Välillä ei ota kierroksia kuin sinne 3000 rpm ja sitten kun ottaa tupruttaa vallan kauhiasti. Kun käynnistän uudelleen saattaa olla että ajo on "lähes" normaalia ja kun käynnistän uudelleen niin taas saattaa tupruttaa. Konehuoneen puolella kuuluu voimakasta suhinaa sillon kun tupruttaa kaasua painaessa, ihan kuin jokin luistaisi siellä.
Onkohan pumppu, vai mikä lie ongelmana?
W210 200 cdi tupruttaa
W210 200 cdi tupruttaa
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Löysinkin aikaisemman kirjoituksen, joka viittaisi tuohon ahtoputkeen tai rikkoontuneeseen imusarjaan.
Oireeet alko kuukausi siten, Alussa ajon aikana saattoi tehot hävitä siten että ei ottanut yli 3000 kierroksen: Vaihdettiin ilmamassamittari.
Vähän aikaa pärjäsin sillä. Sitten rupesi päivittäin olemaan saman tyylisiä ongelmia. Tehot hävis ja kierrokset jäi max 3000:een, kunnes taas sammutin koneen ja käynnistin uudeeleen saattoi oireet hävitä pariksikin päiväksi. Ajan päivittäin n 200 km nurkka-ajoa ja työmatkaa
Nyt sitten alkoi tämä puhina, mitä aluksi luulin puhaltimen ääneksi, kun se kuului ikään kuin lämmityslaitteen venttiileistä, enimmäkseen yritin paikallistaa sitä suhinaa apukusikin puolen ilmaventtiilin.
Kun kaasua painaa niin ihan kuin kytkin luistaisi (vaikka onkin automaatti) ja suhisee ikään kuin kojelaudan ilmakanavissa samalla tupruttaa pakokaasua ja savuverhoa takana-ajavien kiusaksi asti. Ja muutenkin meno tuntuu että jättää ihan kohta tien varteen,
No uudelleen starttaamalla saattaa ajo vakautua lähes normaaliksi. Olisko niin että tuo ahtoputki olisi saattnut olla halki jo kuukausi takaperin ja nyt vaan sitten haljennut ihan kunnolla.
Mitähän tuo ahtoputken vaihtaminen korjaamolla maksaa?
Oireeet alko kuukausi siten, Alussa ajon aikana saattoi tehot hävitä siten että ei ottanut yli 3000 kierroksen: Vaihdettiin ilmamassamittari.
Vähän aikaa pärjäsin sillä. Sitten rupesi päivittäin olemaan saman tyylisiä ongelmia. Tehot hävis ja kierrokset jäi max 3000:een, kunnes taas sammutin koneen ja käynnistin uudeeleen saattoi oireet hävitä pariksikin päiväksi. Ajan päivittäin n 200 km nurkka-ajoa ja työmatkaa
Nyt sitten alkoi tämä puhina, mitä aluksi luulin puhaltimen ääneksi, kun se kuului ikään kuin lämmityslaitteen venttiileistä, enimmäkseen yritin paikallistaa sitä suhinaa apukusikin puolen ilmaventtiilin.
Kun kaasua painaa niin ihan kuin kytkin luistaisi (vaikka onkin automaatti) ja suhisee ikään kuin kojelaudan ilmakanavissa samalla tupruttaa pakokaasua ja savuverhoa takana-ajavien kiusaksi asti. Ja muutenkin meno tuntuu että jättää ihan kohta tien varteen,
No uudelleen starttaamalla saattaa ajo vakautua lähes normaaliksi. Olisko niin että tuo ahtoputki olisi saattnut olla halki jo kuukausi takaperin ja nyt vaan sitten haljennut ihan kunnolla.
Mitähän tuo ahtoputken vaihtaminen korjaamolla maksaa?
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Se on helppo vaihta itse, ei tarvii mitään ihmeitä,
tee kuitenkin ensin niin että konepelti auki ja toinen kuuntelee mistä pihisee kun toinen painaa kaasua
ja jos ei vikaa sillä löydy niin kurvaa pihaan niin katsotaan tolla *:rila mitä koodeja on jäänyt
tee kuitenkin ensin niin että konepelti auki ja toinen kuuntelee mistä pihisee kun toinen painaa kaasua
ja jos ei vikaa sillä löydy niin kurvaa pihaan niin katsotaan tolla *:rila mitä koodeja on jäänyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

200 cdi hyytyy
Itselläni 220 cdi kierrokset putosivat maksimissaan 3000 r. Lähtö lomamatkalle. Soitin paikalliselle Bosch service korjaamolle. Antoivat ajan seuraavalle päivälle. Auto tunnin testerissä. Muut viat saatiin kuitattua, mutta vaihdettiin ilmamassamittari kaikki yhteensä 200 euroa.
Auto pelittää hyvin.
Auto pelittää hyvin.
- turpomersu
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
- Paikkakunta: Espoo