W140 S600 Projekti
Selviskö mistä paineet karkasi paisunta säiliöön?
Meinaakko porauttaa isommaksi tuon lohkon? Oliko kuin kulunut?
Meinaakko porauttaa isommaksi tuon lohkon? Oliko kuin kulunut?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Oikeanpuoleisessa kannentiivisteessä oli pientä häikkää, oli vuotanut myös öljyä hieman ulospäinkin. En aijo porauttaa kyllä tuo 6 litraa saa luvan riittää. Sylintereissä ei ole kulumaa juuri lainkaan, mutta aattelin kevyesti hoonata ne siitä huolimatta. Tietääkö kukaan saisiko koneen osia tilattua saksasta suoraan halvemmalla, ja jos saa niin mistä?
No venttiilikopat tulee ainakin mustaksi ja kyllä itsekkin olisin sen imusarjan kiillotuksen kannalla, vaikka siinä riittää kyllä hommaa.
No venttiilikopat tulee ainakin mustaksi ja kyllä itsekkin olisin sen imusarjan kiillotuksen kannalla, vaikka siinä riittää kyllä hommaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
KL-Varaosista saa kyllä aika halvalla paitsi männänrenkaat maksaa sielläkin aika paljon 1200€
Nii kyllähän tässä tietysti on aikaa kiillotella kun olisi tarkoitus saada enskesäksi vasta ajoon.
Nyt olisi muutama kuva alakerrastakin.
http://s654.photobucket.com/albums/uu267/Makke190/
Nii kyllähän tässä tietysti on aikaa kiillotella kun olisi tarkoitus saada enskesäksi vasta ajoon.
Nyt olisi muutama kuva alakerrastakin.
http://s654.photobucket.com/albums/uu267/Makke190/
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mallimerkinnän (S 600) perusteella vajaatehoinen, mutta vuosimallin perusteella täystehoinen. No, tehonalennushan tuli 9/92 ja mallimerkinnän muutos 6/93... ehkäpä omistaja valaisee onko kyseessä 600 SE/L vai S 600.Mesedesi kirjoitti:En nyt ala käymään läpi tätä topiccia uudelleen, mutta kysäsempähän, että olikos tuo motti nyt se yli vai alle 400 hevosvoimanen versio?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Alakerta tuli tosiaan purettua. runkolaakerin pukit on kyllä laitettu kunnolla kiinni, ovat neljällä pultilla sisältä kiinni plus kaks pulttia tulee lohkon ulkopuolelta per laakeripukki. 1 pytyn kiertokangenlaakerissa oli aikalailla suuret naarmut ja muissa pieni jälkiä. Joku on moottoriin joskus kurkanut kun öljypumpun siivilässä oli tiivisteliiman pätkiä. Öljyn seasta löytyi myös alumiinin palasia
en tiedä mistä ovat lähtöisin. Paripäivää tässä meneekin osien peseskelyssä.
Seuraavaks pitäs osat tilata. RTO ei toimita ollenkaan osia kyseiseen moottoriin joten pitänee tilata kl-varaosista.

Seuraavaks pitäs osat tilata. RTO ei toimita ollenkaan osia kyseiseen moottoriin joten pitänee tilata kl-varaosista.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
Onko mittarilukema miten suuri? Minkähänlaisessa käytössä tuo on ollut kun moisia vaurioita on päässyt syntymään? Onko tietoa/arvailuja syistä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu osia tuossa kyselin ja tulin siihen tulokseen, että männänrenkaita en vaihda kun ovat sen verran kalliit ja nuo nyt ei niin huonokuntoisilta näytä. Vähän pesee niitä polttoöljyssä ni kyllä se siitä. mutta muuten nuo loput hilut tulee varmaankin uusiksi vaikka kyllä niihinkin vähän uppoaa rahaa. myös moottorin nakutusanturit menee uusiin puihin, tai sitten teen johdot itse koska ne maksaa 247€/kpl
Ensviikolla käyn viemässä laatikon ja turbiinin siekkiselle nii saa senkin kuntoon. lohko alkaa olemaan aika puhdas, lohkon pinta pitää vielä ajaa messinki pörröllä puhtaaksi..

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Nyt on laatikko viety siekkiselle ja osia tilattu koneeseen. Tuli ne männänrenkaatkin tilattua että ei tarvii miettiä onko ne hyvät vai ei. Ensviikolla pitäs alkaa kasailemaan moottoria jos vain osat tulee. Imusarjaa aloin myös tuossa kiillottamaan, mutta on siinä hommaa ennen ku kiiltää tarpeeks.
Tietääkö kukaan kuinka kyseisen auton ovipahvit saa irti?
Tietääkö kukaan kuinka kyseisen auton ovipahvit saa irti?
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... un_irrotus
Tuonne tekasin jonkulaisen ohjeen joskus.
Kuvat on vain tylsästi linkkeinä...
Tuonne tekasin jonkulaisen ohjeen joskus.
Kuvat on vain tylsästi linkkeinä...
Nyt on lohko hiomolla ja osa osista on tullut niin pian pääsee kasailemaan konetta. Imusarjaa on myös tullut vähän kiilloteltua aina kun on sattunut olemaan aikaa, mutta on siinä vielä hommaa. Vaihdelaatikosta ei ole kuulunut vielä mitään, mutta kai kohta selviä mitä sieltä on särkynyt.
Tietääkö kukaan saisiko noita äänieristeitä konetilaan ja kardaanitunneliin mistään käyttettyina? Tuossa ne on hieman perstunut...
Tietääkö kukaan saisiko noita äänieristeitä konetilaan ja kardaanitunneliin mistään käyttettyina? Tuossa ne on hieman perstunut...
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Nyt olen vähän kerennyt kasailemaan konetta. Eli kampiakseli ja männät olisivat paikallaan. lisäsin pari kuvaa myös. Laitoin kuvan myös 1-kiertokangen laakerista jossa aika isot jäljet, en tosin tiedä mitä siellä välissä on ollut. Muissa laakereissa oli pieniä naarmuja ja kuluneen jonkin verran. Loppuviikosta pitäisi keretä laittaa öljypumppu ja muut hilut alakertaan että saa öljypohjan paikalleen. Venttiilit pitäisi myös irroittaa kansista ni saisi nekin viedä sitten oikaisuun.
Vaihdelaatikko olisi myös pian valmis. Oli kuulemma täysin levähtänyt, kaikki pannat ja pakat oli loppuun kulunut ja osassa ei ollut kitkapintaa jäljellä yhtään. Kaiken hyvän lisäksi joku oli joskus kurkannut laatikkoon ja osa osista oli laitettu paikalleen väärinpäin. Myös pääakseli oli paskana, luistoneston ansiosta Evil or Very Mad No luistonesto lähtee kyllä nyt autosta pois niin ei tarvitse pelätä että laatikko hajoaa uudestaan sen takia.
http://s654.photobucket.com/albums/uu267/Makke190/
Vaihdelaatikko olisi myös pian valmis. Oli kuulemma täysin levähtänyt, kaikki pannat ja pakat oli loppuun kulunut ja osassa ei ollut kitkapintaa jäljellä yhtään. Kaiken hyvän lisäksi joku oli joskus kurkannut laatikkoon ja osa osista oli laitettu paikalleen väärinpäin. Myös pääakseli oli paskana, luistoneston ansiosta Evil or Very Mad No luistonesto lähtee kyllä nyt autosta pois niin ei tarvitse pelätä että laatikko hajoaa uudestaan sen takia.
http://s654.photobucket.com/albums/uu267/Makke190/
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Kannet olisi nyt valmiit, kun olisi vain aikaa kasailla. Ei tuossa jakopäässä mitään erikoista ole. Tuttu sanoi että 600 ässän ketju kestää noin 100tkm, mutta kyllä minusta se kestää vähän pitempään(toivottavasti) Eikä tuossa omassa motissa ohjaimet ollut kovin kuluneet.
Laatikosta ei ole nyt kuulunut mitään. Ulostulo akseli oli täysin p***a ja uutta ei löydy mistään joten laatikkoon patentoidaan 300 turbodieselin ulostuloakseli.
Pitäisi alkaa vanteita tuohon metsästelemään, minkälaista ja kokoista suosittelisi muut? itse mietin 19"
Laatikosta ei ole nyt kuulunut mitään. Ulostulo akseli oli täysin p***a ja uutta ei löydy mistään joten laatikkoon patentoidaan 300 turbodieselin ulostuloakseli.
Pitäisi alkaa vanteita tuohon metsästelemään, minkälaista ja kokoista suosittelisi muut? itse mietin 19"
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu