W140 S600 Projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Selviskö mistä paineet karkasi paisunta säiliöön?
Meinaakko porauttaa isommaksi tuon lohkon? Oliko kuin kulunut?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

makke190 kirjoitti:Tuossa mietiskelin, että pitäisikö imusarja kiillottaa vai maalata jonkun toisen väriseks, esim punaiseksi?
Brabus muistaakseni söträsi omista versioistaan imusarjan punaiseksi...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin ja venakopat kait myös. Tälläses pelissä pitää olla tarkkana tuon tuningin kans.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Oikeanpuoleisessa kannentiivisteessä oli pientä häikkää, oli vuotanut myös öljyä hieman ulospäinkin. En aijo porauttaa kyllä tuo 6 litraa saa luvan riittää. Sylintereissä ei ole kulumaa juuri lainkaan, mutta aattelin kevyesti hoonata ne siitä huolimatta. Tietääkö kukaan saisiko koneen osia tilattua saksasta suoraan halvemmalla, ja jos saa niin mistä?

No venttiilikopat tulee ainakin mustaksi ja kyllä itsekkin olisin sen imusarjan kiillotuksen kannalla, vaikka siinä riittää kyllä hommaa.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllähän KL:n ja RTO:n kautta saa originaali-osia varmasti huokeammalla kun Veholta...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eihän siihe kiillotukseen mene ku viikon illat jos tekee peilit. Mattakiiltäväks saa varsin pian.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

KL-Varaosista saa kyllä aika halvalla paitsi männänrenkaat maksaa sielläkin aika paljon 1200€

Nii kyllähän tässä tietysti on aikaa kiillotella kun olisi tarkoitus saada enskesäksi vasta ajoon.

Nyt olisi muutama kuva alakerrastakin.

http://s654.photobucket.com/albums/uu267/Makke190/
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Varmasti eksoottisin projekti mitä täällä on ollut :wink: :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

En nyt ala käymään läpi tätä topiccia uudelleen, mutta kysäsempähän, että olikos tuo motti nyt se yli vai alle 400 hevosvoimanen versio?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mesedesi kirjoitti:En nyt ala käymään läpi tätä topiccia uudelleen, mutta kysäsempähän, että olikos tuo motti nyt se yli vai alle 400 hevosvoimanen versio?
Mallimerkinnän (S 600) perusteella vajaatehoinen, mutta vuosimallin perusteella täystehoinen. No, tehonalennushan tuli 9/92 ja mallimerkinnän muutos 6/93... ehkäpä omistaja valaisee onko kyseessä 600 SE/L vai S 600.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Juu eli auto on 600SE Lorinser ja on se 408hv. ja vääntöä muistaakseni 580Nm
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Alakerta tuli tosiaan purettua. runkolaakerin pukit on kyllä laitettu kunnolla kiinni, ovat neljällä pultilla sisältä kiinni plus kaks pulttia tulee lohkon ulkopuolelta per laakeripukki. 1 pytyn kiertokangenlaakerissa oli aikalailla suuret naarmut ja muissa pieni jälkiä. Joku on moottoriin joskus kurkanut kun öljypumpun siivilässä oli tiivisteliiman pätkiä. Öljyn seasta löytyi myös alumiinin palasia :shock: en tiedä mistä ovat lähtöisin. Paripäivää tässä meneekin osien peseskelyssä.

Seuraavaks pitäs osat tilata. RTO ei toimita ollenkaan osia kyseiseen moottoriin joten pitänee tilata kl-varaosista.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Ja halpaa kuin makkara :wink:
Mielenkiintoinen projekti, täällä seurataan ahkerasti!!
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

hieno projekti :P
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko mittarilukema miten suuri? Minkähänlaisessa käytössä tuo on ollut kun moisia vaurioita on päässyt syntymään? Onko tietoa/arvailuja syistä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Juu osia tuossa kyselin ja tulin siihen tulokseen, että männänrenkaita en vaihda kun ovat sen verran kalliit ja nuo nyt ei niin huonokuntoisilta näytä. Vähän pesee niitä polttoöljyssä ni kyllä se siitä. mutta muuten nuo loput hilut tulee varmaankin uusiksi vaikka kyllä niihinkin vähän uppoaa rahaa. myös moottorin nakutusanturit menee uusiin puihin, tai sitten teen johdot itse koska ne maksaa 247€/kpl :shock: Ensviikolla käyn viemässä laatikon ja turbiinin siekkiselle nii saa senkin kuntoon. lohko alkaa olemaan aika puhdas, lohkon pinta pitää vielä ajaa messinki pörröllä puhtaaksi..
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

niin tosiaan. mittarissa on reilu 243tkm eli kyllä tämän motin pitäisi olla kunnossa. öljypohjassa oli alumiinin murusia jotka on voinut aiheuttaa sen laakerivian, mutta ei ole mitään tietoa mistä nuo murut on peräisin.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Nyt on laatikko viety siekkiselle ja osia tilattu koneeseen. Tuli ne männänrenkaatkin tilattua että ei tarvii miettiä onko ne hyvät vai ei. Ensviikolla pitäs alkaa kasailemaan moottoria jos vain osat tulee. Imusarjaa aloin myös tuossa kiillottamaan, mutta on siinä hommaa ennen ku kiiltää tarpeeks.

Tietääkö kukaan kuinka kyseisen auton ovipahvit saa irti?
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... un_irrotus

Tuonne tekasin jonkulaisen ohjeen joskus.

Kuvat on vain tylsästi linkkeinä...
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Kiitoksia neuvoista. kai tossa omassa on samalla tavalla vaikka on sähköpenkit ja semmonen lokero kädensijassa? Ja takaovipahvi on varmaan samanlaisella periaatteella?
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Nyt on lohko hiomolla ja osa osista on tullut niin pian pääsee kasailemaan konetta. Imusarjaa on myös tullut vähän kiilloteltua aina kun on sattunut olemaan aikaa, mutta on siinä vielä hommaa. Vaihdelaatikosta ei ole kuulunut vielä mitään, mutta kai kohta selviä mitä sieltä on särkynyt.

Tietääkö kukaan saisiko noita äänieristeitä konetilaan ja kardaanitunneliin mistään käyttettyina? Tuossa ne on hieman perstunut...
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Mites edistyy?
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Lohkon saisi hakea hiomolta, mutta ollut niin kiirettä, että en ole ehtinyt. Tällä viikolla pitäisi kyllä käydä hakemassa ja viimestään vkloppuna alkaa kasailee. Laatikosta ei ole vieläkään kuulunut mitään. pitää laittaa uusia kuvia, kun saan kasailtua konetta.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Nyt olen vähän kerennyt kasailemaan konetta. Eli kampiakseli ja männät olisivat paikallaan. lisäsin pari kuvaa myös. Laitoin kuvan myös 1-kiertokangen laakerista jossa aika isot jäljet, en tosin tiedä mitä siellä välissä on ollut. Muissa laakereissa oli pieniä naarmuja ja kuluneen jonkin verran. Loppuviikosta pitäisi keretä laittaa öljypumppu ja muut hilut alakertaan että saa öljypohjan paikalleen. Venttiilit pitäisi myös irroittaa kansista ni saisi nekin viedä sitten oikaisuun.

Vaihdelaatikko olisi myös pian valmis. Oli kuulemma täysin levähtänyt, kaikki pannat ja pakat oli loppuun kulunut ja osassa ei ollut kitkapintaa jäljellä yhtään. Kaiken hyvän lisäksi joku oli joskus kurkannut laatikkoon ja osa osista oli laitettu paikalleen väärinpäin. Myös pääakseli oli paskana, luistoneston ansiosta Evil or Very Mad No luistonesto lähtee kyllä nyt autosta pois niin ei tarvitse pelätä että laatikko hajoaa uudestaan sen takia.

http://s654.photobucket.com/albums/uu267/Makke190/
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

projekti vähän taas edistynyt. Elikkäs öljypumppu, etulevy ja öljypohja olisi nyt myös paikallaan. Seuraavaksi pitäs tilailla lisää osia ja viedä kannet laittoon.

Olisiko kellään myydä äänieristeitä konetilaan ja kardaanitunneliin? Vai saisikohan nuita tehtyä itse mistään?
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Kuva
Kuva

Kone näyttää tällä hetkellä tuolta. vielä pitäs suodatinjalka, laturin korvake ja muuta pientä ruuvailla paikalleen. Ei auta kuin odotella kansia.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HEP :!:

Mitäs tälle rojektille kuuluu?

Tuli tässä mieleen että onk onäiden 600sten jakopäässä ollut mitään ihmeempää?

Kannattaisi varmana jakokatju vaihtaa itsekkin kun alkaa olla 300tkm mittarissa... Onko laahaimet pahasti kuluvaa mallia näissä?
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Kannet olisi nyt valmiit, kun olisi vain aikaa kasailla. Ei tuossa jakopäässä mitään erikoista ole. Tuttu sanoi että 600 ässän ketju kestää noin 100tkm, mutta kyllä minusta se kestää vähän pitempään(toivottavasti) Eikä tuossa omassa motissa ohjaimet ollut kovin kuluneet.

Laatikosta ei ole nyt kuulunut mitään. Ulostulo akseli oli täysin p***a ja uutta ei löydy mistään joten laatikkoon patentoidaan 300 turbodieselin ulostuloakseli.

Pitäisi alkaa vanteita tuohon metsästelemään, minkälaista ja kokoista suosittelisi muut? itse mietin 19"
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

joo vähintään 19" 19"-20" vois olla aika jees
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

ööh.. ihan mielenkiinnosta kysyisin, millä maalilla toi lohko on maalattu??
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Vastaa Viestiin