Taas kerran vakionopeussäätimestä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
riisselimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.08.2009 21:06
Paikkakunta: Turku

Taas kerran vakionopeussäätimestä.

Viesti Kirjoittaja riisselimese »

Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.

Mulla on 2000 mallinen W210 270cdi, automaatilla.
Autossa on tehdasasenteinen vakkarisäädin nopeusrajoittimella.

Yleensä toimii Ok.
Noin kerran viikossa tai kahdessa tuo ei mene päälle. Ei vaikka miten viistä vääntelisi. Limitteri silti toimii. Yleensä sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian.
Koskaan se ei pomppaa pois päältä tai toimi epävarmasti. Jos se toimii niin silloin se toimii. jos ei toimi, silloin se on kuin ei olisi säädintä autossa ollenkaan, pelkkä viiksi.

Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Taas kerran vakionopeussäätimestä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

riisselimese kirjoitti:Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.

Mulla on 2000 mallinen W210 270cdi, automaatilla.
Autossa on tehdasasenteinen vakkarisäädin nopeusrajoittimella.

Yleensä toimii Ok.
Noin kerran viikossa tai kahdessa tuo ei mene päälle. Ei vaikka miten viistä vääntelisi. Limitteri silti toimii. Yleensä sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian.
Koskaan se ei pomppaa pois päältä tai toimi epävarmasti. Jos se toimii niin silloin se toimii. jos ei toimi, silloin se on kuin ei olisi säädintä autossa ollenkaan, pelkkä viiksi.

Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?
vinkki :? laitetu yv:nä
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 19.04.2007 20:13

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Jarruvalokatkaisija rikki?
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Re: Taas kerran vakionopeussäätimestä.

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

CDI203 kirjoitti:
riisselimese kirjoitti:Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.

Mulla on 2000 mallinen W210 270cdi, automaatilla.
Autossa on tehdasasenteinen vakkarisäädin nopeusrajoittimella.

Yleensä toimii Ok.
Noin kerran viikossa tai kahdessa tuo ei mene päälle. Ei vaikka miten viistä vääntelisi. Limitteri silti toimii. Yleensä sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian.
Koskaan se ei pomppaa pois päältä tai toimi epävarmasti. Jos se toimii niin silloin se toimii. jos ei toimi, silloin se on kuin ei olisi säädintä autossa ollenkaan, pelkkä viiksi.

Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?
vinkki :? laitetu yv:nä
Laita vinkki ihan yleisesti, jotta muutkin joilla sama vika voi ottaa oppia.
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Lainaanpa tätä toikkia, kun aihe sama kuitenkin.

W203:ssa mulla ilmeisesti sama vakionopeus säädin, jossa myös toi limiter.
Vakionopeus- säädin on toiminut koko ajan hyvin, mutta limiter ei ollenkaan.
ajattelin vaan kysyä, että voiko vika olla, jossain ns edullisessa. "pikkujutussa", sillä muutenhan toi voi olla kalliskin homma ja en pidä koko toosaa kovin tarpeellisenakaan.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
riisselimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.08.2009 21:06
Paikkakunta: Turku

Johdot

Viesti Kirjoittaja riisselimese »

Jos jarruvalo voi aiheuttaa tuon, täytyy tutkia johtoja, erityisesti vetokoukun liittimestä ja sinne haarautuvasta rosvoliittimestä (jos sellainen on).
Viimeaikoina auto on valitellut valoviasta, usein jarrua painaessa.
Taitaa kuitenkin jäädä odottamaan siedettävämpiä kelejä. Tuo kuitenkin useimmiten toimii.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6505
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Viiksissä itsessäkin on vikoja ollut. Ja sitten juurikin nuo mainitut peräkärryn liittimet tai jarruvalokatkaisin saattavat "säteillä" vikoja ympäriinsä. Itsellä jos tökkään vakkarin pois viiksestä, menee hyvin usein tilaan jossa sitä ei enää saa päälle ilman auton sammuttamista. Jarrusta pois polkaisemalla pysyy kunnossä... ei haittaa kun tietää. Limitteriä en käytä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Taas kerran vakionopeussäätimestä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Zinovjev kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
riisselimese kirjoitti:Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.

Mulla on 2000 mallinen W210 270cdi, automaatilla.
Autossa on tehdasasenteinen vakkarisäädin nopeusrajoittimella.

Yleensä toimii Ok.
Noin kerran viikossa tai kahdessa tuo ei mene päälle. Ei vaikka miten viistä vääntelisi. Limitteri silti toimii. Yleensä sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian.
Koskaan se ei pomppaa pois päältä tai toimi epävarmasti. Jos se toimii niin silloin se toimii. jos ei toimi, silloin se on kuin ei olisi säädintä autossa ollenkaan, pelkkä viiksi.

Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?
vinkki :? laitetu yv:nä
Laita vinkki ihan yleisesti, jotta muutkin joilla sama vika voi ottaa oppia.
Osa vinkistä saatu *:ria käyttämällä joten vastaus laitettu YV:nä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Taas kerran vakionopeussäätimestä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Osa vinkistä saatu *:ria käyttämällä joten vastaus laitettu YV:nä
Avaatko tämän, en ymmärrä miksi starilla saatu tieto ei kestäisi julkisuutta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Se hyvä puoli noissa on että jos viiksi on rikki ei uusi maksa rahteineen kuin luokka 35-60€ ostopaikasta riippuen, joskus joku halvempikin osa :)
riisselimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.08.2009 21:06
Paikkakunta: Turku

rosvoliitin

Viesti Kirjoittaja riisselimese »

Tutkittiin tänään parkkihallin varjossa noita jarruvaloja. Oikeanpuoleinen on selvästi himmeämpi. Joten voisi olla kyse jarruvaloista ja siitä rosvoliittimestä. Tuo myös antaa valoista virheilmoitusta nykyään aina kun painaa jarrua.
Täytynee poistaa tuo liitin kunhan kelit tulevat sellaiseksi että auton alla viitsii työskennellä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Taas kerran vakionopeussäätimestä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Zinovjev kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
riisselimese kirjoitti:Lueskelin vanhoja postauksia, joillakin oli samanlaisia oireita, mutta en löytänyt selvää selitystä vialle.

Mulla on 2000 mallinen W210 270cdi, automaatilla.
Autossa on tehdasasenteinen vakkarisäädin nopeusrajoittimella.

Yleensä toimii Ok.
Noin kerran viikossa tai kahdessa tuo ei mene päälle. Ei vaikka miten viistä vääntelisi. Limitteri silti toimii. Yleensä sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian.
Koskaan se ei pomppaa pois päältä tai toimi epävarmasti. Jos se toimii niin silloin se toimii. jos ei toimi, silloin se on kuin ei olisi säädintä autossa ollenkaan, pelkkä viiksi.

Välillä auto antaa aiheettomia valo-hälytyksiä. Olen katsonut valot läpi mutta yksikään ei ole pimeänä. Takakoukku on, epäilen hieman että rosvoliittimet tms voisi aiheuttaa tämän (mielestäni rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää, ollut muissakin autoissa ongelmia noiden kanssa). Voiko tällä olla osuutta asiaan?
vinkki :? laitetu yv:nä
Laita vinkki ihan yleisesti, jotta muutkin joilla sama vika voi ottaa oppia.
Ensinmäinen mahdolinen syylline on se viiksi, muita mitkä tekee kiusaa on paljon esim vaikka abs anturin ajoitainen liika etäisyys(ihan pienestä välyksestä johtuen tosin se yllensä tipautta pois päältä)

onko mitään vika koodeja? tota viiksen toimintaa voi tutkia *:rila
tosin jos ei vika ole päälä niin sillon näyttä toimivan

jos ei ole mitään vika koodeja niin aika todenäköistä että on viiksivika

ellei toi alla oleva sitten

Vetokoukun huonot sähköt/vialline tepselinreikä voi tehdä melkken minkä laisia sähkö häiröitä näissä, pahimmilan voivat tuhota jonkun ohjausboxseista(voi vaikutta myös tohon vakkarin antaa esim jarruvalon piirile joskus vähän virtta ja boxsi ei huoli sitä pääle kun luule että jarrua painetaan)
Vastaa Viestiin