W114 Kalmanrauta [sis. kuvia eli latausta riittää]

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Valmistuminen on varmaan vielä kaukana, mutta satunnaista edistystä tapahtuu.

Tässä sisustan lähtökohta. Auto on saatu maalarilta.

Kuva

Ensimmäiseksi purin irtoavat osat katosta ja muualta. Kojetaulua ei jaksanut irrottaa.

Kuva

Kattoon liimasin noin sentinpaksuista äänieristelevyä hiljentamaan kuminoita ja tasaamaan mustaan kattoon tulevaa auringonpaahdetta. Ja heijastaahan tuo folio kattoverhoilun takana lämpöäkin takaisin nukkujiin sitten kun auto ehtii retkeilykäyttöön. ;) Levyä meni noin 4,5 neliötä ja aikaa reippaat kaksi päivää. Joka palikka piti mitata erikseen ja tietenkin teippasin vielä saumat alumiiniteipillä. Tässä kuvassa teippaus ei ole vielä valmis ja pieniä paloja puuttuu eristettäkin tuolta pirkittäistukirautojen sisäpuolelta.

Kuva

Katon eristyksen jälkeen irrotin lämmityslaitteen kanavat ja aloin rapsimaan pintaruosteita lattiasta, mutta kuinkas kävikään! Meni taas meisseli ehjästä pellistä läpi. :evil: Auto meni kuitenkin jo muutenkin takaisin paikallisella koripajalle taka- ja sivulasien kiinnitykseen. Reiät paikkaantuvat sillä samalla reissulla.

Kuva

Kuva

Kuva

Takaluukun reunaa katossa kiertävät panelit maalasin vasaralakalla, mutta sain aikaan valumia. Tässä vielä originaalina.

Kuva

Takaluukkua reunoilla kiertävät ja itse takaluukun alumiinipeltipaneloinnin putsasin ja päällystin samaisella keinonahalla, jota muutenkin tulee verhoiluun. Teräspeltiosat putsasin ruosteista ja maalasin ruosteenestomaalilla ennen päällystystä. Tässä osa paneleista takapuolelta.

Kuva

Vähän fiksailin takaluukun ikkunanreunojen lisäksi myös luukunreunoja korista.

Kuva

Kuva

Takaluukun paneloinnin kasasin popniiteillä, kuten oli tehty jo vuonna 1976. Nyt niiteiksi valitsin kuitenkin mustakantaisia. Ruosteenestoa pitäisi olla sen verran, ettei heti ensi kesänä ruostu ja itse asiassa hyvänä se oli pysynyt tähänkin asti - kummallista kyllä!

Kuva

Väliseinä kun siirrettiin roskalavalle, niin jonkinlainen alkuperäistä jäljittelevä porras piti kehittää, koska auto on etuosastaan reilusti takaosaa kapeampi. Tässä ensimmäinen versio omavalmisteesta. Seinän etupuolella oleva riuku on etukaton "ruoto".

Kuva

Kuva

Tätä jo vähän aavistelin seinää rakentaessani eli olisi pitänut uskoa vaistoaan. Seinä meni uusiksi, koska kaiutinpaikoilla varustettuun ei istunut etuosan katto millään muotoa, vaan lopputuloksena olisi ollut vain kurtattua kangasta. Siispä fiksausta kehiin... :roll:

Kuva

Kuva

Katon kiinnityksessä ei tullut ollenkaan otettua kuvaa vaiheesta, jossa vain pelkkä etukatto olisi paikallaan. Etukatto on alkuperäisestä katkaistu ja se roikkuu ruotojen varassa normaalisti. Takakatto näyttää samanlaiselta, mutta se on nidottu kiinni vanerisiin katon poikittaisorsiin. Kaikenkaikkiaan katto istuu paikoilleen nätisti. Pientä löystymistä tuntui kuitenkin tapahtuneen liimaamista (katon reunat liimataan sivulasien tiivisteiden alle!) seuraavana yönä, mutta ei siellä pahoja vekkejä ole. Verholistat tulevat vielä vähän tiukkaamaan kattoverhoilua ikkunoiden yläpuolelta.

Kuva

Kuvissa on vielä protomalli väliseinän verhoilusta. Verhoilen vanerin ja sieltä alta roikkuva kankaanreuna tulee siististi alle. Väliseinän verhoilupaneliin tein jo upotukset ledivaloille. ;)

Kuva

Muu verhoilu tulee myös samaa rataa. Kuvissa ovipahvit ennen ja jälkeen sekä yksi kuva kokonaisesta huputetusta etupenkistä. Taittuvasta takapenkistä tulee omavalmiste, johon pitää tehdä samanlainen verhoilu.

Kuva

Kuva

Kuva

Tämän enempää en saanut kolmessa viikossa aikaan. Lavan vanerit on jo hommattu ja mielestäni muutenkin on osat kasassa. Luulisin, että nyt kun laittaisin toiset kolme viikkoa, niin tulisi jo enemmän näkyvääkin tulosta.

Kun auto siirrettiin takaisin sinne lasien kiinnitykseen ja paikkaukseen, niin veturiksi valittiin tietenkin vahvin peli, joka talosta löytyy. Esim. MB-Trac 1500 olisi ollut liian kevyttä kalustoa...

Kuva
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onpa nätti verhoilu!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Saul kirjoitti:
Tämän enempää en saanut kolmessa viikossa aikaan.
Jaa että kolme viikkoa olet tuota laitellut etkä ole kertonut mitään :twisted: No näinhän kyllä kun Gurthang lipui ohitse... olisit soitellut niin olisin tullut ainakin ihmettelemään vierestä :D

Mutta komealta näytti, ja tuo verhoilu on kyllä aivan mahtava.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mutta ompa vainen väkevä veturi :shock:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

AM kirjoitti:
Saul kirjoitti:
Tämän enempää en saanut kolmessa viikossa aikaan.
Jaa että kolme viikkoa olet tuota laitellut etkä ole kertonut mitään :twisted: No näinhän kyllä kun Gurthang lipui ohitse... olisit soitellut niin olisin tullut ainakin ihmettelemään vierestä :D

Mutta komealta näytti, ja tuo verhoilu on kyllä aivan mahtava.
No olihan se mielessä hälyyttää sinut paikalle, mutta jotenkin se aina jäi... :oops: Jos/kun menen takaisin rassaamaan, niin hälyytän sitten.

Timo L. kirjoitti:Onpa nätti verhoilu!
Onkohan tämä laskettava kehuksi vai...? :lol:

Fenton kirjoitti:Mutta ompa vainen väkevä veturi :shock:
Paremmin se vetää kuin W123 240 TD.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Vähän alkaa hiljasta olemaan, mutta pientä pahuutta sain aikaan.

Ensin otos hullun tiedemiehen työpajalta ajalta ennen piilopirttiin karkaamista.

Kuva

Ja sitten vähän valmiimpaa viritystä. Ennen kuvan ottamista olin jo ruuvannut väliseinän omavalmisteverhoilupalikan kiinni ja todennut, että LEDit perhana unohtuivat. Sitten vain jeesusteippi käyttöön, LEDit kiinni ja paneli kiinni. Taas kiroilua, koska väliin jäi LEDien upotuksesta huolimatta rako. Sitten virittelin jokaiseen väliin keinonahasta terenauhan tapaiset. En tiedä tuliko hyvä, mutta totesin tason olevan tällä kertaa riittävä.

Kuva

Ennen väliseinän viimeistä verhoilupalaa olin liimannut B-pilareihin keinonahat suoraan äänieristeiden päälle kiinni, viimeistellyt kattoverhoilun kiinnitystä (nitojalla joo...) ja vetänyt muutaman piuhan. Ja kuten kuvasta näkyy, on kuskin jalkatilan kuppakin väistynyt.

Kuva

Kiinnittelin jo muitakin kunnostettuja paneleita paikoilleen. Takaluukun tiivisteenkin laitoin ja se istuu saumattomasti sisäpuolelta verhoiluun, mutta ulkopuolella on vähän sanomista, koska mutkat on niin tuikkoja muutamissa paikoissa luukun alareunoissa. Kuvaa ei tullut siitä otettua. Jospa se tiiviinä pysyisi. Sikaliimaa kun oli saatavilla (tuoreena), niin liimasin listankiinnikkeitäkin muutaman pussillisen.

Kuva

Väliseinä valmiina. Tai sen verran muutin tästä kuvasta, että vaihdoin reunimmaiset ruuvit koukuiksi, joihin voi sitten laittaa vaikka pyykkinarun toisen pään (oli siellä pyyhkeet narulla viime kesinä kuivumassa) tai verhon, ettei tule uteliaat pääse kurkkimaan lavalla nukkuvia.

Kuva

Autoa laittaessa pusikosta tallin reunan ali hyökkäsi melkein varpaaseen kiinni karhunpentu. Sen verran se oli kovahermoinen, että kuvatessa oli etulinssistä vain 20 cm:n päässä. Huomaa mittakaavana musta ulkokäyttöön tarkoitettu jatkojohto.

Kuva

Mukaan kaapunniin otin läjän osia kiillotettavaksi ja ikkunoiden verholistat rei'itettäviksi, ettei ihan pääse homma unohtumaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

8)
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2850
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Oho on sitä muillakin savottaa.

Mulla pystärissä pohjassa kanssa viis reikää. Kolme paikattu takaa, etulattiat on uudet tilattu Saksasta. Ruostuneet sisältäpäin tulleesta vedestä, eli tuulilasin tiiviste oli vuotanut vuosikausia, lasinpyyhinten ritilän alla on jossain vielä reikä ja varmaan vielä kytkimen pääsylinterikin on laittanut oman soppansa mukaan.

No, takaosan reiät on hitsattu umpeen ja lattia on happomaalattu, epoksipinnoite päälle jahka saan etulattiat paikalleen. Auton alustaan syssymmälä perkeleemmoinen ruostesuojausruljanssi.

Opetus, auton on syytä olla tiivis.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Onneksi tämä meikäläisen tapaus ei enää tarvitse kuin pientä säätöä ja ehkä vahauksen ja tankkauksen... :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

hitto ku on komee :) riipis vaan ajaa yöllä :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

tovayryn kirjoitti:hitto ku on komee :) riipis vaan ajaa yöllä :D
Kiitos! Ai miten niin riipis? :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

Autoa laittaessa pusikosta tallin reunan ali hyökkäsi melkein varpaaseen kiinni karhunpentu. Sen verran se oli kovahermoinen, että kuvatessa oli etulinssistä vain 20 cm:n päässä. Huomaa mittakaavana musta ulkokäyttöön tarkoitettu jatkojohto.
meinasit uskoltaa mennä tallille takas vaikka siellä asustaa tuommonen peto
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

miikko kirjoitti:
Autoa laittaessa pusikosta tallin reunan ali hyökkäsi melkein varpaaseen kiinni karhunpentu. Sen verran se oli kovahermoinen, että kuvatessa oli etulinssistä vain 20 cm:n päässä. Huomaa mittakaavana musta ulkokäyttöön tarkoitettu jatkojohto.
meinasit uskoltaa mennä tallille takas vaikka siellä asustaa tuommonen peto
Pedosta en tiedä, taitaa olla kohta talviunilla (vai miten ne karhut talvehtii). :lol: Vähään aikaa ei kyllä ole tallilla joutanut käymään... :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
miikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 28.10.2007 22:32
Paikkakunta: göteborg

Viesti Kirjoittaja miikko »

niin just nehän alkaa nukkumaan kohta mut oo varovainen kuitenki
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Nyt näyttää tältä. Edelleen puuttuu mm. pesu, vahaus ja tankkaus... :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

Ja kaikki kuvat: http://saul.kapsi.fi/autotalli/gallery/ ... _kunnostus
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Rekisterinumero on aika hyvä. :lol:
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Viesti Kirjoittaja petri »

Mika.T kirjoitti:Rekisterinumero on aika hyvä. :lol:
Samaan kiinnitin huomion. Ei oo tainnu tulla vahigossa noi laput kalmaa koristamaan.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hmm, taisin jäädä nyt pimentoon että olet ollut enemmänkin kasailemassa tuota. Jokos se kone käy?
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Wau, hieno raatovankkuri! 8) Tässähän meinaa saha ihan itekin puhtia rakentamiseen, josko sitä itekin alottelis tuon rakentelun... :D
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

petri kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Rekisterinumero on aika hyvä. :lol:
Samaan kiinnitin huomion. Ei oo tainnu tulla vahigossa noi laput kalmaa koristamaan.
En kai minä mistään erikoiskilvistä ala tonnia maksamaan! Tosin myönnetään sen verran, että kyseessä on aavistuksen avustettu vahinko. ;)
Vensku_ kirjoitti:Wau, hieno raatovankkuri! 8) Tässähän meinaa saha ihan itekin puhtia rakentamiseen, josko sitä itekin alottelis tuon rakentelun... :D
Minkä vekottimen rakentelun?
AM kirjoitti:Hmm, taisin jäädä nyt pimentoon että olet ollut enemmänkin kasailemassa tuota. Jokos se kone käy?
Joo käy ja ei käy. Viikon verran olin sen jälkeen kun pajalla nähtiin. Auto tuli asennuksesta torstaina aamulla, laitettiin pakoputki ja katsastushilppeet. Sitä ennen olin taas tehnyt ympäripyöreää päivää "kaiken pienen" kimpussa mm. pesu, purku ja verhoiluhommia. Sisusta ei ole niin valmis, mitä ovikuva antaa ymmärtää. Laitoin vain ovipahvit paikalleen etuoviin.

Lauantaina piti päästä ruumisautocruisinkiin Hämeenlinnaan. Kaikki meni ok, mutta kun inssi istui perjantaina autoon ja peruutti sen pois ruudusta, hyytyi se siihen. Ilmeisimmin bensapumppu sanoi sopimuksensa irti. :x Tarkempaa analyysiä en ole vielä saanut, koska poistuin paikalta cruisinkiin muilla kulkuvälineillä ja aattelin muutenkin pitää taas ainakin viikon (alkaen viime perjantaista) lomaa projektista. :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Takavalot huutaa sileitä laseja...
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Saul kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Wau, hieno raatovankkuri! 8) Tässähän meinaa saha ihan itekin puhtia rakentamiseen, josko sitä itekin alottelis tuon rakentelun... :D
Minkä vekottimen rakentelun?
Tuossahan niitä on allekirjoituksessa, pari on projekteja... :roll:

Tuon äffän ruosteet selvis sitte tänään, kun katoin auton alle viimenään. Puolesta välistä autoa taaksepäin, runkopalkit aivan mädät, taka-akselissa mätää, helmat mädät, repsikan puolella ei pahasti mutta reikä kummiski... :roll:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

kekka kirjoitti:Takavalot huutaa sileitä laseja...
Sellaset löytyy ja kromikehykset myös, mutta ei pohjia. Minun on annettu ymmärtää, että ne uudemman malliset pohjat kävisivät, mutta en ole vielä siinä sovituksessa onnistunut. Vaatii varmaankin niiden valonpohjien kiinnityskierretappien poistamisen. Tarkoitus ne on kuitenkin tavalla tai toisella sinne laittaa. Nyt piti vain äkkiä saada jotain valoa perään katsastusta varten.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ihan kunnioitettava projekti Saulilla. Rispektiä. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
kazaalite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 12.04.2009 13:19
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kazaalite »

tyrmäävän komee tostahan sais viellä hyvän ruumisauton
Nissan--->Mersu
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

kazaalite kirjoitti:tyrmäävän komee tostahan sais viellä hyvän ruumisauton
Tuollai kelpais kyllä mersumiehen tehdä viimeinen matka. 8)
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Käytin tänään katsastuksessa ja läpi meni! :D Niin tekniikan vaihdos, paikkaluvun muutos kuin uudet kiekotkin. :)

Sisusta ei nyt tietenkään ole valmista vielä nähnytkään ja vähän meinaa vettä tulla sisään sieltä sun täältä, mutta nyt sitä on hyvä paikkailla, kun ei ole mattojakaan kastumassa. ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eli M110 on jo paikoillaan!? Onnea!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Timo L. kirjoitti:Eli M110 on jo paikoillaan!? Onnea!
Kiitos, on paikallaan. :)

Joku siellä kuitenkin mättää kun ei tahdo käydä tyhjäkäyntiä.

Mikäs putki se oikein on, joka lähtee ilmanputsarista varsinaisen imuilman vierestä? Joku lisäilmajuttu (anteeksi teknisen tietämyksen taso :oops: )? Nimittäin kun sen tukkii, niin jaksaa käydä tyhjäkäyntiä, vaikkakin vähän reiluilla kierroksilla. Jos ei kyseistä putkea tuki, niin tuntuu, että imuilman ilmaläppä ei jaksa pysyä auki.

Vika on outo. Kyseinen putki kun johtaa johonkin alipainehässäkkään (anteeksi taas). Homma lähti toimimaan vähäksi aikaa eli kone kävi normaalia tyhjäkäyntiä, kun alipaineletkuja letkuja irroteltiin ja laitettiin takaisin paikalleen. Kuitenkin 15 km:n ajon jälkeen taas tyssäsi tyhjäkäynti ja käynnistyminen.

Pitää ottaa vaikka kuva kyseisestä osasta, niin voi saada parempia kaukoparannuksia aikaan. :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Motivaatio hukassa. Eipä ole paljoa tullut tehtyä muuta kuin tukittua sikaflexillä ikkunoiden vesivuotoja ja asennettua kaukosäädettävä keskuslukko.

Tänään asensin paikalleen sikalinttatakavalot. Siis mitkä? No ne vuosina 1968-1972 pystylamppumersussa olleet sileälasiset kromikehysvalot eli alkuperäiset malliin kuuluvat, ei mitkään faceliftatut. ;) Ja ai että ne passaa hyvin. Puskuri ja listat vielä, niin hyvä tulee! :)

Kuva

Kuva

Vertailun vuoksi vanhat:

Kuva
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin