Kun ei tuo hehkun merkkivalo pala ollenkaan
om603 turbo tyhjäkäynti pomppii ja savua tulee reilusti !?
Ahaa...entäs jos lähdet hakemaan vikaa sulakkeista tjms.
Ohje olikin täällä jossain...
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/22072009.html
Ohje olikin täällä jossain...
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/22072009.html
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tämä ongelmahan nyt esiintyy kahdella eri pumpulla...eli kyllä alkaisin sinne koneen puolelle kuikuilemaan. Nämäkö on semmoset suuttimet millä ei ole vielä ajettu ja vaparikoneessa on edelleen kiinni ne varmasti toimivat ?
Jotenkin ilmavuotoakin epäilisin tai jotain polttoainelinjoihin liittyvää...niitä kun on helppo tehdä.
Jotenkin ilmavuotoakin epäilisin tai jotain polttoainelinjoihin liittyvää...niitä kun on helppo tehdä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
aivan. sorry. ei siis pumpuissa vikaa.veskola kirjoitti:Tämä ongelmahan nyt esiintyy kahdella eri pumpulla...eli kyllä alkaisin sinne koneen puolelle kuikuilemaan. Nämäkö on semmoset suuttimet millä ei ole vielä ajettu ja vaparikoneessa on edelleen kiinni ne varmasti toimivat ?
Jotenkin ilmavuotoakin epäilisin tai jotain polttoainelinjoihin liittyvää...niitä kun on helppo tehdä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Vein auton ihan suosiolla Riihimäen diesel hultoon.. Kun alko melkein jo ittee vituttaan
Sieltä tänään kertoivat että pumpun keskipako säädin oli jotenkin kääntynyt ja vaikka ajoitukset oli merkeissään niin ne oli silti ihan päin helvettiä.. ja sen seurauksena 1 ja 6 hehkut oli sulanu ja yksi esikammio oli kuulemma ihmeellisen näköinen mutta kyllä sen sai vielä korjattua.. kaikki suuttimet oli myöskin melko huonona. Nyt tulee uudet suutinkärjet ja saavat laittaa ajoitukset kohdalleen niin eiköhän se siitä ala taas toimimaan 
mulla oli vähän vastaavaa vaivaa tänään, kun starttailin ekaa kertaa tulille tota 7mm tappista mersua. aika roklotus ja semmonen raaka mustan harmaa savu tuli, kun ajotus oli 10 astetta aikasella. sitten soitto pumppumiehelle ja paremmilla ohjeilla asentaan, niin johan alko toimiin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
En nyt ymmärrä miten se säädin siellä voi olla mitenkään "kääntynyt", olisko vain merkki liikkunut pumpun sisällä eli lukitustappi paikallaan pyörinyt kone ?
Ei ymmärrä
Säädinhän ei ole pumpun sisällä vaan se on "jakopään ratas", ja sen laittaa paikalleen pumpun paikalleen laittaja.
Vai voiko sen rattaan muka sinne jotenkin väärin laittaa
Onko se nyt sillain, että kammella kun on ennakkoasteet oikein niin pumpussa ei näy merkki ?
Ei ymmärrä
Vai voiko sen rattaan muka sinne jotenkin väärin laittaa
Onko se nyt sillain, että kammella kun on ennakkoasteet oikein niin pumpussa ei näy merkki ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
joku noissa merkeissä ei täsmää. kun kampuralla on asteet enne ja jälkeen yläkuolokohdan. ja keskellä kaikkee OT, joka on se ykk.
jos kampuran kääntää yläkuolokohtaansa, niin kone on yläkuolokohdassa, ykkösen mäntä on niin ylhäällä, kun voi olla.
ruiskutus ajotusmerkit menee jotenkin erilailla. mun pumppu piti asentaa 15 astetta eykk. sillain, että, kun ykkösen suutinputkessa pinta alkaa nouseen, niin kampuralla on sillon 15 astetta eykk. jos taas pumpun lukitustyökalulla laittaa, niin sillon ajotus on jotakin luokkaa 5 jykk.
eli pumpussa "nolla kohta" onkin jotain ihan muuta.
jos kampuran kääntää yläkuolokohtaansa, niin kone on yläkuolokohdassa, ykkösen mäntä on niin ylhäällä, kun voi olla.
ruiskutus ajotusmerkit menee jotenkin erilailla. mun pumppu piti asentaa 15 astetta eykk. sillain, että, kun ykkösen suutinputkessa pinta alkaa nouseen, niin kampuralla on sillon 15 astetta eykk. jos taas pumpun lukitustyökalulla laittaa, niin sillon ajotus on jotakin luokkaa 5 jykk.
eli pumpussa "nolla kohta" onkin jotain ihan muuta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Taitaa tarkottaa pumpun sisällä olevaa ja oon käsittäny että pumpuntekiä voi sen laittaa mihin kohtaan huvittaa.veskola kirjoitti:En nyt ymmärrä miten se säädin siellä voi olla mitenkään "kääntynyt", olisko vain merkki liikkunut pumpun sisällä eli lukitustappi paikallaan pyörinyt kone ?
Ei ymmärräSäädinhän ei ole pumpun sisällä vaan se on "jakopään ratas", ja sen laittaa paikalleen pumpun paikalleen laittaja.
Vai voiko sen rattaan muka sinne jotenkin väärin laittaa
Onko se nyt sillain, että kammella kun on ennakkoasteet oikein niin pumpussa ei näy merkki ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Joo tottakai se pumpun tekijä sen merkin sinne määrittää joko EYKK tai JYKK ja haluamansa asteet. Pitää vain tietää mihin on laitettu. Mutta miksi tässä tapauksessa kahdessa toimivassa pumpussa olisi alunperin ollut merkit pielessä, ei se merkki siellä itsestään liiku, jollei sitä lukitse ja pyöritä konetta. Jos noin on tehnyt niin sen jälkeen ajoitus onkin lähes mahdotonta.
No tietysti joutsenkaulalla voi etsiä ruiskutuksen todellisen aloituksen, sitten katsoo kammelta asteet (jos ne on siinä +/-30 astetta kartalla), paljonko on pielessä. Sitten pumppu pois, ja kampi sen pielessä olon verran kohdalleen ja pumppu merkki näkyvissä paikalleen.
On tullut kyllä kirjoiteltua, että ennen pumpun pois purkamista on hyvä tarkistaa sen merkin paikkaansapito, eli ykkösen nokat ylös ja merkki pumpusta näkösälle, sitten katsoo mitä kammen asteet sanoo.
Merkki ei siis aina kerro sitä, että ruiskutus alkaa silloin, tämähän nyt on selvää kaikille
eli peralla on luultavasti se ihan tavallisessa paikassa, esim 13 astetta JYKK, tai sitten se on satunnaisessa paikassa pyörähtämisen seurauksena. Ei ne pumpun tekijät sitä arpomalla laita.
Onko pumpun sisällä toinen ennakonsäädin tjms ?
No tietysti joutsenkaulalla voi etsiä ruiskutuksen todellisen aloituksen, sitten katsoo kammelta asteet (jos ne on siinä +/-30 astetta kartalla), paljonko on pielessä. Sitten pumppu pois, ja kampi sen pielessä olon verran kohdalleen ja pumppu merkki näkyvissä paikalleen.
On tullut kyllä kirjoiteltua, että ennen pumpun pois purkamista on hyvä tarkistaa sen merkin paikkaansapito, eli ykkösen nokat ylös ja merkki pumpusta näkösälle, sitten katsoo mitä kammen asteet sanoo.
Merkki ei siis aina kerro sitä, että ruiskutus alkaa silloin, tämähän nyt on selvää kaikille
Onko pumpun sisällä toinen ennakonsäädin tjms ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Oookei, pitäisi kai tuota lukemista harjoitella, yhdistin keskipakosäätimen automaattisesti mielessäni ennakonsäätimeen ja kyse olikin siitä kierrosluvunrajoittimesta, jossa keskipakovoiman kasvaessa jotkin painot siirtyvät ja alkavat rajoittamaan kierroksia, eikös niin ? No onkos se ajoitusmerkki juurikin siinä vehkeessä kiinni ja se nyt on liikkunut siellä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
jep! sen mitä nyt olen noissa omissa pumppu rempoissa ja pumppusäätämisissä huomannut, niin ne keskipakolimput suorittaa siellä kahta tehtävää. toinen tehtävä on rajottaa syöttöä, kun saavutetaan tietyt maksimi kierrokset. toinen tehtävä on lisätä syöttöä, kun alitetaan tietyt minimi kierrokset. näin moottori pyrkii pitään esim. tyhjäkäynnin aina 750 kierroksen kohdalla riippumatta siitä onko motti 90 asteen lämpötilassa ja öljyt jouheet, vai -30 asteen pakkasessa ja laturi, öljyt ja kaikki muukin pyrkii jarruttaan moottorin pyörintänopeutta. toki pieniä heittoja niihinkin arvoihin tulee, kun mekaaninen kampe on kyseessä.veskola kirjoitti:Oookei, pitäisi kai tuota lukemista harjoitella, yhdistin keskipakosäätimen automaattisesti mielessäni ennakonsäätimeen ja kyse olikin siitä kierrosluvunrajoittimesta, jossa keskipakovoiman kasvaessa jotkin painot siirtyvät ja alkavat rajoittamaan kierroksia, eikös niin ? No onkos se ajoitusmerkki juurikin siinä vehkeessä kiinni ja se nyt on liikkunut siellä ?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E






