Ei viittisi ottaa kannen takaa ku siellä on kuitenki huonompi paine.

Ei ole hyvä paikka, se mittaa öljynlämpötilaa siinä virtaavassa paikassa. Toisissa paikoissa öljyn lämpötila voi olla jotain aivan muuta. Parempi on mitata öljypohjassa olevan öljynlämpötilaa, eli sitä jota pumpatan siitä suoraan laakereille. Kun sen öljyn lämpötila nousee liian suureksi aletaan lähestya kovaa kyytiä kohti ongelmia.henkkah kirjoitti:Kannen takapäähän vois laittaa sitte vaikka öljyn lämpötilaanturin.
Lähinnä sen takia, että tuohon kanavaan syötetään öljyä tietynkokoisen kanavan läpi. Tietyllä paineella, vaikkapa 5 bar, siinä kulkee tietty määrä eli virtaus öljyä. Jos nyt aletaan kuluttamaan eli vuodattaaman sitä öljyä enemmän ahtimen kautta niin se paine tuossa kanavaan liittyvissä ulosotoissa laskee.DuPu kirjoitti:Ota sieltä kannen takaa vaan se paine, miksi tarvitsisi keksiä pyörä uudelleen?
DuPu