Mb s500 -96 Perän huohottimenvaihto miten?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Mb s500 -96 Perän huohottimenvaihto miten?

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

Taas kysymään,kun luin tuon pienen präntin,jonka Veho oli kirjoittanut laskuun.Pyydetty perän huohottimen vaihto.

Mikäli varastossa on vetopyörästön huohotin s500 Mb:h.autoon,niin laitetaan paikalleen.Mikäli ei löydy tilataan.Perä pitää laskea,kotta huohotin saadaan vaihdettua.

No eipä ollut samanlaista,joten tilasin 19,90e+läh kulut tulee huomenna.

Nyt kysyn uskoisin,että joku on vaihtanut s- sarjalaisen huohottimen,rittääkä että laskee murikka alas,vai pitääkö koko akselisto laskea,mikä on helpoin tapa?

Kyllä mutterin kantaan pääsi kiinni,mutta onko huohotin,niin korkea,että ei mahdu ulos,ilman,että irroittaa perän,kun ei itsellä ole s-sarjasta kokemusta.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei ainakaan vastaavassa W140 S350TD:ssä ja S300TD:ssä tarvi kuin pyörittää vanha pois ja uusi tilalle. :D
Mahtuu irrottamaan ilman purkamisia.

Vanhaa irrottessa kannattaa puhallella paineilmapistoolilla siihen huohottimen juureen ettei irtohiekka mene perän sisään.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Vaihdoin tuossa vuosisitten tuollaiseen öljyt, pinionin stefan ja huohottimen. Muistaakseni murikkaa ei tarvinnut irroittaa vaan huohottimen sopii vaihtamaan paikoillaan.
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

[quote="Mika.T"]Ei ainakaan vastaavassa W140 S350TD:ssä ja S300TD:ssä tarvi kuin pyörittää vanha pois ja uusi tilalle. :D
Mahtuu irrottamaan ilman purkamisia.

Vanhaa irrottessa kannattaa puhallella paineilmapistoolilla siihen huohottimen juureen ettei irtohiekka mene perän sisään.[/q

Samaa ajattelin,kun kesällä yritin auki,muttei auennut.En vain muista minkälainen tässä on,että perää pitäisi laskea.Kiitos!
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

Petehri kirjoitti:Vaihdoin tuossa vuosisitten tuollaiseen öljyt, pinionin stefan ja huohottimen. Muistaakseni murikkaa ei tarvinnut irroittaa vaan huohottimen sopii vaihtamaan paikoillaan.
Kiitos! Samaa ajattelin ihmettelen vain Vehon kirjoitusta? kyllä muihin on onnistunut,mutta tuo lausonto s-500:sen perän laskemisesta ihmetytti.
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

Mika.T kirjoitti:Ei ainakaan vastaavassa W140 S350TD:ssä ja S300TD:ssä tarvi kuin pyörittää vanha pois ja uusi tilalle. :D
Mahtuu irrottamaan ilman purkamisia.

Vanhaa irrottessa kannattaa puhallella paineilmapistoolilla siihen huohottimen juureen ettei irtohiekka mene perän sisään.
Kiitos sinullekin,pakko uskoa kun mutteriin pääsi hyvin käsiksi,se huohottimen pituus alkoi askarruttaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kiintotähti kirjoitti:se huohottimen pituus alkoi askarruttaa.
Siinä on noin 10mm pitkä kierre. Perän sisään ei muuta mene.
Vastaa Viestiin