450SLC/-74 sipistelyä

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

unski kirjoitti:Hana toimii "sähköllä" eli lämmönsäätövipujen liukuaukon alaosassa on mikrokytkimet. Molempien vipjen ollessa ala-asennossa, vaihtavat tulipellissä olevat alipaineventtiilit tilaansa ja päästävät alipaineen vesiventtiilin sulkupuolelle.

Eli jos vivut eivät mene alas saakka on hana aina auki (sikälimikäli sen toiminta ja alipaineohjaus on kunnossa). Ensin siis tulee saada molemmat vivut liikkumaan mekaanisesti alas saakka.
No tässä välillä kävin kurvit kylillä heittämässä ja tarkemmin tuota kuskin puolen vipua heilutellessa konsolin sisältä kuului noinniinku selllainen ääni, aivan kuin läpät läpsyttelisivät. Ja apukuskin puolen vipu toimii normaalisti..

Ja että pientä sipistelyä riittäisi, niin huomasin, ettei yksikään mittarivalo pala. Ainoastaan automaatin valintakaavion taustavalo. Liekkö sitten himmennin vikaa? Eikös se nappula ole siinä kellon säädön vieressä? Rohina vaan kuului pyöritellessä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Vesihana on tulipellissä konehuoneen puolella, ja sen toimivuutta voi tutkia liikkuuko se yhtään kun lämmönsäätövivut laittaa ala-asentoon. Se on siis auki tai kiinni. Käsinkin sitä voi varovasti liikuttaa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Vesihana on tulipellissä konehuoneen puolella, sen toimivuutta voi tutkia liikkuuko se yhtään kun lämmönsäätövivut laittaa ala-asentoon.
Esahan hieman meinas, ettei ne vivut liiku oikein kunnolla...eli ensin vivut liikkumaan, sitten vasta hanan kimppuun.
Ja luukkuahan on joutunna käyttämään, kun kuskin puolen lämmönsääädin ei mene kylmälle Embarassed
Itseasiassa se liikkuu vain siinä puolivälissä vähän ja kankiasti.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tänään auto syynätty kahden mr-tarkastajan toimesta..
Jo tehtyjen muutosten lisäksi enää vain barokkeja vaille ja keulasta tuo AMG-spoileri pois.
Karralle superkiitos Saksan tuliaisista ja puhelinkonsultoinnista :D
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tyhjäkäynti aavistuksen turhan isolla. Pitäisi tiputtaa siihen 800-850rpm. Vaikka kuinka selailin tuota D-jetronicin huoltomanuaalia, en saanut millään siirrettyä siitä (huonoa) kuvaa mersun konehuoneeseen.
Eli mistä se säätöruuvi sieltä löytyy?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

eihän kaasu vivusto ole liian tiukalla?
ja sitte siellähän kaasuläpän rajoitin ruuvi(t), millä rajoitetaan kaasu läpän asentoa tyhjä käynnillä. joissakin on ruuvi myös täys kaasulle, pitäs katsoa se ruuvi mihin k.läpän korvakko koskee tyhjäkäynnillä.
liian kireellä-> nousee kierrokset, liian löysällä-> ei pysy käynnissä.
sama systeemi useissa autoissa. (tai se tehdään vaijerin kireydellä)
jos ei millään onnistu niin voin käydä tutkimassa omani 350.stä mites siinä on, jos ois samallalailla...

näin minä ainaskin olen ruiskuvehkeissä säätänyt tyhjäkäyntiä, neuvokaa minuakin jos olen väärässä...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

eihän kaasu vivusto ole liian tiukalla?
ja sitte siellähän kaasuläpän rajoitin ruuvi(t), millä rajoitetaan kaasu läpän asentoa tyhjä käynnillä. joissakin on ruuvi myös täys kaasulle, pitäs katsoa se ruuvi mihin k.läpän korvakko koskee tyhjäkäynnillä.
liian kireellä-> nousee kierrokset, liian löysällä-> ei pysy käynnissä.
sama systeemi useissa autoissa. (tai se tehdään vaijerin kireydellä)
jos ei millään onnistu niin voin käydä tutkimassa omani 350.stä mites siinä on, jos ois samallalailla...

näin minä ainaskin olen ruiskuvehkeissä säätänyt tyhjäkäyntiä, neuvokaa minuakin jos olen väärässä...
D-Jetroniceissa on ihan tyhjäkäynninsäätöruuvi.
Vipuihin, vaijereihin yms. ei pidä koskea ollenkaan, jos ei ole tarkkaa tietoa mitä on tekemässä. Muutoin kaasuvivuston geometria muuttuu ja se vaikuttaa myös vaihteiston toimintaan. D-Jetroniceissa myöskin kaasuläpän stopparien säätäminen vaikuttaa ruiskun toimintaan. Niihin kaikkiin on tehtaan tarkat mitat. D-Jetronicin tyhjäkäyntiruuvi on n. 14 mm. halkaisijallinen tasakantaruuvi. Ruuvi sijaitsee moottorin etuosassa, imusarjassa, kuskin puolella, kylmäkäyntisuuttimen vieressä. Kuvaa en nyt löytänyt.
Viimeksi muokannut unski, Ke 21.04.2010 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

no niin hyvä että tuli oikeaa tietoa heti, kun en ole näihin mersun ruiskuihin sekaantunut, pitäs pitää turpa kiinni jos ei ole varmaa tietoa :lol: kiitos ja anteeks
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Näin auton viime lauantaina. On se hieno, omiin museoautoihin jos vertaa niin tässä oli detaljit pääosin kuin ne pitääkin eikä sinnepäin kun omissani on paikka paikoin. Aikaa, vaivaa ja rahaa on käytetty - näkee heti :) .

Jotenkin Esan olemuksestakin huokui että tuossa on auto josta voi olla ylpeä :lol: . Ei nyt aloiteta tässä sitä kuitenkaan että voiko autosta olla ylpeä, joku voi joku ei :P .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

unski kirjoitti:Vipuihin, vaijereihin yms. ei pidä koskea ollenkaan, jos ei ole tarkkaa tietoa mitä on tekemässä.
Näin minäkin asiaa ajattelin..
No ruuvi sitten löytyi, tosin sekin meni aivan kiinni, että kierrokset laski normaalille tasolle. Kävin Lahdessa Hermusella (mies on näitten kanssa pelaillut vuosikymmeniä). Käy läpi koko ruiskujärjestelmän jossain vaiheessa ihan huoltomielessä, ei käskenyt nytkään panikoimaan. Ilmavuotoja tulee ajan mittaan..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tarttis vihdoinkin saada tuo lämmönsäätö kuntoon, ennenkuin ilmat totaalisesti lämpenee..
Eli tuo keskikonsolin paneli pitäisi saada paikaltaan. Miten se siis irtoaa?
Oletettavasti radio pitää ainakin irrottaa. En sitä nyt saanut pois, tuo Aiwa näköjään vaatii taas aivan omanlaiset irroituskoukut, tarttee hankkia.
Tuhkakupin sain pohjineen pois, myös puhallin- ja balanssinupin takaa mutterit pois. Liukuvivut näköjään lähtee vetämällä.

Onko tuossa panelin irrottamiseesa mitä edessä, kun saan radion irti?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Esa H. kirjoitti:Tarttis vihdoinkin saada tuo lämmönsäätö kuntoon, ennenkuin ilmat totaalisesti lämpenee..
Eli tuo keskikonsolin paneli pitäisi saada paikaltaan. Miten se siis irtoaa?
Oletettavasti radio pitää ainakin irrottaa. En sitä nyt saanut pois, tuo Aiwa näköjään vaatii taas aivan omanlaiset irroituskoukut, tarttee hankkia.
Tuhkakupin sain pohjineen pois, myös puhallin- ja balanssinupin takaa mutterit pois. Liukuvivut näköjään lähtee vetämällä.

Onko tuossa panelin irrottamiseesa mitä edessä, kun saan radion irti?
Paneeli lähtee irti vaikka radio onkin paikallaan.
- paneelissa olevat 2 muovikulissia pois varovasti. Siellä on klipsit molemmilla reunoilla suurin piirtein hahlon ylä- ja alareunan kohdalla.
- kun kulissit on saatu pois, niin niiden aukosta paljastuu alareunassa 2 ruuvia, jotka pitävät paneelin kiinni alaosasta. Ruuvit auki.
- kun tuhkakupin kehys on irti, niin paneelia voi nyt hieman vetää ulospäin ja sitten alas. Yläosa on kiinni muovikoukuilla radioaukossa ja lähtevät irti kun paneelia hieman liikuttaa alaspäin.
- puhaltimen säädin on kiinni paneelissa kahdella ruuvilla.
- mikrokytkimet on säätövipujen ala-asennossa. Kun molempia painaa niin hana pitäisi mennä alipaineella kiinni.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kiitos Matti!
Luulisin noin hyvillä ohjeilla meikäläisenkin onnistuvan sen irroituksessa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Keskeltä paneli auki, sieltä ei mitään ihmeellistä löytynyt.
Lämmönsäätövipua heilutellessa, sen minkä se liikkuu, klonkse kuuluu keski-ja tuulilasin suuttimien suunnalta.
Eli olisikohan se hana vikana.
Tuossa kuvassa siis no. 60?
http://www.sls-hh-shop.de/index.php/cat ... _60_prod_0
Tartti vaan keskeyttää homma tältä päivältä ja lähteä tienaamaan ruoka- ja harrasterahaa :lol:

By the way: mistä tarpeen vaatiessa kannattaa tuo hana tilata?
Linkin firmasta?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Eli olisikohan se hana vikana.
Ei välttämättä. Meneekö molemmat lämmönsäätövivut aivan pohjaan saakka. Niiden tosiaan pitää mennä vivun, ei läpän mekaaniseen rajoittimeen saakka. Tällöin sulkeutuvat vasta mikrokytkimet. Nuo mikrokytkimet ohjaavat kahta alipaineventtiiliä tulipellissä. Noihin kolmetie-alipaineventtiileihin tulee tulla alipaine. Vivut auki vetää toinen venttiili, vivut kiinni toinen. Näin saadaan lämpöhanan avaus ja sulkemiskalvoille alipaine. Tässä sitten joutuu hieman päättelemään miten alipaineiden kuuluu mennä, mikäli ei ole korjauskäsikirjaa...eikä sitten mitään Haynesin opusta...siitä ei ole tähän mitään iloa.

Yleensä alipaineet, sähköt tai letkut on väärin kytketty. Yleisin vika on ettei niitä ole kytketty ollenkaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuossa kuvassa siis no. 60?
tuo on se tulipellin alipaineventtiili...lämpöhana maksaa mansikoita ja muutaman mustikan...

http://www.sls-hh-shop.de/index.php/cat ... n_7_prod_0

osat: 7 ja 4 tai 5
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

unski kirjoitti:Meneekö molemmat lämmönsäätövivut aivan pohjaan saakka.
Apukuskin puolella vipu liikkuu kevyesti ylös alas ja suulakkeista tulee sitä, mitä tilattu.
Mutta tämä kuskin puolen vipu jotakuinkin puolivälissä, eikä liiku kuin hieman.
unski kirjoitti:Tässä sitten joutuu hieman päättelemään miten alipaineiden kuuluu mennä, mikäli ei ole korjauskäsikirjaa...eikä sitten mitään Haynesin opusta...siitä ei ole tähän mitään iloa.
Mulla löytyy w107 WIS, tarttee haravoida sitä, josko sieltä apuja löytyisi..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Apukuskin puolella vipu liikkuu kevyesti ylös alas ja suulakkeista tulee sitä, mitä tilattu.
Mutta tämä kuskin puolen vipu jotakuinkin puolivälissä, eikä liiku kuin hieman.


Mikäli vipu ei liiku alas saakka, eikä mikrokytkintä ohiteta, on ihan sama miten alipaineventtiilit ja hana toimii. Kuumaa tulee, mikäli manuaalisesti ei hanaa käydä lukitsemassa kiinni asentoon. Hana on puhtaasti on/off tyyppinen. Siinä ei ole mitään puolivälin asentoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Jotain edistystä: Karralta tulossa barokit :D
Esa H. kirjoitti:
unski kirjoitti:Tässä sitten joutuu hieman päättelemään miten alipaineiden kuuluu mennä, mikäli ei ole korjauskäsikirjaa...eikä sitten mitään Haynesin opusta...siitä ei ole tähän mitään iloa.
Mulla löytyy w107 WIS, tarttee haravoida sitä, josko sieltä apuja löytyisi..
Löytyihän sieltä kuvat ja kaaviot.
Ja saksankieltä oppi heti yhden uuden sanan alkajaisiksi: "Heizung" :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Uutta hanaa ei kannata ostaa ennenkuin testaa onko nykyinen kunnossa. Helppo testata tarjoamalla alipainetta hanan alipaine-elementin letkuihin vuorotellen. Elementin kumeissa voi olla vuotoa, tai itse hana voi olla jumissa.
Lämmönsäätimien mikrokytkimiä voi yrittää painaa esim meisselillä, molemmat kun pitää alhaalla niin pitäisi lämpimän tulo vähitelleen lakata. Ainakin hana pitäisi mennä kiinni, ja aukeaa taas jos molemmat mikrokytkimet ei ole pohjassa. Oheisessa kuvassa näkyy oikeanpuoleisen mikrokytkimen paikka meisselin päässä. Mikrokytkin
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Omassa oli samaa vikaa et tuli vaan lämpöä, ongelma oli hanan alipainekellossa joka vuoti. Purin sen niin siellä oli kumi kalvossa halkeemia, paikkasin ne kumiliimalla ja homma alko pelaa.
Turha ostaa koko hanaa häskkää, homma alipaine/paine pumppu (Saa muutamall kympillä motonetistä) ja testaa kellon toimivuus.

Ja museoinnista sen verran etten näe hyötyä museoida omia pelejä, liikaa rajotuksia ja auto menee epäkuntoon kun seisoo niin paljon :roll:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Mistähän sitten on vika, kun omassa SLC:ssä lämmitys toimii täysin on-off periaatteella, eli vipujen ollessa ala asennossa tulee kylmää ilmaa, mutta pienikin jommankumman lämmönsäätövivun liikutus saa lämmöt heti täysille.
Ymmärsin, että vesihanan kuuluukin toimia auki-kiinni periaatteella, mutta mikä säätää sisään tulevan lämmön määrää.

Kesäautossa tuo ei hirveästi ole haitannut, mutta näin kauden alussa ongelman aina muistaa.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Lämpöhana toimii on/off periaatteella. Hienosäätö sitten tapahtuu lämmityslaitteen läppien avulla. Niissä on ainakin joissain w107-malleissa "hienot" superlon-tiivisteet...eli suomeksi, tiivisteet on murentuneet ja kuuma ilma pääsee lämmitysjärjestelmään hallitsemattomasti. Toinen mahdollisuus on vioittuneet/rikkoutuneet lämmönsäätövivut/läppäakselit.

jos nyt en ihan väärin muista niin tuossa ebay:n kuvissa, vasemmanpuoleisessa ja suurennoksessa ylimmässä, näkyvät juuri lämpöläpät ja niiden komeat tiivisteet...jotka usein ovat rapistuneet...

ebay
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tänään saatettu vihdoinkin ma-rekisteröinti loppuun.
Tosin "lainakengissä". Karralta ostetut barokit levänneet jo kuukauden rengasliikkeessä odottamassa kumeja. Jos ensiviikolla ala tapahtumaan, niin vaihdetaan kioskia.
Renkaista puheenollen, tarkoituksena ihan tavalliset. Mutta nuo liisinkirenkaat valkosivuilla, eikä loppujen lopuksi niin pahan näköiset.
Tämän topicin lukijoille pieni gallup: valkosivut vai ei?

Auto on ensi viikon maalauksessa:
Etuspoilerin kun otin pois, niin hiekkapellissä maalattu sivujen pyykkilauta hyvin, mutta altapäin vain keltanen pohjaväri ja massa. Lisäksi pohjatkaan ei ihan puhtaalle vedetty. Muutama ruostepilkku jo muhinut.
En ehkä pelkästään tämän vuoksi värjäämöön menisi, mutta konepelti saanut ilkivallan jäljiltä puolen metrin naarmun keskelle konepeltiä. Tarpeeksi syvä, ettei lähde myllyttämällä, vaikkei sitä heti huomaakkaan. Paitsi, kun istuu ratin taakse :twisted:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ehdottomasti ilman valkosivuja. Liian imelät ja eipä niitä juuri 70-luvulla tuon luokan autoissa taidettu pitää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnittelut MR statuksen johdosta! Ja epäonnea sille konepellin naarmuttajalle...varmaan teinihölmöyksiä joten toivottavasti parantaa tapansa :evil: .

Mie tässä mietin että kapseleiden kanssa valkosivut sopis mutta sitten kaivoin Antti S:n auton kuvan esille ja no joo... ehkä...ehkä ei, mutta sinun auto on parempi ilman :!: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-killeri-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 17.11.2010 16:31
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -killeri- »

komeaan alkuperäis kuntoon olet nelipuolikkaan saanut :)
t. edellisen omistajan poika.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

-killeri- kirjoitti:komeaan alkuperäis kuntoon olet nelipuolikkaan saanut :)
t. edellisen omistajan poika.
Josta kyllä suurin kiitos lankeaa sille pojan isälle :D
Autoa oli vaalittu ja etenkin kunnostettu suurella sydämellä :!:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: 450SLC/-74 sipistelyä (ma-rekisteröinti 16.6.)

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tätä tarinaakin voisi päivitellä taas tässä keväällä..

Ajokausi 2010 meni suuremmitta murheitta. Kierrettyä tuli monissa hellekesän autotapahtumassa.
Ehkä ainoa varsinainen vika oli takasivuikkunan irtoaminen nostinkiskosta. Oli muuten tiukassa tuo takaselkänoja, muista mersuista aina lähtenyt paljon helpommin.
Syksyllä ennen talvitelakointia sisäkatto sai uuden värin pintaan:
http://kuvablogi.com/blog/21163/44/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aluksi kokeilin pelkkään aurinkolippaan
http://kuvablogi.com/nayta/2796396/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tällä viikolla auto ulos talvisäilöstä. Kaikki tuntui olevan ok, paitsi yksi omituisuus.
Auto oli talven aikana vuotanut bensaa jostain bensapumpun ja suodattimen luota. Ehkä litran verran..
Syksyllä kävin peittämässä auton kankaalla noin kuukausi seisonnan alkamisesta ja samalla tiirailin alle, silloin ei ollut vielä mitään.
Ja nyt kun kävin viime viikolla ja huomasin vuodon, bensaläikkä näytti jotenkin vanhalta, eli ei se ole ainakaan vähään aikaan vuotanut.
Niin ja se omituisuus: auto oli eilen tunnin käynnissä, eikä bensaa valu mistään :roll:
Luulin, että silloinhan sitä bensaa alkaa vuotamaankin kunnolla.
Maanantaina menen nosturille öljynvaihtoon, niin samalla tarttee tuo valumakohta tarkemmin, paikallistaa ainakin.

Silloin myös alle tulee talvella puhalletut ja maalatut, jo viime kesänä alla olleet barokit :)

Ainiin, tulihan sitä talvella osia hankittua: Sls-shopista kromatut putkenpäät :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 450SLC/-74 sipistelyä (ma-rekisteröinti 16.6.)

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Esa H. kirjoitti: Syksyllä ennen talvitelakointia sisäkatto sai uuden värin pintaan:
http://kuvablogi.com/blog/21163/44/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aluksi kokeilin pelkkään aurinkolippaan
http://kuvablogi.com/nayta/2796396/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siistiä jälkeä! Mitä maalia tulit käyttäneeksi?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Vastaa Viestiin