W123 230E automaatti ei vaihda isommalle..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
weltsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 22.03.2006 20:31
Paikkakunta: Oulu

W123 230E automaatti ei vaihda isommalle..

Viesti Kirjoittaja weltsu »

Apua kaivataan! Mikähän tuota laatikkoa vaivaa? Toimii vain pakki ja 1-vaihde. :roll: Öljyt ja suodatin on vaihdettu.. Vika ei ainakaan ole missään säädöissä. Käyköhän tuohon w124 200d:stä automaattiloota?
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

onhan siellä laatikossaa varmasti tarpeeksi öljyä? mitattiin muistaakseni tyhjäkäynnillä vaihdekepin ollessa d asennossa! itellä hävisi joskus w123 automaatista vaihteita koska modulaattori oli rikki ja veti sitä kautta automaatti öljyä moottoriin :shock:
ML W164
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Teppo L kirjoitti:onhan siellä laatikossaa varmasti tarpeeksi öljyä? mitattiin muistaakseni tyhjäkäynnillä vaihdekepin ollessa d asennossa! itellä hävisi joskus w123 automaatista vaihteita koska modulaattori oli rikki ja veti sitä kautta automaatti öljyä moottoriin :shock:
Vai P?
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3493
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Harri126 kirjoitti:
Teppo L kirjoitti:onhan siellä laatikossaa varmasti tarpeeksi öljyä? mitattiin muistaakseni tyhjäkäynnillä vaihdekepin ollessa d asennossa! itellä hävisi joskus w123 automaatista vaihteita koska modulaattori oli rikki ja veti sitä kautta automaatti öljyä moottoriin :shock:
Vai P?
Kyllä. P -asennossa auton ollessa käynnissä. Käyntilämpöisenä mittatikun rajojen mukaan, kylmänä oljypinta saa ylettyä 12mm alarajan alapuolelle.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
weltsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 22.03.2006 20:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja weltsu »

Öljyä on juuri oikea määrä.. Jokin muu tuota romua vaivaa :evil:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13606
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tekee tuota jos laatikolle ei mene alipainetta. Luulee että kaasu on pohjassa koko ajan ja pitää pakko ykköstä päällä. Kokemuksesta kerron, itsellä oli alipainemodulaattorille menevä letku irti :shock: .

Kyl se vaihtaa kakkoselle kun ajat kierrokset tappiin, kokeilin omalla W126 280 SE:llä kun vika oli päällä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
weltsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 22.03.2006 20:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja weltsu »

Kyllä sinne alipaine tulee eikä se vaihda suurempaa vaikka kuinka revittää kaasu pohjassa.. On kokeiltu kaikkea :D Tietääkö kukaan käykö tuo w124:sen laatikko tuohon? Ainakin startti on samalla puolella ja pulttijako näyttää samalta...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käy se 124 diisselin loota sinne.

Ainoastaan kickdown kiihdytyksissä laatikko vaihtaa isompaa aikaisemmin johtuen tiisselille sopivasta venttiilikoneistosta.
Avatar
weltsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 22.03.2006 20:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja weltsu »

Mistähän mallista kardaanin etupätkä pitää laittaa? Passaskohan vivut sun muut kuinka helposti?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suoraan pitäs käydä kaikki.

Laatikkoon voi joutua vaihtamaan kardaanin kolmihaaran vanhasta laatikosta.

Tarkista kuitenkin ensin että vanhakin laatikko on mallia xxxxx722.4xxxxx Tuo stanssattu numerosarja löytyy laatikon oikealta kyljeltä heti öljypohjan tiivistepinnan yläpuolelta.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Otas kaasupolkimen alta kickdownin kytkimestä johtoliitin irti ja kokeile vaihtaako sitten isommalle. Mulla meni tuo kytkin joskus oikkariin ja teki juuri tuota samaa
Avatar
weltsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 22.03.2006 20:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja weltsu »

Johto on polkimelta irti.. Tuo w124:sen laatikko on huomattavasti lyhempi kuin tuo w123.sen. Tuo kardaani mietityttää...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock:

Siellä taitaa sitten olla nykyään vanha 722.1 toosa.
Avatar
weltsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 22.03.2006 20:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja weltsu »

Voi olla.. Pitää tänään tarkistaa, että mikä loota siellä on.
Avatar
weltsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 22.03.2006 20:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja weltsu »

Joo eli laatikon numero on 1232702701 722.1 2202151228
Avatar
weltsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 22.03.2006 20:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja weltsu »

Nyt on vaihdettu 722.4 loota paikalleen ja olihan siinä tekemistä, mutta hyvin toimii! :)

- Piti muokata laatikon kannatinrautaa
- Kardaanin laippa piti vaihtaa ex lootasta
- Lauhduttimen putket piti vaihtaa w124:sesta
- Sähköjohtoja ja liittimiä piti muokata
- öljytikun putkea sai väännellä ja käännellä
- Vaijerille piti tehdä vivusto

Koko homma onnistui ihan näppärästi, eikä ollut monttua tai nosturia eli auto piti tunkkailla sorapihalla pystyyn.. :D
Vastaa Viestiin