vesipumpun vaihto w201:seen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
junga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 15.09.2009 18:56

vesipumpun vaihto w201:seen

Viesti Kirjoittaja junga »

eli kuinkas iso homma olis vaihtaa vesipumppu...
auto on 2,6 sportline..
vm-90

olen kysellyt muutamista huoltamoista, niin kaikissa sanottu ohje ajaksi 5 tuntia..
pitääkö paikkansa.. ku näyttäs että siellä olis ihan "hyvin" tilaa.
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Kyllähän se aika työläs homma on.
Joutuu purkamaan jonkin verran edestä tavaraa pois, vesipumppu imusarjan alla, pari pulttia aika hankalassa paikassa!
nimim. viisi vuotta sitten vaihtanut ja nyt pitäis vaihtaa uudestaan kun rupes taas ulisemaan!
Pumpun kävin hakemassa motonetista, topran merkkinen, saa nähä kauanko kestää!!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
junga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 15.09.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja junga »

joutuuko syylärin irroittaan...??
ei kyllä kiinnostais itte alkaa vaihtaan ko ei oikein tiä sitä ilmaus hommaa ku ei lämpömittari toimi......
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Laita mittari kuntoon? Johto melkovarmaan poikki tai anturi rikki. Ei pitäis olla kalliita antureita.
Ja ei noita jäähdytysjärjestelmiä yleensä oikeen ilmailla tarvii, käyttelee vähän aikaa vaan ilman korkkia ja puristelee vesiletkuja lisäten vettä tarvittaessa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

minä jo pelästyin, että pitääkö mersun jäähdytysjärjestelmä ilmata jotenkin erikoisesti, mutta ihan perus juttuhan tuo näyttää olevan...

pitäis vähän huoltaa putki/letkuliitoksia, kun niistä on nyt suurin osa kiinni rautalanka virityksillä :? ja samalla kurkata jakajan sisälle, kun ottaa sen putken pois siitä edestä ja vaihtaa siihen tiivisteen (sekin on joku omatekemä putkihässäkkä, kun on niin patentilla kiinni siinä vesipumpussa :D )

ja tod.näk. vaihtaa syyläri...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä se syylri kannattaa purkaa. Eipä mee rikki kun kiintoavain lipsahtaa. ja syylärin poistoon ei mene 5 min kauempaa. se o tosi helppo nakki.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
junga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 15.09.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja junga »

en tiä mikä mittarisas on vikana.. ku olen anturin vaihtanut ja termostaatti on uusi... lämmöt ei nouse mittarissa kuin 50 ateeseen...???
saako mittaristoa irti kojelaudasta muuta kuin vaihdelaatikosta irroittamalla vai onko mittariston ja vaihdelaatikon välillä jotain muuta liitosta vaijerille...????
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mittaristo tulee ulospäi tarpeeks kun otat vaijerin irti polkimien yläpuolen koukusta. Sen jälkee mittari tulee sen verra ulos et mahtuu käsillä pyörittään vaijerin mutteria mittarissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
junga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 15.09.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja junga »

polkimen yläpuolen koukusta???
onko se sen muvin takana mikä on ratin alla vai näkyykö se purkamatta mitään???
Kimmo_Vehmas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 15.11.2009 18:42
Paikkakunta: Tampere

w201

Viesti Kirjoittaja Kimmo_Vehmas »

Se koukku on siellä maton kulman alla... rattiakselin oikealla puolella muistaakseni...
Mutta lähtikö 201 mittari tarpeeksi ulospäin? Muistelin että vaijeri on niin pirun lyhyt ettei isompi käsi mahdu taakse. Ainakin 123 on aika tiukka varppi.

No... taaskin voin todeta että mistään en mitään tiedä mutta kunhan huutelen... 8)
MB w163 OM612
MB C124 M102 Museoon menossa
Mitsubishi Pajero OM613+722.6

EX MB w211 OM648 320cdi wannabecdiamg
EX MB w208 M112 320
EX MB w124 OM602A 250 TDT
EX Mercedes-Benz w124 OM 601 200D
EX BMW e32 750IAL

+ Many others
Kimmo_Vehmas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 15.11.2009 18:42
Paikkakunta: Tampere

w201

Viesti Kirjoittaja Kimmo_Vehmas »

Niin ja heti korjausta edelliseen... Rattiakselin VASEMMALLA puolella maton alla...
MB w163 OM612
MB C124 M102 Museoon menossa
Mitsubishi Pajero OM613+722.6

EX MB w211 OM648 320cdi wannabecdiamg
EX MB w208 M112 320
EX MB w124 OM602A 250 TDT
EX Mercedes-Benz w124 OM 601 200D
EX BMW e32 750IAL

+ Many others
Vastaa Viestiin