No, nyt on vähän enemmän ajeltu niin sai hieman paremmin tuntumaa ahtimeen.
Paineet siis max 1,3bar.
Pakopaineet max 1,3bar.
Herää hyvin. Ahdin herkempi kuin kkk.
Tasakaasulla ahtoa ei oikeastaan yhtään, jotain 0-0,15bar.
100km/h ahto 0,1bar. Vasta moottoritienopuksissa ja siitä ylöspäin ahdin jo ahtaa jonkin verran. 130km/h ahdot 0,4bar.
Oikeastaan maantieajossa ahdin toimii erittäin hyvin.
Mutta täyskaasulla ahdot rajottuu aina 1,3bar ihan sama mitä tekee niin yli ei nouse, ei millään.
Hukkaporttikin on turha kun ei sitä saa edes aukeamaan

.
Ahdin vinkuu melko äänekkäästi. Mitään vuotoja ei ole että siitä ei ääni johdu. Ilmeisesti ominaisuus

Imusiiven vinkuna rajottuu täyskaasulla aina samalle taajuudelle. Mielestäni taajuuden pitäis nousta kokoajan kun kierrokset koneessa nousee. Nyt ne rajottuu aina samalle taajudelle, kierroksilla 2500-5000. Mittasin vielä coolerin, ei ahdista sekään, paine-eroa ei ole.
Omat näppituntuma on että tavara loppuu, syöttö ei riitä enempään.
Tai ainakin ollaa hyvin lähellä sitä rajaa. Savua kun ei täyskaasulla juurikaan tule.
Luulen että pakosarja ehkä pikkuriikkisen auttaa asiaa, tuskin kuitenkaan kovin paljoa. Samoten kärsän hiomisesta tuskin on hirveästi iloa, ehkä. Nokka kuitenkin menee hiottavaksi, se kun ei paljoa maksa. Pakosarjastakin tuli mitat otettua että voin sen tehdä irrallaan valmiiksi ja asentaa sen sitten kun aikaa on.
Penkissäkin tekisi mieli käydä. Näkis että kuinka paljon tuli tehoa ja vääntöä tuli lisää. Jonkin verran sitä ihan persdynolla mitattuna tuli lisää. Sitä kun on aika vaikea arvioida että ollaanko nyt 250hv kohdalla vai samassa 230hv tasolla. Massaa ja tuulenvastustusta on sen verran paljon että 20hv tehonlisäystä tuskin paljoa tuntee. Ainakin kytkin tuntuu nyt huutavan leipää kun kakkosella lähettää. Ja jos ei kytkin niin sitten renkaat pyörähtää savuna ilmaan.
Pitääpä soittaa ensiviikolla mynälle että pystyiskö pumpulle vielä tekemään jotain. Ppd ei saa enempää irti pumpusta
Kuitenkin yhteenvetona vois sanoa että tällä ahtimella toiminta on parempaa kuin kkk:lla vaikka tehoa ei paljoa tullu lisää. Nyt se vaan tulee kivuttomammin, kun pakopaineet ei rasita konetta. Myös maantieajo ominaisuudet parani selvästi. Kadonnut herkkyys löytyi. Nyt kun vaan sais potkua täyskaasulle lisää...
Millä konsteilla supermiehet on näistä omxxx koneista repineet yli 100hv/litra?