Eihän se tyhjästä ole sinne voinut ilmestyä.
öljynpaineet nousee hitaasti
Seuraavaksi ihmettelemään että mistä se rautalangan palanen on kotoisin...
Eihän se tyhjästä ole sinne voinut ilmestyä.
Eihän se tyhjästä ole sinne voinut ilmestyä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Epäilen että lanka olisi mennyt pumpun läpi särkemättä pumppua ja toisekseen sen olisi pitänyt ohittaa mangneetti pohjaproppu(jos sellainen on) ja pitäis vielä mennä imusihdin läpi.
Jos se tulisi öljy suihku putkesta niin ainut reitti olisi että se tulisi sieltä "takaperin".
Jos se tulisi öljy suihku putkesta niin ainut reitti olisi että se tulisi sieltä "takaperin".
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
en kyllä osaa sanoa mistä se raualangan pätkä oli sinne menny. Saman laisia pätkiä oli öljypumpun sihdissä. Kakkosen öljyruitasta se ei ainakaan ollu, siinä oli kaikki paikoillaan. Eikä sillä enää niin väliäkään, kun kaikki paikat on putsattu ja tarkistettu. Nyt on kyllä hienosti toiminu. Ja sit, ku lakkaa toimimasta, niin korjataan lisää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Ihan kuulostaa kuin omalta koneelta. Ei se ainakaan tässä kohta kolmen vuoden aikana ole toisaalta mittään haittakaan tehnyt, vaan hyvä tietää ettei tuon isommasta ja kalliimmasta viasta kumminkaan kysepera8x kirjoitti: hirvittää vaan käynnistää joka kerta, kun kestää sen 5 sekkaa ennenku öljyn paineet nousee.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
niin, vika oli käytännössä ilmainen korjata. pikkasen työt vaan teetti. jos oikein hifistellä olis halunnu ( siis odotella maanantaihin, että KL on auki) niin olis vaihtanu sen takaiskuventtiilin. mutta kun perjantai ehtoona tätä korjailin, niin en viittiny odotella maanataihin, vaan päätin putsailla ja pikkasen hiarasta venttiiliä. ja hyvä tuli.Aku P kirjoitti:Ihan kuulostaa kuin omalta koneelta. Ei se ainakaan tässä kohta kolmen vuoden aikana ole toisaalta mittään haittakaan tehnyt, vaan hyvä tietää ettei tuon isommasta ja kalliimmasta viasta kumminkaan kysepera8x kirjoitti: hirvittää vaan käynnistää joka kerta, kun kestää sen 5 sekkaa ennenku öljyn paineet nousee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Anteeksi etttä lainaan ketjuasi,
Vaiva on vaan hiukan samanlainen.
...aloitetaas alusta: Mulla on G-mersussa om603:nen turbo, evo8 lancerin ahtimella, mynäpumpulla vesicoolerilla jne vehkeillä, öljynpaine on aina ollut hiukan alakantissa. Kerran yhdessä todella jyrkässä kallionousussa meni öljynpaine hukkaan, ajattelin että pummpu imaisi tyhjää. Sammutin auton ja päästin takaperin tasaiselle, odottelin hetken ja käynnistin, ei öljynpainetta. Sitten lisättiin öljyä ja uusi yritys, ei öljynpainetta. Auto hinaamalla traileriin, verstaalle ja yritettiin vielä kerran, sama homma ei öljynpainetta, valo palaa ja mittari näyttää nollaa. ( Autossa VDO:N erillien mittari ja alkuperäinen valo) Moottori osiksi, missään osassa ei ollut mitään ihmeellistä kulumaa mutta vaihdettiin kaikki laakerit, renkaat, stefat, jne sekä uusi öljypumppu, myös turbo laakeroitiin koska siihen oli ilmaantunut pieni välys. Moottori kasaan, paikalleen ja koekäyttö, ei öljynpainetta. Purettiin öljynsuodattimen jalka, puhdistettiin ja tarkastettiin kaikki osat (kello 03.00) eikä löydetty mitään ihmeellistä, jalka takaisin kasaan ja paikoilleen, nyt löytyi vähän öljynpainetta.
Aluksi koneessa oli Neste Citypro 5W40 ja sitten vaihdoin sinne Castroll TWS Motorsport 10W60:set.
Vieläkin tyhjäkäynnillä lämpimänä valo vilkuttaa ja kierroksilla kylmänä max 4 bar ja lämpimänä 2 bar.
Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi vai täytysikö vielä purkaa öljynsuodattimen jalka uudelleen.
Vaiva on vaan hiukan samanlainen.
...aloitetaas alusta: Mulla on G-mersussa om603:nen turbo, evo8 lancerin ahtimella, mynäpumpulla vesicoolerilla jne vehkeillä, öljynpaine on aina ollut hiukan alakantissa. Kerran yhdessä todella jyrkässä kallionousussa meni öljynpaine hukkaan, ajattelin että pummpu imaisi tyhjää. Sammutin auton ja päästin takaperin tasaiselle, odottelin hetken ja käynnistin, ei öljynpainetta. Sitten lisättiin öljyä ja uusi yritys, ei öljynpainetta. Auto hinaamalla traileriin, verstaalle ja yritettiin vielä kerran, sama homma ei öljynpainetta, valo palaa ja mittari näyttää nollaa. ( Autossa VDO:N erillien mittari ja alkuperäinen valo) Moottori osiksi, missään osassa ei ollut mitään ihmeellistä kulumaa mutta vaihdettiin kaikki laakerit, renkaat, stefat, jne sekä uusi öljypumppu, myös turbo laakeroitiin koska siihen oli ilmaantunut pieni välys. Moottori kasaan, paikalleen ja koekäyttö, ei öljynpainetta. Purettiin öljynsuodattimen jalka, puhdistettiin ja tarkastettiin kaikki osat (kello 03.00) eikä löydetty mitään ihmeellistä, jalka takaisin kasaan ja paikoilleen, nyt löytyi vähän öljynpainetta.
Aluksi koneessa oli Neste Citypro 5W40 ja sitten vaihdoin sinne Castroll TWS Motorsport 10W60:set.
Vieläkin tyhjäkäynnillä lämpimänä valo vilkuttaa ja kierroksilla kylmänä max 4 bar ja lämpimänä 2 bar.
Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi vai täytysikö vielä purkaa öljynsuodattimen jalka uudelleen.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
tohon vikaanhan on periaatteessa vaan kaks syytä. joko pumppu ei syystä taikka toisesta kehitä painetta, taikka sitten paine karkaa jonnekkin.Mikko Vuorsola kirjoitti:Anteeksi etttä lainaan ketjuasi,
Vaiva on vaan hiukan samanlainen.
...aloitetaas alusta: Mulla on G-mersussa om603:nen turbo, evo8 lancerin ahtimella, mynäpumpulla vesicoolerilla jne vehkeillä, öljynpaine on aina ollut hiukan alakantissa. Kerran yhdessä todella jyrkässä kallionousussa meni öljynpaine hukkaan, ajattelin että pummpu imaisi tyhjää. Sammutin auton ja päästin takaperin tasaiselle, odottelin hetken ja käynnistin, ei öljynpainetta. Sitten lisättiin öljyä ja uusi yritys, ei öljynpainetta. Auto hinaamalla traileriin, verstaalle ja yritettiin vielä kerran, sama homma ei öljynpainetta, valo palaa ja mittari näyttää nollaa. ( Autossa VDO:N erillien mittari ja alkuperäinen valo) Moottori osiksi, missään osassa ei ollut mitään ihmeellistä kulumaa mutta vaihdettiin kaikki laakerit, renkaat, stefat, jne sekä uusi öljypumppu, myös turbo laakeroitiin koska siihen oli ilmaantunut pieni välys. Moottori kasaan, paikalleen ja koekäyttö, ei öljynpainetta. Purettiin öljynsuodattimen jalka, puhdistettiin ja tarkastettiin kaikki osat (kello 03.00) eikä löydetty mitään ihmeellistä, jalka takaisin kasaan ja paikoilleen, nyt löytyi vähän öljynpainetta.
Aluksi koneessa oli Neste Citypro 5W40 ja sitten vaihdoin sinne Castroll TWS Motorsport 10W60:set.
Vieläkin tyhjäkäynnillä lämpimänä valo vilkuttaa ja kierroksilla kylmänä max 4 bar ja lämpimänä 2 bar.
Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi vai täytysikö vielä purkaa öljynsuodattimen jalka uudelleen.
jos moottori on juuri ollut auki ja laakerit, kammenkaulat, nokan laakeripukit jne on todettu hyviks, niin niistä väleistä paineet ei ainakaan karkaa. jäljelle jää, että pumppu ei pumppaa, taikka paineet karkaa jostakin muualta. jos pumppu on todettu toimivaks, niin sillon pumppu toimii. jossain päin moottoria on vielä ylipaine venttiili, äkkiseltään vois veikata, että vika on siinä. olisko venttiili siinä öljynputsari kotelossa, en muista, mutta veikkaan, että siitä samasta kotelosta löytyy. jos olis omassa autossa sama vika, niin alottaisin kyllä siitä putsasrikotelosta. eli helpoimmasta päästä alkaa vikaa purkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Aloin selvitellä vikaa. Öljynpainehan meni hukkaan sillä alkuperäisen pumpun aikana eikä sitä tällä uudella pumpullakaan siis ole kovin paljoa.
Eli kun pummpu on uusi niin ylipaineventtiilikin on siis uusi.
Auto on seisonut eilisestä iltapäivästä ja nyt avasin öljynsuodattimen kannen, se oli täynnä öljyä. Jatkan purkamista.
Eli kun pummpu on uusi niin ylipaineventtiilikin on siis uusi.
Auto on seisonut eilisestä iltapäivästä ja nyt avasin öljynsuodattimen kannen, se oli täynnä öljyä. Jatkan purkamista.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Öjynsuodattimen jalka pestynä ja purettuna pöydällä, ei mitään erikoista, ei roskia eikä missään juuri kulumaakaan. Keskitapin o-renkaat hiukan painuneet mutta en usko että lainkaan niin paljon että vaikuttaisi tällä tavalla.
Ja filtterinä olen käyttänyt Mann:ia
Ja filtterinä olen käyttänyt Mann:ia
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Purin sen vanhan öljypumpun ja tein hiukan mittauksia jousipainemittarilla ja laskeskelin että ylipaineventtiili aukeaa noin kuudessa kilossa, olenko oikeilla jäljillä?
Seuraavaksi teen alumiinista öljynsuodattimen jalan mallisen sokena laipan ja pulttaan sen koneen kylkeen ja laitan siihen painemittarin kiinni, selviää ainakin mistä päin vikaa ruvetaan etsimään seuraavaksi.
Seuraavaksi teen alumiinista öljynsuodattimen jalan mallisen sokena laipan ja pulttaan sen koneen kylkeen ja laitan siihen painemittarin kiinni, selviää ainakin mistä päin vikaa ruvetaan etsimään seuraavaksi.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Nyt on sokea laippa pultattuna öljynsuodattimen jalan paikalle, kylmillä öljyilla paine nousi neljään kiloon, kuten yleensäkin kylmänä.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Tätä arvelinkin.
Onko kellään kyseisen koneen perässä mitään muuta mittaria kuin auton oma jonka asteikko loppuu kolmeen kiloon? Kiinnostaisi kuinka paljon painetta on oikeasti tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, kylmänä ja lämpimänä.
Onko kellään kyseisen koneen perässä mitään muuta mittaria kuin auton oma jonka asteikko loppuu kolmeen kiloon? Kiinnostaisi kuinka paljon painetta on oikeasti tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, kylmänä ja lämpimänä.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
OM601:ssä turboviton öljypumpulla ja -OM603 turbon öljypumpun rattaalla (välityksellä):
Tyhjäkäynti 750 rpm kylmänä 4 bar, lämpimänä ~2 bar (on kääntäen verrannollinen öljyn lämpötilaan). Paine nousee samaa tahtia kierrosluvun kanssa.
Kierroksilla max. 5 bar, ei koskaan yli. Tämä saavutetaan varmaankin jossain 2000+ rpm kohdalla, en ole tarkkaan katsonut. Riippuu taas tietysti öljynlämpötilasta, joka vaihtelee 80-110 välillä riippuen mitä on touhunnut.
Tyhjäkäynti 750 rpm kylmänä 4 bar, lämpimänä ~2 bar (on kääntäen verrannollinen öljyn lämpötilaan). Paine nousee samaa tahtia kierrosluvun kanssa.
Kierroksilla max. 5 bar, ei koskaan yli. Tämä saavutetaan varmaankin jossain 2000+ rpm kohdalla, en ole tarkkaan katsonut. Riippuu taas tietysti öljynlämpötilasta, joka vaihtelee 80-110 välillä riippuen mitä on touhunnut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Onko mielestänne MAN-filterlaadukas suodatin vai onko joku toinen parempi?
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Käytän mannia ja samat paineet syntyvät varmasti millä tahansa, jos ei ole valmistus- tai asennusvirhettä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- metrakitty
- Sisäänajossa

- Viestit: 22
- Liittynyt: To 11.04.2013 11:07
Re: öljynpaineet nousee hitaasti
Päivitellääs tätäkin ketjua..
Ongelma joka ilmestyi suodattimen/öljyjenvaihdon yhteydessä: 6sek käynnistymisestä öljynpaineet vasta nousevat ja aivan tappiin asti. Tapin pienet tiivisterenkaat vaihdettu mutta ongelma pysyi samana. Eli siis ongelmana on öljyruiskun takaiskuventtiili joka valuttaa öljyt suoraan läpi. Minkäslainen homma se on nuo 5 ruuttaa käydä erikseen läpi?
Ongelma joka ilmestyi suodattimen/öljyjenvaihdon yhteydessä: 6sek käynnistymisestä öljynpaineet vasta nousevat ja aivan tappiin asti. Tapin pienet tiivisterenkaat vaihdettu mutta ongelma pysyi samana. Eli siis ongelmana on öljyruiskun takaiskuventtiili joka valuttaa öljyt suoraan läpi. Minkäslainen homma se on nuo 5 ruuttaa käydä erikseen läpi?
''Alle viisisylinteriset ovat starttimoottoreita''





