Auto oli pukeilla ja jälkeen sammu ja ei käy!RATKAISTU

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Lambdaa mittailin tuossa niin aluksi näytti 0.4v sitten kun kone lämpesi niin nousi pikkuhiljaa 0.8v.... rikkaalle?

eha näytti kun auto suht kylmä niin kun laitto virrat päälle n0.85v ja käynnissä 0.16v...

Se sytkäyksikön vihreen johdon päässä oleva kammenkulma anturi näytti n.750oomia... missähä tuo ite anturi sijaitsee 16v mallissa kun en sitä löytänyt vaikka kuinka kattelin!?

Ja Molemmat bensapumput tuntu pyörivän ainaski ja jännitteet normit...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pystytkö vertaamaan kammen-anturia ehjään kaveris auton anturiin?Jos et ,voin mittailla omasta,eiköhän tuo lie sama.Kävi mielessä jos olis karissu paskaa kytkin koppaan ja käynnistyksen jälkeen imas tuonne anturin väliin eli menikö rikki vai oisko tullut anturin ja kehän väliin liikaa rakoa.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

atlas kirjoitti:Pystytkö vertaamaan kammen-anturia ehjään kaveris auton anturiin?Jos et ,voin mittailla omasta,eiköhän tuo lie sama.Kävi mielessä jos olis karissu paskaa kytkin koppaan ja käynnistyksen jälkeen imas tuonne anturin väliin eli menikö rikki vai oisko tullut anturin ja kehän väliin liikaa rakoa.
Nyt ei ainakaa onnistu ku kaveri on jossaipäi suomee töissä. en löytäny mistää sitä anturin paikkaa etes :shock: itekki arvelin että saattaa olla shaissee siinä ja kattelin auton altaki va ei näy. johon ku nyppäsee pois ni sammuu kyl kone ainaski heti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Noniin se anturi on mulla 230e startin ja moottorin välissä ja mittasin sen lukemaksi 930 ohmia jos nyt luin oikein ja moottori oli puolilämmin mutta ei kai tuolla ole merkitystä.Autoni myös sammuu jos otan johdon irti.Jospa se antaa vääristymää,koska toisen topikin auto kävi mutta huonoti ja anturi antoivaan väärää tietoa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vastus arvo laskee kun kone jäähtyy nyt noin 890ohmia ja lämpöjä noin 40-50astetta.Vois olla paras purkaa ja puhdistaa ekaks anturi ja katsoa onko johto ehjä.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

tuopa se ku ei pääse ainakaa yläkautta kyl käsiksi siihe ku etes starttia ei näy
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

veikkaan kyl anturi ehjä vai lienekköhä tuo 150 ohmin heitto niin ratkasevaa? ois mutta kun ei nää todellakaa missäs se anturi sijaitsee?! vois nyt puhdistaa sen ensialkuun
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se arvo vois laskea mulla kun jäähdyttää lisää mutta se kai antaakin saman arvon koska tuo on pulssi -eikä vastus anturi.Seuraa johtoa ruiskun alta ja se menee startin ja koneen väliin ja sormin tunsin päätepysäkin.Sama lohkohan meillä on.Huom, lue monta kertaa tuo toinen topikki ajatuksen kanssa.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

atlas kirjoitti:Se arvo vois laskea mulla kun jäähdyttää lisää mutta se kai antaakin saman arvon koska tuo on pulssi -eikä vastus anturi.Seuraa johtoa ruiskun alta ja se menee startin ja koneen väliin ja sormin tunsin päätepysäkin.Sama lohkohan meillä on.Huom, lue monta kertaa tuo toinen topikki ajatuksen kanssa.
Joo sulle vaa kiitosta jo etukäteen ku jaksat seurata mun "vaivaa"! joo ymmärsin juuriki tuon että se on pulssi tyyppinen anturi. yritin jo sillo seurata sitä vihreetä johtoo kun ei ollu etes ruiskua paikallaa ni en saanu silloinkaa reittiä selville... va pitänee vielä tutkia ja tutkia toista topikkia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lyö hakuun sanoilla kammenkulma-anturi ja lueppa kun on tietoo.(en jaksa siirtää topikkia suoraan)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sain kylmällä kammen anturi tuloksen 790ohmia.Mitä muuten sinne kuuluu?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

tänään laitoin paineilmaa polttoaine linjoihin va eipä muuttunu mikään...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eipä kai jos konehuoneen puolelta ilmaa laitat tankissa ala pulputtaa kuin paluuputkesta.Aika sissi olet kun vielä jaksat,moni ois vieny jo korjaamolle.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

atlas kirjoitti:Eipä kai jos konehuoneen puolelta ilmaa laitat tankissa ala pulputtaa kuin paluuputkesta.Aika sissi olet kun vielä jaksat,moni ois vieny jo korjaamolle.
Joo konehuoneen puolesta suihkin ilmaa ja ei muuta ku paluu kyllä pulputellu. oisin pajalle sen vienytki jo mutta ku iha älyttömät jonot joka pajalla.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oletko jo paneutunut kammenkulma anturiin,löysitkö sen?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

atlas kirjoitti:Oletko jo paneutunut kammenkulma anturiin,löysitkö sen?
En ole löytänyt sitäkään vielä :shock:
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Uusi lambda vaihettu mutta ei....
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moi! Luitko tällä aloitus sivun 230e probleemeista?Oletko muuten lukenut foorumin kaikki jutut vastaavista ongelmista?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

atlas kirjoitti:Moi! Luitko tällä aloitus sivun 230e probleemeista?Oletko muuten lukenut foorumin kaikki jutut vastaavista ongelmista?
Oon kyl lukenu aikasen monta keskustelua näistä käyntihäröistä... alkaa jo omat keinot olla vähissä...Maanantaille sain ajan yhelle pajalle ni saa etes bensanpaineet mitattua..."toivottavasti"
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

http://www.youtube.com/watch?v=jkkpNesSkHI mikähä se tuommonen ääni nyt tuossa on? kuullostas niinku imusarjasta alta kuuluu...
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

kuulostaa ku joku venttiili jäis kantamaan?
Murisee
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Valkea havaita mutta minusta aivan kuin nokkaketjulla löysää.
Hei mutta jokos auto muuten pelaa?
Sanoit että tänään oli korjaamolle ollut aika!!!!!!!
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

atlas kirjoitti:Valkea havaita mutta minusta aivan kuin nokkaketjulla löysää.
Hei mutta jokos auto muuten pelaa?
Sanoit että tänään oli korjaamolle ollut aika!!!!!!!
Ei pelaa ei! ois ollu tarkotus ja kävinki siellä pajalla vaan ei joutanut ruveta tutkimaan ku muita hommia kesken... kateltiin vähä vaa pellin alta ja ja yritettii selvittää tuota melun lähdettä. oiskoha joku kiristin mennyt ja samalla pompannut jakopää hiukka?! toiselta pajalta sain ajan vasta 11 kesäkuuta :shock: varmaanki aukasta vena koppa sitä enne tässä ja tutkia näkyneekö mitään...
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ttu että on sitkee tapaus :\

kerran jäi tutun corolla samaan nalkkiin ku oli keula pukeilla päivän ja laskettiin alas eikä starttaa millään, sit hinaamalla käyntiin lopuks.. syy ei oo vieläkään selvinny..kaasari corolla oli tämä :P
mut tässä tapauksessa tuskin auttaa sekää :\
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

autoha nyt kyllä pelaa jotenki muttei oo vetoja tallessa ja kolisee vaa... nyt katoin tuota jakopäätä tänään..

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 800#497800
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Jako on karannut ni todennäkösesti tuo tehonpuute tuossa...
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Nyt vaihettu jakopään hilppeet ja pelaa..."melkein"!

nyt vaan taisi käydä silleen että kun purin tuon ruutan ni käytin irti sitä potikkaa ni ei sattunut kohilleen ku kierrokset tyhjäkäynnillä yli 2000... Pitänee koettaa säädellä sitä mikäli pääsee käsiksi ku on muute hankalassa paikassa tuossa 16v koneessa...http://www.sg-motorsports.com/AFS%20Pot%20write-up.htm
Vastaa Viestiin