Kyllä tuollainen V8 W123 minunkin talliin kelpaisi, olisi aika mukava harrasteauto.
Mb 123 V8
Tulkintavirhe
Niin siis viivan alle tuosta AKE:n mumbojumbosta jäi siis se, että vertailumoottoreita voi olla useita, vaikka kullekin vertailusuureelle (paino/tilavuus/teho) omansa. Tapauksessa josta aomh kirjoitti, on siis ollut lain tulkintavirhe.
-Daaz
-Daaz
Aivan oikein. Mielestäni teksti oli kyllä selkeä ja ymmärrettävä, kun kuitenkin sanamuotoja työstettäessä lainlaatijat joutuvat huomioimaan varmasti useampia seikkoja kuin satunnainen kolumnisti...
Asiahan todetaan jo tuossa b-kohdan ensimmäisessä lauseessa, taisipa olla ratkaiseva sanamuoto myös johdantotekstissä minkä jätin kopioimatta.
Oikeastaan, olisi melko järjetöntä mikäli laki olisi toinen, tässä maassa tuskin kuitenkaan mitään uutta...
Asiahan todetaan jo tuossa b-kohdan ensimmäisessä lauseessa, taisipa olla ratkaiseva sanamuoto myös johdantotekstissä minkä jätin kopioimatta.
Oikeastaan, olisi melko järjetöntä mikäli laki olisi toinen, tässä maassa tuskin kuitenkaan mitään uutta...
Kyllä Kyllä. Itse luin myös tälläiset tekstit ennen katsastusasemalle menoa, mutta katsastusasemille oli lähetetty valtiontoimesta noin 300 sivuinen opus tarkentamaan lainmääräämiä kohtia. Tuossa opuksessa luki että vertailumoottori pitää olla yksi ja sama kun vertaillaan moottorin massaa/tehoa/iskutilavuuttaraul kirjoitti:Ei todellakaan näin...
AKE kirjoitti:
b) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia;
c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;
d) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus;
Eikös sitten ole mahdollista vedota 5-litrasen vaihtamiseksi siihen, että tällaisia koneita todistettavasti on ollut tässä korimallissa? Vai onko siitä kiinni, ettei ole tyypitetty Suomeen? Jos näitä kuitenkin Suomessa liikkuu Suomen kilvissä, niinkuin kuulemma oli ollut aiemmin myynnissä, eikös sitten ole tyypitetty? Voisko joku valaista?
Kuulostaa taas virkamiehen vastustelulta, jos tollasta konetta ei saisi pellin alle laittaa. Tietysti tarvittavat muutokset pitää tehdä myös alustalle ja jarruille sekä mahdolliset vahvistukset korille, mutta sehän on selvä. Oikeaa suunnittelua, hyvät piirustukset ja lujuus- ym. laskelmat ENNEN itse projektia sekä hyvät perustelut, niin eikös pitäisi onnistua. Onhan tiettävästi vastaavanlaisia viritelmiä tehty muunmerkkisiinkin autoihin (on tämmönen perstuntuma, en kyllä pysty todistamaan).
Sami
Kuulostaa taas virkamiehen vastustelulta, jos tollasta konetta ei saisi pellin alle laittaa. Tietysti tarvittavat muutokset pitää tehdä myös alustalle ja jarruille sekä mahdolliset vahvistukset korille, mutta sehän on selvä. Oikeaa suunnittelua, hyvät piirustukset ja lujuus- ym. laskelmat ENNEN itse projektia sekä hyvät perustelut, niin eikös pitäisi onnistua. Onhan tiettävästi vastaavanlaisia viritelmiä tehty muunmerkkisiinkin autoihin (on tämmönen perstuntuma, en kyllä pysty todistamaan).
Sami
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Totta kai siis mikäli SAAT sellaiset luvat. Väittävät vaan että ovat nykyään aika tiukassa!
Tuo em. koskee siis muutoskatsastuksen piirissä tehtäviä muutoksia.
Lupien saantiin, tyhmää sinänsä, ei vaikuta juurikaan onko vastaavia yhdistelmiä rakenneltu ja kuinka paljon...
Asiaan vaikuttaa positiivisesti huolellinen suunnittelu ja dokumentointi ja tarkkojen mittojen ja tietojen hankkiminen.
Tuo em. koskee siis muutoskatsastuksen piirissä tehtäviä muutoksia.
Lupien saantiin, tyhmää sinänsä, ei vaikuta juurikaan onko vastaavia yhdistelmiä rakenneltu ja kuinka paljon...
Asiaan vaikuttaa positiivisesti huolellinen suunnittelu ja dokumentointi ja tarkkojen mittojen ja tietojen hankkiminen.
Täytyy pistää tää linkki HIENOSTA v8 w123:sesta kun tota nymiksen autoo on niin suitsutettu täälla useissa topiceissa
http://www.sunpoint.net/~lounliraider/I&C/mersu.htm
ei o oma mutta tampereella näkyy usein (kesällä)
http://www.sunpoint.net/~lounliraider/I&C/mersu.htm
ei o oma mutta tampereella näkyy usein (kesällä)
TAHTOO TAHTOO!!!.:Mese-kuski:. kirjoitti:Täytyy pistää tää linkki HIENOSTA v8 w123:sesta kun tota nymiksen autoo on niin suitsutettu täälla useissa topiceissa
http://www.sunpoint.net/~lounliraider/I&C/mersu.htm
ei o oma mutta tampereella näkyy usein (kesällä)
Joo toi vehje oli joku kolmisen vuotta sitten markan aikaan myynnissä. Pyyntö oli jotain reilu kolmekymppiä. Kummalliselta näyttääpi toi takanakki. Siin on ilmeisesti lyöty jotain korkeempaa rengastusta. Raul varmaan osaa kertoa, kun taitaa olla tutut nuo vanteetkin
.
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
?!?!?!?!?
Anteeksi, ei ole tarkoitus haukkua kenekään makua, enkä ehkä ole perillä näistä nykyaikaisista tyynink-suuntauksista, mutta mikä ihime se tuossa kottikärryssä on hienoa? Ihan kiva kone, mutta muuten mielestäni Nissanin eturenkaat sopivat paremmin Nissaniin ja niskatukien huput busseihin. Ja mattamusta maski, no niin, siitä en osaa sanoa enää oikein mitään..:Mese-kuski:. kirjoitti:Täytyy pistää tää linkki HIENOSTA v8 w123:sesta kun tota nymiksen autoo on niin suitsutettu täälla useissa topiceissa
http://www.sunpoint.net/~lounliraider/I&C/mersu.htm
Olisivat raiskanneet edes jonkun vanhan taksin, mutta kun vielä (puskureista päätellen) alkuperäisen 280:n tai 280 E:n... Tyhmyydelle eivät jumalatkaan voi mitään, vai olenko ainoa joka ei näe keisarin uusia vaatteita?
-Ihmetteli Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Parahin Daaz, olet erittäin oikeassa tuon eturengasvalinnan suhteen.
Ymmärrän kyllä mistä kiristää, noilla BBS:llä ottaa kaarista kiinni, varsinkin kun on noinkin painava kone keulilla, ehkäpä vielä katkaistut parhaimmassa tapauksessa jopa madallusjouset. Mutta aivan liian pieni halkaisija siinä on ja muuttaa auton ilmettä negatiivisesti erittäin paljon. Muutenhan tuo näyttää vielä ihan hyväksyttävältä...
Ymmärrän kyllä mistä kiristää, noilla BBS:llä ottaa kaarista kiinni, varsinkin kun on noinkin painava kone keulilla, ehkäpä vielä katkaistut parhaimmassa tapauksessa jopa madallusjouset. Mutta aivan liian pieni halkaisija siinä on ja muuttaa auton ilmettä negatiivisesti erittäin paljon. Muutenhan tuo näyttää vielä ihan hyväksyttävältä...
Nomutta
http://www.gti.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=1751
Nymis kyselee V8 w123:seensa viriosaa ja ohjeita!!!!
Siellä on jo yksi aika varteen otettava ohje

http://www.gti.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=1751
Nymis kyselee V8 w123:seensa viriosaa ja ohjeita!!!!
Siellä on jo yksi aika varteen otettava ohje
Nostetaas vanhaa topicia vähän ylös. Missähän tämä tekele nykyisin mahtaa mennä. Alunperinhän se taisi olla 220d jota sitten hiukan piristeltiin, olisikohan ollut Noormarkkulainen tekele? Vai onkohan näitä useampiakin?joop79 kirjoitti:Pari vuotta aikaa oli myynnissä suht härskin näkönen musta w123 500 vinkkeli keulilla. Jarrut, kone, vaihteisto, perä ja vetarit kaikkinensa 500S:tä. Myynti teksti kuului, "Lähtee kuin talonmies liukkaalta peltikatolta....."
En tosin tiedä onko moinen viritelmä nykään mahdollista.
Tuo kyseinen ei ollut ainoa tapaus, keltaisessa pörssissä oli muutama muukin aikanaan myynnissä.......
Olishan se kiva leikkikalu, 200 D merkki perään ja moottori tielle.......
Minä tiedän sen rakkineen...eikä Brabuksella ole mitään osuutta siihen koneswäppiin. Pyöri täällä Savossapäin vuosituhannen alussa ja 2004 talven aikoihin Heinävedellä.Kipsu kirjoitti:Viime kesänä oli Nettiautossa myynnissä S123 V8 koneella. Ilmoituksen mukaan oli Brabuksen alkuperäistekele. Ja suomen kilvissä oli jo valmiiksi, eikä pahan näköinen kapistus.
Hintakin oli aika kohtuullinen 4000€. Ai että teki taas kipiää kun näki tommosia myynnissä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kaverillani oli täällä Porissa muistaakseni vuonna 2000 musta w123 5.0 v8 koneella. Mieleeni jäi ko auton pakoputken ulostulot, muistaakseni kaksi 4" putkea keskeltä. Alunperin auto oli tosiaan diesel ja oli aika pahasti ruostevikainen. Sen jälkeen auto oli ainakin hetken Ulvilassa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Muistan ku tolla mesellä poltettiin vähän kumia 5 äijää kyydissä, niin kori vääntyi kieroon. Muistelen, ettei oikein takaovetkaan enää kunnolla toimineet.
Oli aika pahasti mädäntynyt. Joka tapauksessa hieno vehje! 
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
offtopic: http://tinyurl.com/5jzk55 siinä on 244 volvo v8 konella. Ei noitakaan varmaan ihan joka päivä tuu vastaan...
W202 C250 TD -97
Olikohan tämä joskus vuosia sitten esittelyssä jossain lehdessä, muistelen lukeneeni joskus sellaisen jutun.punpa kirjoitti:offtopic: http://tinyurl.com/5jzk55 siinä on 244 volvo v8 konella. Ei noitakaan varmaan ihan joka päivä tuu vastaan...





