Väyrysen vetokyky?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
iwl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.07.2009 22:44
Paikkakunta: Oulu

Väyrysen vetokyky?

Viesti Kirjoittaja iwl »

Onko kellään käyttökokemusta MB E 200 (2.0) bensa-automaatti vm.96 vetokyvystä, kun mieli tekis asuntovaunua. Ei oo haaveena mitään isoa, ehkä tuommonen katsastusvapaa(750kg) riitttäis. Lähinnä kiinnostaa tuo automaatin soveltuvuus vetohommaan, kestääkö laatikko. Käyttökokemusta/vinkkejä kaipaan.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Kyllä mainitsemallasi koneella varustetuna -> lujilla on.

Perustuu kokemukseen jarruttoman yksiakselin peräkärryn vetämisestä hiekkakuormalla.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Mulla oli aikoinaan 124 200 bensa automaatti, hyvin sillä meni pikku mersu trailerilla, ei kulutuskaan nousut hirveästi.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Hyvin ja hyvin. Se ihan riippuu että haluaako ylämäet ajaa 60km/h :lol:

Sanoisin että paikat kyllä kestää jos mainitsemaasi 750kg vedät.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
iwl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.07.2009 22:44
Paikkakunta: Oulu

Re: Väyrysen vetokyky?

Viesti Kirjoittaja iwl »

Hyviä kokemuksia lisää.....aattelin vaan kun appiukko veteli aikoinaan 2litrasella opel vectralla 7000:sta matkaajaa ja ei ollut ongelmia. Ei kait se Mersu löyhempi luulis olevan. Raskaampana autona kuvittelen sen olevan parempi vetää. Joo pikkuvaunua attelenkin ja mieluiten katsastusvapaata.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Väyrysen vetokyky?

Viesti Kirjoittaja tempera »

iwl kirjoitti:Onko kellään käyttökokemusta MB E 200 (2.0) bensa-automaatti vm.96 vetokyvystä, kun mieli tekis asuntovaunua. Ei oo haaveena mitään isoa, ehkä tuommonen katsastusvapaa(750kg) riitttäis. Lähinnä kiinnostaa tuo automaatin soveltuvuus vetohommaan, kestääkö laatikko. Käyttökokemusta/vinkkejä kaipaan.
Mulla ei ole ollut koskaan autoissa vetokoukkua eikä tule.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Re: Väyrysen vetokyky?

Viesti Kirjoittaja Tctic »

tempera kirjoitti:
iwl kirjoitti:Onko kellään käyttökokemusta MB E 200 (2.0) bensa-automaatti vm.96 vetokyvystä, kun mieli tekis asuntovaunua. Ei oo haaveena mitään isoa, ehkä tuommonen katsastusvapaa(750kg) riitttäis. Lähinnä kiinnostaa tuo automaatin soveltuvuus vetohommaan, kestääkö laatikko. Käyttökokemusta/vinkkejä kaipaan.
Mulla ei ole ollut koskaan autoissa vetokoukkua eikä tule.
Ketä kiinnostaa onko sinun autossa vetokoukkua vai ei?
Ex. S202 cdi -99
iwl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.07.2009 22:44
Paikkakunta: Oulu

Re: Väyrysen vetokyky?

Viesti Kirjoittaja iwl »

Tctic kirjoitti:
tempera kirjoitti:
iwl kirjoitti:Onko kellään käyttökokemusta MB E 200 (2.0) bensa-automaatti vm.96 vetokyvystä, kun mieli tekis asuntovaunua. Ei oo haaveena mitään isoa, ehkä tuommonen katsastusvapaa(750kg) riitttäis. Lähinnä kiinnostaa tuo automaatin soveltuvuus vetohommaan, kestääkö laatikko. Käyttökokemusta/vinkkejä kaipaan.
Mulla ei ole ollut koskaan autoissa vetokoukkua eikä tule.

Mullapa on ollut ja tulee olemaan. Jos en muuta vejä, niin peräkärryä ainakin tartten tämän tästä, joten ASIAAN.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Asiaan todellakin. Miksei tuo 2.0i riittäisi kun vaunuja vedetään 200d koneellakin. Automaatin toimintaa kannattaa varmasti hieman tutkailla. D:llä ajaessa saattaa loota väkisin vaihtaa liian suurelle pykälle, joten pakkovaihteiden käyttö on suotavaa, varsinkin mäkisessä maastossa.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Jos vanha Ford Scorpio 2.0 automaatti jaksaa rykiä 7-metristä vaunua (~1500kg) niin eiköhän väykyn perässä pienempi koppi tule ihan helposti. :wink:
iwl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 29.07.2009 22:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja iwl »

SEC-560 kirjoitti:Jos vanha Ford Scorpio 2.0 automaatti jaksaa rykiä 7-metristä vaunua (~1500kg) niin eiköhän väykyn perässä pienempi koppi tule ihan helposti. :wink:
Niinpäniin. Justiinsa kun aattelee aikaa taaksepäin niin, ku Ruotsistaki lomalaiset-70/-80 luvuulla vetelivät tuhansia kilometrejä Volvoillaan ym. senaikasilla vehkeillä ja aina perille pääsivät ja takaski. Niin ja vaunutki on varmaan materiaalien myötä keventyneet. Joo...kyllä aion vielä vaunun hankkia ja Väyryselläni sitä vetää, en kiskoa ja nimenomaan vetää. Tuo ns. pakkovaihteen käyttö tosiaanki ainaki mäkisissä maastoissa varmaan enemmän ku suotavaa. Hienoa, aihehan tästä kehkeytyi, eiku kommentteja lissää. Kiittii edellisistä kommenteista.
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Tuossa kesällä ajelin 300 TDT:n kanssa ja oli 1900 kg vaunu perässä ja hyvin tuli, kulutuskaan ei ollut kuin 12 pintaa. Automaatti sai olla melkein kokoajan D asennossa. Kyllä niillä hyvin voi vetää sen max painon mikä on rek otteessa.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

En usko että alkuperäinen kysyjä haki ihan näitä kun kysyi. Kyllähän se asuntovaunu tulee vaikka moottoripyörällä jos nopeudesta ja vedätyksestä ei ole väliä...

Oma mielipiteeni on että kone kyllä vetää mutta on lujilla ja kulutus on sitten mitä on. Ajettavuuden kannalta poislukien em.motti -> ei moitittavaa. Manuaaliaskissa aika pitkä 3. ja 4. vaihde. Tomaatilla joutuu myös ylämäissä pienillä kierroksilla varmasti opettamaan lootaa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

iwl kirjoitti:
SEC-560 kirjoitti:Jos vanha Ford Scorpio 2.0 automaatti jaksaa rykiä 7-metristä vaunua (~1500kg) niin eiköhän väykyn perässä pienempi koppi tule ihan helposti. :wink:
Niinpäniin. Justiinsa kun aattelee aikaa taaksepäin niin, ku Ruotsistaki lomalaiset-70/-80 luvuulla vetelivät tuhansia kilometrejä Volvoillaan ym. senaikasilla vehkeillä ja aina perille pääsivät ja takaski. Niin ja vaunutki on varmaan materiaalien myötä keventyneet. Joo...kyllä aion vielä vaunun hankkia ja Väyryselläni sitä vetää, en kiskoa ja nimenomaan vetää. Tuo ns. pakkovaihteen käyttö tosiaanki ainaki mäkisissä maastoissa varmaan enemmän ku suotavaa. Hienoa, aihehan tästä kehkeytyi, eiku kommentteja lissää. Kiittii edellisistä kommenteista.
Sama vaunu tuli myös Ässän (W126 300) perässä mukavasti, isot ylämäet lukko kolmosella, muuten aina D:llä
Vastaa Viestiin