Taas kerran vakionopeussäätimestä.
-
- Sisäänajossa
Taas kerran vakionopeussäätimestä.
Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.
Mulla on 2000 mallinen W210 270cdi, automaatilla.
Autossa on tehdasasenteinen vakkarisäädin nopeusrajoittimella.
Yleensä toimii Ok.
Noin kerran viikossa tai kahdessa tuo ei mene päälle. Ei vaikka miten viistä vääntelisi. Limitteri silti toimii. Yleensä sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian.
Koskaan se ei pomppaa pois päältä tai toimi epävarmasti. Jos se toimii niin silloin se toimii. jos ei toimi, silloin se on kuin ei olisi säädintä autossa ollenkaan, pelkkä viiksi.
Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?
Yleensä toimii Ok.
Noin kerran viikossa tai kahdessa tuo ei mene päälle. Ei vaikka miten viistä vääntelisi. Limitteri silti toimii. Yleensä sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian.
Koskaan se ei pomppaa pois päältä tai toimi epävarmasti. Jos se toimii niin silloin se toimii. jos ei toimi, silloin se on kuin ei olisi säädintä autossa ollenkaan, pelkkä viiksi.
Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Taas kerran vakionopeussäätimestä.
vinkkiriisselimese kirjoitti:Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.
Yleensä toimii Ok.

Laita vinkki ihan yleisesti, jotta muutkin joilla sama vika voi ottaa oppia.CDI203 kirjoitti:vinkkiriisselimese kirjoitti:Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.
Yleensä toimii Ok.
Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?laitetu yv:nä
Lainaanpa tätä toikkia, kun aihe sama kuitenkin.
W203:ssa mulla ilmeisesti sama vakionopeus säädin, jossa myös toi limiter.
Vakionopeus- säädin on toiminut koko ajan hyvin, mutta limiter ei ollenkaan.
ajattelin vaan kysyä, että voiko vika olla, jossain ns edullisessa. "pikkujutussa", sillä muutenhan toi voi olla kalliskin homma ja en pidä koko toosaa kovin tarpeellisenakaan.
W203:ssa mulla ilmeisesti sama vakionopeus säädin, jossa myös toi limiter.
Vakionopeus- säädin on toiminut koko ajan hyvin, mutta limiter ei ollenkaan.
ajattelin vaan kysyä, että voiko vika olla, jossain ns edullisessa. "pikkujutussa", sillä muutenhan toi voi olla kalliskin homma ja en pidä koko toosaa kovin tarpeellisenakaan.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
-
- Sisäänajossa
Johdot
Jos jarruvalo voi aiheuttaa tuon, täytyy tutkia johtoja, erityisesti vetokoukun liittimestä ja sinne haarautuvasta rosvoliittimestä (jos sellainen on).
Viimeaikoina auto on valitellut valoviasta, usein jarrua painaessa.
Taitaa kuitenkin jäädä odottamaan siedettävämpiä kelejä. Tuo kuitenkin useimmiten toimii.
Viimeaikoina auto on valitellut valoviasta, usein jarrua painaessa.
Taitaa kuitenkin jäädä odottamaan siedettävämpiä kelejä. Tuo kuitenkin useimmiten toimii.
Viiksissä itsessäkin on vikoja ollut. Ja sitten juurikin nuo mainitut peräkärryn liittimet tai jarruvalokatkaisin saattavat "säteillä" vikoja ympäriinsä. Itsellä jos tökkään vakkarin pois viiksestä, menee hyvin usein tilaan jossa sitä ei enää saa päälle ilman auton sammuttamista. Jarrusta pois polkaisemalla pysyy kunnossä... ei haittaa kun tietää. Limitteriä en käytä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Osa vinkistä saatu *:ria käyttämällä joten vastaus laitettu YV:näZinovjev kirjoitti:Laita vinkki ihan yleisesti, jotta muutkin joilla sama vika voi ottaa oppia.CDI203 kirjoitti:vinkkiriisselimese kirjoitti:Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.
Yleensä toimii Ok.
Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?laitetu yv:nä
Avaatko tämän, en ymmärrä miksi starilla saatu tieto ei kestäisi julkisuutta?CDI203 kirjoitti: Osa vinkistä saatu *:ria käyttämällä joten vastaus laitettu YV:nä
-
- Sisäänajossa
rosvoliitin
Tutkittiin tänään parkkihallin varjossa noita jarruvaloja. Oikeanpuoleinen on selvästi himmeämpi. Joten voisi olla kyse jarruvaloista ja siitä rosvoliittimestä. Tuo myös antaa valoista virheilmoitusta nykyään aina kun painaa jarrua.
Täytynee poistaa tuo liitin kunhan kelit tulevat sellaiseksi että auton alla viitsii työskennellä.
Täytynee poistaa tuo liitin kunhan kelit tulevat sellaiseksi että auton alla viitsii työskennellä.
- CDI203
- Asiantuntija
Ensinmäinen mahdolinen syylline on se viiksi, muita mitkä tekee kiusaa on paljon esim vaikka abs anturin ajoitainen liika etäisyys(ihan pienestä välyksestä johtuen tosin se yllensä tipautta pois päältä)Zinovjev kirjoitti:Laita vinkki ihan yleisesti, jotta muutkin joilla sama vika voi ottaa oppia.CDI203 kirjoitti:vinkkiriisselimese kirjoitti:Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.
Yleensä toimii Ok.
onko mitään vika koodeja? tota viiksen toimintaa voi tutkia *:rila
tosin jos ei vika ole päälä niin sillon näyttä toimivan
jos ei ole mitään vika koodeja niin aika todenäköistä että on viiksivika
ellei toi alla oleva sitten
Vetokoukun huonot sähköt/vialline tepselinreikä voi tehdä melkken minkä laisia sähkö häiröitä näissä, pahimmilan voivat tuhota jonkun ohjausboxseista(voi vaikutta myös tohon vakkarin antaa esim jarruvalon piirile joskus vähän virtta ja boxsi ei huoli sitä pääle kun luule että jarrua painetaan)