Väyrysen vetokyky?
Väyrysen vetokyky?
Onko kellään käyttökokemusta MB E 200 (2.0) bensa-automaatti vm.96 vetokyvystä, kun mieli tekis asuntovaunua. Ei oo haaveena mitään isoa, ehkä tuommonen katsastusvapaa(750kg) riitttäis. Lähinnä kiinnostaa tuo automaatin soveltuvuus vetohommaan, kestääkö laatikko. Käyttökokemusta/vinkkejä kaipaan.
Hyvin ja hyvin. Se ihan riippuu että haluaako ylämäet ajaa 60km/h
Sanoisin että paikat kyllä kestää jos mainitsemaasi 750kg vedät.

Sanoisin että paikat kyllä kestää jos mainitsemaasi 750kg vedät.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Väyrysen vetokyky?
Hyviä kokemuksia lisää.....aattelin vaan kun appiukko veteli aikoinaan 2litrasella opel vectralla 7000:sta matkaajaa ja ei ollut ongelmia. Ei kait se Mersu löyhempi luulis olevan. Raskaampana autona kuvittelen sen olevan parempi vetää. Joo pikkuvaunua attelenkin ja mieluiten katsastusvapaata.
Re: Väyrysen vetokyky?
Mulla ei ole ollut koskaan autoissa vetokoukkua eikä tule.iwl kirjoitti:Onko kellään käyttökokemusta MB E 200 (2.0) bensa-automaatti vm.96 vetokyvystä, kun mieli tekis asuntovaunua. Ei oo haaveena mitään isoa, ehkä tuommonen katsastusvapaa(750kg) riitttäis. Lähinnä kiinnostaa tuo automaatin soveltuvuus vetohommaan, kestääkö laatikko. Käyttökokemusta/vinkkejä kaipaan.
Re: Väyrysen vetokyky?
Ketä kiinnostaa onko sinun autossa vetokoukkua vai ei?tempera kirjoitti:Mulla ei ole ollut koskaan autoissa vetokoukkua eikä tule.iwl kirjoitti:Onko kellään käyttökokemusta MB E 200 (2.0) bensa-automaatti vm.96 vetokyvystä, kun mieli tekis asuntovaunua. Ei oo haaveena mitään isoa, ehkä tuommonen katsastusvapaa(750kg) riitttäis. Lähinnä kiinnostaa tuo automaatin soveltuvuus vetohommaan, kestääkö laatikko. Käyttökokemusta/vinkkejä kaipaan.
Ex. S202 cdi -99
Re: Väyrysen vetokyky?
Tctic kirjoitti:tempera kirjoitti:Mulla ei ole ollut koskaan autoissa vetokoukkua eikä tule.iwl kirjoitti:Onko kellään käyttökokemusta MB E 200 (2.0) bensa-automaatti vm.96 vetokyvystä, kun mieli tekis asuntovaunua. Ei oo haaveena mitään isoa, ehkä tuommonen katsastusvapaa(750kg) riitttäis. Lähinnä kiinnostaa tuo automaatin soveltuvuus vetohommaan, kestääkö laatikko. Käyttökokemusta/vinkkejä kaipaan.
Mullapa on ollut ja tulee olemaan. Jos en muuta vejä, niin peräkärryä ainakin tartten tämän tästä, joten ASIAAN.
Niinpäniin. Justiinsa kun aattelee aikaa taaksepäin niin, ku Ruotsistaki lomalaiset-70/-80 luvuulla vetelivät tuhansia kilometrejä Volvoillaan ym. senaikasilla vehkeillä ja aina perille pääsivät ja takaski. Niin ja vaunutki on varmaan materiaalien myötä keventyneet. Joo...kyllä aion vielä vaunun hankkia ja Väyryselläni sitä vetää, en kiskoa ja nimenomaan vetää. Tuo ns. pakkovaihteen käyttö tosiaanki ainaki mäkisissä maastoissa varmaan enemmän ku suotavaa. Hienoa, aihehan tästä kehkeytyi, eiku kommentteja lissää. Kiittii edellisistä kommenteista.SEC-560 kirjoitti:Jos vanha Ford Scorpio 2.0 automaatti jaksaa rykiä 7-metristä vaunua (~1500kg) niin eiköhän väykyn perässä pienempi koppi tule ihan helposti.
En usko että alkuperäinen kysyjä haki ihan näitä kun kysyi. Kyllähän se asuntovaunu tulee vaikka moottoripyörällä jos nopeudesta ja vedätyksestä ei ole väliä...
Oma mielipiteeni on että kone kyllä vetää mutta on lujilla ja kulutus on sitten mitä on. Ajettavuuden kannalta poislukien em.motti -> ei moitittavaa. Manuaaliaskissa aika pitkä 3. ja 4. vaihde. Tomaatilla joutuu myös ylämäissä pienillä kierroksilla varmasti opettamaan lootaa.
Oma mielipiteeni on että kone kyllä vetää mutta on lujilla ja kulutus on sitten mitä on. Ajettavuuden kannalta poislukien em.motti -> ei moitittavaa. Manuaaliaskissa aika pitkä 3. ja 4. vaihde. Tomaatilla joutuu myös ylämäissä pienillä kierroksilla varmasti opettamaan lootaa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Sama vaunu tuli myös Ässän (W126 300) perässä mukavasti, isot ylämäet lukko kolmosella, muuten aina D:lläiwl kirjoitti:Niinpäniin. Justiinsa kun aattelee aikaa taaksepäin niin, ku Ruotsistaki lomalaiset-70/-80 luvuulla vetelivät tuhansia kilometrejä Volvoillaan ym. senaikasilla vehkeillä ja aina perille pääsivät ja takaski. Niin ja vaunutki on varmaan materiaalien myötä keventyneet. Joo...kyllä aion vielä vaunun hankkia ja Väyryselläni sitä vetää, en kiskoa ja nimenomaan vetää. Tuo ns. pakkovaihteen käyttö tosiaanki ainaki mäkisissä maastoissa varmaan enemmän ku suotavaa. Hienoa, aihehan tästä kehkeytyi, eiku kommentteja lissää. Kiittii edellisistä kommenteista.SEC-560 kirjoitti:Jos vanha Ford Scorpio 2.0 automaatti jaksaa rykiä 7-metristä vaunua (~1500kg) niin eiköhän väykyn perässä pienempi koppi tule ihan helposti.