W114 Kalmanrauta [sis. kuvia eli latausta riittää]
Valmistuminen on varmaan vielä kaukana, mutta satunnaista edistystä tapahtuu.
Tässä sisustan lähtökohta. Auto on saatu maalarilta.
Ensimmäiseksi purin irtoavat osat katosta ja muualta. Kojetaulua ei jaksanut irrottaa.
Kattoon liimasin noin sentinpaksuista äänieristelevyä hiljentamaan kuminoita ja tasaamaan mustaan kattoon tulevaa auringonpaahdetta. Ja heijastaahan tuo folio kattoverhoilun takana lämpöäkin takaisin nukkujiin sitten kun auto ehtii retkeilykäyttöön. Levyä meni noin 4,5 neliötä ja aikaa reippaat kaksi päivää. Joka palikka piti mitata erikseen ja tietenkin teippasin vielä saumat alumiiniteipillä. Tässä kuvassa teippaus ei ole vielä valmis ja pieniä paloja puuttuu eristettäkin tuolta pirkittäistukirautojen sisäpuolelta.
Katon eristyksen jälkeen irrotin lämmityslaitteen kanavat ja aloin rapsimaan pintaruosteita lattiasta, mutta kuinkas kävikään! Meni taas meisseli ehjästä pellistä läpi. Auto meni kuitenkin jo muutenkin takaisin paikallisella koripajalle taka- ja sivulasien kiinnitykseen. Reiät paikkaantuvat sillä samalla reissulla.
Takaluukun reunaa katossa kiertävät panelit maalasin vasaralakalla, mutta sain aikaan valumia. Tässä vielä originaalina.
Takaluukkua reunoilla kiertävät ja itse takaluukun alumiinipeltipaneloinnin putsasin ja päällystin samaisella keinonahalla, jota muutenkin tulee verhoiluun. Teräspeltiosat putsasin ruosteista ja maalasin ruosteenestomaalilla ennen päällystystä. Tässä osa paneleista takapuolelta.
Vähän fiksailin takaluukun ikkunanreunojen lisäksi myös luukunreunoja korista.
Takaluukun paneloinnin kasasin popniiteillä, kuten oli tehty jo vuonna 1976. Nyt niiteiksi valitsin kuitenkin mustakantaisia. Ruosteenestoa pitäisi olla sen verran, ettei heti ensi kesänä ruostu ja itse asiassa hyvänä se oli pysynyt tähänkin asti - kummallista kyllä!
Väliseinä kun siirrettiin roskalavalle, niin jonkinlainen alkuperäistä jäljittelevä porras piti kehittää, koska auto on etuosastaan reilusti takaosaa kapeampi. Tässä ensimmäinen versio omavalmisteesta. Seinän etupuolella oleva riuku on etukaton "ruoto".
Tätä jo vähän aavistelin seinää rakentaessani eli olisi pitänut uskoa vaistoaan. Seinä meni uusiksi, koska kaiutinpaikoilla varustettuun ei istunut etuosan katto millään muotoa, vaan lopputuloksena olisi ollut vain kurtattua kangasta. Siispä fiksausta kehiin...
Katon kiinnityksessä ei tullut ollenkaan otettua kuvaa vaiheesta, jossa vain pelkkä etukatto olisi paikallaan. Etukatto on alkuperäisestä katkaistu ja se roikkuu ruotojen varassa normaalisti. Takakatto näyttää samanlaiselta, mutta se on nidottu kiinni vanerisiin katon poikittaisorsiin. Kaikenkaikkiaan katto istuu paikoilleen nätisti. Pientä löystymistä tuntui kuitenkin tapahtuneen liimaamista (katon reunat liimataan sivulasien tiivisteiden alle!) seuraavana yönä, mutta ei siellä pahoja vekkejä ole. Verholistat tulevat vielä vähän tiukkaamaan kattoverhoilua ikkunoiden yläpuolelta.
Kuvissa on vielä protomalli väliseinän verhoilusta. Verhoilen vanerin ja sieltä alta roikkuva kankaanreuna tulee siististi alle. Väliseinän verhoilupaneliin tein jo upotukset ledivaloille.
Muu verhoilu tulee myös samaa rataa. Kuvissa ovipahvit ennen ja jälkeen sekä yksi kuva kokonaisesta huputetusta etupenkistä. Taittuvasta takapenkistä tulee omavalmiste, johon pitää tehdä samanlainen verhoilu.
Tämän enempää en saanut kolmessa viikossa aikaan. Lavan vanerit on jo hommattu ja mielestäni muutenkin on osat kasassa. Luulisin, että nyt kun laittaisin toiset kolme viikkoa, niin tulisi jo enemmän näkyvääkin tulosta.
Kun auto siirrettiin takaisin sinne lasien kiinnitykseen ja paikkaukseen, niin veturiksi valittiin tietenkin vahvin peli, joka talosta löytyy. Esim. MB-Trac 1500 olisi ollut liian kevyttä kalustoa...
Tässä sisustan lähtökohta. Auto on saatu maalarilta.
Ensimmäiseksi purin irtoavat osat katosta ja muualta. Kojetaulua ei jaksanut irrottaa.
Kattoon liimasin noin sentinpaksuista äänieristelevyä hiljentamaan kuminoita ja tasaamaan mustaan kattoon tulevaa auringonpaahdetta. Ja heijastaahan tuo folio kattoverhoilun takana lämpöäkin takaisin nukkujiin sitten kun auto ehtii retkeilykäyttöön. Levyä meni noin 4,5 neliötä ja aikaa reippaat kaksi päivää. Joka palikka piti mitata erikseen ja tietenkin teippasin vielä saumat alumiiniteipillä. Tässä kuvassa teippaus ei ole vielä valmis ja pieniä paloja puuttuu eristettäkin tuolta pirkittäistukirautojen sisäpuolelta.
Katon eristyksen jälkeen irrotin lämmityslaitteen kanavat ja aloin rapsimaan pintaruosteita lattiasta, mutta kuinkas kävikään! Meni taas meisseli ehjästä pellistä läpi. Auto meni kuitenkin jo muutenkin takaisin paikallisella koripajalle taka- ja sivulasien kiinnitykseen. Reiät paikkaantuvat sillä samalla reissulla.
Takaluukun reunaa katossa kiertävät panelit maalasin vasaralakalla, mutta sain aikaan valumia. Tässä vielä originaalina.
Takaluukkua reunoilla kiertävät ja itse takaluukun alumiinipeltipaneloinnin putsasin ja päällystin samaisella keinonahalla, jota muutenkin tulee verhoiluun. Teräspeltiosat putsasin ruosteista ja maalasin ruosteenestomaalilla ennen päällystystä. Tässä osa paneleista takapuolelta.
Vähän fiksailin takaluukun ikkunanreunojen lisäksi myös luukunreunoja korista.
Takaluukun paneloinnin kasasin popniiteillä, kuten oli tehty jo vuonna 1976. Nyt niiteiksi valitsin kuitenkin mustakantaisia. Ruosteenestoa pitäisi olla sen verran, ettei heti ensi kesänä ruostu ja itse asiassa hyvänä se oli pysynyt tähänkin asti - kummallista kyllä!
Väliseinä kun siirrettiin roskalavalle, niin jonkinlainen alkuperäistä jäljittelevä porras piti kehittää, koska auto on etuosastaan reilusti takaosaa kapeampi. Tässä ensimmäinen versio omavalmisteesta. Seinän etupuolella oleva riuku on etukaton "ruoto".
Tätä jo vähän aavistelin seinää rakentaessani eli olisi pitänut uskoa vaistoaan. Seinä meni uusiksi, koska kaiutinpaikoilla varustettuun ei istunut etuosan katto millään muotoa, vaan lopputuloksena olisi ollut vain kurtattua kangasta. Siispä fiksausta kehiin...
Katon kiinnityksessä ei tullut ollenkaan otettua kuvaa vaiheesta, jossa vain pelkkä etukatto olisi paikallaan. Etukatto on alkuperäisestä katkaistu ja se roikkuu ruotojen varassa normaalisti. Takakatto näyttää samanlaiselta, mutta se on nidottu kiinni vanerisiin katon poikittaisorsiin. Kaikenkaikkiaan katto istuu paikoilleen nätisti. Pientä löystymistä tuntui kuitenkin tapahtuneen liimaamista (katon reunat liimataan sivulasien tiivisteiden alle!) seuraavana yönä, mutta ei siellä pahoja vekkejä ole. Verholistat tulevat vielä vähän tiukkaamaan kattoverhoilua ikkunoiden yläpuolelta.
Kuvissa on vielä protomalli väliseinän verhoilusta. Verhoilen vanerin ja sieltä alta roikkuva kankaanreuna tulee siististi alle. Väliseinän verhoilupaneliin tein jo upotukset ledivaloille.
Muu verhoilu tulee myös samaa rataa. Kuvissa ovipahvit ennen ja jälkeen sekä yksi kuva kokonaisesta huputetusta etupenkistä. Taittuvasta takapenkistä tulee omavalmiste, johon pitää tehdä samanlainen verhoilu.
Tämän enempää en saanut kolmessa viikossa aikaan. Lavan vanerit on jo hommattu ja mielestäni muutenkin on osat kasassa. Luulisin, että nyt kun laittaisin toiset kolme viikkoa, niin tulisi jo enemmän näkyvääkin tulosta.
Kun auto siirrettiin takaisin sinne lasien kiinnitykseen ja paikkaukseen, niin veturiksi valittiin tietenkin vahvin peli, joka talosta löytyy. Esim. MB-Trac 1500 olisi ollut liian kevyttä kalustoa...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Jaa että kolme viikkoa olet tuota laitellut etkä ole kertonut mitään No näinhän kyllä kun Gurthang lipui ohitse... olisit soitellut niin olisin tullut ainakin ihmettelemään vierestäSaul kirjoitti:
Tämän enempää en saanut kolmessa viikossa aikaan.
Mutta komealta näytti, ja tuo verhoilu on kyllä aivan mahtava.
No olihan se mielessä hälyyttää sinut paikalle, mutta jotenkin se aina jäi... Jos/kun menen takaisin rassaamaan, niin hälyytän sitten.AM kirjoitti:Jaa että kolme viikkoa olet tuota laitellut etkä ole kertonut mitään No näinhän kyllä kun Gurthang lipui ohitse... olisit soitellut niin olisin tullut ainakin ihmettelemään vierestäSaul kirjoitti:
Tämän enempää en saanut kolmessa viikossa aikaan.
Mutta komealta näytti, ja tuo verhoilu on kyllä aivan mahtava.
Onkohan tämä laskettava kehuksi vai...?Timo L. kirjoitti:Onpa nätti verhoilu!
Paremmin se vetää kuin W123 240 TD.Fenton kirjoitti:Mutta ompa vainen väkevä veturi
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vähän alkaa hiljasta olemaan, mutta pientä pahuutta sain aikaan.
Ensin otos hullun tiedemiehen työpajalta ajalta ennen piilopirttiin karkaamista.
Ja sitten vähän valmiimpaa viritystä. Ennen kuvan ottamista olin jo ruuvannut väliseinän omavalmisteverhoilupalikan kiinni ja todennut, että LEDit perhana unohtuivat. Sitten vain jeesusteippi käyttöön, LEDit kiinni ja paneli kiinni. Taas kiroilua, koska väliin jäi LEDien upotuksesta huolimatta rako. Sitten virittelin jokaiseen väliin keinonahasta terenauhan tapaiset. En tiedä tuliko hyvä, mutta totesin tason olevan tällä kertaa riittävä.
Ennen väliseinän viimeistä verhoilupalaa olin liimannut B-pilareihin keinonahat suoraan äänieristeiden päälle kiinni, viimeistellyt kattoverhoilun kiinnitystä (nitojalla joo...) ja vetänyt muutaman piuhan. Ja kuten kuvasta näkyy, on kuskin jalkatilan kuppakin väistynyt.
Kiinnittelin jo muitakin kunnostettuja paneleita paikoilleen. Takaluukun tiivisteenkin laitoin ja se istuu saumattomasti sisäpuolelta verhoiluun, mutta ulkopuolella on vähän sanomista, koska mutkat on niin tuikkoja muutamissa paikoissa luukun alareunoissa. Kuvaa ei tullut siitä otettua. Jospa se tiiviinä pysyisi. Sikaliimaa kun oli saatavilla (tuoreena), niin liimasin listankiinnikkeitäkin muutaman pussillisen.
Väliseinä valmiina. Tai sen verran muutin tästä kuvasta, että vaihdoin reunimmaiset ruuvit koukuiksi, joihin voi sitten laittaa vaikka pyykkinarun toisen pään (oli siellä pyyhkeet narulla viime kesinä kuivumassa) tai verhon, ettei tule uteliaat pääse kurkkimaan lavalla nukkuvia.
Autoa laittaessa pusikosta tallin reunan ali hyökkäsi melkein varpaaseen kiinni karhunpentu. Sen verran se oli kovahermoinen, että kuvatessa oli etulinssistä vain 20 cm:n päässä. Huomaa mittakaavana musta ulkokäyttöön tarkoitettu jatkojohto.
Mukaan kaapunniin otin läjän osia kiillotettavaksi ja ikkunoiden verholistat rei'itettäviksi, ettei ihan pääse homma unohtumaan.
Ensin otos hullun tiedemiehen työpajalta ajalta ennen piilopirttiin karkaamista.
Ja sitten vähän valmiimpaa viritystä. Ennen kuvan ottamista olin jo ruuvannut väliseinän omavalmisteverhoilupalikan kiinni ja todennut, että LEDit perhana unohtuivat. Sitten vain jeesusteippi käyttöön, LEDit kiinni ja paneli kiinni. Taas kiroilua, koska väliin jäi LEDien upotuksesta huolimatta rako. Sitten virittelin jokaiseen väliin keinonahasta terenauhan tapaiset. En tiedä tuliko hyvä, mutta totesin tason olevan tällä kertaa riittävä.
Ennen väliseinän viimeistä verhoilupalaa olin liimannut B-pilareihin keinonahat suoraan äänieristeiden päälle kiinni, viimeistellyt kattoverhoilun kiinnitystä (nitojalla joo...) ja vetänyt muutaman piuhan. Ja kuten kuvasta näkyy, on kuskin jalkatilan kuppakin väistynyt.
Kiinnittelin jo muitakin kunnostettuja paneleita paikoilleen. Takaluukun tiivisteenkin laitoin ja se istuu saumattomasti sisäpuolelta verhoiluun, mutta ulkopuolella on vähän sanomista, koska mutkat on niin tuikkoja muutamissa paikoissa luukun alareunoissa. Kuvaa ei tullut siitä otettua. Jospa se tiiviinä pysyisi. Sikaliimaa kun oli saatavilla (tuoreena), niin liimasin listankiinnikkeitäkin muutaman pussillisen.
Väliseinä valmiina. Tai sen verran muutin tästä kuvasta, että vaihdoin reunimmaiset ruuvit koukuiksi, joihin voi sitten laittaa vaikka pyykkinarun toisen pään (oli siellä pyyhkeet narulla viime kesinä kuivumassa) tai verhon, ettei tule uteliaat pääse kurkkimaan lavalla nukkuvia.
Autoa laittaessa pusikosta tallin reunan ali hyökkäsi melkein varpaaseen kiinni karhunpentu. Sen verran se oli kovahermoinen, että kuvatessa oli etulinssistä vain 20 cm:n päässä. Huomaa mittakaavana musta ulkokäyttöön tarkoitettu jatkojohto.
Mukaan kaapunniin otin läjän osia kiillotettavaksi ja ikkunoiden verholistat rei'itettäviksi, ettei ihan pääse homma unohtumaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Oho on sitä muillakin savottaa.
Mulla pystärissä pohjassa kanssa viis reikää. Kolme paikattu takaa, etulattiat on uudet tilattu Saksasta. Ruostuneet sisältäpäin tulleesta vedestä, eli tuulilasin tiiviste oli vuotanut vuosikausia, lasinpyyhinten ritilän alla on jossain vielä reikä ja varmaan vielä kytkimen pääsylinterikin on laittanut oman soppansa mukaan.
No, takaosan reiät on hitsattu umpeen ja lattia on happomaalattu, epoksipinnoite päälle jahka saan etulattiat paikalleen. Auton alustaan syssymmälä perkeleemmoinen ruostesuojausruljanssi.
Opetus, auton on syytä olla tiivis.
Mulla pystärissä pohjassa kanssa viis reikää. Kolme paikattu takaa, etulattiat on uudet tilattu Saksasta. Ruostuneet sisältäpäin tulleesta vedestä, eli tuulilasin tiiviste oli vuotanut vuosikausia, lasinpyyhinten ritilän alla on jossain vielä reikä ja varmaan vielä kytkimen pääsylinterikin on laittanut oman soppansa mukaan.
No, takaosan reiät on hitsattu umpeen ja lattia on happomaalattu, epoksipinnoite päälle jahka saan etulattiat paikalleen. Auton alustaan syssymmälä perkeleemmoinen ruostesuojausruljanssi.
Opetus, auton on syytä olla tiivis.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Onneksi tämä meikäläisen tapaus ei enää tarvitse kuin pientä säätöä ja ehkä vahauksen ja tankkauksen...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Kiitos! Ai miten niin riipis?tovayryn kirjoitti:hitto ku on komee riipis vaan ajaa yöllä
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
meinasit uskoltaa mennä tallille takas vaikka siellä asustaa tuommonen petoAutoa laittaessa pusikosta tallin reunan ali hyökkäsi melkein varpaaseen kiinni karhunpentu. Sen verran se oli kovahermoinen, että kuvatessa oli etulinssistä vain 20 cm:n päässä. Huomaa mittakaavana musta ulkokäyttöön tarkoitettu jatkojohto.
Pedosta en tiedä, taitaa olla kohta talviunilla (vai miten ne karhut talvehtii). Vähään aikaa ei kyllä ole tallilla joutanut käymään...miikko kirjoitti:meinasit uskoltaa mennä tallille takas vaikka siellä asustaa tuommonen petoAutoa laittaessa pusikosta tallin reunan ali hyökkäsi melkein varpaaseen kiinni karhunpentu. Sen verran se oli kovahermoinen, että kuvatessa oli etulinssistä vain 20 cm:n päässä. Huomaa mittakaavana musta ulkokäyttöön tarkoitettu jatkojohto.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Nyt näyttää tältä. Edelleen puuttuu mm. pesu, vahaus ja tankkaus...
Ja kaikki kuvat: http://saul.kapsi.fi/autotalli/gallery/ ... _kunnostus
Ja kaikki kuvat: http://saul.kapsi.fi/autotalli/gallery/ ... _kunnostus
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Samaan kiinnitin huomion. Ei oo tainnu tulla vahigossa noi laput kalmaa koristamaan.Mika.T kirjoitti:Rekisterinumero on aika hyvä.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Wau, hieno raatovankkuri! Tässähän meinaa saha ihan itekin puhtia rakentamiseen, josko sitä itekin alottelis tuon rakentelun...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
En kai minä mistään erikoiskilvistä ala tonnia maksamaan! Tosin myönnetään sen verran, että kyseessä on aavistuksen avustettu vahinko.petri kirjoitti:Samaan kiinnitin huomion. Ei oo tainnu tulla vahigossa noi laput kalmaa koristamaan.Mika.T kirjoitti:Rekisterinumero on aika hyvä.
Minkä vekottimen rakentelun?Vensku_ kirjoitti:Wau, hieno raatovankkuri! Tässähän meinaa saha ihan itekin puhtia rakentamiseen, josko sitä itekin alottelis tuon rakentelun...
Joo käy ja ei käy. Viikon verran olin sen jälkeen kun pajalla nähtiin. Auto tuli asennuksesta torstaina aamulla, laitettiin pakoputki ja katsastushilppeet. Sitä ennen olin taas tehnyt ympäripyöreää päivää "kaiken pienen" kimpussa mm. pesu, purku ja verhoiluhommia. Sisusta ei ole niin valmis, mitä ovikuva antaa ymmärtää. Laitoin vain ovipahvit paikalleen etuoviin.AM kirjoitti:Hmm, taisin jäädä nyt pimentoon että olet ollut enemmänkin kasailemassa tuota. Jokos se kone käy?
Lauantaina piti päästä ruumisautocruisinkiin Hämeenlinnaan. Kaikki meni ok, mutta kun inssi istui perjantaina autoon ja peruutti sen pois ruudusta, hyytyi se siihen. Ilmeisimmin bensapumppu sanoi sopimuksensa irti. Tarkempaa analyysiä en ole vielä saanut, koska poistuin paikalta cruisinkiin muilla kulkuvälineillä ja aattelin muutenkin pitää taas ainakin viikon (alkaen viime perjantaista) lomaa projektista.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Tuossahan niitä on allekirjoituksessa, pari on projekteja...Saul kirjoitti:Minkä vekottimen rakentelun?Vensku_ kirjoitti:Wau, hieno raatovankkuri! Tässähän meinaa saha ihan itekin puhtia rakentamiseen, josko sitä itekin alottelis tuon rakentelun...
Tuon äffän ruosteet selvis sitte tänään, kun katoin auton alle viimenään. Puolesta välistä autoa taaksepäin, runkopalkit aivan mädät, taka-akselissa mätää, helmat mädät, repsikan puolella ei pahasti mutta reikä kummiski...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Sellaset löytyy ja kromikehykset myös, mutta ei pohjia. Minun on annettu ymmärtää, että ne uudemman malliset pohjat kävisivät, mutta en ole vielä siinä sovituksessa onnistunut. Vaatii varmaankin niiden valonpohjien kiinnityskierretappien poistamisen. Tarkoitus ne on kuitenkin tavalla tai toisella sinne laittaa. Nyt piti vain äkkiä saada jotain valoa perään katsastusta varten.kekka kirjoitti:Takavalot huutaa sileitä laseja...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Tuollai kelpais kyllä mersumiehen tehdä viimeinen matka.kazaalite kirjoitti:tyrmäävän komee tostahan sais viellä hyvän ruumisauton
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Käytin tänään katsastuksessa ja läpi meni! Niin tekniikan vaihdos, paikkaluvun muutos kuin uudet kiekotkin.
Sisusta ei nyt tietenkään ole valmista vielä nähnytkään ja vähän meinaa vettä tulla sisään sieltä sun täältä, mutta nyt sitä on hyvä paikkailla, kun ei ole mattojakaan kastumassa.
Sisusta ei nyt tietenkään ole valmista vielä nähnytkään ja vähän meinaa vettä tulla sisään sieltä sun täältä, mutta nyt sitä on hyvä paikkailla, kun ei ole mattojakaan kastumassa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Kiitos, on paikallaan.Timo L. kirjoitti:Eli M110 on jo paikoillaan!? Onnea!
Joku siellä kuitenkin mättää kun ei tahdo käydä tyhjäkäyntiä.
Mikäs putki se oikein on, joka lähtee ilmanputsarista varsinaisen imuilman vierestä? Joku lisäilmajuttu (anteeksi teknisen tietämyksen taso )? Nimittäin kun sen tukkii, niin jaksaa käydä tyhjäkäyntiä, vaikkakin vähän reiluilla kierroksilla. Jos ei kyseistä putkea tuki, niin tuntuu, että imuilman ilmaläppä ei jaksa pysyä auki.
Vika on outo. Kyseinen putki kun johtaa johonkin alipainehässäkkään (anteeksi taas). Homma lähti toimimaan vähäksi aikaa eli kone kävi normaalia tyhjäkäyntiä, kun alipaineletkuja letkuja irroteltiin ja laitettiin takaisin paikalleen. Kuitenkin 15 km:n ajon jälkeen taas tyssäsi tyhjäkäynti ja käynnistyminen.
Pitää ottaa vaikka kuva kyseisestä osasta, niin voi saada parempia kaukoparannuksia aikaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Motivaatio hukassa. Eipä ole paljoa tullut tehtyä muuta kuin tukittua sikaflexillä ikkunoiden vesivuotoja ja asennettua kaukosäädettävä keskuslukko.
Tänään asensin paikalleen sikalinttatakavalot. Siis mitkä? No ne vuosina 1968-1972 pystylamppumersussa olleet sileälasiset kromikehysvalot eli alkuperäiset malliin kuuluvat, ei mitkään faceliftatut. Ja ai että ne passaa hyvin. Puskuri ja listat vielä, niin hyvä tulee!
Vertailun vuoksi vanhat:
Tänään asensin paikalleen sikalinttatakavalot. Siis mitkä? No ne vuosina 1968-1972 pystylamppumersussa olleet sileälasiset kromikehysvalot eli alkuperäiset malliin kuuluvat, ei mitkään faceliftatut. Ja ai että ne passaa hyvin. Puskuri ja listat vielä, niin hyvä tulee!
Vertailun vuoksi vanhat:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial