olen ostamassa c-200 cdi -03 mersua
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
olen ostamassa c-200 cdi -03 mersua
Auto tuonti mallia, katsastettu, mutta ei vielä rekisteröity. Voisitteko antaa neuvoa, onko aihetta käyttää luetuttamassa vikakoodeja yms... vai onko auto sen suhteen puhdas, kun on katsastuskin suoritettu? Eikös siellä näistä vuosimalleista jotain vikakoodeja lueta?? Vai ilmoittaako ajotietokone itse, jos autossa on häikkää. Tähän asti joutunut ajelee vanhemmilla autoilla, niin nämä ajotietokone asiat ei oikein hallussa.
.
No, jos auto on niin vasta katsastettu, ettei siinä ole vielä kilpiäkään.
Ja se ei enää olisi kunnossa, niin eikös sellainen jo ala täyttämään petoksen tunnusmerkit....
-03 kesäkuussa ja sen jälkeen tehdyissä (moottori)tekniikka vähän päivittyy, 1350bar ruiskutsjärjestelmä -> 1600bar.
Onko se vaan hyvempi, vai peräti parempi, se täytyy itse miettiä.
Vanhemman ruiskutusjärjestelmän korjuu on kyllä halvempaa, paljonkin.
Uudemmat taas kyllä kestää paremmin.
Kaksatanen on sellainen perusauto.
Tuon ikäisen auton tyyppiviat on suuttimien vuoto/kunto.
Polttoainejärjestelmän tiiviys/tiivisteet.
Imusarjan läppien kunto/kanavien pikeentyminen.
No, jos auto on niin vasta katsastettu, ettei siinä ole vielä kilpiäkään.
Ja se ei enää olisi kunnossa, niin eikös sellainen jo ala täyttämään petoksen tunnusmerkit....
-03 kesäkuussa ja sen jälkeen tehdyissä (moottori)tekniikka vähän päivittyy, 1350bar ruiskutsjärjestelmä -> 1600bar.
Onko se vaan hyvempi, vai peräti parempi, se täytyy itse miettiä.
Vanhemman ruiskutusjärjestelmän korjuu on kyllä halvempaa, paljonkin.
Uudemmat taas kyllä kestää paremmin.
Kaksatanen on sellainen perusauto.
Tuon ikäisen auton tyyppiviat on suuttimien vuoto/kunto.
Polttoainejärjestelmän tiiviys/tiivisteet.
Imusarjan läppien kunto/kanavien pikeentyminen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Eli tyyppiviat helposti/edullisesti korjattavissa, jos niitä sattuu jo olemaan. Kilometrejä autossa n 160tkm. Ilmeisesti se pakokaasun kierrätys kannattaa ottaa pois käytöstä, estääkseen imupuolen karstottumista. Onko imuläppien ongelmat siis karstaperäisiä, vai onko myös vaarassa että ne irtoavat ja kappaleet löytyy koneen sisältä, niinkuin joissakin merkeissä on käynyt. Jotkut ainakin BMW:stä poistaneet koko läpät.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
On ne, pikeentymisestä ja juuttumisesta johtuvia.markkumara kirjoitti:Eli tyyppiviat helposti/edullisesti korjattavissa, jos niitä sattuu jo olemaan. Kilometrejä autossa n 160tkm. Ilmeisesti se pakokaasun kierrätys kannattaa ottaa pois käytöstä, estääkseen imupuolen karstottumista. Onko imuläppien ongelmat siis karstaperäisiä, vai onko myös vaarassa että ne irtoavat ja kappaleet löytyy koneen sisältä, niinkuin joissakin merkeissä on käynyt. Jotkut ainakin BMW:stä poistaneet koko läpät.
Mutta tuossa uudemmassa on jo vakiona sellainen imusarja, jota sitten "vahvistetuilla läpillä" olevana, myydään noihin vanhempiin korvaavana varaosana ja varmaan ne onkin.
Kierrätys joutaa kyllä poikkeen.
Samalla siihen saa sitten pikkuisen vetojakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Viimeksi muokannut nautseri, To 18.02.2010 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
No sitten kannattaa testata manuaali ihan kylmänä pakkasesta miten 2 vaihde menee päälle! Sanoppa myyjäle ettei käytä autoa lämpimäks ko meet kattomaan..markkumara kirjoitti:Ei ole automaatti.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Todii. Kaupat tehtiin, auto vimpan päälle fiksu peli. Sitä kakkos vaihdetta en päässyt pakkasesta testaamaan, kun auto on ollut säilytyksessä +10 asteen tallissa. Mikä juttu se kakkos vaihteen päälle meneminen on?? Tyyppivika??
Nyt täytynee tilata suomi ohjekirjat, jotta olisi helpompi tutustua tekniikkaan ym... kun ei tuo lontoo taivu ihan 100% teholla. Onko ohjekirjojen tilaus merkkiliikkeen heiniä, vai onko jollakulla tiedossa jotain muuta paikkaa, mistä kirjat saa?
Nyt täytynee tilata suomi ohjekirjat, jotta olisi helpompi tutustua tekniikkaan ym... kun ei tuo lontoo taivu ihan 100% teholla. Onko ohjekirjojen tilaus merkkiliikkeen heiniä, vai onko jollakulla tiedossa jotain muuta paikkaa, mistä kirjat saa?
Onnea uudelle autolle !markkumara kirjoitti:Todii. Kaupat tehtiin, auto vimpan päälle fiksu peli. ohjekirjojen tilaus merkkiliikkeen heiniä, vai onko jollakulla tiedossa jotain muuta paikkaa, mistä kirjat saa?
Alfameriltä löytyy suomenkielinen huolto/korjaus käsikirja, mutta omistajan käsikirja löytynee Vehosta. www.alfamer.fi
W203CDI
Onnea uudelle autolle.
Tuolta vaihteisto asiaa..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10825
Laita hakusanaks rusahtaa niin alkaa löytyä enemmänkin juttua. Mutta ei kaikilla ole vissiin vikoja noissa ollut ja huomaat kyllä sen kylmässä meneekö vaihteet päälle hyvin vai huonosti.
Tuolta vaihteisto asiaa..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10825
Laita hakusanaks rusahtaa niin alkaa löytyä enemmänkin juttua. Mutta ei kaikilla ole vissiin vikoja noissa ollut ja huomaat kyllä sen kylmässä meneekö vaihteet päälle hyvin vai huonosti.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vikoja
Ostin itse ensimmäisen mersuni elokuussa 09. Malli 220 cdi T A 02. ajettu 372tkm. Vikoja on piisannut. Polttoaine loppuu kun tankissa on n. 20l, webasto toimii muutaman minuutin, kylmästä -10 asteesta ei käynnisty kuin kaapelin perästä. Nyt korjauksiin ja huoltoihin on kulunut yli 1500€. Etujarrulevyt, palat, letkut, takajousi poikki, suuttimien korjaus ym. Korjaamatta vielä tuo webasto, polttoaineen saanti vajaammaksi, kun kaasua painaa nopeasti niin tulee varoitus EPC. Mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin tuon suutinremontin (640€) jälkeen lähti -20 käyntiin ja hyvähän se on ajaa! Olen ajanut sillä nyt 30tkm.
sellaista
On taivalletut kilometrit sitä luokkaa, että nuo on jo huoltoa ja jarruosia menee ajonvakautuksesta johtuen.
Ilmeisesti ostit auton kesällä ja silloinhan noita kylmäkäynnistyksiä on vähemmän.
Myyjä on ollut mahdollisesti tietoinen vioista, muttei ole huomannut mainita.
Harvemmin näitä mersujakaan on myytävänä hyvyytensä puolesta.
Ilmeisesti ostit auton kesällä ja silloinhan noita kylmäkäynnistyksiä on vähemmän.
Myyjä on ollut mahdollisesti tietoinen vioista, muttei ole huomannut mainita.
Harvemmin näitä mersujakaan on myytävänä hyvyytensä puolesta.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Tänä aamuna testasin sitten kylmänä tuon vaihteiston toiminnan ja täytyy sanoa, että yhtä hyvin pelasi, kuin lämpimänäkin. Ei mitään ylimääräistä rutina, eikä kangertelua vaihtamisessa. Ajotietokoneen perusteella autossa näyttäisi olevan se sähköinen lisälämmitinkin ja nopeesti alkaa kyl tulemaan lämmintä sisälle. Moottori lämpötila jää kuitenkin siihen 60-70 asteen kohdalle. Täytyy varmaan pistää maskin eteen jotain tuketta. Webasto ois kyl kova sana. Täytyy harkita ensi syksynä asennuttaa sellainen. Auto sen verran hyvä yksilö, että kantsii varmaan siihen hieman satsata (ja lastuttaa)
Aiemmin ei ole farkkua ollutkaan ja vähän outoa on, kun takalasi on kokoajan lumessa.
Taka sivulaseissa näyttäisi olevan samanlaiset lämmitin piuhat, kuin takalasissa, toimiiko ne takalasin lämmittimen kans yhdessä?

Aiemmin ei ole farkkua ollutkaan ja vähän outoa on, kun takalasi on kokoajan lumessa.
Taka sivulaseissa näyttäisi olevan samanlaiset lämmitin piuhat, kuin takalasissa, toimiiko ne takalasin lämmittimen kans yhdessä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Tätä termari juttua olen vähän aprikoinut itsekkin, samalla vois vaihtaa pakkasnesteet.
Entiseen vaihdatin termarin merkkihuollossa ja muistaakseni siihen tuli vähän isompi möykky, siis jonkunlainen kotelo myös. Onko termari helpossa paikassa, ajatellen, jos itse vaihtaa? Onko pakkasnesteiden suhteen väliä, millaista laittaa (punaista vai vihreetä).
Entiseen vaihdatin termarin merkkihuollossa ja muistaakseni siihen tuli vähän isompi möykky, siis jonkunlainen kotelo myös. Onko termari helpossa paikassa, ajatellen, jos itse vaihtaa? Onko pakkasnesteiden suhteen väliä, millaista laittaa (punaista vai vihreetä).

Termarin vaihto onnistuu omatoimisesti. Vaihtuu koko kotelo lämpöantureineen, eli kolme torxia ja anturin piuha irti. Termarin alta irtoaa vielä lyhyt kuminen putkenpätkä itsestään. Vähän ahdasta on, mutta helpottaa jos irroittaa öljynsuodattimen ja naftasuodattimelta tulevan letkun. Alkuperäinen on Behr-merkkinen (92-asteinen) ja sitä myy myös monet tarvikeliikkeet. Kiristä torxit 9 Nm:n ja tarvitset kapeita pieniä jatkoja/nivel.
Jäähdytysneste on sinistä (Korrek Coolant); saa Veholta ja muualtakin.
Jäähdytysneste on sinistä (Korrek Coolant); saa Veholta ja muualtakin.
W203CDI
Tässä termarista,joku juttu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... rmostaatti
Varo samalla niitä polttoaine putkia,menee helposti rikki.
Jos on aikaa ,niin vaihda ne o-renkaat samalla niihin polttoaine putkiin.
Niitä saa veholta ja ei maksa paljoa. 6-8 kpl.
Oli ainakin joskus vihreitä väriltään ,tyyppivika joissa siirtopumppu moottorin päässä,vetää ilmoja ajansaatossa .
Siinähän sitä aluksi .
Haulla vaikkapa 203 saat paljon tietoa autoosi liittyen.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... rmostaatti
Varo samalla niitä polttoaine putkia,menee helposti rikki.
Jos on aikaa ,niin vaihda ne o-renkaat samalla niihin polttoaine putkiin.
Niitä saa veholta ja ei maksa paljoa. 6-8 kpl.
Oli ainakin joskus vihreitä väriltään ,tyyppivika joissa siirtopumppu moottorin päässä,vetää ilmoja ajansaatossa .
Siinähän sitä aluksi .

Haulla vaikkapa 203 saat paljon tietoa autoosi liittyen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Otin eilen moottorin päältä suoja muovin pois ja tutkailin miltä konehuone näyttää. Ei näkynyt samanlaisia kirkkaita muovisia paluu putkia, kuin entisessä 202 cdi-99 mallissa. Polttoaine suodattimen paikalla oli tässä täysin erinlainen metallinen purtelo, jossa putket näytti jotenkin kiinteästi asennetulta, kuinka polttoainesuod. vaihdetaan?? Vai onko se edes polttoaine suodatin, mikä siinä on?
No pitäisihän tuossa olla ne läpinäkyvät muoviset polttoaineputket. Suodatin on metallipannalla kiinni, tankista tuleva letku kiristimellä ja lähtevässä letkussa semmoinen valkoisesta muovista oleva haarukka joka vedettäessä levittää mustaa muovia olevat kynnet. Senjälkeen letku o-renkaineen lähtee vetämällä pois. Jos ei noita muoviletkuja löydy niin sitten siinä on joku ihan mulle tuntematon systeemi.
W203CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Kävin juuri motonetistä ilma suodattimen, niiden kirja sanoi, että minun auto on -04 mallia, koska tässä on pyöreä mallinen suodatin, samoin polttoaine suodatin on erinlainen, kuin -03 mallissa. Motonetissä olivat sitämieltä, että -04 mallia, mutta otettu käyttöön 10/03, kuka sen nyt sit tietää?? Saattaa siinä läpinäkyvät letkut olla, mutta pikaisesti eilen vilkaisin konehuoneeseen. Niiden putkien päällä taitaa sitten olla jotkut lisäsuojat tms.. Mut kunhan asiaan ehtii perehtymään enempi.
Perä öljyiksi suosittelivat red line 75w 90 Hypoidiöljy LS-lisäaineella.
Manuaali vaihteistoon red line D4 ATF automatic/manual laatikkoöljyä.
Onko tuttuja öljyjä teille muille? Onko myyjän valinta oikea?
Perä öljyiksi suosittelivat red line 75w 90 Hypoidiöljy LS-lisäaineella.
Manuaali vaihteistoon red line D4 ATF automatic/manual laatikkoöljyä.
Onko tuttuja öljyjä teille muille? Onko myyjän valinta oikea?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Soittelin juuri kl-varaosiin ja sillä kerrottiin, ettei tässä mallissa ole enää mitään o-rengas juttuja. Letkussa lemmari tai vastaava kiristin.hanta kirjoitti:No pitäisihän tuossa olla ne läpinäkyvät muoviset polttoaineputket. Suodatin on metallipannalla kiinni, tankista tuleva letku kiristimellä ja lähtevässä letkussa semmoinen valkoisesta muovista oleva haarukka joka vedettäessä levittää mustaa muovia olevat kynnet. Senjälkeen letku o-renkaineen lähtee vetämällä pois. Jos ei noita muoviletkuja löydy niin sitten siinä on joku ihan mulle tuntematon systeemi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala