W202 C280 Vm 94 sammuilee. VIKA KORJATTU

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

W202 C280 Vm 94 sammuilee. VIKA KORJATTU

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Terve

Vikana on sammuilu, auto sammuu aina vain tietyssä tilanteessa. Ohessa pieni kuvaus ongelmasta.

Tilanne on tämä, kun nyt ajan esimerkiksi 50km/h aloitan lähestymään risteystä. Nostan jalan kaasulta, moottori jarrutan ja jarrutan itse vielä jalalla samaan aikaan kun painan kytkimen pohjaan kierrokset menevät pitkälti alle 500 ja auto sammuu.

Tutkittuna asioina on ilmavuodot joita ei ilmeenny. Auto muuten käy tyhjäkäyntiä ok, ja toimii muuten ihan ok.

Mutta juuri tuollaisessa selityksen mukaisessa tilanteessa se sammuu ja vittuttaa niin perkeleesti kun se sammuu yleensä juuri sitten risteysalueille, joka ei ole aina ihan turvallistakaan.

toivottavasti jollakin on ollut saman kaltaisia ongelmia.




:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil:
Viimeksi muokannut *Babba-Benssi*, To 17.09.2009 21:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ke!
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Moi

Oli vähän aikaa sitten eräs BMW jossa tismalleen sama vika. Vikana oli viallinen kampiakselin asentotunnistin, onko vikakoodit luettu ? :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Jani426 kirjoitti:Moi

Oli vähän aikaa sitten eräs BMW jossa tismalleen sama vika. Vikana oli viallinen kampiakselin asentotunnistin, onko vikakoodit luettu ? :wink:
Juu ei oo vielä tässä loppuviikosta menen luettamaan vikakoodit.

Eikös tuo ole myös aikalailla tyyppi vikanäissä mersuissakin tuo kampiakselin asentotunnistimen meneminen rikki onko jollakin tästä kokemusta. miten muuten oireilee jos tuo on rikki.
ke!
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

huonosti ainakin lähtee käyntiin jos lähtee ollenkaan kun se on rikki.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

matias_ kirjoitti:huonosti ainakin lähtee käyntiin jos lähtee ollenkaan kun se on rikki.
Juu se ei sitten välttämättä ole rikki koska minulla lähtee auto tosi nätisti käymään.

Mutta pitää käydä luetuttamassa ne vikakoodit
ke!
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

En usko että kampikulmananturista vika löytyy. Sen pätkiminen katkaisee sekä sytytyksen ja polttoaineen ruiskutuksen ja koneen katkominen on terävää tai sammuu ihan yllättäen.

Tuli mieleen epäillä lambda-anturi, massamäärämittari, sytytystulppien malli & kärkiväli ja ylijännitereleen juotokset. :roll:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Noname kirjoitti:En usko että kampikulmananturista vika löytyy. Sen pätkiminen katkaisee sekä sytytyksen ja polttoaineen ruiskutuksen ja koneen katkominen on terävää tai sammuu ihan yllättäen.

Tuli mieleen epäillä lambda-anturi, massamäärämittari, sytytystulppien malli & kärkiväli ja ylijännitereleen juotokset. :roll:
Vähän tuota itsekkin pohdin. Tulpat oon vaihtanu joskus 30000 km sitten, että en tiedä olisivatko nyt sitten jo menneet kaput. Ilmamassa mittari se voisi olla tai jopa lambda.

Missä tuo ylijännite rele sijaitsee W202 ja miten sen saa sitten auki että näkee ne juotokset.
ke!
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Ootko koittanut että sammuuko auto vai jääkö käyntiin jos polkaset kaasua kytkimen painamisen jälkeen ? Toisissa autoissa on katkaisija kytkinpolkimen luona sen voisit kanssa tarkistaa onko semmoista.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

C280 on todella miellyttävä ajella kun toimii, mutta kun vaikeudet alkaa niin rahanmenolle ei ole ylärajaa. Ensimmäisistä tärinöistä ja nykäsyistä kannattaa olla aidosti huolissaan.

Massamäärämittarin ja imuputkessa sijaitsevan lämpötila-anturinhan voi puhdistaa jarrujen puhdistussuihkeella.

Tulpat pitäisi käsittääkseni olla tavalliset ilman etuvastusta olevat mallit (tyypissä ei R-kirjainta) ja kärkivaliä piti vähän pienentää tulppatehtaan jäljiltä. Liian iso kärkiväli alkaa kuormittaa puolia puhumattakaan etuvastuksella varustetuista tulpista vastaavassa tilanteessa. Voihan tulpat olla jo sen verran kuluneet että kärkiväli on suurentunut sen vuoksi liikaa ja alkaa näkymään huonona kipinänä pienemmillä kierroksilla ja sen myötä laiha seos syttyy huonosti.

Samalla kun vaihdat tulppia niin tarkastappa huviksesi puolille menevien johtojen kunto. Jos eristysnauhan alta näkyy kuparia tai muovinmurusia niin ollaan jo ongelman ytimessä. Johtosarja ei kestä kuumuutta vaan eristeet murenee pois ja voit vain arvata mitä oikosulku saa aikaan. Käynti huononee ja samalla käyttötilin rahavirta muuttuu voimakkaasti negatiiviseksi. Onneksi johtoja voi korjata itse jos kolvi pysyy kädessä. Täällä on monta topiccia aiheesta. Ei kannata luulla että johtosarja on kunnossa vaan korjata se ennen kun iso vahinko käy.

Ylijänniterele on kartturinpuolella tuulilasin kulmassa muovin alla. Se on se alumiinin värinen, jossa on sulake päässä. Akun napa irti ja rele pois. Alareunasta vaan kampeaa kuoren auki ja juottaa liitokset uudelleen. Toimii taas seuraavat 15 vuotta.

Tuossa näkyy mitä se on syönyt:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=74450
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Noname kirjoitti:C280 on todella miellyttävä ajella kun toimii, mutta kun vaikeudet alkaa niin rahanmenolle ei ole ylärajaa.
Eiköhän toi ole kaikkien mersumiesten ongelma,ei pelkästään c280 :oops:
Merseedespents
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Noname kirjoitti:C280 on todella miellyttävä ajella kun toimii, mutta kun vaikeudet alkaa niin rahanmenolle ei ole ylärajaa. Ensimmäisistä tärinöistä ja nykäsyistä kannattaa olla aidosti huolissaan.

Massamäärämittarin ja imuputkessa sijaitsevan lämpötila-anturinhan voi puhdistaa jarrujen puhdistussuihkeella.

Tulpat pitäisi käsittääkseni olla tavalliset ilman etuvastusta olevat mallit (tyypissä ei R-kirjainta) ja kärkivaliä piti vähän pienentää tulppatehtaan jäljiltä. Liian iso kärkiväli alkaa kuormittaa puolia puhumattakaan etuvastuksella varustetuista tulpista vastaavassa tilanteessa. Voihan tulpat olla jo sen verran kuluneet että kärkiväli on suurentunut sen vuoksi liikaa ja alkaa näkymään huonona kipinänä pienemmillä kierroksilla ja sen myötä laiha seos syttyy huonosti.

Samalla kun vaihdat tulppia niin tarkastappa huviksesi puolille menevien johtojen kunto. Jos eristysnauhan alta näkyy kuparia tai muovinmurusia niin ollaan jo ongelman ytimessä. Johtosarja ei kestä kuumuutta vaan eristeet murenee pois ja voit vain arvata mitä oikosulku saa aikaan. Käynti huononee ja samalla käyttötilin rahavirta muuttuu voimakkaasti negatiiviseksi. Onneksi johtoja voi korjata itse jos kolvi pysyy kädessä. Täällä on monta topiccia aiheesta. Ei kannata luulla että johtosarja on kunnossa vaan korjata se ennen kun iso vahinko käy.

Ylijänniterele on kartturinpuolella tuulilasin kulmassa muovin alla. Se on se alumiinin värinen, jossa on sulake päässä. Akun napa irti ja rele pois. Alareunasta vaan kampeaa kuoren auki ja juottaa liitokset uudelleen. Toimii taas seuraavat 15 vuotta.

Tuossa näkyy mitä se on syönyt:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=74450

Juu kiitos tästä teksitistä.

Juu olenkin ihemetellyt että, mikä ihmeen kapine se on vänkärinpuolella konetilassa muovin alla tuo pömpeli jossa on sulake nokassa.

Nyt sitten selvisi että, se on ylijänniterele.

Itsellä ei ole kyllä metalli kuorinen ylijänniterele vaan valkomusta muovinen mutta kaipa senkin saa irti. ja katottua nuo joutokset.

Kävin yrittämässä ottaa vika koodeja, mutta jostain syystä jota itse en tiedä, kone sanoi koko ajan että check connections. Vaikka miten yritettiin johtoja kattella nii yhteyttä ecuun ei saatu.

Joten vikakoodeja ei saatu irti.

Onko Ecu juurikin tuon vänkärinpuolen muovikannen alla konetilassa. Vai onko se vain Abs ohjainlaite. Jos on ecu niin, voisiko joku selittää miksi minulla siinä lukee Vdo eikä bosch kun eikös näissä C sarjalaisissa pitäisi olla Bosch motronic boksi.

Kun se diagnostiikkamittalaite kysyi sitä boksin numeroa ennen kuin yritti ottaa yhteyttä boksiin, jotain 012 alkusta muistaakseni. Sellaista numero sarjaa ei löytynyt ainakaan tuosta vdo boksista.

Täytyy kattoa nuo puolille tulevat johdot että missä kunnossa ovat ja kolvailla kuntoon jos hapettuneet piloille.

Ongelma on siis vieläkin ratkaisematta.

Apua siis kaivataan.
ke!
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W202 C280 Vm 94 sammuilee.

Viesti Kirjoittaja araC280 »

*Babba-Benssi* kirjoitti:Terve

Vikana on sammuilu, auto sammuu aina vain tietyssä tilanteessa. Ohessa pieni kuvaus ongelmasta.

Tilanne on tämä, kun nyt ajan esimerkiksi 50km/h aloitan lähestymään risteystä. Nostan jalan kaasulta, moottori jarrutan ja jarrutan itse vielä jalalla samaan aikaan kun painan kytkimen pohjaan kierrokset menevät pitkälti alle 500 ja auto sammuu.

Tutkittuna asioina on ilmavuodot joita ei ilmeenny. Auto muuten käy tyhjäkäyntiä ok, ja toimii muuten ihan ok.

Mutta juuri tuollaisessa selityksen mukaisessa tilanteessa se sammuu ja vittuttaa niin perkeleesti kun se sammuu yleensä juuri sitten risteysalueille, joka ei ole aina ihan turvallistakaan.

toivottavasti jollakin on ollut saman kaltaisia ongelmia.




:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil:
Mulla oli samanlainen ongelma yhen kerran,mutta mulla humpaili tyhjäkäynti koneen ollessa lämmin.vaihdoin ilmamassamittarin niin pelaa nyt ok.mulla kans on VDO:n boksi tossa omassa.Kyllä siitä ainakin saatiin vikakoodit luettua merkkiliikkeessä.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Vaimon W202 teki myös joskus ikävää kiusaa. Lähti käymään ja liikeelle ja toimi ihan ok, kunnes piti pysähtyä ensimmäiseen risteykseen. Kierrokset putosi ja auto sammahti. Lähti aina toki heti nätisti käymään ja uudestaan liikkeelle, mutta sammuilu loppui vasta kun kone lämpisi. Siis oireet ko. autossa kylmänä/haaleana.
Ylijännitteen suojarele osoittautui vikapaikaksi. Tarvikeosalla, joka tilalle hankittiin, auto tuli vielä huonommin toimivaksi, vaikka sitä vaihdettiin moneen kertaan ajatuksena viallisesta maanantaikappaleesta. Kolmannen releen jälkeen usko meni ja asiointi merkkiliikkeen varaosatiskillä tuotti tällä kertaa toivotun tuloksen. Kukkaroa piti muistaa raottaa n. 100€:n verran, mutta auto alkoi toimia kuin uusi ja kulku lämpimänäkin parani huikeasti.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

vk00 kirjoitti:
Noname kirjoitti:C280 on todella miellyttävä ajella kun toimii, mutta kun vaikeudet alkaa niin rahanmenolle ei ole ylärajaa.
Eiköhän toi ole kaikkien mersumiesten ongelma,ei pelkästään c280 :oops:
Yleinsä sitä rahaa menee turhaan jos ei tiedä tarkkaan missä vika. Täälläkin saa lukea usein kun osteltu kaikki mahdolliset boksit ja uusittu puolen autoa ja sitte syyksi on selvinnyt joku ihan muu. Letku irti tai jotain muuta vastaavaa.

Ehkä se tottuus tässä sitten valkenee mulle kans kun vähän uudemmilla bensa autoilla ajelee :) Nykyseen autoon mennyt kahteen anturiin n.330€ (MAF ja nokka-akselinasentotunnistimeen). Ja molemmat oli oikeasti rikki.

Mutta ei ne vian haku silti aina yksinkeraista olekkaan. Vaatii oman aikansa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Nyt on seuraavat asiat tarkistettu

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

No niin tänään sitten seuravat asiat tarkastettu.

Eli kaikki imusarjan / tuloimuputken jne letkut / liittimet tarkastettu ei näyttänyt olevan letkuja rikki, ja imuilmavuotoja ei löytynyt .

Kaikki klemmari liitokset myös ok. tämän tarkistun moottorin käydessä ja suhuuttamalla aina liitoksen päälle crc ja ei ainakaan minun silmissä kuplinut.

Sitten katsoin puolan johdot ja tulpan johdot.

Johdot molemmat OK, ei näkynyt kupareita puolille tulevissa johdoissa vaan johdot olivat kunnossa.

Mutta tulpat olivat todellakin melko valkoiset siis laihalla mennään.

Tulpille tein puhdistuksen ja katsoin että kärkiväli oli oikea.

Nyt auto toimii jokseenkin paremmin, ei sammuile niin tiheään mutta sammuu aina silti joskus aiemmin mainitulla tavalla.

Nyt alkaa vika arvioni kohdistua enemmän ja enemmän lambdaan tai ilmamassamittariin

Molempien antama väärä signaali, kääntää sopan saannin laihalle. onko nyt käsitykseni tästä oikein? Paremmin tietävät kertokoon.

Vikaa vielä etsien
ke!
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Re: Nyt on seuraavat asiat tarkistettu

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

*Babba-Benssi* kirjoitti:No niin tänään sitten seuravat asiat tarkastettu.

Eli kaikki imusarjan / tuloimuputken jne letkut / liittimet tarkastettu ei näyttänyt olevan letkuja rikki, ja imuilmavuotoja ei löytynyt .

Kaikki klemmari liitokset myös ok. tämän tarkistun moottorin käydessä ja suhuuttamalla aina liitoksen päälle crc ja ei ainakaan minun silmissä kuplinut.

Sitten katsoin puolan johdot ja tulpan johdot.

Johdot molemmat OK, ei näkynyt kupareita puolille tulevissa johdoissa vaan johdot olivat kunnossa.

Mutta tulpat olivat todellakin melko valkoiset siis laihalla mennään.

Tulpille tein puhdistuksen ja katsoin että kärkiväli oli oikea.

Nyt auto toimii jokseenkin paremmin, ei sammuile niin tiheään mutta sammuu aina silti joskus aiemmin mainitulla tavalla.

Nyt alkaa vika arvioni kohdistua enemmän ja enemmän lambdaan tai ilmamassamittariin

Molempien antama väärä signaali, kääntää sopan saannin laihalle. onko nyt käsitykseni tästä oikein? Paremmin tietävät kertokoon.

Vikaa vielä etsien

Nyt vielä tänään irroittelin tuon ylijännitereleen ja avasin sen.

Juotokset näyttivät ihan kunnollisilta, mutta juotin ne uudelleen varmuuden vuoksi.

Jotakin tuosta oli hyötyä sillä, tunnostaisi, että auto käy tasaisemmin heti käynnistyksen jälkeen.

Mutta silti se sammuu, nyt kumminkin harvemmin kuin ennen.

Eli vika eikun jatkaa olemassa oloaan.

Nyt alkaa vika kohdistumaan hiljalleen kohti lambda anturia tai tuota ilmamassamittaria.

Tuli vain mieleen että, voisiko vika olla bensan syöttö puolella siis, että pumppu ei toimisi enää kunnolla.

Mitkä oireet kun pumppu menee onko jollakin mennyt rikki.
ke!
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Pumppu oireilee yleensä käynnistys vaiheessa,kun se alkaa olla kaputt.
Laakerit ovat kuluneet väljiksi niin ei tahdo lähteä pyörimään ollenkaan.
Ääni myöskin on muuttunut aikamoiseksi jurinaksi kunnossa olevaan verrattuna.
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

japperi kirjoitti:Pumppu oireilee yleensä käynnistys vaiheessa,kun se alkaa olla kaputt.
Laakerit ovat kuluneet väljiksi niin ei tahdo lähteä pyörimään ollenkaan.
Ääni myöskin on muuttunut aikamoiseksi jurinaksi kunnossa olevaan verrattuna.
Ittellä pumppu ääntelee sillailla aika sirisevästi se on sellainen sähköinen sirinä, joka siitä kuluu.

Mutta ei kuulosta jurinalta joten, en usko että sitten pumppu olisi kaputt.

Bensan suodattimen olen vaihtanut kanssa joskus 20000 km sitten, että ei se oikein varmaan sekään ole.

Olisikohan kellään lainata ilmamassamittaria joka toimisi, niin voisi kokeilla uudella tai toimivalla, että onko vika siinä, ei kehtaisi turhaan ostaa sitä jos vika ei olekkaan siinä.

Jos joku vaikka asuisi lähellä kajaania niin kokeilisi toisesta autosta sitä mittaria.

On tämä vian etsintä raastavaa hommaa.
ke!
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Jani426 kirjoitti:Ootko koittanut että sammuuko auto vai jääkö käyntiin jos polkaset kaasua kytkimen painamisen jälkeen ? Toisissa autoissa on katkaisija kytkinpolkimen luona sen voisit kanssa tarkistaa onko semmoista.
olen kokeillut ei sammu silloin

ja minullakin on tuo katkaisin kytkin polkimen alla irroitin sen ja mittasin näytti ihan kunnossa olevan.

Mitä tuo katkaisin ohjaa..
ke!
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Mitä tuo katkaisin ohjaa..
Toisissa autoissa ohjaa startin ohjausvirtaa, eli ei anna käynnistää autoa jos ei ole kytkin pohjassa, mutta voi liittyä myös tähän moottorijarrutus asiaan. En ole tutkinut mitä ohjaa mersuissa. Itse ottaisin seuraavaksi joko lambdan tai ilmamäärämittarin johdon irti (ei molempia yhtä aikaa) ja kävisin ajamassa. :wink: Ei muuten sammunut Bemukaan jos polkas kaasua, ja auto toimi ilman koko kampiakselin tunnistintakin pelkän nokan tunnistimen varassa, mutta vikana oli juurikin toi sammuilu. Saako autoa startata minkä aikaa ?? Bemu ilman kampiakselin anturia n. 3-4 sek. ja anturit kunnossa heti käyntiin kun avainta ehti kääntää. Ne vikakoodit olis kyllä hyvä saada luettua.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moi! Kun tinasit yj-releen ja tilanne parani niin silti tuntuis että jäikö siihen sittenkin se vika.Monesti ei tinailu auta vaan on ostettava uusi rele.T ai saisitko releen lainaan ettei tule osteltua turhaan sittenkin.Samalla voisit myös tinata bensapumpun releen,voihan vikaa olla sielläkin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Muistelin mutten löytänyt haulla että jollain oli metallisilppua kammenkulma-anturin päässä joka sotki sytytystä ja muistelin ja just sammuili tyhjäkäynnillä.Putsaus ja autopelas mutta tää oli muistin varassa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

atlas kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... eyksess%E4
Luepa tuo jos siitä ois apua
Juu pitää rueta kattelee tota kammen kulma anturia ja sitten ehken sijoittaa rahaa siihen YJ releeseen.

Kun minusta se yksi niistä releistä olisikohan ollut ylin oli käämilangoitukseltaan vähän lämmenneen näköinen eli käämilankojen lakat olivat vähän vaihtaneet väriä en tiedä olisiko vika siinä molemmat releet kumminkin vetävät Ihan ok.
ke!
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Jani426 kirjoitti:
Mitä tuo katkaisin ohjaa..
Toisissa autoissa ohjaa startin ohjausvirtaa, eli ei anna käynnistää autoa jos ei ole kytkin pohjassa, mutta voi liittyä myös tähän moottorijarrutus asiaan. En ole tutkinut mitä ohjaa mersuissa. Itse ottaisin seuraavaksi joko lambdan tai ilmamäärämittarin johdon irti (ei molempia yhtä aikaa) ja kävisin ajamassa. :wink: Ei muuten sammunut Bemukaan jos polkas kaasua, ja auto toimi ilman koko kampiakselin tunnistintakin pelkän nokan tunnistimen varassa, mutta vikana oli juurikin toi sammuilu. Saako autoa startata minkä aikaa ?? Bemu ilman kampiakselin anturia n. 3-4 sek. ja anturit kunnossa heti käyntiin kun avainta ehti kääntää. Ne vikakoodit olis kyllä hyvä saada luettua.
startata ei tarvii kyllä kun maks 2 sek hyvin lähtee heti käymään.

Pitää kokeilla ilman tota ilmamassa mittaria ja lambdaa miten toimii onko muutosta.

Onko tälläinen kokeilu muuten kovin hyväksi koneelle. meinaan että, voiko käydä esim liian laihalla / rikkaalla kun nämä ottaa pois yhden kerrallaan. Voiko esimerkiksi nakuttamisen vaaraa ilmetä. onko C w202 nakutuksen tunnistin jossakin.
ke!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Älä välttämättä koske vielä kammen anturiin vaan se yj-ekana.Sen releen toiminta ei yksistään ole kärjen veto ja sen sisällä liikkuu monta toimintoa ja tosiaan aina ei tinaus auta aina.Jotkut saaneet tulosta myös napauttelemalla meisselillä kylkeen kun kone käynnissä.
En löytänyt sitä kammenkulma juttua mutta puhdistus auttoi siinä.
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

atlas kirjoitti:Älä välttämättä koske vielä kammen anturiin vaan se yj-ekana.Sen releen toiminta ei yksistään ole kärjen veto ja sen sisällä liikkuu monta toimintoa ja tosiaan aina ei tinaus auta aina.Jotkut saaneet tulosta myös napauttelemalla meisselillä kylkeen kun kone käynnissä.
En löytänyt sitä kammenkulma juttua mutta puhdistus auttoi siinä.
Juu pitää kattoa toi kulma anturi onko paskainen. ja kokeilla vaikka toisella releellä jos jostain sais niin, että toimisiko paremmin.

pitää kokeilla naputella meisselillä kylkeen että jos siitä tokenis.

Niin siellä näytti tosiaan olevan pintaliitos transistoreja ja pieniä vastuksia kondensaattoreita siellä releen sisällä.

Ilmeisesti niillä pintaliitos transistoreilla ohjataan jännitteitä jonnekkin myös, jossa virtaa ei tarvitse olla paljoa.

Tai sitten niillä ohjataan juurikin nuo kelat vetämään kiinni.

itsellä muuten oli 3 relettä siellä sisällä joissa oli 2 koskettimet.

Ja ylimmäinen näistä releistä olis se jonka käämi langat olivat vähän lämminneet.
Mutta rele veti vielä hyvin, tämän koestin laittamalla releen ilman kuoria paikalleen, testauksen ajaksi.

Tarkistin näin, että en kolvaamalla rikkonut relettä.

Pitää myös se polttoaine pumpun relekatsoa missä se sijaitsee
ke!
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Sattumalta tuli mieleen että voisikohan kaasuläpänkotelo elektroniikassa tai säädöissä olla jotain sanomista tai kulumaa ? Jollakin pitäsi tutkia että se tekee täyden liikeratansa ja ilmoittaa ohjausyksikölle että nyt on läppä kiinni. Siellä on käsittääkseni aika paljonkin tavaraa varsinkin jos on vakionopeudensäätimellä varustettu malli. Voisi luulla että sen kiukuttelu tuntuisi epävarmana käyntinä ja omituisena nykimisenä.

Ehkä vikakoodien lukeminen ja päästöjen mittaaminen kertoisi omaa tarinaansa.
Itse sain hyvää palvelua paikalliselta Bosch Car Serviceltä vikakoodien lukemisessa ja nollauksissa ja maksoikin vain muuteman kympin. :)
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

Noname kirjoitti:Sattumalta tuli mieleen että voisikohan kaasuläpänkotelo elektroniikassa tai säädöissä olla jotain sanomista tai kulumaa ? Jollakin pitäsi tutkia että se tekee täyden liikeratansa ja ilmoittaa ohjausyksikölle että nyt on läppä kiinni. Siellä on käsittääkseni aika paljonkin tavaraa varsinkin jos on vakionopeudensäätimellä varustettu malli. Voisi luulla että sen kiukuttelu tuntuisi epävarmana käyntinä ja omituisena nykimisenä.

Ehkä vikakoodien lukeminen ja päästöjen mittaaminen kertoisi omaa tarinaansa.
Itse sain hyvää palvelua paikalliselta Bosch Car Serviceltä vikakoodien lukemisessa ja nollauksissa ja maksoikin vain muuteman kympin. :)
Juu toi voisi kanssa olla yksi potentiaalinen vaihtoehto.

En tiedä missä on lähin bosch car service näillä kainuun korpiseuduilla.

Mutta siellä pitäisi kyllä ehdottomasti käyttää lukemassa vika koodit. Olen kuullut monelta että hyvä paikka ja palvelu asiantuntevaa ja hyvää.

Pitänee jotenkin tarkistaa, että tuo kaasuläppä toimii koko alueella en vain tiedä että miten sen tekisi.
ke!
*Babba-Benssi*
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
Paikkakunta: Kajana

No niin vika korjattu ja auto toimii

Viesti Kirjoittaja *Babba-Benssi* »

No niin vika on nytten sitten korjattu, eli vika oli viallisessa ABS anturissa joka sijaitsee perä murikassa. Tuon vaihtamisen jälkeen auto on taas toiminut kun unelma, ja ei sammuile, että olipa vika ihmeellisessä paikassa ei ittellä ensimmäisenä tullut mielle nettä voisi tuosta johtua. :D
ke!
Vastaa Viestiin