EDIT: Tässä on kuva 2.9 Suoraruiskun kk-laakerista. Tämä on ylempi puolisko.
Samallalailla murenevat myös vaparin laakerit.
Nuo epämääräisen suuntaiset naarmut on tulleet kun tuo on pyörinyt tuolla romulaatikossa muiden osien kanssa.

Ei ne ihan kaikki OM 602 2.9-litran moottorit ole ahdettuja.Mika.T kirjoitti:Tuo minun linkittämä kuva on -97 OM602 2.9suoraruiskusta jotka on kaikki ahdettuja. Kilometrejä tuolla oli mittarin mukaan takana 280tkm.
Pitääpi penkoa tallin laatikoita jospa löytyisi vastaavia vikoja vaparin laakereista.
Juujuu, mutta taisi tuossa Mika T.llä olla 2,9:n perässä suoraruisku, ja en ole kyllä kuullutkaan yhdestäkään vapaasti hengittävästä suoraruiskusta.rumilus kirjoitti:Ei ne ihan kaikki OM 602 2.9-litran moottorit ole ahdettuja.Mika.T kirjoitti:Tuo minun linkittämä kuva on -97 OM602 2.9suoraruiskusta jotka on kaikki ahdettuja. Kilometrejä tuolla oli mittarin mukaan takana 280tkm.
Pitääpi penkoa tallin laatikoita jospa löytyisi vastaavia vikoja vaparin laakereista.![]()
Pakettiautoihin sama moottori tuli -89 ilman turboa.
Tuossa itsellänikin oli taannoin 290 TDT-97, ajettu 750 tkm eikä merkkejä löytynyt alakerran vaurioista...kannenetiivisteongelmia kylläkin kyseisessä tekniikassa ilmenee.
Olisit vielä kertonut, mikä todellisuudessa aiheutti moottorin aukasemisen ? Noilla laakerinliuskoilla oltaisiin menty vielä pitkään.
Laittamalla moottoriin kunnolliset öljyt.
No voihan sitä saivarrella OM 602 moottorityypin konstruktioista.Mika.T kirjoitti:Juu.. Siinä on se ratkaiseva sana... Suoraruisku.
Kone avattiin rajun huohotuksen takia. Männänrengas poikki.
Rahalla saa ja hevosella pääsee, sanoo vanha sananlasku.veskola kirjoitti:juu, ei se auta kun itse kokeilla ja sitten korjata romut nurkkaan kun ei tänne ole edes rumilus vaivautunut laittamaan aukottomia rakennusohjeita semmoiselle moottorille, joka kestää kauemmin kuin 1000 km, niin kuin esimerkiksi tuo minun Viton 601Laitappas nyt vähän rojektikuvia ja kertomusta omista tekeleistä niin tulee heti rispektiä, kai Sinä ne purkamasi koneet myös kokoat jossakin vaiheessa. Itsellä ainakin on monessa kohtaa sormi suussa ja pitää miettiä ja pohtia miten nyt sitten taas edetään, kun ei ole noita kouluja tullut käytyä...tältä alalta, eikä perkele peruskoulussa puhuttu laakeriliuskoista mitään. Siellä tosin tehtiin sähkömoottori ja saatiin se toimimaan. Tosin se alkoi savuta jostakin käsittämättömästä syystä kun annoin sille 3...4 kertaisen ylijännitten.
Eihän tällä forumilla löydy edes laakeriliuakan asennusohjeita, vaikka miten käyttää hakua. Arvaamalla on joutunut nekin asentamaan, mahtoiko mennä edes oikein päin, ettei ole kitkapinta kampiakselin väärällä puolella
Osasin odottaakin.AM kirjoitti:Jeps, minulla meni myös kk-laakerit vaihtoon -89 200D:stä 400tkm kohdalla. Ei todellakaan harvinainen ilmiö.
AM kirjoitti:Hö, olisit kertonut minullekin tuosta. Jos siis osasit odottaa että laakerit hajoaaEhdin ajamaan autolla oston jälkeen vain 30tkm. Vai osasitko odottaa että minua naurattaa..mystistä.
No laakerien vaihdon jälkeen on pumppua ruuvailtu ja ajettu onnellisena toiset 400tkm ilman ongelmia koneessa. Pumpun ruuvailu auttaa, uskomattoman paljon. Rakettia autosta ei tule, mutta miellyttävämpi ajella.