joo elikkä pikkumersua olis tarkoitus vähän laittaa sillätavalla että ei ihan jalkoihin jää ja ei tulisi ikuinen rassauspaikka kun ihan käyttöautosta puhutaan!
liikkuu huhuja että kannattaisi käyttää viton elementtejä?:shock:
itse löysin 5,5 ja 6mm kokoisina eli aika soppeli tähän tarkoitukseen.
välijäähdyttimelle on kanssa aikahankala löytää paikkaa kun on tuo ilmastoinninkenno...
en minä kolinaa säiky! kuuluu asiaan
mutta toimintavarmuus on se juttu mikä on lähinnä ensisiaista kun ei ole toista autoa.
se on totta että nälkä kasvaa syödessä kun näitä laittaaa
Kalisevat ja huonosti toimivat pumput ei kyllä kuulu asiaan mitenkään. Toimintavarmuutta minä olen nyt testaillut varmaankin 60 000 km mynän seiskamillisellä pumpulla.
...tai no, jos ei ole toista autoa niin ei kyllä kannata mitään 7 mm elementtejä edes harkita
veskola kirjoitti:Kalisevat ja huonosti toimivat pumput ei kyllä kuulu asiaan mitenkään. Toimintavarmuutta minä olen nyt testaillut varmaankin 60 000 km mynän seiskamillisellä pumpulla.
...tai no, jos ei ole toista autoa niin ei kyllä kannata mitään 7 mm elementtejä edes harkita
En nyt niinkään sanois. Itellä yks auto ja siinä on seiskat pumpussa. Kilometrejä tulee ja pidän sitä kyllä luotettavana pelinä vaikka monet epäilee. Monesti sanottua, mutta korvienvälistä pitkälti kiinni miten kestää....
veskola kirjoitti:Kalisevat ja huonosti toimivat pumput ei kyllä kuulu asiaan mitenkään. Toimintavarmuutta minä olen nyt testaillut varmaankin 60 000 km mynän seiskamillisellä pumpulla.
...tai no, jos ei ole toista autoa niin ei kyllä kannata mitään 7 mm elementtejä edes harkita
suurinpiirtein 180tkm ajettu 120kuution mynän seiskamillisellä pumpulla siis samalla... nyt sitten kohtapuoliin pitäisi harkita pumpun päivitystä kun on moottoripuoli saatu päivitettyä... et pääsisi eri sataluvulle
hienosti pelannut mynäpumppu ei voi moittia pumpussa ei mitään häikkää enkä ole sitä sekaisinkaan ruuvaillut
automaattihan se
entinen omistaja uusinu jonkun verran sisuskaluja joten pelaa jotenkuten...
ketokaapas minkäverran tehoja se vakio tomaattilooda kestää?
Mulla kesti 722.4 melkein koko kesän 560Nm ja 350 heppaa, eikä ollu välttämättä järkeväksi luokiteltavaa käyttöä. Painetta ruuvasin muistaakseni 4 kierrosta lisää ja lisäksi alipainelijassa oli magneetiventtiili jolla vaihdettiin laatikolle ahtopaine alipaineen sijasta kun ahdot nousi yli 0.5bar. vaihtoi kohtuu mukavasti kevyesti kiihdyttäessä ja todella terävästi kun oli ahtoja pelissä.
joku 722 se on mutta tuota viimeistä numeroa sieltä ei löydy.
etu rummussa oli isommat kitkalevyt kun niitä on kahden kokoisia
missä kohti se paineen säätäjä onkun ei ole sattunut silmiin vaikka olen pari laatikkoa purkanut
eräs mersuautomaatti guru sanoi että mersun turbiini on terästä! koskaan ei ollu törmänny rikkinäiseen.
kitkalevyt ja pannat alkaa luistaa ja joskus niita peltirattaita repeilee..
Ekat muutama kymmenentuhatta rempatulla vakioaskilla ilman alipaineita ja täysillä askin paineilla ja kaippa tuo siihen aikaan (2005) oli tehokkaimpia mitä oli. Sittemmin vahvistetulla pidempään eli yhteensä 150tkm kohtuu pienin remontein. Perien hajoomiset ja tuommosethan oli ihan omaa pöhlöyttä ja kokeilunhalua niinkuin jo edellä mainittu Kiva oli ajella kolisevalla ja kilisevällä kireenokkaisella mynäpumpulla
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
sitäkin ole miettinyt, että kuinka se oikeesti tulis sitä säätää, että kestää pisimpään, jos on alimitotettu loota ja ylimitotettu teho. eli vaikka 400 heppaa ja 722.4
jos säätää napakaks, eli vaihdot ei luista, niin käy rattaitten ja muiden osien päälle, jos säätää semmoseks normaaliks, että luistaa sopivasti, niin ainakin osien kuluminen npeutuu. käy ainakin niiden kitkalevyjen ja pantojen päälle. toisella tapaa loota kuluu, muttei varsinaisesti mene rikki ja toisella tapaa sitten lähtee hampaat, tai pannat, tai joku muu osa pettää. onko noin?