W210 200 cdi tupruttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JuhanaW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 04.11.2009 20:46
Paikkakunta: Keski-uusimaa

W210 200 cdi tupruttaa

Viesti Kirjoittaja JuhanaW »

Välillä ei ota kierroksia kuin sinne 3000 rpm ja sitten kun ottaa tupruttaa vallan kauhiasti. Kun käynnistän uudelleen saattaa olla että ajo on "lähes" normaalia ja kun käynnistän uudelleen niin taas saattaa tupruttaa. Konehuoneen puolella kuuluu voimakasta suhinaa sillon kun tupruttaa kaasua painaessa, ihan kuin jokin luistaisi siellä.

Onkohan pumppu, vai mikä lie ongelmana?
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ahtoputkihan siellä mahtaa olla halki.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
JuhanaW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 04.11.2009 20:46
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Viesti Kirjoittaja JuhanaW »

Löysinkin aikaisemman kirjoituksen, joka viittaisi tuohon ahtoputkeen tai rikkoontuneeseen imusarjaan.

Oireeet alko kuukausi siten, Alussa ajon aikana saattoi tehot hävitä siten että ei ottanut yli 3000 kierroksen: Vaihdettiin ilmamassamittari.

Vähän aikaa pärjäsin sillä. Sitten rupesi päivittäin olemaan saman tyylisiä ongelmia. Tehot hävis ja kierrokset jäi max 3000:een, kunnes taas sammutin koneen ja käynnistin uudeeleen saattoi oireet hävitä pariksikin päiväksi. Ajan päivittäin n 200 km nurkka-ajoa ja työmatkaa

Nyt sitten alkoi tämä puhina, mitä aluksi luulin puhaltimen ääneksi, kun se kuului ikään kuin lämmityslaitteen venttiileistä, enimmäkseen yritin paikallistaa sitä suhinaa apukusikin puolen ilmaventtiilin.


Kun kaasua painaa niin ihan kuin kytkin luistaisi (vaikka onkin automaatti) ja suhisee ikään kuin kojelaudan ilmakanavissa samalla tupruttaa pakokaasua ja savuverhoa takana-ajavien kiusaksi asti. Ja muutenkin meno tuntuu että jättää ihan kohta tien varteen,

No uudelleen starttaamalla saattaa ajo vakautua lähes normaaliksi. Olisko niin että tuo ahtoputki olisi saattnut olla halki jo kuukausi takaperin ja nyt vaan sitten haljennut ihan kunnolla.

Mitähän tuo ahtoputken vaihtaminen korjaamolla maksaa?
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Se on helppo vaihta itse, ei tarvii mitään ihmeitä,
tee kuitenkin ensin niin että konepelti auki ja toinen kuuntelee mistä pihisee kun toinen painaa kaasua

ja jos ei vikaa sillä löydy niin kurvaa pihaan niin katsotaan tolla *:rila mitä koodeja on jäänyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
castren
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 18.06.2010 21:50

200 cdi hyytyy

Viesti Kirjoittaja castren »

Itselläni 220 cdi kierrokset putosivat maksimissaan 3000 r. Lähtö lomamatkalle. Soitin paikalliselle Bosch service korjaamolle. Antoivat ajan seuraavalle päivälle. Auto tunnin testerissä. Muut viat saatiin kuitattua, mutta vaihdettiin ilmamassamittari kaikki yhteensä 200 euroa.
Auto pelittää hyvin.
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

samat oireet oli juuri 290 koneisessa,coolerissa oli sormenmentävä reikä
Avatar
turpomersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja turpomersu »

Mistä tai miksi puhki ? Onko helppoo vaihtaa itse ?
Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
Vastaa Viestiin