Eihän se tyhjästä ole sinne voinut ilmestyä.

Ihan kuulostaa kuin omalta koneelta. Ei se ainakaan tässä kohta kolmen vuoden aikana ole toisaalta mittään haittakaan tehnyt, vaan hyvä tietää ettei tuon isommasta ja kalliimmasta viasta kumminkaan kysepera8x kirjoitti: hirvittää vaan käynnistää joka kerta, kun kestää sen 5 sekkaa ennenku öljyn paineet nousee.
niin, vika oli käytännössä ilmainen korjata. pikkasen työt vaan teetti. jos oikein hifistellä olis halunnu ( siis odotella maanantaihin, että KL on auki) niin olis vaihtanu sen takaiskuventtiilin. mutta kun perjantai ehtoona tätä korjailin, niin en viittiny odotella maanataihin, vaan päätin putsailla ja pikkasen hiarasta venttiiliä. ja hyvä tuli.Aku P kirjoitti:Ihan kuulostaa kuin omalta koneelta. Ei se ainakaan tässä kohta kolmen vuoden aikana ole toisaalta mittään haittakaan tehnyt, vaan hyvä tietää ettei tuon isommasta ja kalliimmasta viasta kumminkaan kysepera8x kirjoitti: hirvittää vaan käynnistää joka kerta, kun kestää sen 5 sekkaa ennenku öljyn paineet nousee.
tohon vikaanhan on periaatteessa vaan kaks syytä. joko pumppu ei syystä taikka toisesta kehitä painetta, taikka sitten paine karkaa jonnekkin.Mikko Vuorsola kirjoitti:Anteeksi etttä lainaan ketjuasi,
Vaiva on vaan hiukan samanlainen.
...aloitetaas alusta: Mulla on G-mersussa om603:nen turbo, evo8 lancerin ahtimella, mynäpumpulla vesicoolerilla jne vehkeillä, öljynpaine on aina ollut hiukan alakantissa. Kerran yhdessä todella jyrkässä kallionousussa meni öljynpaine hukkaan, ajattelin että pummpu imaisi tyhjää. Sammutin auton ja päästin takaperin tasaiselle, odottelin hetken ja käynnistin, ei öljynpainetta. Sitten lisättiin öljyä ja uusi yritys, ei öljynpainetta. Auto hinaamalla traileriin, verstaalle ja yritettiin vielä kerran, sama homma ei öljynpainetta, valo palaa ja mittari näyttää nollaa. ( Autossa VDO:N erillien mittari ja alkuperäinen valo) Moottori osiksi, missään osassa ei ollut mitään ihmeellistä kulumaa mutta vaihdettiin kaikki laakerit, renkaat, stefat, jne sekä uusi öljypumppu, myös turbo laakeroitiin koska siihen oli ilmaantunut pieni välys. Moottori kasaan, paikalleen ja koekäyttö, ei öljynpainetta. Purettiin öljynsuodattimen jalka, puhdistettiin ja tarkastettiin kaikki osat (kello 03.00) eikä löydetty mitään ihmeellistä, jalka takaisin kasaan ja paikoilleen, nyt löytyi vähän öljynpainetta.
Aluksi koneessa oli Neste Citypro 5W40 ja sitten vaihdoin sinne Castroll TWS Motorsport 10W60:set.
Vieläkin tyhjäkäynnillä lämpimänä valo vilkuttaa ja kierroksilla kylmänä max 4 bar ja lämpimänä 2 bar.
Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi vai täytysikö vielä purkaa öljynsuodattimen jalka uudelleen.