unski kirjoitti:ei ole, toppaus korvasi kromin muistaakseni jotain -> 67Epäilen pielavetiseksi, mulla siinä on gromiviiva:
Sergeyn W108 (Myyty)
otin etujousista 2 kierrosta pois. Jos haluaa maltillisen madalluksen, 1 kierros on hyvä. Mut mä en oo maltillinen 
Sitten Bilsteinit oli tän jälkeen tietty niin, että joustovaraa oli 1cm. Eli mittasin sitten iskunpituuden ja totesin että 55mm on hyvä leikata pois. Ite autosta ei oo videoo mutta nyt on oikee stanssi!
POIKK!

HITS!

HINK!

RUISK!


Sitten Bilsteinit oli tän jälkeen tietty niin, että joustovaraa oli 1cm. Eli mittasin sitten iskunpituuden ja totesin että 55mm on hyvä leikata pois. Ite autosta ei oo videoo mutta nyt on oikee stanssi!
POIKK!

HITS!

HINK!

RUISK!

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mites kun auton välitykset on melkosen tiuhat. Eli ykköstä ei tarvi käytännössä kuin liikkeelle lähtöön jos on kuormaa tai ylämäki. Muuten voi huoletta lähteä kakkosella. Normaali kaupunkiajo (40 rajoitus) käy kolmonen ja jopa nelonen ajeluhommiin. Olisko siihen mitään lääkettä... satasen vauhissa kone huuta ajo aika paljon.
Niin ja nyt kun autolla on ajeltu jokapäivä parin viikon ajan niin on tuo peräkin noussut viisi senttiä. Se tasosäätösysteemi on siis aika hidas, noussu jokapäivä pari milliä. en ekal viikol ees tajunnu mutta sit oon päivittäin mittaillut vanteen ja lokarinkaaren väliä niin kyl se vaa on viikos 19mm noussut. ennen ja jälkeen kuviakin taitaa olla kuha huomen saan "jälkeen" kuvaa
Niin ja nyt kun autolla on ajeltu jokapäivä parin viikon ajan niin on tuo peräkin noussut viisi senttiä. Se tasosäätösysteemi on siis aika hidas, noussu jokapäivä pari milliä. en ekal viikol ees tajunnu mutta sit oon päivittäin mittaillut vanteen ja lokarinkaaren väliä niin kyl se vaa on viikos 19mm noussut. ennen ja jälkeen kuviakin taitaa olla kuha huomen saan "jälkeen" kuvaa

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Raha on hyvä lääke... w109 6.3:n 1:2.82 välitteisen perän normihinta on nykyään yli 1000€... 100 km/h:ssa n. 2400 1/min. 108/9 280 SE/L 4.5:n 1:3.27:n saa noin 1000€:llä...n. 2800 1/min siitä sitten portaittain alaspäin...tiheämpi on halvempi. Uudet 2.82 perän rattaat maksavat n. 800€... 5-vaihteinen laatikko no halvin ratkaisu...kohtuullinen maksaa n. 500€ vivustoineen.mites kun auton välitykset on melkosen tiuhat. Eli ykköstä ei tarvi käytännössä kuin liikkeelle lähtöön jos on kuormaa tai ylämäki. Muuten voi huoletta lähteä kakkosella. Normaali kaupunkiajo (40 rajoitus) käy kolmonen ja jopa nelonen ajeluhommiin. Olisko siihen mitään lääkettä... satasen vauhissa kone huuta ajo aika paljon.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Sulla on ongelmia äänieristyksen kanssa selvästikkin, jos kone huutaaSergey kirjoitti:mites kun auton välitykset on melkosen tiuhat. Eli ykköstä ei tarvi käytännössä kuin liikkeelle lähtöön jos on kuormaa tai ylämäki. Muuten voi huoletta lähteä kakkosella. Normaali kaupunkiajo (40 rajoitus) käy kolmonen ja jopa nelonen ajeluhommiin. Olisko siihen mitään lääkettä... satasen vauhissa kone huuta ajo aikana


Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
ei se ole ongelma äänen kannalta, mukavaa se o kakkosel ja kolmosella kurvailla. vitosvaihdehan olis nappiostos, työmatkat kun sujuu sellasta 110kmh vauhtia...
ainoo äänen kannalta häiritsevä tekijä on se että flekti tohottaa melko kovaäänisesti. siihe o tulossa lääke sähköflektin muodossa. Sit saa kuunnella pelkkää kutosta ku ei oo ees rivipumppua rouskuttamassa.
tyhjäkäynti tänään katosi tyystiin ha hokasin että kaasareissa kun on ne kaksi pientä vanttiruuvia muovipäillä, oli molemmista ylempi muovinen pää rikki. sen sai elvytettyä nippusiteellä onneks mut säätövaraa ei ole.
Petteri Kivimäki jo mua vähän avittikin asiassa puhelimitse mutta puolet ku unohtu, niin kuinkas se tyhjäkäynti nyt säädettiinkään
ainoo äänen kannalta häiritsevä tekijä on se että flekti tohottaa melko kovaäänisesti. siihe o tulossa lääke sähköflektin muodossa. Sit saa kuunnella pelkkää kutosta ku ei oo ees rivipumppua rouskuttamassa.
tyhjäkäynti tänään katosi tyystiin ha hokasin että kaasareissa kun on ne kaksi pientä vanttiruuvia muovipäillä, oli molemmista ylempi muovinen pää rikki. sen sai elvytettyä nippusiteellä onneks mut säätövaraa ei ole.
Petteri Kivimäki jo mua vähän avittikin asiassa puhelimitse mutta puolet ku unohtu, niin kuinkas se tyhjäkäynti nyt säädettiinkään

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tuli vähän opiskeltua tuota kaasarin sielunelämää "yritys/erehdys/uusi yritys" menetelmällä ja sain kuin sainkin auton pelaamaan taas. Ainoa kysymysmerkki on vain se onko molemmat kaasarit justiisa samoissa säädissä. Tuskin, mutta rikkaalla mennään joten ei sen puolesta ole haittaa... muutakun häränsilmä tankissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
makia
öö, oisko paikallaa jos perää öhöm laskis, edes puoli kierrosta.ei ole nytkään huono mut vähä enempi ku ois vaaterisa nii avot

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Wau! Hyvän näköinen
. Ja oot saanu hyvin kiiltoa gyntterin vanteisiinkin
.
Nätisti nuo kromilätkät istuu keskikansissa. Mites ne kannet on muuten kiinni, laitoitko ihan ruuvilla (sellanen näyttäs olevan siinä)?


Nätisti nuo kromilätkät istuu keskikansissa. Mites ne kannet on muuten kiinni, laitoitko ihan ruuvilla (sellanen näyttäs olevan siinä)?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Utelin niskatuen valkosia suojia ja sit päälisiä w108... 

Hei,
Kiitos tiedustelustasi.
Valitettavasti emme valmista (enää pitkään aikaan) ko. valkoisia niskatukien suojia.
Niskatukiin on mahdollista saada vain merkkikohtaiset suojat meidän materiaaleista.
MB W108 penkkeihin ei myöskään valitettavasti löydy meiltä kaavaa.
Yst. terveisin,
Anne Rantala
Oy Tammer-Suoja Ab
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Minulla oli 6.3:ssa valkoiset pääntukisuojat logolla. Annoin ne viime kesänä matkamuistoksi eteläafrikkalaiselle M100-foorumilaiselle joka rallireissullaan oli varta vasten Lappeenrannassa yötä jotta näki autoni
.

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
mulle saa tarjota 4kpl.
Tänää vetäsin pohjaan rälläkällä reijän ja sit, nyt ku o kunnon hitsikone vedin uutta peltiä sellasen 10x40cm siivun kuskin lattian ja helman välimaastoon, myös kuskin penkin vasen takakiinnike piti tehdä.. Myös polkimien takana oli pieni reikä johin tuli 10x10cm paikka.
Tänää vetäsin pohjaan rälläkällä reijän ja sit, nyt ku o kunnon hitsikone vedin uutta peltiä sellasen 10x40cm siivun kuskin lattian ja helman välimaastoon, myös kuskin penkin vasen takakiinnike piti tehdä.. Myös polkimien takana oli pieni reikä johin tuli 10x10cm paikka.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
no nni, ruottissa heitetty 750km lenkki ja saldona jumittava takajarrusatula, kytkin joka toimii puoliksi (poljin painuu puoleenväliin ja sit alkaa toimimaan) ja samalla saatiin aikaan myös huono käynnistyvyys.
Muut onki iha selvää pässin lihaa mutta tuo käynnistyvyys... Se puolan paikkeilla oleva keraaminen vastus tais ottaa itteensä kun starttasin sunnuntaina. Nimittäin savu vaan nousi sen kumijalasta ja s eoli todella, todella kuuma.
Eli sytytyksen osat pitäs saada. Puola, vastus, kaapelit, tulpat, kärjet, pyörijä ja kansi.
Petteri Kivimäki, mikä se oli se kärjettömän sytkän saitti?


sergeissä juomat jäähtyi nätisti ku aukas luukut. Kiitos Jameri vinkistä

Muut onki iha selvää pässin lihaa mutta tuo käynnistyvyys... Se puolan paikkeilla oleva keraaminen vastus tais ottaa itteensä kun starttasin sunnuntaina. Nimittäin savu vaan nousi sen kumijalasta ja s eoli todella, todella kuuma.
Eli sytytyksen osat pitäs saada. Puola, vastus, kaapelit, tulpat, kärjet, pyörijä ja kansi.
Petteri Kivimäki, mikä se oli se kärjettömän sytkän saitti?


sergeissä juomat jäähtyi nätisti ku aukas luukut. Kiitos Jameri vinkistä


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
tämmöinen käretön sytytys oli corollassa ja alkoi pelaan kuin unelma.2 johtoa tais vaa olla vehkeessä:
http://www.pertronix.com/prod/ig/ignitor/default.aspx
http://www.pertronix.com/prod/ig/ignitor/default.aspx
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://www.123ignition.sePetteri Kivimäki, mikä se oli se kärjettömän sytkän saitti?
Tuollahan tuo. Sori en kerinnä aikasemmin vastaamaan kun olin hakeen itelleni uutta OM617kan alakertaa ja kauheata kasaa mersutyökaluja, jihuu. Jestas mikä malmikasa tuo kolmesatanen. Nyt on turvallisesti kotopihassa peräkärryssä, kukaan konna ei taatusti ala repiin kärryä liikkeelle, kun koko paino on niputettuna kärryn etuosaan.
Samalla reisulla löysin sulle ilmajousituksen kompuran ja ohjausyxikön ja mittarin, 50 € maksais. Mulla on lunttilapulla merkki ja malli, paan huomena.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966