Erillinen lauhdutin automaattivaihteiston öljylle W211.
Erillinen lauhdutin automaattivaihteiston öljylle W211.
Moro,
Mitenkähän nuo allaolevan linkin lauhduttimet kävis otsikonmukaiseen tarkoitukseen? Tuo OILC5 olis 15-rivinen ja näin äkkiseltään vaikuttais hyvältä. Onko nuo letkut suositeltavaa olla tuommoiset teräspunoksiset vai käykö ihan kumiset? Kiitos.
http://scshop.shop.wosbee.com/Published ... eePage=349
Mtl
Mitenkähän nuo allaolevan linkin lauhduttimet kävis otsikonmukaiseen tarkoitukseen? Tuo OILC5 olis 15-rivinen ja näin äkkiseltään vaikuttais hyvältä. Onko nuo letkut suositeltavaa olla tuommoiset teräspunoksiset vai käykö ihan kumiset? Kiitos.
http://scshop.shop.wosbee.com/Published ... eePage=349
Mtl
Kävishän tuo. Tosin tuo on moottorinöljynjäähdytykseen tarkoitettu kokonainen sarja. Turha maksaa noin paljon, kun letkut eivät montaa euroa maksa hydrauliliikkeestä.
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... gfkqmcgscg
Tosta jäähdytin ja siihen sopivat letkut päineen hydrauliliikkeestä.
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... gfkqmcgscg
Tosta jäähdytin ja siihen sopivat letkut päineen hydrauliliikkeestä.
Laittaa hanan letkuun, jolla voi kuristaa talvella virtausta? Onko kierto elintärkeä lootan toiminnan kannalta? Eli voiko kuvitteellisen hanan laittaa kiinni kokonaan?
http://verkkokauppa.harline.com/product ... 9&catid=40
Tai sitten tämä vekotin.
http://verkkokauppa.harline.com/product ... 9&catid=40
Tai sitten tämä vekotin.
Ei mitään hanoja saa laittaa, eikä tarvita mitään kikkailua. Hienosti on toiminut talvisin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eilen laitatin tuon erillisen lauhduttimen ammattiliikkeessä. Täytyy kyllä sanoa, että tuli siistiä ja hyvää työnjälkeä. Hyvin kuiteski jäähdyttää, mutta ei taas liikaa.
Haastattelin kovasti, että tarviiko termostaattia niin vastaus oli että ei tarvi-no tiedä nyt oikein sitten. Osien hinta oli 130 euroa. Letkut mittattiin ja työstettiin hydrauliikkaliikkeessä sopiviksi. Näillä mennään..
Mtl
Haastattelin kovasti, että tarviiko termostaattia niin vastaus oli että ei tarvi-no tiedä nyt oikein sitten. Osien hinta oli 130 euroa. Letkut mittattiin ja työstettiin hydrauliikkaliikkeessä sopiviksi. Näillä mennään..
Mtl
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 20.09.2009 23:43
- Paikkakunta: Hki
Klemmareilla ?
Mtl kirjoitti:Eilen laitatin tuon erillisen lauhduttimen ammattiliikkeessä. Täytyy kyllä sanoa, että tuli siistiä ja hyvää työnjälkeä. Hyvin kuiteski jäähdyttää, mutta ei taas liikaa.
Haastattelin kovasti, että tarviiko termostaattia niin vastaus oli että ei tarvi-no tiedä nyt oikein sitten. Osien hinta oli 130 euroa. Letkut mittattiin ja työstettiin hydrauliikkaliikkeessä sopiviksi. Näillä mennään..
Mtl
Onnistuukohan letkuliitännät ihan klemmariliitoksilla ? Meinaa tarviiko painella teettämään letkuja hydrauliikkaliikkeeseen ?
MB 270 CDI -02
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Erillinen lauhdutin automaattivaihteiston öljylle W211.
Varmaan käy,pitää vaa mittoa minkäkokoisen sinne keulaan saa mahtumaan,varmaan ainakin pienimmät mahtuu ja tehdä sille lauhduttajalle kiinnikkeet,lisäksi pitää hommata mutterit entisten letkujen tilalle joilla kiristää alkuperäinen öljynlauhdutin syylärin päätyyn,että nesteet pysyy syylärissä,ja varmaan kannattaa teettää letkut hydrauliikka liikkeessä ei se kaks letkua ihmeitä maksa.ei se mitään termostaatteja tarvi,sillä ei se kunnon pakkasella kierrä syylärissäkään neste ja siellähän se on alkuperäinen kenno.Mtl kirjoitti:Moro,
Mitenkähän nuo allaolevan linkin lauhduttimet kävis otsikonmukaiseen tarkoitukseen? Tuo OILC5 olis 15-rivinen ja näin äkkiseltään vaikuttais hyvältä. Onko nuo letkut suositeltavaa olla tuommoiset teräspunoksiset vai käykö ihan kumiset? Kiitos.
http://scshop.shop.wosbee.com/Published ... eePage=349
Mtl
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Pistäppä kuvia kennosta ja paikka missä laitettu!Mtl kirjoitti:Eilen laitatin tuon erillisen lauhduttimen ammattiliikkeessä. Täytyy kyllä sanoa, että tuli siistiä ja hyvää työnjälkeä. Hyvin kuiteski jäähdyttää, mutta ei taas liikaa.
Haastattelin kovasti, että tarviiko termostaattia niin vastaus oli että ei tarvi-no tiedä nyt oikein sitten. Osien hinta oli 130 euroa. Letkut mittattiin ja työstettiin hydrauliikkaliikkeessä sopiviksi. Näillä mennään..
Mtl
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Mtl kirjoitti:Kun vaan osais siirtää koneelta tänne..
Mene ImageShack,valitse Browse,valitse kuva koneeltasi,ja paina Start upload,saat kuvalle http:osoitteen,maalaa viimeisen rivin osoite ja kopio se ja liitä foorumin tekstiin,niin kaikki näkee kuvan jotka haluaa.Esim.
http://img12.imageshack.us/i/20072008023.jpg/
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Laitatitko tuossa ensimmäisessä postauksessa olevan linkin pajalla?
Tuliko tuo suodatin hässäkkä myös mukaan?
Mitä koko touhu maksoi?
Voitko nyt mitenkään seurata vaihteisto öljyn lämpötiloja?
Miten oletat toimivan kovilla pakkasilla,kun ja jos ei ole mitään
takeita öljyn kierrosta ,kun ajoviima voi saada öljyt todella kylmäksi.
Laita tänne lisää kokemuksia tuosta lauhdutin hommasta.
Varsinkin miten on toiminut käytössä,ensi kevääseen mennessä saat varmaan paljon kokemusta toiminnasta.
Onhan moni maksanut itsensä kipiäksi moisen vian takia.
Tuliko tuo suodatin hässäkkä myös mukaan?
Mitä koko touhu maksoi?
Voitko nyt mitenkään seurata vaihteisto öljyn lämpötiloja?
Miten oletat toimivan kovilla pakkasilla,kun ja jos ei ole mitään
takeita öljyn kierrosta ,kun ajoviima voi saada öljyt todella kylmäksi.
Laita tänne lisää kokemuksia tuosta lauhdutin hommasta.
Varsinkin miten on toiminut käytössä,ensi kevääseen mennessä saat varmaan paljon kokemusta toiminnasta.
Onhan moni maksanut itsensä kipiäksi moisen vian takia.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
nautseri kirjoitti:Laitatitko tuossa ensimmäisessä postauksessa olevan linkin pajalla?
Tuliko tuo suodatin hässäkkä myös mukaan?
Mitä koko touhu maksoi?
Voitko nyt mitenkään seurata vaihteisto öljyn lämpötiloja?
Miten oletat toimivan kovilla pakkasilla,kun ja jos ei ole mitään
takeita öljyn kierrosta ,kun ajoviima voi saada öljyt todella kylmäksi.
Laita tänne lisää kokemuksia tuosta lauhdutin hommasta.
Varsinkin miten on toiminut käytössä,ensi kevääseen mennessä saat varmaan paljon kokemusta toiminnasta.
Onhan moni maksanut itsensä kipiäksi moisen vian takia.
Ajoin aikoinani 124 300TDT 4-matic:illa 12 vuotta,vaihteistossa vakiona erillinen ilmajäähdytteinen öljynlauhdutin,ilman mitään termostaatteja,eikä vaihteiston kanssa ikinä ollut mitään ongelmaa.Samallaiset kennot ne on jenkkiautoissa ollut vuosikymmeniä.
Nykyiseen ei vielä jarrupaloja ole vaihdettu ja vaihteistoa korjattu 2-otteeseen glykoolivaurion takia.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Joo viisaan näköinen asennus,mikä firma teki ja mitä maksoi,saattaa poikia toitä enemmänkin.Mtl kirjoitti:Kiitos neuvosta. Tässäpä muutama kuva. Ainoa hyvä paikka mikä löydettiin edestä on juuri tuossa. Ei ihan suoraan ilmavirrassa, mutta ilmankiertoa on silti riittävästi.
[ [url=http://img19.imageshack.us/img19/9220/jhdytin1.th.jpg] ][/URL]
[ [url=http://img80.imageshack.us/img80/7636/jhdytin2.th.jpg] ][/URL]
Mtl
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Autonasentaja tuttava Pohjanmaalta teki koko homman. Osat oli yhteensä 130 euroa pitäen sisällään lauhduttimen, letkut ja niihin hydraulipäät ja sitten prässäykset kiinni auton putkiin liikkeessä. Jos kaikki osat olis ollu valmiina niin aikaa olis menny pari tuntia.
Lauhdutinhan oli tämä http://www.katuauto.fi/product_info.php ... gfkqmcgscg
Ei oo mitään erillistä mittaria noille lämpöjen seuraamisille vaihteistoöljyn suhteen. Toivon, että toimii hyvin. Aika näyttää..
Lauhdutinhan oli tämä http://www.katuauto.fi/product_info.php ... gfkqmcgscg
Ei oo mitään erillistä mittaria noille lämpöjen seuraamisille vaihteistoöljyn suhteen. Toivon, että toimii hyvin. Aika näyttää..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 20.09.2009 23:43
- Paikkakunta: Hki
Jäähdyttää
Moikka.Mtl kirjoitti:Autonasentaja tuttava Pohjanmaalta teki koko homman. Osat oli yhteensä 130 euroa pitäen sisällään lauhduttimen, letkut ja niihin hydraulipäät ja sitten prässäykset kiinni auton putkiin liikkeessä. Jos kaikki osat olis ollu valmiina niin aikaa olis menny pari tuntia.
Lauhdutinhan oli tämä http://www.katuauto.fi/product_info.php ... gfkqmcgscg
Ei oo mitään erillistä mittaria noille lämpöjen seuraamisille vaihteistoöljyn suhteen. Toivon, että toimii hyvin. Aika näyttää..
Mahtanetko muistaa/tietää letkuliittimien koon ja letkujen pituudet ? Ja ainakin vanhemmissa jenkeissä on toiminut ko sydeemi kesät talvet...
MB 270 CDI -02
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su 22.08.2004 15:36
- Paikkakunta: Pöljä
Niin, käykö erillisellä öljynjäähdyttimellä vaihteisto liian kylmänä vai ei? Todennäköisesti käy ihan yhtä kylmänä kylmissä olosuhteissa kuin alkuperäiselläkin ratkaisulla. Jos lähdetään CDI:llä 30-asteen pakkaseen kylmällä koneella, niin eipähän tuo moottorinjäähdytin lämmitä sitä samassa yhteydessä olevaa vaihteistonjäähdytintä muutamaan kymmeneen kilometriin.
p.s. Lauhdutin muuttaa höyryn takaisin nesteeksi, joten sellaista laitetta ei auton voitelujärjestelmissä tarvita. Puhutaan näin automiesten kesken siis öljynjäähdyttimestä.
p.s. Lauhdutin muuttaa höyryn takaisin nesteeksi, joten sellaista laitetta ei auton voitelujärjestelmissä tarvita. Puhutaan näin automiesten kesken siis öljynjäähdyttimestä.
Nyt on vähä yli 10000 tuhatta km alla erillisellä vaihteiston syylärillä ja hyvin toimii, vaikka kovia pakkasiakin on ollut jo pitkä tovi. Kyllä muuten on hieno ajella E-malli verrattuna entiseen C-malliin. Vähä niinku Dna:lla puhelis 

2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
Re: Erillinen lauhdutin automaattivaihteiston öljylle W211.
No joo. Nyt pian paritalvee ajeltu erillisellä vaihteistöoljyn lauuhduttimella ja ei sitte minkäänlaisia ongelmia ole tuon asian kanssa ollut. Talvella kun on kunnolla ollut pakkasta niin sopivan lämpönen on lauhdutin ollu vaikka ajaa pitkääki matkaa. Kesällä myöskään ei ollut mitään ongelmaa. Viimeksi kun vaihdatin vaihteistoöljyt niin kysyin paikallisesta mersuhuollosta, että kannattaako vaihtaa uus syyläri niin meinas että aivan turhaan vaihtaisit. No nyt ku täs tuli kehuttua edullista ratkaisua niin kai tuo pian korkkaa 

2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI