w210 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Archos
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 18.02.2009 14:59
Paikkakunta: Huittinen

w210 madallus

Viesti Kirjoittaja Archos »

Eli jos jollain on kokemusta w210 avantgarden madaltamisesta niin infoa/kuvia kiitos.

Esim. mitkä jouset / iskarit kannattais laittaa alle ja jos ei osta säädettävää niin onko 40mm sellanen sopivan hillitty?! :)
Vonikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 11.11.2008 19:13

Re: w210 madallus

Viesti Kirjoittaja Vonikka »

Archos kirjoitti:Eli jos jollain on kokemusta w210 avantgarden madaltamisesta niin infoa/kuvia kiitos.

Esim. mitkä jouset / iskarit kannattais laittaa alle ja jos ei osta säädettävää niin onko 40mm sellanen sopivan hillitty?! :)
Tuota spekulointia madalluksen suhteen helpottaisi jos kertoisit mitä rengaskokoa käytät auton alla sillä pienemmillä renkailla se madallus monesti ei kannata olla kummoinen kun taas isommat vaativat sitä enemmän. Mutta jos kyse on että pitää saada mahd kenttään auto niin se on taas asia erikseen...
"Screw you guys, I'm going home!" - Eric Cartman

Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
Archos
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 18.02.2009 14:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Archos »

Joo talvella on 17alut 225 kitkoilla ja kesäks on 18tuumaset 235/265 kumit, ja lähinnä tuota perää tarvis laskea ku on niin korkian näkönen.
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Eikös tuo avantcarde ole alustaltaan jo about 25mm classic mallia matalampi. Jos hillittyä halajaa niin onko se siinä. Minä halusin hillittyä madallusta omaani ja laitoin eibachin alustan -35mm ja korkeimmat vitosen kumit jousien yläpuolelle. Aluksi oli edessä nelosen kumit ja joskus raapas kaareen mutta vitosen kumilla ei. Lopputulos on erittäin lähellä (parin millin tarkkuudella) avantcarden korkeutta vanteen keskeltä kaareen mitattuna. Eli jos tutkailet mitkä kumit siellä on ja vaihdat tarvittaessa matalampaa kumia niin putoo jo niillä varmaan pari senttiä. Kumit maksaa jonkun euron kappaleelta KL:ssä.

Kesägummeina mulla on 225/45-18 ja toisissa vanteissa 235/45-17. Talvella 225/55-16 nokian hpl5 eli oon tykänny karvanverran vakiokokoa korkeammasta kumista ja mahtuu pyörimään ja mittari näyttää vieläpä juuri oikein. Talvikumeiksi ensi talvelle tulee 215/50-17 tai jopa 225/50-17 mikäli sellaisia saa. Jos ei niin sitten 225/45-17 ja kitkarenkailla. Kuvaa omasta en tähän ny saa kännyselauksella mutta naapurifoorumilla sellainen jossain maltillinen madallus -topikissa on.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: w210 madallus

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Archos kirjoitti:Eli jos jollain on kokemusta w210 avantgarden madaltamisesta niin infoa/kuvia kiitos.
Avantgardehan on tosiaan Elegancea ja Classiccia matalampi, kannattaa muuten vilasta mitkä jousikumut sulla on jousien yläpäässä, niissä on 1-4 "pykälää", joka samalla kertoo korkeuden. Meillä myös Neidillä W210 Avantgarde, vaihdoin siihen "3"-kumien tilalle "1"-kumit jousien päihin, niin on mielestäni ainakin riittävän matala käyttöautoksi.

Ja muistaa kannattaa että W210:aan tarkoitetut 40mm madallusjousetkin ovat suurella todennäköisyydellä normimallista tämän verran laskevia, eli Avantgardesta 1 -1,5 cm vähemmän.

Laita konttiin subbarikotelo ja pari vahvaria, niin johan se siitä laskee hitusen, ja samalla saa hyvät soundit autoon ;-)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Avantgardesta en lähtis kyllä enää yli 10 mm laskemaan, nimim. Väyrysen pohjamuovit päreiksi hidastetöyssyssä ja aina pohja rouhi joka paikkaan, kun classiccia madalsi vakiosta 40 mm...
Kartza77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 14.09.2010 07:11
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w210 madallus

Viesti Kirjoittaja Kartza77 »

Nostautetaas tätäkin..

Pitäis tuota omaa Eemeliä nostaa :lol: , kun siinä on 50 sarja näköjään paikoillaan.(enstisen omistajan jäljiltä) Tai siis jos vakio on n.380 niin tuo on n.330mm keskiöstä kaarelle.

Avantgarden alusta vai eibach vai joku muu?? millasia käikäleitä nuo kumit on? niin.. ja tulee ajettua aika paljon hiekkatietä, kannattaisko suosiolla myydä 18 pois vai laittaa 235 tilalle 225 kumit?? noin tuolla ei ainakaan ole kovin makosaa ajella siellä,PIKKUSEN turhan kova.

tavotteena olis sellanen pikkusen pinta pehmeä,mutta jämäkkä. vakiosta n.30 matalempi.. niin ja tuohan on elegance farkku..

kiitos ja anteeksi kysymys tulva :oops:
perhefarmari....
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: w210 madallus

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

En tiedä madaltamisesta ,mutta kysynkin miten helpoiten näkee jousikumin koon? Itsellä varmaan ykköset ku niitä ei paljoa näy jousikupissa?
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: w210 madallus

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Merbedes kirjoitti:En tiedä madaltamisesta ,mutta kysynkin miten helpoiten näkee jousikumin koon? Itsellä varmaan ykköset ku niitä ei paljoa näy jousikupissa?
Niis on ne nystyrät kyljes, ykköses yks nystyrä jne.
Vastaa Viestiin