w140 turboasiaa
- Jarno Honkonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20
w140 turboasiaa
eli olis sellanen ongelma että ässä 350td ei kiihdy mihinkään... eli mulla on luultavasti turbo pois pelistä ja se pitäis käyttää jossain mittauksissa niin tietäis enemmän asiasta, mutta jos siitä on ahdin hajallaan niin minkälaista siihen vois laittaa ns "laillisesti"? kun kuitenkin haluaisin aika reilusti kerralla sit tehoja irti jos sen ahtimen joutuu vaihtamaan. Mutta mua vaan askarruttaa päästöt sen auton kanssa jne... onko kellään kokemuksia kyseisen auton turbottamisesta tai muutenkaan virittämisestä? ja saa sanoa jotain hyviä turbo diesel pajoja keski-suomessa jossa sen vois käyttää mittauttamassa/rakentamassa uusiks.. auto on vuosmalli -91
Viimeksi muokannut Jarno Honkonen, Su 08.06.2008 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko projekti edennyt
Terve
Oletko jo saanut homman valmiiksi? Itsellä -96:n s350 ja ajattelin hieman samaa mutta maltillisilla tehoilla ja suuremmalla alaväännöllä. Autolla pitäis ajaa yli 50tkm/vuosi niin ei viitsisi ihan pommia rakentaa.
Oletko jo saanut homman valmiiksi? Itsellä -96:n s350 ja ajattelin hieman samaa mutta maltillisilla tehoilla ja suuremmalla alaväännöllä. Autolla pitäis ajaa yli 50tkm/vuosi niin ei viitsisi ihan pommia rakentaa.
itsellä sama ongelma ja vika löytyi hukkaportin ohjauksesta. hukkaportti toimii "väärinpäin" eli on auki ja sulkeutuu kiihdytettäessä. vaihdoin hukkaportin kelloksi normaalin ylipaineella aukeavan kellon niin silloin hukkaportti toimii oikein ja saat turbon tehot "viiveettä" käyttöön.
ylipaine kello sopii suoraan alipaineella toimivan tilalle. vedät vain kellolle letkun imusarjasta josta ylipaine avaa hukkaporttia. ja tuki ylimääräiseksi jäänyt alipaine putki.
ylipaine kello sopii suoraan alipaineella toimivan tilalle. vedät vain kellolle letkun imusarjasta josta ylipaine avaa hukkaporttia. ja tuki ylimääräiseksi jäänyt alipaine putki.
Turbo on tosiaan alunperin alipaineohjattu. Vika toimimattomuuteen voi löytyä siitä alipainesäätimestä joka löytyy ilmanputsarin kotelon etureunasta.
Varmään sisältä täynnä hiekkaa sun muuta....
Vetoja tuohon saa kivati kun säätää pumpusta syötöt suuremmalle.
Välijäähdytin olis hyvä laittaa keulalle. Omassa se on seuraava projekti.
Nyt on paikoillaan holsetin hx35w turbo ilman välijäähyä ja pumppu säädetty ite täysille. Vetoa on paljon enemmän kuin vakiossa.
Tällä pääsee jo rekastakin ohi.
Varmään sisältä täynnä hiekkaa sun muuta....
Vetoja tuohon saa kivati kun säätää pumpusta syötöt suuremmalle.

Välijäähdytin olis hyvä laittaa keulalle. Omassa se on seuraava projekti.
Nyt on paikoillaan holsetin hx35w turbo ilman välijäähyä ja pumppu säädetty ite täysille. Vetoa on paljon enemmän kuin vakiossa.

Tällä pääsee jo rekastakin ohi.

Kuinka kävi savutusarvojen kanssa , oletko mittauttanut ?Mika.T kirjoitti:Turbo on tosiaan alunperin alipaineohjattu. Vika toimimattomuuteen voi löytyä siitä alipainesäätimestä joka löytyy ilmanputsarin kotelon etureunasta.
Varmään sisältä täynnä hiekkaa sun muuta....
Vetoja tuohon saa kivati kun säätää pumpusta syötöt suuremmalle.![]()
Välijäähdytin olis hyvä laittaa keulalle. Omassa se on seuraava projekti.
Nyt on paikoillaan holsetin hx35w turbo ilman välijäähyä ja pumppu säädetty ite täysille. Vetoa on paljon enemmän kuin vakiossa.![]()
Tällä pääsee jo rekastakin ohi.
Kuinka muuten alavääntö/ vääntöalue muuttui alkuperäiseen turboahtimeen verrattuna ?
Älä nyt kovin kiihkeästi rykäse tuon uuden muutostoimenpiteen johdosta.
Siinä voi käydä niin, että lämpötilat palotilassa nousee ilman cooleria niin suureksi että kansi vaurioituu (palaa puhki). Lämptilojen hallinta palotilassa on pienestä kiinni, kun ahtopaineet nousee ja ilman tilavuusvirta suurenee.
Siinä voi käydä niin, että lämpötilat palotilassa nousee ilman cooleria niin suureksi että kansi vaurioituu (palaa puhki). Lämptilojen hallinta palotilassa on pienestä kiinni, kun ahtopaineet nousee ja ilman tilavuusvirta suurenee.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: välijäähy
Ejariautio kirjoitti:pääsääntöisestihän kylmää ilmaa puhalletaan vaan näyttää et sun jäähdytin öljynlauhduttimen takana lämmittää paloilman. käännä edes toisinpäin.
Ei se moottoriöljyn jäähy nyt niin kuuma ole.
Tosiaan ei tuo kuulerille paras mahdollinen paikka ole mutta varmasn moniverroin parempi noin kuin kokonaan ilman.

tuossa keulalla on aika täyttä kun tuohon tungetaan vielä ilmastoinnin kenno ja moottorin jäähdytin.
Ilmastoinnin puhaltimetkin pitäs johonki sada mahtumaan.
Re: w140 turboasiaa
Iltaa!
Mulla ois sama ongelma ässän kans (w140 350td -95), ei nimittäin kiihy mihinkään.
Käynnistyksen jälkeen ekan kiihdytyksen ajan voi turbo olla mukana, mutta sen jälkeen katoaa.
Onkohan turbon siivet jumissa karstasta vai onko hukkiksen alipaineohjaus tukossa?
Missä tuo alipaineohjaus systeemi on? onko se sähköinen? miten sen toimimattomuuden vois todeta?
Painemittarilla taitaa olla helpoin todeta? Kulutusmittariki näyttää liikkuvan tosi hiljaa vaikka lyö kickdownin, ei ole niinkuin ennen...
Kiitoksia vinkeistä jo ennakkoon!
Mulla ois sama ongelma ässän kans (w140 350td -95), ei nimittäin kiihy mihinkään.
Käynnistyksen jälkeen ekan kiihdytyksen ajan voi turbo olla mukana, mutta sen jälkeen katoaa.
Onkohan turbon siivet jumissa karstasta vai onko hukkiksen alipaineohjaus tukossa?
Missä tuo alipaineohjaus systeemi on? onko se sähköinen? miten sen toimimattomuuden vois todeta?
Painemittarilla taitaa olla helpoin todeta? Kulutusmittariki näyttää liikkuvan tosi hiljaa vaikka lyö kickdownin, ei ole niinkuin ennen...
Kiitoksia vinkeistä jo ennakkoon!
Re: w140 turboasiaa
Ahtopaine mittari olisi hyvä käyttää paikoillaan niin näkisi johtuuko vikatila liian kovasta ahtopaineesta vai onko vika muualla.
Hukkaporttia ja pakokaasunkierrätystä ohjaavat alipaineventtiilit on ilmanputsarikotelon etureunassa kiinni.
Hukkaporttia ja pakokaasunkierrätystä ohjaavat alipaineventtiilit on ilmanputsarikotelon etureunassa kiinni.
Re: w140 turboasiaa
Kiitos vinkeistä. Paljonko on suurin sallittu ahtopaine, joka ei vielä aiheuta vikatilaa?
Re: w140 turboasiaa
Kyllä se pikkusen yli kilon kestää mennä.
Tarkistappa että se rintapellissä olevalle ahtopaine anturille menevä letku ei ole tukossa ja on ehjä.
Tukkeutuu usein siitä imusarjassa olevasta metallisesta pillistä. Tökkää vaikka ohuella rautalangalla varmuudeksi auki.
Tarkistappa että se rintapellissä olevalle ahtopaine anturille menevä letku ei ole tukossa ja on ehjä.
Tukkeutuu usein siitä imusarjassa olevasta metallisesta pillistä. Tökkää vaikka ohuella rautalangalla varmuudeksi auki.
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Re:
Nääkö?Mika.T kirjoitti:Turbo on tosiaan alunperin alipaineohjattu. Vika toimimattomuuteen voi löytyä siitä alipainesäätimestä joka löytyy ilmanputsarin kotelon etureunasta.
Varmään sisältä täynnä hiekkaa sun muuta....
Kaikkiko auki vai joku tietty näistä, jos nämä?
Saako pois helpoiten jos irroittaa umpion?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Re: Re:
imusarja ja rintapelti löytyy enemmän kuskinpuolelta ja taaempaasamisalama kirjoitti:Nääkö?Mika.T kirjoitti:Turbo on tosiaan alunperin alipaineohjattu. Vika toimimattomuuteen voi löytyä siitä alipainesäätimestä joka löytyy ilmanputsarin kotelon etureunasta.
Varmään sisältä täynnä hiekkaa sun muuta....
Kaikkiko auki vai joku tietty näistä, jos nämä?
Saako pois helpoiten jos irroittaa umpion?

W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Re:
Timo N: Lukutaito löytyy sinullakin kai joskusTimo N kirjoitti:imusarja ja rintapelti löytyy enemmän kuskinpuolelta ja taaempaasamisalama kirjoitti:Nääkö?Mika.T kirjoitti:Turbo on tosiaan alunperin alipaineohjattu. Vika toimimattomuuteen voi löytyä siitä alipainesäätimestä joka löytyy ilmanputsarin kotelon etureunasta.
Varmään sisältä täynnä hiekkaa sun muuta....
Kaikkiko auki vai joku tietty näistä, jos nämä?
Saako pois helpoiten jos irroittaa umpion?

Mika T puhuu ilmanputsarin kotelon etureunasta, ei imusarjasta ja rintapellistä, jonka varmasti huomaat jos lukaiset lainaukseni vielä kerran.

Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Re: Re:
just näin, tarttui toi mikan ylempi viesti verkkokalvollesamisalama kirjoitti:Timo N: Lukutaito löytyy sinullakin kai joskusTimo N kirjoitti:imusarja ja rintapelti löytyy enemmän kuskinpuolelta ja taaempaasamisalama kirjoitti:Nääkö?Mika.T kirjoitti:Turbo on tosiaan alunperin alipaineohjattu. Vika toimimattomuuteen voi löytyä siitä alipainesäätimestä joka löytyy ilmanputsarin kotelon etureunasta.
Varmään sisältä täynnä hiekkaa sun muuta....
Kaikkiko auki vai joku tietty näistä, jos nämä?
Saako pois helpoiten jos irroittaa umpion?![]()
Mika T puhuu ilmanputsarin kotelon etureunasta, ei imusarjasta ja rintapellistä, jonka varmasti huomaat jos lukaiset lainaukseni vielä kerran.

W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: Re:
Nuo juuri ohjaa EGR:ää ja hukkaporttia. Voi kokeilla vaihtaa keskenään noiden paikkaakin. Jos avaat niin varovasti.samisalama kirjoitti:Nääkö?Mika.T kirjoitti:Turbo on tosiaan alunperin alipaineohjattu. Vika toimimattomuuteen voi löytyä siitä alipainesäätimestä joka löytyy ilmanputsarin kotelon etureunasta.
Varmään sisältä täynnä hiekkaa sun muuta....
Kaikkiko auki vai joku tietty näistä, jos nämä?
Saako pois helpoiten jos irroittaa umpion?
Mites se sinun auto oireilee? Onko EGR:ää tukittu? Ahtopaineanturille menevä letku varmasti auki?
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Re:
Juu, kylmänä ei nosta ahtopaineita. Liikkuu huonommin kuin 124 200D. Vaihteisto nykäisee tuntuvasti vaihtaessa. Lämmettyään ja kierroksia kun on käytetty tarpeeksi alkaa ahtamaan ainakin jonkin verran, mutta tuntuu että edelleen jää laiskaksi. Vaihteistokaan ei nykäise yhtä kovasti.Mika.T kirjoitti:
Nuo juuri ohjaa EGR:ää ja hukkaporttia. Voi kokeilla vaihtaa keskenään noiden paikkaakin. Jos avaat niin varovasti.
Mites se sinun auto oireilee? Onko EGR:ää tukittu? Ahtopaineanturille menevä letku varmasti auki?
EGR:ää ei ole tukittu, ahtopaineanturin letku täytyy tutkia seuraavana.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88