Ei viittisi ottaa kannen takaa ku siellä on kuitenki huonompi paine.
Mistä öljynpaine turbolle,om 603
Mistä öljynpaine turbolle,om 603
Eli saako öljynsuodattimenjalan alimmaisten kiinnityspulttien keskellä olevasta propusta (samankokoinen kuin kannen takapäässä) öljyn paineen vai onko se joku muu proppu?
Ei viittisi ottaa kannen takaa ku siellä on kuitenki huonompi paine.
Ei viittisi ottaa kannen takaa ku siellä on kuitenki huonompi paine.
Itse olen ottanut öljynpaineen turbolle öljynpaineanturin reijästä. 124:n tapauksessa T-haara suoraan öljysuodattimen jalkaan johon pyöritellään anturi kiinni ja siitä T-haarasta öljynpaineletku turbolle. Tällaisia T-haaroja löytyy moposportilta kun osaa oikeanlaista kysyä.
Se on pientä mikä ei ole suurta!
Sama tuli mieleen kun huomasin että eihän tuossa om603:ssa ollutkaan sitä proppua.
Katoin 601 varaosa koneesta joka on tuos pajan lattialla,siinä oli sellanen paikka mutta tuossa toisessa ei.
Onneksi paikkakunnalta löytyy osaava hydrauliliike,uskoisin sieltä löytyvän tarvittavan t-haaran.
Kannen takapäähän vois laittaa sitte vaikka öljyn lämpötilaanturin.
Katoin 601 varaosa koneesta joka on tuos pajan lattialla,siinä oli sellanen paikka mutta tuossa toisessa ei.
Onneksi paikkakunnalta löytyy osaava hydrauliliike,uskoisin sieltä löytyvän tarvittavan t-haaran.
Kannen takapäähän vois laittaa sitte vaikka öljyn lämpötilaanturin.
Ei ole hyvä paikka, se mittaa öljynlämpötilaa siinä virtaavassa paikassa. Toisissa paikoissa öljyn lämpötila voi olla jotain aivan muuta. Parempi on mitata öljypohjassa olevan öljynlämpötilaa, eli sitä jota pumpatan siitä suoraan laakereille. Kun sen öljyn lämpötila nousee liian suureksi aletaan lähestya kovaa kyytiä kohti ongelmia.henkkah kirjoitti:Kannen takapäähän vois laittaa sitte vaikka öljyn lämpötilaanturin.
Vitosta muuton löytyy kanssa suodattimen jalka, josta ruuvaamalla pultin pois (M10) saa öljynpainetta vaikkapa ahtimelle. Mulla siihen tosin tuli mittari ja öljy ahtimelle otettaan suoraan öljykanavasta kuten alkuperäisessä turbomoottorissa. Porattiin siis reikä lohkon kyljestä sisään ja siihen putkikierrejenkat ja laakerilukitetta.
Lähinnä sen takia, että tuohon kanavaan syötetään öljyä tietynkokoisen kanavan läpi. Tietyllä paineella, vaikkapa 5 bar, siinä kulkee tietty määrä eli virtaus öljyä. Jos nyt aletaan kuluttamaan eli vuodattaaman sitä öljyä enemmän ahtimen kautta niin se paine tuossa kanavaan liittyvissä ulosotoissa laskee.DuPu kirjoitti:Ota sieltä kannen takaa vaan se paine, miksi tarvitsisi keksiä pyörä uudelleen?
DuPu
Käytännössä nuo ovat ymmärtääkseni toimineet...ainakin kunnes ovat hajonneet syystä tai toisesta. Joka tapauksessa minä en halunnut vaarantaa kannen öljynsaantia, kun oli olemassa toinenkin tapa. Kannen öljynsaantihan nyt on vähän kriittinen autossa kuin autossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi





