w201 om602 pientä lisätehoa 200-300hv?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

w201 om602 pientä lisätehoa 200-300hv?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

joo elikkä pikkumersua olis tarkoitus vähän laittaa sillätavalla että ei ihan jalkoihin jää ja ei tulisi ikuinen rassauspaikka kun ihan käyttöautosta puhutaan! :roll:
liikkuu huhuja että kannattaisi käyttää viton elementtejä?:shock:
itse löysin 5,5 ja 6mm kokoisina eli aika soppeli tähän tarkoitukseen.
välijäähdyttimelle on kanssa aikahankala löytää paikkaa kun on tuo ilmastoinninkenno...:cry:

KERTOKAA VIISAAMMAT NEUVOJA! :oops:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suoraan 7mm elementit.

6mm tapeilla jää teho vähän reiluun 200hv vitoskoneessa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No jos ne Viton elementit saa ilmatteeksi niin kannattaa laittaa, mutta muuten sitten vaikka 8 mm elementit :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

http://www.holysmoke.fi/hsd/hsdshop/pro ... hhk713mf44

Näistä oli piiitkä keskustelu foorumilla, en jaksanut nyt etsiä
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ehkä sinne kannattaa laittaa kuitenkin ne mynän elementit :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

200-300hp tehoille ei kyllä vielä pakolliset, mutta tottakai mynät on parhaat maailmassa :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

On ne jos ei halua kolisevaa mersua ja kukas nyt sellaisen haluaa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Holysmokea en suosittele. Harmittaa vieläkin ittee ku tuli siellä pumppu laitettua Italian poikien elementeilä....... :x
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veskola kirjoitti:On ne jos ei halua kolisevaa mersua ja kukas nyt sellaisen haluaa :roll:
Mikäs kolisevassa on muka vikana :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mun mielestä 20v vanhan auton kuuluukin kolista ;D Eivaan, itselläni siis ei ole noita.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

veskola kirjoitti:Ehkä sinne kannattaa laittaa kuitenkin ne mynän elementit :roll:
Niimpä. Ja jos sattuu joskus kaipaan lisää paukkua, nii ompaha pumpusa reserviä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

jeemu kirjoitti:
veskola kirjoitti:Ehkä sinne kannattaa laittaa kuitenkin ne mynän elementit :roll:
Niimpä. Ja jos sattuu joskus kaipaan lisää paukkua, nii ompaha pumpusa reserviä.
Ja näinhän se aina tahtoo mennä! kun sen kerran alottaa............. :arrow:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

XUX63 kirjoitti:
veskola kirjoitti:On ne jos ei halua kolisevaa mersua ja kukas nyt sellaisen haluaa :roll:
Mikäs kolisevassa on muka vikana :shock:
Eikä ne mitään kolise.. Ainakaan nuo normi ppd:n laittamilla tapeilla. :D

ex.350 kävi kyllä oikein sievästi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mika.T kirjoitti:ex.350 kävi kyllä oikein sievästi.
Siinä olikin erilainen nokka-akseli pumpussa vai mitä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kolisee tai ei, silti sijottasin Mynä malliin. Loppuu kapees kesto ennenku pumpus tuotto. Eikä käynti vakiosta eroo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

en minä kolinaa säiky! kuuluu asiaan :D
mutta toimintavarmuus on se juttu mikä on lähinnä ensisiaista kun ei ole toista autoa.
se on totta että nälkä kasvaa syödessä kun näitä laittaaa :twisted:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kalisevat ja huonosti toimivat pumput ei kyllä kuulu asiaan mitenkään. Toimintavarmuutta minä olen nyt testaillut varmaankin 60 000 km mynän seiskamillisellä pumpulla.


...tai no, jos ei ole toista autoa niin ei kyllä kannata mitään 7 mm elementtejä edes harkita :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

veskola kirjoitti:Kalisevat ja huonosti toimivat pumput ei kyllä kuulu asiaan mitenkään. Toimintavarmuutta minä olen nyt testaillut varmaankin 60 000 km mynän seiskamillisellä pumpulla.


...tai no, jos ei ole toista autoa niin ei kyllä kannata mitään 7 mm elementtejä edes harkita :roll:
En nyt niinkään sanois. Itellä yks auto ja siinä on seiskat pumpussa. Kilometrejä tulee ja pidän sitä kyllä luotettavana pelinä vaikka monet epäilee. Monesti sanottua, mutta korvienvälistä pitkälti kiinni miten kestää....
IG: @pyrytakkunen
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

veskola kirjoitti:Kalisevat ja huonosti toimivat pumput ei kyllä kuulu asiaan mitenkään. Toimintavarmuutta minä olen nyt testaillut varmaankin 60 000 km mynän seiskamillisellä pumpulla.


...tai no, jos ei ole toista autoa niin ei kyllä kannata mitään 7 mm elementtejä edes harkita :roll:
suurinpiirtein 180tkm ajettu 120kuution mynän seiskamillisellä pumpulla siis samalla... nyt sitten kohtapuoliin pitäisi harkita pumpun päivitystä kun on moottoripuoli saatu päivitettyä... et pääsisi eri sataluvulle :shock:

hienosti pelannut mynäpumppu ei voi moittia :D pumpussa ei mitään häikkää enkä ole sitä sekaisinkaan ruuvaillut :D
Itse tein ja säästin
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

mitenkäs kun ei jaksaisi (ainakaan vielä) rakentaa kaikkea alusta loppuun niin sillä minä sitä toimimista mietin lähinnä laatikon puolesta...
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

automaattihan se :roll:
entinen omistaja uusinu jonkun verran sisuskaluja joten pelaa jotenkuten...
ketokaapas minkäverran tehoja se vakio tomaattilooda kestää?
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Järkevällä käytöllä 250-350Nm. Edellyttää että laatikko on timmissä kunnossa ja paineet vedetty aika tappiin.

Kysessä 722.4 laatikko
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Mulla kesti 722.4 melkein koko kesän 560Nm ja 350 heppaa, eikä ollu välttämättä järkeväksi luokiteltavaa käyttöä. Painetta ruuvasin muistaakseni 4 kierrosta lisää ja lisäksi alipainelijassa oli magneetiventtiili jolla vaihdettiin laatikolle ahtopaine alipaineen sijasta kun ahdot nousi yli 0.5bar. vaihtoi kohtuu mukavasti kevyesti kiihdyttäessä ja todella terävästi kun oli ahtoja pelissä.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

joku 722 se on mutta tuota viimeistä numeroa sieltä ei löydy.
etu rummussa oli isommat kitkalevyt kun niitä on kahden kokoisia
missä kohti se paineen säätäjä onkun ei ole sattunut silmiin vaikka olen pari laatikkoa purkanut
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mikä noista tomaatti lootista sitten hajooa, kun hajoaa? manuaalista menee rattaat, mutta meneekö tomaatista rattaat, kytkin, turbiini, vai mikä?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

eräs mersuautomaatti guru sanoi että mersun turbiini on terästä! koskaan ei ollu törmänny rikkinäiseen.
kitkalevyt ja pannat alkaa luistaa ja joskus niita peltirattaita repeilee..
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ekat muutama kymmenentuhatta rempatulla vakioaskilla ilman alipaineita ja täysillä askin paineilla ja kaippa tuo siihen aikaan (2005) oli tehokkaimpia mitä oli. Sittemmin vahvistetulla pidempään eli yhteensä 150tkm kohtuu pienin remontein. Perien hajoomiset ja tuommosethan oli ihan omaa pöhlöyttä ja kokeilunhalua niinkuin jo edellä mainittu :oops: Kiva oli ajella kolisevalla ja kilisevällä kireenokkaisella mynäpumpulla :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

meinaako se paineen säätö sitä morkula joka on pellinalla tai laatikossa siis sitä että millä vauhdilla se ryntäyttää vaihteen päälle?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

sitäkin ole miettinyt, että kuinka se oikeesti tulis sitä säätää, että kestää pisimpään, jos on alimitotettu loota ja ylimitotettu teho. eli vaikka 400 heppaa ja 722.4

jos säätää napakaks, eli vaihdot ei luista, niin käy rattaitten ja muiden osien päälle, jos säätää semmoseks normaaliks, että luistaa sopivasti, niin ainakin osien kuluminen npeutuu. käy ainakin niiden kitkalevyjen ja pantojen päälle. toisella tapaa loota kuluu, muttei varsinaisesti mene rikki ja toisella tapaa sitten lähtee hampaat, tai pannat, tai joku muu osa pettää. onko noin?
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin