250d-91..ei sammu:))

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rassari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 19.02.2009 07:41
Paikkakunta: lappi

250d-91..ei sammu:))

Viesti Kirjoittaja rassari »

moi,auto ei sammu vaikka kääntää virrat pois,olisko virtalukon pohja kulunut?
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Alipainekello rikki, joka sammuttaa auton. Dieseli miehet kertokoon tarkemmin :D
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Joku alipaineletku voi olla myös irti. Tarkista ensimmäisenä vaikkapa ajovaloumpioille tulevat letkut.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
oas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 05.01.2007 16:39
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja oas »

Tarina kertoo jonkun aikoinaan asentaneen steroita hattuhyllylle.Porasi kiinnitysreiät läpi,tämän jälkeen auto ei suostunut sammumaan.
Tässä mallissa oli alipainesäiliö hattuhyllyn alla..
ex.MB 200D -82. MB 180C-02
ex.MB 190E -88.
ex.MB 230E -87.
ex.MB C280 -95.
exMB E230 -96.
ex.MB E200T -93.
exMB C240T -98.
rassari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 19.02.2009 07:41
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja rassari »

Kiitos vinkeitä :)
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1709
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Joo alipainekello todennäköisesti menny paskaksi,löytyy öljynsuodattimen läheisyydestä,helppo löytää kun sinne menee 1 alipaineletku :wink: Sitte jos ei siinä toimi mikään muukaan alipainelaite niin alipainepumppu paskana ja se löytyy koneen etupäästä,se onki kalliimpi palikka :?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tuo alipainekello on helppo kokeilla, imusarjan välistä saa siihen letkun kiinni ja letkusta kun imaisee niin auton pitäisi sammua. Jos sammuu niin vika on jossain muualla. Alipainemittari on kova sana tuota järjestelmää tutkiessa.
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Katso ne alipaineletkut, ja vaihda rispaantuneet. Niitä menee mm. ajovaloille, mutta tutki ihan ekana se sammutuskello. Seuraa letkuja. Voi olla ihan yks letku rispana, ja siinä koko vian syy.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
rassari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 19.02.2009 07:41
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja rassari »

Kiitos ja kumarrus :)
Vastaa Viestiin