Sergeyn W108 (Myyty)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mites sitte tää mun auto ku ei oo kumpaakaan? onko se ruksattava varuste ollut?
unski kirjoitti:
Epäilen pielavetiseksi, mulla siinä on gromiviiva:
ei ole, toppaus korvasi kromin muistaakseni jotain -> 67
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

otin etujousista 2 kierrosta pois. Jos haluaa maltillisen madalluksen, 1 kierros on hyvä. Mut mä en oo maltillinen ;)

Sitten Bilsteinit oli tän jälkeen tietty niin, että joustovaraa oli 1cm. Eli mittasin sitten iskunpituuden ja totesin että 55mm on hyvä leikata pois. Ite autosta ei oo videoo mutta nyt on oikee stanssi!

POIKK!
Kuva
HITS!
Kuva
HINK!
Kuva
RUISK!
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mites kun auton välitykset on melkosen tiuhat. Eli ykköstä ei tarvi käytännössä kuin liikkeelle lähtöön jos on kuormaa tai ylämäki. Muuten voi huoletta lähteä kakkosella. Normaali kaupunkiajo (40 rajoitus) käy kolmonen ja jopa nelonen ajeluhommiin. Olisko siihen mitään lääkettä... satasen vauhissa kone huuta ajo aika paljon.

Niin ja nyt kun autolla on ajeltu jokapäivä parin viikon ajan niin on tuo peräkin noussut viisi senttiä. Se tasosäätösysteemi on siis aika hidas, noussu jokapäivä pari milliä. en ekal viikol ees tajunnu mutta sit oon päivittäin mittaillut vanteen ja lokarinkaaren väliä niin kyl se vaa on viikos 19mm noussut. ennen ja jälkeen kuviakin taitaa olla kuha huomen saan "jälkeen" kuvaa :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

mites kun auton välitykset on melkosen tiuhat. Eli ykköstä ei tarvi käytännössä kuin liikkeelle lähtöön jos on kuormaa tai ylämäki. Muuten voi huoletta lähteä kakkosella. Normaali kaupunkiajo (40 rajoitus) käy kolmonen ja jopa nelonen ajeluhommiin. Olisko siihen mitään lääkettä... satasen vauhissa kone huuta ajo aika paljon.
Raha on hyvä lääke... w109 6.3:n 1:2.82 välitteisen perän normihinta on nykyään yli 1000€... 100 km/h:ssa n. 2400 1/min. 108/9 280 SE/L 4.5:n 1:3.27:n saa noin 1000€:llä...n. 2800 1/min siitä sitten portaittain alaspäin...tiheämpi on halvempi. Uudet 2.82 perän rattaat maksavat n. 800€... 5-vaihteinen laatikko no halvin ratkaisu...kohtuullinen maksaa n. 500€ vivustoineen.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Sergey kirjoitti:mites kun auton välitykset on melkosen tiuhat. Eli ykköstä ei tarvi käytännössä kuin liikkeelle lähtöön jos on kuormaa tai ylämäki. Muuten voi huoletta lähteä kakkosella. Normaali kaupunkiajo (40 rajoitus) käy kolmonen ja jopa nelonen ajeluhommiin. Olisko siihen mitään lääkettä... satasen vauhissa kone huuta ajo aikana
Sulla on ongelmia äänieristyksen kanssa selvästikkin, jos kone huutaa :wink: Minä ainakin nautin omalla w108:lla ajamisesta juuri sen välitysten takia :roll: . 1 on mukavan lyhyt reippaaseen liikkellelähtöön ja 2/3 vaihde on kaupungissa hyvä. 4:sella ajetaa 50-1XXkm/h eikä tarvitse turhaan kepitellä ja ohi pääsee maantiellä loistavasti jos tarvetta on.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei se ole ongelma äänen kannalta, mukavaa se o kakkosel ja kolmosella kurvailla. vitosvaihdehan olis nappiostos, työmatkat kun sujuu sellasta 110kmh vauhtia...

ainoo äänen kannalta häiritsevä tekijä on se että flekti tohottaa melko kovaäänisesti. siihe o tulossa lääke sähköflektin muodossa. Sit saa kuunnella pelkkää kutosta ku ei oo ees rivipumppua rouskuttamassa.

tyhjäkäynti tänään katosi tyystiin ha hokasin että kaasareissa kun on ne kaksi pientä vanttiruuvia muovipäillä, oli molemmista ylempi muovinen pää rikki. sen sai elvytettyä nippusiteellä onneks mut säätövaraa ei ole.

Petteri Kivimäki jo mua vähän avittikin asiassa puhelimitse mutta puolet ku unohtu, niin kuinkas se tyhjäkäynti nyt säädettiinkään :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuli vähän opiskeltua tuota kaasarin sielunelämää "yritys/erehdys/uusi yritys" menetelmällä ja sain kuin sainkin auton pelaamaan taas. Ainoa kysymysmerkki on vain se onko molemmat kaasarit justiisa samoissa säädissä. Tuskin, mutta rikkaalla mennään joten ei sen puolesta ole haittaa... muutakun häränsilmä tankissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vihdoinki sain vanteet kuntoon:

Kuva
Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

makia 8) öö, oisko paikallaa jos perää öhöm laskis, edes puoli kierrosta.ei ole nytkään huono mut vähä enempi ku ois vaaterisa nii avot
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiku nostan keulaa, auton alla ei liiemmin tilaa ole...

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

täh, onko vanhuus tulossa :D vaihtoehto sekin.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiku katsastus perjantaina.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

My god että on isot kotelot takana :D Jos renkaan kaarelle haluisi niin leepua tulis ikävä :D Tosin silloin voisi näyttää lähinnä omituiselta
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Takana sais 5mm ulommas sit ottaa sisempää lokaripeltiin kiinni. siitä eteenpäi menee vaikeahkoksi. kaarelle sais jos laittais jotku 195 kumit vanteelle. Nämä on siis 8,5x17et20 225/45
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Wau! Hyvän näköinen :lol: . Ja oot saanu hyvin kiiltoa gyntterin vanteisiinkin :P .

Nätisti nuo kromilätkät istuu keskikansissa. Mites ne kannet on muuten kiinni, laitoitko ihan ruuvilla (sellanen näyttäs olevan siinä)?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo 8mm rosteri kuusiokoloruuvi lukkojen tilalle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Utelin niskatuen valkosia suojia ja sit päälisiä w108... :(
Hei,

Kiitos tiedustelustasi.

Valitettavasti emme valmista (enää pitkään aikaan) ko. valkoisia niskatukien suojia.
Niskatukiin on mahdollista saada vain merkkikohtaiset suojat meidän materiaaleista.

MB W108 penkkeihin ei myöskään valitettavasti löydy meiltä kaavaa.

Yst. terveisin,
Anne Rantala
Oy Tammer-Suoja Ab
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Minulla oli 6.3:ssa valkoiset pääntukisuojat logolla. Annoin ne viime kesänä matkamuistoksi eteläafrikkalaiselle M100-foorumilaiselle joka rallireissullaan oli varta vasten Lappeenrannassa yötä jotta näki autoni :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sinne nää kaikki vanhat mersunrieskat roudataan afrikkaan :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Mulla on yhdet tuommoiset valkoiset niskatukisuojat, hyväkuntoiset.

-lipastettu aikoinaan pari vuotta sitten afrikkaan lähtevästä autosta.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Eikös niitä pääntukipusseja saanu jossain vaiheessa klubitallilta?
Tosin itselle tarpeettomat kun ei ole onneksi tukia autossa 8)
Täytyy nypätä se nykynen rumilus veke.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulle saa tarjota 4kpl.

Tänää vetäsin pohjaan rälläkällä reijän ja sit, nyt ku o kunnon hitsikone vedin uutta peltiä sellasen 10x40cm siivun kuskin lattian ja helman välimaastoon, myös kuskin penkin vasen takakiinnike piti tehdä.. Myös polkimien takana oli pieni reikä johin tuli 10x10cm paikka.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no nni, ruottissa heitetty 750km lenkki ja saldona jumittava takajarrusatula, kytkin joka toimii puoliksi (poljin painuu puoleenväliin ja sit alkaa toimimaan) ja samalla saatiin aikaan myös huono käynnistyvyys.

Muut onki iha selvää pässin lihaa mutta tuo käynnistyvyys... Se puolan paikkeilla oleva keraaminen vastus tais ottaa itteensä kun starttasin sunnuntaina. Nimittäin savu vaan nousi sen kumijalasta ja s eoli todella, todella kuuma.

Eli sytytyksen osat pitäs saada. Puola, vastus, kaapelit, tulpat, kärjet, pyörijä ja kansi.

Petteri Kivimäki, mikä se oli se kärjettömän sytkän saitti?

Kuva
Kuva
sergeissä juomat jäähtyi nätisti ku aukas luukut. Kiitos Jameri vinkistä :D
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

tämmöinen käretön sytytys oli corollassa ja alkoi pelaan kuin unelma.2 johtoa tais vaa olla vehkeessä:

http://www.pertronix.com/prod/ig/ignitor/default.aspx
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

minäki haluan tommoset boksit yykaakoohon kattotelineelle että saa juomat kylymäksi kans :twisted: :lol:



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Petteri Kivimäki, mikä se oli se kärjettömän sytkän saitti?
http://www.123ignition.se

Tuollahan tuo. Sori en kerinnä aikasemmin vastaamaan kun olin hakeen itelleni uutta OM617kan alakertaa ja kauheata kasaa mersutyökaluja, jihuu. Jestas mikä malmikasa tuo kolmesatanen. Nyt on turvallisesti kotopihassa peräkärryssä, kukaan konna ei taatusti ala repiin kärryä liikkeelle, kun koko paino on niputettuna kärryn etuosaan.

Samalla reisulla löysin sulle ilmajousituksen kompuran ja ohjausyxikön ja mittarin, 50 € maksais. Mulla on lunttilapulla merkki ja malli, paan huomena.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eipä tuo mitään ku mul ei oo ikinä kiire! pikkuse o hintava toi mut orkkisosathan käy varaosiks eiks je? toi sytytyksen säätöledi o kyl kätsä peli.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mil tavalla noi jarrusatulan männät saa ulos? ne pyörii vapaasti ja painuu kyl sisään mutta en löydä keinoa saada niitä ulos. (TAKASATULAT)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

vaikka paineilmalla, elä jätä sormia väliin, pääsekö ilmausruuvin reijästä kanssa työntämään mäntää ulos?niinkuin 124 pystyy. ulompi paineilmalla, sisempää pihdeillä pitäen kiinni ja sitten sen ilmaruuvireijjän kautta sisempi pois.
Vastaa Viestiin