

Vehon tyynyn hinta oli jotain 140-160 euroa. Pakko sanoa, mutta että mies laittaa tuhansia euroja vanteisiin/korisarjaan ja 160 euron tyynyistä sanoo...epk kirjoitti:tyynyt motonetistä![]()
kl:stä tilaan uudet tyynyt varmaankin, vehon hinnan tietää... ei ole väliä onko kone käynnissä, veto päällä tai ei. Väitän kyllä että koneen tyynyt ainakin osa syynä.
no juu mutta en minäkään niistä vanteista tuplahintaa tietentahtoen maksaTimo L. kirjoitti:Vehon tyynyn hinta oli jotain 140-160 euroa. Pakko sanoa, mutta että mies laittaa tuhansia euroja vanteisiin/korisarjaan ja 160 euron tyynyistä sanoo...epk kirjoitti:tyynyt motonetistä![]()
kl:stä tilaan uudet tyynyt varmaankin, vehon hinnan tietää... ei ole väliä onko kone käynnissä, veto päällä tai ei. Väitän kyllä että koneen tyynyt ainakin osa syynä.![]()
tässä oiva esimerkki, miten voi mennä suteen vaikka olis jo kerran laitettu "kuntoon" , harmillisia... missä käytit ja mitä hintaluokkaa tuollainen kustansi.ksvs kirjoitti:Samanlaisen ongelman kanssa taisteltu; tärinää vapaalla, veto päällä, moottorijarrutuksessa. Talvella uusittiin kardaaniin kaikki + tasapainotus. Alusta, renkaat, laakerit, vanteet ja moottorin tukityynyt, suuttimet vaihdettu/tarkastettu. Värinä oli luonteeltaan niin pientä luokkaa, että se sai välillä epäilemään myös omaa mielenterveyttä.
Vika löytyi lopulta kardaanista, jota en osannut epäillä. Senhän piti olla kunnossa. Siispä toiseen koneistamoon painotukseen. Siellä jouduttiin poistamaan punttia urakalla. Purkivat kardaanin niin, että saivat koneeseen kiinni metalliosista ja tulos oli häkellyttävä. Auto tuntuu nyt taas mersulta ja oma muistikuva auton tasaisesta kyydistä osoittautui oikeaksi.
Eli tasapainottajia näyttää olevan joka lähtöön. Pitäisi vaan löytää se oikea. Epk:n tapauksessakin järkevintä lienee etsiä ensin syytä pyörivistä osista. Kardaanin kunnolla tuntuu olevan suuri merkitys.
MB 300D autom. -93
Jos vapisee tosiaan renkaiden taajuudella olen juhape kanssa samaa mieltä. Jos renkaat, vanteet ja levyt kunnossa niin seuraavana vetoakselit. Eli vetoakselit irti ja pöydälle ja nivelet tarkastukseen, onko väljyyttä tai jäykkyyttä. On lisäksi helpompi jatkaa sieltä. Tietysti jos olisi ylimääräinen terve vetoaksli niin voisi kokeilla molemmilla puolilla.epk kirjoitti:paskat, vapiseen ihan selvästi vielä.
kyllä taidan kardaani availla ens viikolla !
Mites nätisti painui männät sisälle? Ei ois kallis paukku jos pullautat männät pihalle ja vaihat kumit. Vaikka nuo paloja vaihtaessa ois saanu sisälle kohtuu helposti painumaan, ni silti voi jo jumia sen verran et jää pikkase pala hankaamaan levyä tai iha vaa vipattamaan "huulille".epk kirjoitti:no niin ! vaihdoin takaa jarrulevyt ,palat ja käsijarru kilkkeet.
palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.
auton meno ja pakki suuntan kokeilin, toisella puolella ei välystä ollenkaan ja toisella puolella ehkä noin muutaman satkun välys, mielestäni ei ollenkaan tosin sekään? vaikea sanoa kun ei ole verrokkia. Mitään kolinan tapaista ja selvää välystä ei kuitenkaan ole.AkiVaa kirjoitti:http://www.detali.ru/cat/MB/S01136000002.0020.gif
Osan numero 186, poskilaakerin väljyyden kokeilisin. Olisin voinut hieman tarkentaa jo aikaisemmin, mutta omalle tekstille tulee nopeasti sokeaksi.
Eli osia 180 tai 174 tarkoitin tällä laipallani. Tuollainen "laippaliitoshan" akseleiden välissä on. Murre-eroja
mulla ei jarrutuksessa tule vapinoita, laakerit on itellä joko alkuperäiset vielä taikka sitten kerran vaihdettu ja huonosti asennettu ?Japa190 kirjoitti:Saman kuuloista ongelmaa löytyy omasta autosta, Itsellä epäilen viaksi että pyörän navassa on jotakin häikkää, kiero tai ei ole keskittynyt laakeriin oikein.
Jarruttaessa auto pysähtyy hytkyen ja ajossa pompottaa vänkärin penkillä olevia tavaroita.
Uudet takajarrulevyt pysyy hetken aikaa suorassa ja taas alkaa vatkaan kun jarruttaa. Sama mitkä renkaat on alla niin samaa tekee, toisilla tuntuu pahemmin ajossa.
Ettei olis samaa vikaa..
männät meni ihan sormi voimin sisälle ja toinen halus tulla ulos kun toista painoi sisää, siis näppituntumalla nekin olivat kunnossa.jackie kirjoitti:Mites nätisti painui männät sisälle? Ei ois kallis paukku jos pullautat männät pihalle ja vaihat kumit. Vaikka nuo paloja vaihtaessa ois saanu sisälle kohtuu helposti painumaan, ni silti voi jo jumia sen verran et jää pikkase pala hankaamaan levyä tai iha vaa vipattamaan "huulille".epk kirjoitti:no niin ! vaihdoin takaa jarrulevyt ,palat ja käsijarru kilkkeet.
palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.
Oma 350:n täristää kas lievästi kartaanin taajuudella, vänkärin penkin verhoilu värisee. Eilen aloin vaihtaan peräöljyjä kaupunkireissun jälkeen n. 30-40 km, siis kaupungissa. Oli yllättävän kuuma perä vielä parin tunnin ajon päätymisen jälkeen. Tuleekohan tuo tärinä sitten tuolta perästä. Ei se kyllä tuolla tavalla normaalisti lämpene.Nafta kirjoitti: Itsellä: W210 290 TD STW -97, 225 thkm ja täristää
Oletteko kokeillut perän lämpöä reilun ajon jälkeen. Tänään +10 ilmassa ja 50 km:n ajon jälkeen kättä kesti pitää pinnassa n. 5 sek ja alkoi kuumua kestämättömäksi. Onko se normaalia?
Jurina ja vapina ei vaan ota lähteäkseen!