turbolle öljynlähtö ja paluu (nyt on koneesta otettu savut)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kuuluu olla kireällä vikaa on jos rupeaa ahdistamaan kohta pyörii siipi aksilalla tyhjää ei hyvä
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Pyryr kirjoitti:niin varmasti löytyy...kun laittaa liian kireälle niin lakkaa pyörimästä. kiristin sellaiseen kireyteen että pyörii vapaasti mutta ei tunnu yhtään välystä->koe ajo lenkki (0,5km) niin oli taas löysässä. nyt laitoin samaan kireyteen ja ruuvi&laakeri liimaa ja antaa nyt yön yli kuivaa...katotaas miten huomenna öljyt savuaa... :evil:
Tuos on kyl nyt jotain pahasti väärin, jos lakkaa pyörimästä :!:
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

niinpä taitaa olla. pitänee ottaa turbo takas pöydälle...
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Voiko öljyn paluun laittaa öljytikun putkeen?? Jos jotenkin sen haarottais, sillonhan öljy pääsisi valumaan vapaasti putkea pitkin?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

SiNi kirjoitti:Voiko öljyn paluun laittaa öljytikun putkeen?? Jos jotenkin sen haarottais, sillonhan öljy pääsisi valumaan vapaasti putkea pitkin?
Putki menee öljypohjan pohjaan saakka. Ei hjuva. :D
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Putki menee öljypohjan pohjaan saakka. Ei hjuva. :D[/quote]

Niimpä taitaa mennäkin. Jotkut vaan sillainkin laittanut. Täytyy tutkia ja kehitellä parempi paluupaikka. :)
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

ite pelkäsin kans tuota lohkoon poraamista mutta oikeesti aika helppo rasti...
koneen korvakkeet auki ja vinssillä niin ylös että kone ottaa tulipeltiin, ja sitte öljypohja irti. oliskohan ollu 34pulttia om602. voin laittaa kuvia siitä paluusta. niin ja se mitta tikku on TOSI pientä putkea..
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Ei kyllä kannata muunlaista paluuta miettiä kuin lohkoon, aika nätti homma se on tehdä.
S210 220 CDI A -02
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Täytyy niitä alkaa miettimään sitten kun saan ensin tuon pumpun asennettua, kuvia saa toki laittaa, ja tietysti hyviä vinkkejä :)
ESG-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 29.07.2008 21:31
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja ESG- »

elikkä..kun oli aiemmin mainintaa kuuskolo tulpasta? niin onko kyse siitä/niistä imusarjan puolella olevista tulpista kannessa, olikohan 4 tai 5 kpl. silmällä n. 3/4unf passaava? siis turbon öljylähdölle. toinen oli moottorin perässä aika pieni kuuskolotulppa, mutta mielestäni liian pieni. ja miten suodattimen jalasta lähteville putkille, olisiko järkeä lähtö ottaa sieltä?
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

ESG- kirjoitti:elikkä..kun oli aiemmin mainintaa kuuskolo tulpasta? niin onko kyse siitä/niistä imusarjan puolella olevista tulpista kannessa, olikohan 4 tai 5 kpl. silmällä n. 3/4unf passaava? siis turbon öljylähdölle. toinen oli moottorin perässä aika pieni kuuskolotulppa, mutta mielestäni liian pieni. ja miten suodattimen jalasta lähteville putkille, olisiko järkeä lähtö ottaa sieltä?
Juurikin kannen takapäässä oleva "tulppa". Edestäpäin katsottuna oikeassa reunassa.
S210 220 CDI A -02
ESG-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 29.07.2008 21:31
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja ESG- »

ok..eli sen tulpan kanssa menen hiflexiltä kyselemään...selvä.
ESG-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 29.07.2008 21:31
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja ESG- »

ja hiflexiltä löyty vaivattomasti lähtö tuonne kannenpäähän, paluupuolelle samoten tuomonen mutteri läpivienti, kokoa 3/8" tais olla. hintaa kerty 6e.
Vastaa Viestiin