124 täristää ikävästi ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...jos siis ravistaa vapaallakin niin rengas, vanne tai pyörän laakeri :twisted:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

epk kirjoitti:tyynyt motonetistä :roll:

kl:stä tilaan uudet tyynyt varmaankin, vehon hinnan tietää... ei ole väliä onko kone käynnissä, veto päällä tai ei. Väitän kyllä että koneen tyynyt ainakin osa syynä.
Vehon tyynyn hinta oli jotain 140-160 euroa. Pakko sanoa, mutta että mies laittaa tuhansia euroja vanteisiin/korisarjaan ja 160 euron tyynyistä sanoo... :roll: :lol:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ksvs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 12.05.2008 16:02

Viesti Kirjoittaja ksvs »

Samanlaisen ongelman kanssa taisteltu; tärinää vapaalla, veto päällä, moottorijarrutuksessa. Talvella uusittiin kardaaniin kaikki + tasapainotus. Alusta, renkaat, laakerit, vanteet ja moottorin tukityynyt, suuttimet vaihdettu/tarkastettu. Värinä oli luonteeltaan niin pientä luokkaa, että se sai välillä epäilemään myös omaa mielenterveyttä.

Vika löytyi lopulta kardaanista, jota en osannut epäillä. Senhän piti olla kunnossa. Siispä toiseen koneistamoon painotukseen. Siellä jouduttiin poistamaan punttia urakalla. Purkivat kardaanin niin, että saivat koneeseen kiinni metalliosista ja tulos oli häkellyttävä. Auto tuntuu nyt taas mersulta ja oma muistikuva auton tasaisesta kyydistä osoittautui oikeaksi.

Eli tasapainottajia näyttää olevan joka lähtöön. Pitäisi vaan löytää se oikea. Epk:n tapauksessakin järkevintä lienee etsiä ensin syytä pyörivistä osista. Kardaanin kunnolla tuntuu olevan suuri merkitys.

MB 300D autom. -93
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Timo L. kirjoitti:
epk kirjoitti:tyynyt motonetistä :roll:

kl:stä tilaan uudet tyynyt varmaankin, vehon hinnan tietää... ei ole väliä onko kone käynnissä, veto päällä tai ei. Väitän kyllä että koneen tyynyt ainakin osa syynä.
Vehon tyynyn hinta oli jotain 140-160 euroa. Pakko sanoa, mutta että mies laittaa tuhansia euroja vanteisiin/korisarjaan ja 160 euron tyynyistä sanoo... :roll: :lol:
no juu mutta en minäkään niistä vanteista tuplahintaa tietentahtoen maksa :D

ksvs kirjoitti:Samanlaisen ongelman kanssa taisteltu; tärinää vapaalla, veto päällä, moottorijarrutuksessa. Talvella uusittiin kardaaniin kaikki + tasapainotus. Alusta, renkaat, laakerit, vanteet ja moottorin tukityynyt, suuttimet vaihdettu/tarkastettu. Värinä oli luonteeltaan niin pientä luokkaa, että se sai välillä epäilemään myös omaa mielenterveyttä.

Vika löytyi lopulta kardaanista, jota en osannut epäillä. Senhän piti olla kunnossa. Siispä toiseen koneistamoon painotukseen. Siellä jouduttiin poistamaan punttia urakalla. Purkivat kardaanin niin, että saivat koneeseen kiinni metalliosista ja tulos oli häkellyttävä. Auto tuntuu nyt taas mersulta ja oma muistikuva auton tasaisesta kyydistä osoittautui oikeaksi.

Eli tasapainottajia näyttää olevan joka lähtöön. Pitäisi vaan löytää se oikea. Epk:n tapauksessakin järkevintä lienee etsiä ensin syytä pyörivistä osista. Kardaanin kunnolla tuntuu olevan suuri merkitys.

MB 300D autom. -93
tässä oiva esimerkki, miten voi mennä suteen vaikka olis jo kerran laitettu "kuntoon" , harmillisia... missä käytit ja mitä hintaluokkaa tuollainen kustansi.

mitä autollasi ajettu ja mitä kardaanista uusittiin ?
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Kardaanin täristys on n. 3xsuurempitaajuista kun renkaiden nopeutta pyörivistä osista tuleva. Nyt pitäis selvitää kumman taajuista tuo tärinä on niin jäisi turha rassailu pois.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

nyt on vaihdettu koneen hydrauli tyynyt, rauhottui mukavasti tyhjäkäynti vapinat ja ehkä myös ajossa , mutta vielä vapisee se mikä häiritsee eniten ! perän puoleiset kardaanin suojakumit otin auki ja laitoin uudet rasvat, ei vaikutusta (ei ollut kuivana muttei ihan täynnäkään rasvaa). Oli muuten 1½ vuotta vanhat koneen tyynyt, ja nyt jo ravisti ~2100 rpm ja tyhjäkäynnillä.

mitä tässä on nyt fiilistellyt niin väitän että on renkaiden "taajuudella" tuo vapina.

Tällä viikolla menee takujarrut vaihtoon ja käsijarrun kilkkeet, siitä sit seuraavaksi.

Mitä kädellä oon koittanut vanteelta napojen lämpötiloja niin samalta vaikuttaa joka nurkassa, en tiedä sitten voisko olla laakereista.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

toivottavasti vika löytyy-vaikuttaa siltä että EPK lla on hetken päästä myynnissä kelpo osaa joita vaihdetttu kenties turhaankin.Hankala vika tosiaan.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no niin ! vaihdoin takaa jarrulevyt ,palat ja käsijarru kilkkeet. Vaikuttais että parani jonnin verran , nyt ollaan siinä tilanteessa että onko vikaa enää ollenkaan, vaiko johtuuko enää 18" renkaista / korvien välissä :D


palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.

Olivat muuten orkkikset, 95 vuoden leimat ja mersun tähti löytyi, ei paha kestoikä, tosin kuljettajasta riippuen eipä nuo takajarrut kovalle käytölle joudu :roll: ja perhana kl:n zimmermanin levyistä puuttui kohdistus natsan reiät, ne joutui ite kairaamaan että sai levyt paikalle (ruuvin reikä oli)

että sillä lailla , täytyy päästä vielä muita 124:sia koeajamaan niin katson sitten jatkosta :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

paskat, vapiseen ihan selvästi vielä.

kyllä taidan kardaani availla ens viikolla !
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

epk kirjoitti:paskat, vapiseen ihan selvästi vielä.
kyllä taidan kardaani availla ens viikolla !
Jos vapisee tosiaan renkaiden taajuudella olen juhape kanssa samaa mieltä. Jos renkaat, vanteet ja levyt kunnossa niin seuraavana vetoakselit. Eli vetoakselit irti ja pöydälle ja nivelet tarkastukseen, onko väljyyttä tai jäykkyyttä. On lisäksi helpompi jatkaa sieltä. Tietysti jos olisi ylimääräinen terve vetoaksli niin voisi kokeilla molemmilla puolilla.

Lisäksi kuten tuolla edellä luki kartaanin tasapainoittajia on joka lähtöön, eli jos oli kuitenkin kunnossa, niin voi hyvin mennä huonommaksi.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jaa niin tosiaan unohtui tuo taajuus, kardaanilla tiheämpi olis.

Tuli mieleen että voiko rikkoutunut iskari / jousi tehdä tätä ? välillä tuntuu että väpäjää uudella asvaltillakin :shock:

ja edelleen vapinan huomaa parhaiten jos on esim. kukkaro apparin penkillä niin huomaa kun se vapisee, rattiin ei vapise samalla tavalla
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Toinen millä tuon vapinan "kuulee" on kun laitat sormet korviin...ihan tosi... matalat äänet kuuluu jotenkin paremmin sormien läpi.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Tuosta kardaanin ristikosta. Sehän ei näissä yleensä väljäksi mene vaan alkaa ajan saatossa jumiutua keskiasentoon, kun murrosta ei ole käytännössä juuri ollenkaan. Siitä voi sitten tulla ylimääräisiä vapinoita ja jurinoita.
S210 220 CDI A -02
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Omassa Mesessä oli toinen taka jousi mennyt poikki niin täristi kun autolla kurvaili:)
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Oletko kokeillut perän laipasta onko väljää? Vetoakselista kiinni ja kokeile säteittäinen välys. Sen kyllä näkee, jos laippa heiluu. Oman auton tärinän aiheuttajaksi epäilen tätä vikaa, sillä siellä on selvä väljä. Toisesta vetoakselista heiluttamalla ei samanlaista väljää huomaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

nii hetkonen , nappaan vetarin akselista kiinni ja otan mistä kiinni ? ei siellä mitään laippaa mielestäni oo, perässä on ne isot möykyt mistä lähtee heti vetarin suoja kumit .... möykyt on halkaisijaltaan samaa luokkaa mitä vetarin suojakumit.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Aki tarkoittanee juuri niitä "möykkyjä" joissa vetarit on kuudella pultilla kiinni.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

http://www.detali.ru/cat/MB/S01136000002.0020.gif

Osan numero 186, poskilaakerin väljyyden kokeilisin. Olisin voinut hieman tarkentaa jo aikaisemmin, mutta omalle tekstille tulee nopeasti sokeaksi.

Eli osia 180 tai 174 tarkoitin tällä laipallani. Tuollainen "laippaliitoshan" akseleiden välissä on. Murre-eroja :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

nii elikkä auton menosuunnassa olevaa välystä jos tuosta koitteleee eiköstä ?

laakerin nro 186.
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Jep, radiaalivälys.
Japa190
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 18.05.2006 19:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Japa190 »

Saman kuuloista ongelmaa löytyy omasta autosta, Itsellä epäilen viaksi että pyörän navassa on jotakin häikkää, kiero tai ei ole keskittynyt laakeriin oikein.
Jarruttaessa auto pysähtyy hytkyen ja ajossa pompottaa vänkärin penkillä olevia tavaroita.
Uudet takajarrulevyt pysyy hetken aikaa suorassa ja taas alkaa vatkaan kun jarruttaa. Sama mitkä renkaat on alla niin samaa tekee, toisilla tuntuu pahemmin ajossa.
Ettei olis samaa vikaa..
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

epk kirjoitti:no niin ! vaihdoin takaa jarrulevyt ,palat ja käsijarru kilkkeet.

palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.
Mites nätisti painui männät sisälle? Ei ois kallis paukku jos pullautat männät pihalle ja vaihat kumit. Vaikka nuo paloja vaihtaessa ois saanu sisälle kohtuu helposti painumaan, ni silti voi jo jumia sen verran et jää pikkase pala hankaamaan levyä tai iha vaa vipattamaan "huulille".
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

AkiVaa kirjoitti:http://www.detali.ru/cat/MB/S01136000002.0020.gif

Osan numero 186, poskilaakerin väljyyden kokeilisin. Olisin voinut hieman tarkentaa jo aikaisemmin, mutta omalle tekstille tulee nopeasti sokeaksi.

Eli osia 180 tai 174 tarkoitin tällä laipallani. Tuollainen "laippaliitoshan" akseleiden välissä on. Murre-eroja :roll:
auton meno ja pakki suuntan kokeilin, toisella puolella ei välystä ollenkaan ja toisella puolella ehkä noin muutaman satkun välys, mielestäni ei ollenkaan tosin sekään? vaikea sanoa kun ei ole verrokkia. Mitään kolinan tapaista ja selvää välystä ei kuitenkaan ole.

Japa190 kirjoitti:Saman kuuloista ongelmaa löytyy omasta autosta, Itsellä epäilen viaksi että pyörän navassa on jotakin häikkää, kiero tai ei ole keskittynyt laakeriin oikein.
Jarruttaessa auto pysähtyy hytkyen ja ajossa pompottaa vänkärin penkillä olevia tavaroita.
Uudet takajarrulevyt pysyy hetken aikaa suorassa ja taas alkaa vatkaan kun jarruttaa. Sama mitkä renkaat on alla niin samaa tekee, toisilla tuntuu pahemmin ajossa.
Ettei olis samaa vikaa..
mulla ei jarrutuksessa tule vapinoita, laakerit on itellä joko alkuperäiset vielä taikka sitten kerran vaihdettu ja huonosti asennettu ?
jackie kirjoitti:
epk kirjoitti:no niin ! vaihdoin takaa jarrulevyt ,palat ja käsijarru kilkkeet.

palat olivat jo hivenen jumissa ja urauttaneet levyä, pinta levyssä kuitenkin täysin kirkas ja konttorilla äskettäin hyvä jarruteho ja tasapuolinen, käsijarrussa myös. Tosin näkihän sen jo silmällä että vaihto kunnossa ovat.
Mites nätisti painui männät sisälle? Ei ois kallis paukku jos pullautat männät pihalle ja vaihat kumit. Vaikka nuo paloja vaihtaessa ois saanu sisälle kohtuu helposti painumaan, ni silti voi jo jumia sen verran et jää pikkase pala hankaamaan levyä tai iha vaa vipattamaan "huulille".
männät meni ihan sormi voimin sisälle ja toinen halus tulla ulos kun toista painoi sisää, siis näppituntumalla nekin olivat kunnossa.



en tiedä, voisin kyllä seuraavaksi ihan piruuttaan ottaa sen kardaanin irti ja sen laakeria vaikkapa tutkia. On mielestäni nyt vaikea sanoa varmasti tuleeko vapina renkaiden taajuudella vaiko sittenkin kardaanin "3x" speedillä :?
Nafta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 14.01.2007 09:45
Paikkakunta: Porajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nafta »

Joko on vapinalle lääke löytynyt?

Itsellä: W210 290 TD STW -97, 225 thkm ja täristää

Olen vaihtanut kaikki pyöränlaakerit, ristikon, tukikumin ja laakerin ja tasapainotuttanut kardaanin. Siinä ilmeni booriväljyyttä, joka kuuluu lievänä kolinana aika-ajoin kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa. Kardaania ei voi kiristää booriin! Se on selkeä puute entisiin malleihin verrattuna.

Oletteko kokeillut perän lämpöä reilun ajon jälkeen. Tänään +10 ilmassa ja 50 km:n ajon jälkeen kättä kesti pitää pinnassa n. 5 sek ja alkoi kuumua kestämättömäksi. Onko se normaalia?

Jurina ja vapina ei vaan ota lähteäkseen!
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kartaani tai vetari ehkä syypäänä. Yksi 123 farkku täristi niin että B ja C-pilareiden verhoilut tippuivat irti ajossa :)

Syypää oli vetoakseli. Tämä tapahtui joskus kultaisella 80 luvulla, kun auto oli uuden karhea :D Ja vika oli siinä mielessä mielenkiintoinen, että se saattoi ilmaantua vasta esim 30 minuutin ajon jälkeen.

Omassa 124:ssa on tällä hetkellä hieman tärinä vikaa ajoittain, luultavasti pitäs ittekki alkaa kannatinlaakeri remppaa suunnittelemaan :roll:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote 50 km:n ajon jälkeen kättä kesti pitää pinnassa n. 5 sek ja alkoi kuumua kestämättömäksi. Onko se normaalia? [/quote]

Sattumoisin kokeilin oman autoni (W203) perän lämpöä tänään myös 50 km ajon jälkeen; lämmitti hieman kättä mutta kuumasta ei voi puhua.

Lievän tärinän vuoksi (yli 100 nopeudessa) kokeilin vetareita ja oikeanpuoleisessa poskilaakerissa tuntuu pieni väljyys. Aiheuttaako tärinää ?
W203CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ite en oo tehnyt vielä mitään, katsoo tässä missä voisi käyttää nosturilla että saisi rauhassa ja huolella purkaa nyt alkuun ainakin sen kardaanin.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Nafta kirjoitti: Itsellä: W210 290 TD STW -97, 225 thkm ja täristää
Oletteko kokeillut perän lämpöä reilun ajon jälkeen. Tänään +10 ilmassa ja 50 km:n ajon jälkeen kättä kesti pitää pinnassa n. 5 sek ja alkoi kuumua kestämättömäksi. Onko se normaalia?
Jurina ja vapina ei vaan ota lähteäkseen!
Oma 350:n täristää kas lievästi kartaanin taajuudella, vänkärin penkin verhoilu värisee. Eilen aloin vaihtaan peräöljyjä kaupunkireissun jälkeen n. 30-40 km, siis kaupungissa. Oli yllättävän kuuma perä vielä parin tunnin ajon päätymisen jälkeen. Tuleekohan tuo tärinä sitten tuolta perästä. Ei se kyllä tuolla tavalla normaalisti lämpene.
Nafta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 14.01.2007 09:45
Paikkakunta: Porajärvi
Viesti:

Löytyikö syyllinen

Viesti Kirjoittaja Nafta »

Vanhahko ketju, mutta minulla tärinä jatkuu. Olen vaihtanut edellisen vastaukseni jälkeen paineakut, narinanivelet ja voidellut kardaanin boorin paksulla vaseliinillä. Ja olen minä poka miettinytkin, jopa mielenterveyttänikin.

Kardaanin tasapainottaja ei laittanut etuosaa samanaikaisesti tasapainokoneeseen, vaan painotti pelkän takapään. Sanoi, että boori on väljä, eikä etupäätä kannata painottaa. Sittemin katsastusmies totesi, että W210:n kardaanin boorin tuleekin olla hieman "väljä". Nyt epäilen, että kardaanin painotus meni ns. ..tuiksi, koska koko kokonaisuus jäi painottamatta.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1193
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Mitenkäs Epk:lle ja muille kävi?Kertokaa ihmeessä.
Itse kärsinyt puolisen vuotta pienestä pompotuksesta ja tärinästä,minkä huomaa parhaiten alhaisilla nopeuksilla.
Eilen vaihdoin etuiskarien yläpään kumit,mutta ei vaikuttanut.Nyt houkuttaisi vaihtaa etuiskarit,mutta kaipa nekin rahat menisi hukkaan.Parilla korjaamolla ei keväällä löydetty vikaa,mikä olisi tämän rauhattomuuden auton kulussa selittänyt.Alkaa tuleen minullekin kalliiksi,kun uudet renkaatkin ostin kesällä,varmuuden vuoksi.
Viimeksi muokannut Ari, To 24.09.2009 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Vastaa Viestiin