W201 M111 Kompressor + Turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kyllä pitäis lähtee juuri noin.
Tuossa 24 tattisessakin oli helppo homma.
Kiristin löysälle ja sit otin vaan nokan päästä rattaat pois ja ketju alas.
Ei mun mielestä tarvii purkaa koko jakopäätä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Muista lukita se ketjupyörä nippusiteellä ja sit asentaessa sitä kiristintä vähä löysälle sieltä laturin takaa.

Itsellä oli Victor reinch, mulle sanottiin että se on vakioista laadukkain, kesti 1,5 vuotta, puristukset vakiot, paineet noin 0.8, välillä kyllä joo nakutteli... :oops:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

KE-Jetronicin bensapaineen säätimessä on alipaineletku, joka menee imusarjan ja venttiilikopan väliseen letkuun. Pienellä kuormalla ja tyhjäkäynnillä on imusarjassa noin 0,5...0,8 bar alipainetta. Bensapaine on alkuaan noin 5,4 bar ja se pienenee yhtä paljon kuin säätimen sisäinen paine alenee. Tämä toimii ilmeisesti myös käänteisesti lisäten bensapainetta ahtopaineella vapariin verrattuna. Bensapaineen muutos voisi tällöin olla luokkaa -0,8...+0,8 bar omassa kokoonpanossani. Bensapaineen aleneminen alentaa bensan virtausta suuttimiin ja laihentaa seosta kevyellä kuormalla. Vastaavasti bensapaineen lisääminen lisää bensan virtausta suuttimiin ja rikastaa seosta ahtopaineen vallitessa. Onko tästä ilmiöstä kokemusta / mittaustuloksia?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

190E sisäkalut vs. 2.3 ja 2.3-16

Viesti Kirjoittaja tomant »

Malleissa 190E 2.3-16 on eräiden lähteiden mukaan sama kampiakseli ja kiertokanget kuin mallissa 2.3, männät sen sijaan ovat erilaiset. Ovatko kaksilitraisen kampiakseli ja kiertokanget samat kuin mallissa 2.3? Iskunpituus ainakin täsmää ja niissä näyttää olevan samanlaiset runko- ja kiertokangen laakerit.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

On samat, ainoastaan poraus on eri. Ts. tuon korjausoppaan mukaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

Itellekki on nyt tulossa 2.0 ruiskuun solmu tässä kevään korvilla ennen ku ajokortin antavat.. :)

Pakosarja, turbo ja pikku cooleri ois jo vaatekaapin perällä.. :D

Painekotelon teko ja muitten nippeleitten ostoa ois tiedossa tässä lähiaikoina..

Alla olevassa linkissä ois auto johon solmu tulossa.. :)

http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=441756
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

{janne}}} kirjoitti:Itellekki on nyt tulossa 2.0 ruiskuun solmu tässä kevään korvilla ennen ku ajokortin antavat.. :)

Pakosarja, turbo ja pikku cooleri ois jo vaatekaapin perällä.. :D

Painekotelon teko ja muitten nippeleitten ostoa ois tiedossa tässä lähiaikoina..

Alla olevassa linkissä ois auto johon solmu tulossa.. :)

http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=441756
Tervetuloa foorumille, tänne tarvitaankin lisää bensaturboja, kun noi diisselimiehet on niskan päällä ;-) Hieno peli sulla, etuspoileri näyttää olevan tosi matalalla - ettei vaan jäisi töyssyihin kiinni?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

Kiitos.. no onhan se juu melko matalalla että saa vähä töyssyjä varoa.. :) Nivalasta on nyt yks löytynyt josta ei raapimatta yli menty,mutta mentiin kuitenki.. :D
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

tomant kirjoitti:KE-Jetronicin bensapaineen säätimessä on alipaineletku, joka menee imusarjan ja venttiilikopan väliseen letkuun. Pienellä kuormalla ja tyhjäkäynnillä on imusarjassa noin 0,5...0,8 bar alipainetta. Bensapaine on alkuaan noin 5,4 bar ja se pienenee yhtä paljon kuin säätimen sisäinen paine alenee. Tämä toimii ilmeisesti myös käänteisesti lisäten bensapainetta ahtopaineella vapariin verrattuna. Bensapaineen muutos voisi tällöin olla luokkaa -0,8...+0,8 bar omassa kokoonpanossani. Bensapaineen aleneminen alentaa bensan virtausta suuttimiin ja laihentaa seosta kevyellä kuormalla. Vastaavasti bensapaineen lisääminen lisää bensan virtausta suuttimiin ja rikastaa seosta ahtopaineen vallitessa. Onko tästä ilmiöstä kokemusta / mittaustuloksia?

tomant
Se menee huohottimeen, ulkoilmanpaineeseen, kuten tekee noissa kaaviokuvissakin. Kyllä, järjestelmäpaine määräytyy tästä säätimestä, ja jousen lisäksi kalvon toisella puolella vallitsevasta paineesta. Järjestelmäpaineen nosto ei välttämättä lisää syötettävän polttoaineen määrää, koska ilmaläpän ohjauspaine kasvaa, ja vastustaa läpän liikettä.

Akuperäisessä kuosissaan säädin on tarkoitettu pitämään paine samana imusarjan paineesta riippumatta. Näin siis 300e.
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

tomant kirjoitti:
laineracing kirjoitti:http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... nt=002.jpg
elikkä tästä alotettiiin,touhusin illalla pakosarjan,heitin sen yöks takkaan vähän hekuun ni saa tänään vetästä jyrsillä tasopinnan oikoseks... ens vkloppuna ois tarkotus lätkiä osia paikalleen... öljynpaluun teen ehkä lohkoon kun ei jaksas ottaa öljypohjaaa milläään irti :lol:
Tukevalta näyttää pakosarja, luulisi kestävän. Mikä turbo siihen tulee?

Teimme myös paluun lohkoon kuvassa olevan etummaisen kolon kohdalle irrottamatta öljypohjaa. Siihen reikä ja jenka ja nippa 16 mm letkulle. Reijän ja kierteet pääsee tekemään, kun irrottaa oikean etupyörän.

Kuva

tomant
Näiden teossa kannattaa varoa ettei osu runkolaakeripukin kohdalle. Menee lohkovalun vahvikeprofiili rikki.
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

Eikös edellä mainittu että tuossa kohti lohkoa ei mitään runkolaakerin pukkia ole..
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

{janne}}} kirjoitti:Eikös edellä mainittu että tuossa kohti lohkoa ei mitään runkolaakerin pukkia ole..
Sori, on vaan monta sivua ketjussa. Tarkoitin huomioni kuitenkin niille, joilla reijän teko vielä edessä. Bmw:ssä myös moiset vahvikkeet.
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

Jep jep... No eipä se kertaus pahaksi ole.. :D

Itekkään en oo vielä päättäny teenkö öljypohjaan vai tuohon lohkoon paluun öljylle..
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

KE- Jetronikki saa kaverit. Schwizerin kaksoset.
KE-jetti ohjelmoidaan kaksosille sopivaksi.
Postailen joskus lisää Holysmoken puolella.
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

laineracing kirjoitti:ainoo muutos mulla oli että otin alipaineletkun irti jakajasta... kun saa taas vehkeet nippuuun ni vois kokeilla sitä jakajaa jolla saa myöhästettyä sytkää.

mihinkäs tuo letkun pois otto sitte vaikuttaa??
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Imusarjan esilämmitys

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kansipahvin vaihto käynnissä. Imusarjan ja kannen välissä oli seuraavannäköinen esilämmitin osanro 102 141 02 44. Tuo laite taatusti heikentää virtauksia pienentämällä virtausalaa. Joskus kuulemma noiden releet jumittuvat ja tyhjentävät akun. Lämmittimen vastus on noin 0,8 ohmia, joten sen lämmitysteho on 12 V jännitteellä noin 180 W ja 13,5 voltilla noin 230 W. Onkohan se välttämätön kesäkelillä / talvella / ylipäätään? Taidan jättää sen pois ja testata kylmäkäyntiä ilman sitä.

Kuva
Kuva
Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

jaahas.. laitappa sitte kommenttia miten käy ilman tuota ku pitäs itekki pahvi vaihtaa ku korkkas se. :lol:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kannesta otettiin tasohionnassa 0,15 mm pois. Venttiilit ja istukat hiottiin, pako-ohjurit ja ohjurien kumit uusittiin.

Imuventtiilien koko on 43 mm ja imukanavan koko on ulkopinnassa 40 mm ja puolen tuuman svyydessä 38 mm. Pakoventtiilien koko on 39 mm ja pakokanavan koko on ulkopinnassa 37 mm ja puolen tuuman syvyydessä 34 mm. Kansi on rakenteeltaan tyypillinen kaksiventtiilinen cross flow.

Jakoketju on kaksirivinen ja ketjun ylempi ohjain pitää poistaa ennen kuin kannen sai nostettua pois.

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

lähtikö sulla ne yläohjarin tapit suosiolla pois ku ite piti katkasta ne että sain irti.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

{janne}}} kirjoitti:lähtikö sulla ne yläohjarin tapit suosiolla pois ku ite piti katkasta ne että sain irti.
Ensimmäisen katkesi noin sentin syvyydessä vahingossa, kun yritin kiertää koko tappia M6 ruuvilla. Piti porata syvempi reikä ja jatkaa kierrettä. Tämän jälkeen tappi lähti helposti ja samoin toinen. Käytin isoja muttereita (reikä noin 10 mm) alla holkkina ja vedin M6 ruuvia kiristämällä aluslevyä ja holkkia vasten ulos.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

tomant kirjoitti:
{janne}}} kirjoitti:lähtikö sulla ne yläohjarin tapit suosiolla pois ku ite piti katkasta ne että sain irti.
Ensimmäisen katkesi noin sentin syvyydessä vahingossa, kun yritin kiertää koko tappia M6 ruuvilla. Piti porata syvempi reikä ja jatkaa kierrettä. Tämän jälkeen tappi lähti helposti ja samoin toinen. Käytin isoja muttereita (reikä noin 10 mm) alla holkkina ja vedin M6 ruuvia kiristämällä aluslevyä ja holkkia vasten ulos.

tomant
niin just. itellä kans katkes just siittä vakio kierteen kohdalta niin katkasin sitte ne sisään ja tekasin uudet
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuosta mosselmanin kitistä.

Kun se asennetaan, tehdäänkö moottorin säädöille yhtään mitään? Seokset yms?

Käsittääksenihän se on ihan bolt-on kitti ja toimii kunhan osaa vaan pultata osat kiini?

Ja mitä kaikkea se kitti sisältää? Läjän putkia, turbon ja coolerin?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Sergey kirjoitti:Tuosta mosselmanin kitistä.

Kun se asennetaan, tehdäänkö moottorin säädöille yhtään mitään? Seokset yms?

Käsittääksenihän se on ihan bolt-on kitti ja toimii kunhan osaa vaan pultata osat kiini?

Ja mitä kaikkea se kitti sisältää? Läjän putkia, turbon ja coolerin?
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=218549

Täällä asennelleet nuita.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja tomant »

Väliaikatietoa kannentiivisteen vaihdosta: Nokka-akseli on ollut yhden hampaan aikaisella eli lähes 20 astetta kampiakselilla. Tämä selittää yläkierroksilla esiintynyttä hengettömyyttä ja on saattanut lisätä myös nakutusalttiutta. Nyt on asia korjattu ja kannen plaanaamisen ja ketjun venymisen myötä on nokka noin 4 kampiakselin astetta myöhäisellä. Toivottavasti kone piristyy säätötoimien myötä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Lopultakin Mersu ajossa taas. Ensin piti tietysti laskea öljyt parkkipaikalle ketjunkiristimen propun kautta ennen kuin uskoin, että senkin tiiviste pitää uusia ;-) Hyvin tuntuu ainakin näin lämpimällä kelillä käynnistyvän ja lämpenevän, vaikka otin imusarjan esilämmitysvastuksen pois.

Voimaa on kohtuullisesti, mutta nakutus ei ole juurikaan vähentynyt. Sytytystä täytyy edelleen pitää N-asennossa ja tarkkailla kaasun käyttöä. Nyt vain odotellaan palikoita kaukomailta, että saa sytytyksen ohjelmoitua.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Palautin järjestelmään imuilman lämpötila-anturin B17/1 uudelleen. Tämä pudottaa sytytysennakkoa imuilman lämpötilan noustessa. Mersu meni ennen helteitä (noin +16 asteessa) vartin alle 16 sek, joten yksi välitavoite on taas saavutettu. 0-100 km/h menee alle 8 sek, joten oikeaan suuntaan ollaan menossa. Kolmosella edelleen nakutustaipumusta ja sen vuoksi piti keventää. Samoin kolmosella 4700 kierroksen kohdalla esiintyi hengitysvaikeuksia.

Lisäsin polttoaineen painesäätimeen imusarjasta tulevan letkun, joka tuntee alipaineen ja ahtopaineen vaihtelut ja tämän pitäisi vaikuttaa myös seoksiin edullisesti. Ensimmäiset testit tuntuvat lupaavilta ja niitä jatketaan...

Harmittaa, kun en päässyt Alastarolle kokeilemaan ja nyt näyttää Street Slide 14.6. myös menevän sivu suun.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ahtopaineen lisääminen painesäätimeen ei auttanut asiaa, päinvastoin. Tänään vaihdoin polttoaineen suodattimen ja avasin polttoaineen määräjakajan. Määräjakajan tapissa (männässä) oli pientä kiillottumaa, mutta se liikkui hyvin sylinterissään eikä jumitusta esiintynyt. Seuraavaksi pitää tutkia bensanpaineet (systeemipaine ja paine-erot ylä- ja alakammion välillä). Liian korkea systeemipaine voi aiheuttaa määräjakajan männän liikkeen hidastumista tai pysähtymistä ja tätä kautta seoksen laihenemista, koska paine vaikuttaa männän yläpäässä. Liian korkea paine voi johtua viasta painesäätimessä tai tukkeutumasta paluuputkessa. KE-Jetronicin paradoksi on se, että vedon puute voi johtua liian alhaisesta bensanpaineesta tai -syötöstä tai liian korkeasta bensanpaineesta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

KE-jetin turboistamisesta on herännyt keskustelua, joten ajatteli kantaa oman korteni kekoon. Asiaa olen miettinyt jo pidemmän aikaa, mutta käytännön kokeilut ovat vielä testivaiheessa (olleet jo pitkään).


Teoriassa maksimi virtaumaa suuttimille per läpän avautuma tavoitellaksemme on puututtava alakammiopaineeseen.

Alakammiopainetta voidaan ohjata sähkösuuttimella joka päästää ke-jetin rungossa olevan sokean tulpan tulppaamasta reijästä painetta paineensäätimen jälkeiseen paluuputkeen. Alakammiopaine laskee-polttoainetta saadaan enemmän.

Sähkösuutinta ohjaamaan vaikkapa edullinen finboost laite. Ns Suomalainen biggy pakki.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

kynsi kirjoitti:KE-jetin turboistamisesta on herännyt keskustelua, joten ajatteli kantaa oman korteni kekoon. Asiaa olen miettinyt jo pidemmän aikaa, mutta käytännön kokeilut ovat vielä testivaiheessa (olleet jo pitkään).


Teoriassa maksimi virtaumaa suuttimille per läpän avautuma tavoitellaksemme on puututtava alakammiopaineeseen.

Alakammiopainetta voidaan ohjata sähkösuuttimella joka päästää ke-jetin rungossa olevan sokean tulpan tulppaamasta reijästä painetta paineensäätimen jälkeiseen paluuputkeen. Alakammiopaine laskee-polttoainetta saadaan enemmän.

Sähkösuutinta ohjaamaan vaikkapa edullinen finboost laite. Ns Suomalainen biggy pakki.
Kuullostaa mielnkiintoiselta. Onko tuosta Finboostista käyttökokemuksia lisäsuuttimien ohjaamisessa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kalajoen reissun jälkeen tuli cooleri Uudesta Seelannista. Coolerin hinta oli 160 euroa kotiin tuotuna. Tässä kuvia kennon rakenteesta, coolerista päältä ja coolerista takaa. Kennon mitat ovat pituus (virtauksen suunnassa) 320 mm, leveys 300 mm ja paksuus 80 mm. Jäähdytintä täytyy pudottaa, jotta coolerin letkut mahtuvat kulkemaan sen yli. Pakoputki on työn alla ja pakosarjasta löytyi vuoto, mikä pitää tilkitä.

Kuva
Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin