Tässä sisustan lähtökohta. Auto on saatu maalarilta.

Ensimmäiseksi purin irtoavat osat katosta ja muualta. Kojetaulua ei jaksanut irrottaa.

Kattoon liimasin noin sentinpaksuista äänieristelevyä hiljentamaan kuminoita ja tasaamaan mustaan kattoon tulevaa auringonpaahdetta. Ja heijastaahan tuo folio kattoverhoilun takana lämpöäkin takaisin nukkujiin sitten kun auto ehtii retkeilykäyttöön.


Katon eristyksen jälkeen irrotin lämmityslaitteen kanavat ja aloin rapsimaan pintaruosteita lattiasta, mutta kuinkas kävikään! Meni taas meisseli ehjästä pellistä läpi.




Takaluukun reunaa katossa kiertävät panelit maalasin vasaralakalla, mutta sain aikaan valumia. Tässä vielä originaalina.

Takaluukkua reunoilla kiertävät ja itse takaluukun alumiinipeltipaneloinnin putsasin ja päällystin samaisella keinonahalla, jota muutenkin tulee verhoiluun. Teräspeltiosat putsasin ruosteista ja maalasin ruosteenestomaalilla ennen päällystystä. Tässä osa paneleista takapuolelta.

Vähän fiksailin takaluukun ikkunanreunojen lisäksi myös luukunreunoja korista.


Takaluukun paneloinnin kasasin popniiteillä, kuten oli tehty jo vuonna 1976. Nyt niiteiksi valitsin kuitenkin mustakantaisia. Ruosteenestoa pitäisi olla sen verran, ettei heti ensi kesänä ruostu ja itse asiassa hyvänä se oli pysynyt tähänkin asti - kummallista kyllä!

Väliseinä kun siirrettiin roskalavalle, niin jonkinlainen alkuperäistä jäljittelevä porras piti kehittää, koska auto on etuosastaan reilusti takaosaa kapeampi. Tässä ensimmäinen versio omavalmisteesta. Seinän etupuolella oleva riuku on etukaton "ruoto".


Tätä jo vähän aavistelin seinää rakentaessani eli olisi pitänut uskoa vaistoaan. Seinä meni uusiksi, koska kaiutinpaikoilla varustettuun ei istunut etuosan katto millään muotoa, vaan lopputuloksena olisi ollut vain kurtattua kangasta. Siispä fiksausta kehiin...



Katon kiinnityksessä ei tullut ollenkaan otettua kuvaa vaiheesta, jossa vain pelkkä etukatto olisi paikallaan. Etukatto on alkuperäisestä katkaistu ja se roikkuu ruotojen varassa normaalisti. Takakatto näyttää samanlaiselta, mutta se on nidottu kiinni vanerisiin katon poikittaisorsiin. Kaikenkaikkiaan katto istuu paikoilleen nätisti. Pientä löystymistä tuntui kuitenkin tapahtuneen liimaamista (katon reunat liimataan sivulasien tiivisteiden alle!) seuraavana yönä, mutta ei siellä pahoja vekkejä ole. Verholistat tulevat vielä vähän tiukkaamaan kattoverhoilua ikkunoiden yläpuolelta.

Kuvissa on vielä protomalli väliseinän verhoilusta. Verhoilen vanerin ja sieltä alta roikkuva kankaanreuna tulee siististi alle. Väliseinän verhoilupaneliin tein jo upotukset ledivaloille.


Muu verhoilu tulee myös samaa rataa. Kuvissa ovipahvit ennen ja jälkeen sekä yksi kuva kokonaisesta huputetusta etupenkistä. Taittuvasta takapenkistä tulee omavalmiste, johon pitää tehdä samanlainen verhoilu.



Tämän enempää en saanut kolmessa viikossa aikaan. Lavan vanerit on jo hommattu ja mielestäni muutenkin on osat kasassa. Luulisin, että nyt kun laittaisin toiset kolme viikkoa, niin tulisi jo enemmän näkyvääkin tulosta.
Kun auto siirrettiin takaisin sinne lasien kiinnitykseen ja paikkaukseen, niin veturiksi valittiin tietenkin vahvin peli, joka talosta löytyy. Esim. MB-Trac 1500 olisi ollut liian kevyttä kalustoa...
