vapaastihengittävän viritysosia, nokka-akseleita tms., ei M102.985:teen taida olla tarjolla. Mikäli auto ei ole vähäpäästöinen, on turbon lisääminen mahdollista. Pakosarjoja löytynee valmiina, mutta downpipe ja pakoputkisto on itse tehtävä. Turbon kanssa on työtä myös sytytyksen ja seosten hallinnassa. Lisäksi pitää varautua ainakin jarrujen parantamiseen ennen muutoskatsastusta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

McSuti kirjoitti:985 2.3 kone ja päästöt on siinä ja siinä, ehkä hieman paremmalla puolella, mutta alkaa se olla aika turbotuslukemissa.
Nuita azurroja on tehty vain parina viimeisenä tuotantovuotena ja ovat vähäpäästöisiä. Se mitä on tehtävissä on nokka-akseli (hiottava itse vaikka 2.3 8v AMG:n mallin mukaan) ja pakosarja avarampi vaikka 2.3 16v mallista ja uusi laippa jotta saa kiinni. KE-jetronikki vaihtoon ja megaruutta tilalle..

Turbon laitto vaatii hinnakkaan lapun päästöjen mittauksineen. Mutta kyllä se turbon kanssa varmaan saadaan helposti täyttämään vaatimukset mutta se mittaus maksaa.

Tai laita 2.6 mosa vähäpäästöisestä autosta. Tai voihan tuohon värkätä vaikka 16 tappisenkin ilman päästöjen mittauksia. Mutta turboa ei voi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
McSuti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 19.04.2008 15:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja McSuti »

vastauksista suur kiitokset. mutta kyllä se turbotus taitaa olla viimesiä asioita joita alkaisin edes värkkäämään, tosin jos en väärin muista niin päästöt ei ollut parhaasta päästä viime katsastuksessa :oops: tuokin on vaan kun noita osia ei saa mistään. kerran joskus taisin nähdä 16 venasen pakosarjan myynnissä, mutta siinä se. tai sitten paan tilaustyönä menemään 2on2 tupla putkille 8) tosin hyvän mauan merkeissä ettei tule harvinaista vanhusta pilattua ;)
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

McSuti kirjoitti:vastauksista suur kiitokset. mutta kyllä se turbotus taitaa olla viimesiä asioita joita alkaisin edes värkkäämään, tosin jos en väärin muista niin päästöt ei ollut parhaasta päästä viime katsastuksessa :oops: tuokin on vaan kun noita osia ei saa mistään. kerran joskus taisin nähdä 16 venasen pakosarjan myynnissä, mutta siinä se. tai sitten paan tilaustyönä menemään 2on2 tupla putkille 8) tosin hyvän mauan merkeissä ettei tule harvinaista vanhusta pilattua ;)
16v mallin pakosarja ei käy ainakaa 8v koneeseen suoraan...
McSuti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 19.04.2008 15:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja McSuti »

eihän mikään koskaan käy mihinkään suoraan, paitsi alkuperäisosat, vaikka kuinka joku niin lupais. :/
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

McSuti kirjoitti:eihän mikään koskaan käy mihinkään suoraan, paitsi alkuperäisosat, vaikka kuinka joku niin lupais. :/
No näinhän se on :D... laippa erilainen ainaski ja kanavien kohdistukset...
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Kuva



Kuva
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

McSuti kirjoitti:vastauksista suur kiitokset. mutta kyllä se turbotus taitaa olla viimesiä asioita joita alkaisin edes värkkäämään, tosin jos en väärin muista niin päästöt ei ollut parhaasta päästä viime katsastuksessa
Kyseessähän ei ole katsastuskonttorin lukemat vaan kyseessä on lakimuutos joka ei suorastaan kiellä turbon laittamista, mutta tekee sen tavalliselle ihmiselle mahdottomaksi. Eli jos auto on rekisteröity 1.1.1992 jälkeen, niin ei onnistu ilman tutkimuslaitoksen todistusta.

AKE:n kanta aiheeseen

Täällä on itseasiassa aiheesta enemmänkin juttua:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38637
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60036
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
McSuti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 19.04.2008 15:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja McSuti »

Sergey kirjoitti:
McSuti kirjoitti:vastauksista suur kiitokset. mutta kyllä se turbotus taitaa olla viimesiä asioita joita alkaisin edes värkkäämään, tosin jos en väärin muista niin päästöt ei ollut parhaasta päästä viime katsastuksessa
Kyseessähän ei ole katsastuskonttorin lukemat vaan kyseessä on lakimuutos joka ei suorastaan kiellä turbon laittamista, mutta tekee sen tavalliselle ihmiselle mahdottomaksi. Eli jos auto on rekisteröity 1.1.1992 jälkeen, niin ei onnistu ilman tutkimuslaitoksen todistusta.

AKE:n kanta aiheeseen

Täällä on itseasiassa aiheesta enemmänkin juttua:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38637
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60036

Tämäpä mulle aivan uusi juttu! Tai no eihän se yllätyksenä tullut. Kyllä Suomi on niin paska maa että kaikki kivahan täälä kielletään :D





TPK_83, mistä löysit nuo kuvat??
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

TPK_83, mistä löysit nuo kuvat??

http://www.detali.ru/cat/oem_mb1.asp?TP=1&F=201034&VIN=

2.3 16v mallin tietoja... kait muitaki kuha lyhentelee linkkiä.

vaatii itellä ainaski explorer-selaimen
Vastaa Viestiin