Kun ei tuo hehkun merkkivalo pala ollenkaan

aivan. sorry. ei siis pumpuissa vikaa.veskola kirjoitti:Tämä ongelmahan nyt esiintyy kahdella eri pumpulla...eli kyllä alkaisin sinne koneen puolelle kuikuilemaan. Nämäkö on semmoset suuttimet millä ei ole vielä ajettu ja vaparikoneessa on edelleen kiinni ne varmasti toimivat ?
Jotenkin ilmavuotoakin epäilisin tai jotain polttoainelinjoihin liittyvää...niitä kun on helppo tehdä.
Taitaa tarkottaa pumpun sisällä olevaa ja oon käsittäny että pumpuntekiä voi sen laittaa mihin kohtaan huvittaa.veskola kirjoitti:En nyt ymmärrä miten se säädin siellä voi olla mitenkään "kääntynyt", olisko vain merkki liikkunut pumpun sisällä eli lukitustappi paikallaan pyörinyt kone ?
Ei ymmärräSäädinhän ei ole pumpun sisällä vaan se on "jakopään ratas", ja sen laittaa paikalleen pumpun paikalleen laittaja.
Vai voiko sen rattaan muka sinne jotenkin väärin laittaa
Onko se nyt sillain, että kammella kun on ennakkoasteet oikein niin pumpussa ei näy merkki ?
jep! sen mitä nyt olen noissa omissa pumppu rempoissa ja pumppusäätämisissä huomannut, niin ne keskipakolimput suorittaa siellä kahta tehtävää. toinen tehtävä on rajottaa syöttöä, kun saavutetaan tietyt maksimi kierrokset. toinen tehtävä on lisätä syöttöä, kun alitetaan tietyt minimi kierrokset. näin moottori pyrkii pitään esim. tyhjäkäynnin aina 750 kierroksen kohdalla riippumatta siitä onko motti 90 asteen lämpötilassa ja öljyt jouheet, vai -30 asteen pakkasessa ja laturi, öljyt ja kaikki muukin pyrkii jarruttaan moottorin pyörintänopeutta. toki pieniä heittoja niihinkin arvoihin tulee, kun mekaaninen kampe on kyseessä.veskola kirjoitti:Oookei, pitäisi kai tuota lukemista harjoitella, yhdistin keskipakosäätimen automaattisesti mielessäni ennakonsäätimeen ja kyse olikin siitä kierrosluvunrajoittimesta, jossa keskipakovoiman kasvaessa jotkin painot siirtyvät ja alkavat rajoittamaan kierroksia, eikös niin ? No onkos se ajoitusmerkki juurikin siinä vehkeessä kiinni ja se nyt on liikkunut siellä ?