Karstan poltto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
seppot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 16.05.2006 09:19

Karstan poltto

Viesti Kirjoittaja seppot »

Moro,kävin toissapäivänä katsastuksessa ja päästöt 4,6-6.Auto 200cdi-00 aj.130t.Katsastaja suositteli käymään Rollen luona(vieressä).No Rolle suositteli Porvoossa käyntiä kovilla kierroksilla.Ei siinä mitään lähdin ajelulle,mut miten saa automaatilla pysymään kierrokset korkeella,meinas karata käsistä näillä keleillä.Tukkoisuutta on varmaan,on tullu ajeltua isoilla vaihteilla hissukseen ja pientä ajoa mökkikauden jälkeen.muita neuvoja jos karstan poltto ei onnistu tomaatilla.Sorry,ei tullu -D+ mieleen ku on sakukässäri.Mitä muuten tarkoittaa zuheiz-nappula ja milloin käytetään.
Viimeksi muokannut seppot, Pe 23.01.2009 16:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: Karstan poltto

Viesti Kirjoittaja kleitos »

seppot kirjoitti:Moro,kävin toissapäivänä katsastuksessa ja päästöt 4,6-6.Auto 200cdi-00 aj.130t.Katsastaja suositteli käymään Rollen luona(vieressä).No Rolle suositteli Porvoossa käyntiä kovilla kierroksilla.Ei siinä mitään lähdin ajelulle,mut miten saa automaatilla pysymään kierrokset korkeella,meinas karata käsistä näillä keleillä.Tukkoisuutta on varmaan,on tullu ajeltua isoilla vaihteilla hissukseen ja pientä ajoa mökkikauden jälkeen.muita neuvoja jos kartan poltto ei onnistu tomaatilla.
8) Terve! Laita vaihdekepistä 1 tai 2 päälle ja anna mennä, niin ei lähde lapasesta näilläkään keleillä :wink:
seppot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 16.05.2006 09:19

Re: Karstan poltto

Viesti Kirjoittaja seppot »

kleitos kirjoitti:
seppot kirjoitti:Moro,kävin toissapäivänä katsastuksessa ja päästöt 4,6-6.Auto 200cdi-00 aj.130t.Katsastaja suositteli käymään Rollen luona(vieressä).No Rolle suositteli Porvoossa käyntiä kovilla kierroksilla.Ei siinä mitään lähdin ajelulle,mut miten saa automaatilla pysymään kierrokset korkeella,meinas karata käsistä näillä keleillä.Tukkoisuutta on varmaan,on tullu ajeltua isoilla vaihteilla hissukseen ja pientä ajoa mökkikauden jälkeen.muita neuvoja jos kartan poltto ei onnistu tomaatilla.
8) Terve! Laita vaihdekepistä 1 tai 2 päälle ja anna mennä, niin ei lähde lapasesta näilläkään keleillä :wink:
Moro,ei oo kuin D eteenpäin.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Sullahan on tossa tiptronic-vaihteisto ja vaihdekepin vieressä on + ja - merkit, näpäyttämällä sivulle miinuksen puolelle saat pienemmän vaihteen silmään ja mittaristossahan on numero, mikä vaihde on päällä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

on siellä deen jälkeen 3 2 1

ah tipronikki (mahtaako olla vielä 2000)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kun keppi on D-asennossa, niin voit hakea sopivan, suurimman vaihteen liikuttamalla keppiä vasemalle/oikealle..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos sinulla on kamera, niin laita kuva siitä vaihdekepistä tänne ihmeteltäväksi.
seppot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 16.05.2006 09:19

Re: Karstan poltto

Viesti Kirjoittaja seppot »

seppot kirjoitti:Moro,kävin toissapäivänä katsastuksessa ja päästöt 4,6-6.Auto 200cdi-00 aj.130t.Katsastaja suositteli käymään Rollen luona(vieressä).No Rolle suositteli Porvoossa käyntiä kovilla kierroksilla.Ei siinä mitään lähdin ajelulle,mut miten saa automaatilla pysymään kierrokset korkeella,meinas karata käsistä näillä keleillä.Tukkoisuutta on varmaan,on tullu ajeltua isoilla vaihteilla hissukseen ja pientä ajoa mökkikauden jälkeen.muita neuvoja jos kartan poltto ei onnistu tomaatilla.
Sorry,en hiffannu +ja-,systeemiä,toivottavasti ajo auttaa.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Karstan poltto

Viesti Kirjoittaja shade_z »

seppot kirjoitti:Moro,kävin toissapäivänä katsastuksessa ja päästöt 4,6-6.Auto 200cdi-00 aj.130t.Katsastaja suositteli käymään Rollen luona(vieressä).No Rolle suositteli Porvoossa käyntiä kovilla kierroksilla.Ei siinä mitään lähdin ajelulle,mut miten saa automaatilla pysymään kierrokset korkeella,meinas karata käsistä näillä keleillä.Tukkoisuutta on varmaan,on tullu ajeltua isoilla vaihteilla hissukseen ja pientä ajoa mökkikauden jälkeen.muita neuvoja jos karstan poltto ei onnistu tomaatilla.Sorry,ei tullu -D+ mieleen ku on sakukässäri.Mitä muuten tarkoittaa zuheiz-nappula ja milloin käytetään.
vm.00 200cdi ajettu 460tkm ja leimassa oli K3.8.. ajelin kolmosella kierrokset punaisenrajoill 5km ja leimaan.. K 0,8 ajonjälkeen
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

se näppylä kontrolloi sitä että onko mahdollinen webasto/eber -lämmitin tai sähkölämmitin päällä. Etsivä löytää esim websto -haulla paljon...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Anna palaa.
Burn out. :shock:
w210 E300 TD
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13732
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kelpaiskohan poliisille selitykseksi ylinopeudesta että autoa laitettiin katsastuskuntoon...
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

DBFI kirjoitti:Kelpaiskohan poliisille selitykseksi ylinopeudesta että autoa laitettiin katsastuskuntoon...
Ei kelvannut.. 8)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

CDI:ssä on kolmivaiheinen polttoaineen syöttö.

Yhden työtahdin aikana sylinteriin syötetään kolme erikokoista annosta polttoainetta, joista viimeisen syötön funktio on polttaa karstapartikkeleja. Joten CDI:ssä ei välttämättä tarvitse vinguttaa konetta kovilla kierroksilla, vaan pitkä ajo tekee saman tehtävän.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin