turbo suosituksia ja muuta semmosta.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikö kukaan ole saanu kankea poikki turbodiiselistä? kansipahvi alkaa ilmeisesti antautuun jossakin 2 baarin ahtopaineen jälkeen, jos ruokapuoli on kunnossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

napa kirjoitti:
Sami T kirjoitti:
Tääl kyläl on yksi 603/7mm pumppu/hy35, siinä ainaki toimii ihan hienosti ja on iha ok herkkäkin
nämä voi olla makuasioitakin, kuinka pelaa, mutta onko siinä autossa/koneessa kokeiltu muita turboja, että on jotain vertailukohtaa sanoa, kuten esim. jeemulla on asiasta muutakin, kuin mutua...

en sitä sano, että se huono olis, mutta ei ainakaan paperilla ole se "paraskaan"...
Eikai sitä tarvi siinä kyseisessä autossa kokeilla?
Minkälainen olisi paperilla parempi?

Olis kiva nähdä penkkilappuja missä olis muutakin kuin teho ja vääntökäyrä, esim ahtopaine, pakopaine, seos käyrät. Amw:ltä sellaisia ainakin saapi..
Viimeksi muokannut Sami T, To 09.09.2010 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Nyt olis tenavassa kaks turboa, vakio kkk tai garretti konepellin alla ja hx35w taka-akselin yläpuolella 8)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

nj^ kirjoitti:Nyt olis tenavassa kaks turboa, vakio kkk tai garretti konepellin alla ja hx35w taka-akselin yläpuolella 8)
minkälainen hx35
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

siivet 56/60, eli parhain herääminen ei tuossa 10v koneessa varmaan ole.. Pakopesäkin #12 :roll:

e: Niin ja testinvuoksi ostin, vaihtuu tod.näk. gt32:seen jossakin kohtaa :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sami T kirjoitti: Olis kiva nähdä penkkilappuja missä olis muutakin kuin teho ja vääntökäyrä, esim ahtopaine, pakopaine, seos käyrät. Amw:ltä sellaisia ainakin saapi..
Ois myöski kiva nähä moiset penkkilaput tosta 603/hy35.

Seos käppyrät oon nykyää ottanu taltee omista penkityksistä, eipähä tartte arvailla. Eihä se ois huono ottaa ahtokäyrääki.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

nj^ kirjoitti:siivet 56/60, eli parhain herääminen ei tuossa 10v koneessa varmaan ole.. Pakopesäkin #12 :roll:

e: Niin ja testinvuoksi ostin, vaihtuu tod.näk. gt32:seen jossakin kohtaa :lol:
Liian suuri kompura suhteessa pakoseen dieseliin.

Mainittakoon edellisen sivun keskusteluun HY35 #8 pakopesä on pienempi kuin tuo HX35:een laitettu valmetin #8 pesä.
Holset siellä lukee..
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

jeemu kirjoitti:
Sami T kirjoitti: Olis kiva nähdä penkkilappuja missä olis muutakin kuin teho ja vääntökäyrä, esim ahtopaine, pakopaine, seos käyrät. Amw:ltä sellaisia ainakin saapi..
Ois myöski kiva nähä moiset penkkilaput tosta 603/hy35.

Seos käppyrät oon nykyää ottanu taltee omista penkityksistä, eipähä tartte arvailla. Eihä se ois huono ottaa ahtokäyrääki.
Niitä olis aina kiva katsella, erilaisilla osilla kasattuja kokonaisuuksia, mutta ei tuosta 603/hy35:sta taida sellaista lappua olla, ikävä kyllä.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Solmurauta kirjoitti:
nj^ kirjoitti:siivet 56/60, eli parhain herääminen ei tuossa 10v koneessa varmaan ole.. Pakopesäkin #12 :roll:

e: Niin ja testinvuoksi ostin, vaihtuu tod.näk. gt32:seen jossakin kohtaa :lol:
Liian suuri kompura suhteessa pakoseen dieseliin.

Mainittakoon edellisen sivun keskusteluun HY35 #8 pakopesä on pienempi kuin tuo HX35:een laitettu valmetin #8 pesä.
Pakopesä on kyllä pieni, jotekin itsellä on vaan sellainen ajatus että reilu ulkoinenhukkis korvaa tota hommaa. Ahto/pakopaine mittaukset varmaan kertoisivat paljon..
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Solmurauta kirjoitti:
nj^ kirjoitti:siivet 56/60, eli parhain herääminen ei tuossa 10v koneessa varmaan ole.. Pakopesäkin #12 :roll:
Liian suuri kompura suhteessa pakoseen dieseliin.
Kyllähän taka-akselisijoitus huutaa ahtimelta ylipientä turbiinia.
nj^ kirjoitti:Nyt olis tenavassa kaks turboa, vakio kkk tai garretti konepellin alla ja hx35w taka-akselin yläpuolella
Millä pumpulla tuossa tenavassa öljy saadaan takaisin lohkoon? Omaani hommasin näpsän kokoisia jenkkipumppuja.
Viimeksi muokannut norsu, To 09.09.2010 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

se on kyllä vielä takapenkillä laatikossa :lol: Mutta olisihan ne mahdollista asentaa taka-akselin päälle, johan siinä m5 tuplaturbossa oli niin tehty :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

nj^ kirjoitti:se on kyllä vielä takapenkillä laatikossa :lol: Mutta olisihan ne mahdollista asentaa taka-akselin päälle, johan siinä m5 tuplaturbossa oli niin tehty :lol:
Sinne suunnalle nuo omatkin on menossa... :D
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mistä autosta se norsu nytten puhuu ja milloin on menossa :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

norsu kirjoitti:
nj^ kirjoitti:se on kyllä vielä takapenkillä laatikossa :lol: Mutta olisihan ne mahdollista asentaa taka-akselin päälle, johan siinä m5 tuplaturbossa oli niin tehty :lol:
Sinne suunnalle nuo omatkin on menossa... :D
takapenkille laatikkoon, vai auton alle samoille suunnille :lol: Hemmetti oli hyvässä kunnossa tuo ahdin jonka ostin, melkeinpä harmittaa että joutuu ton kuntosen ja noin halvan vaihtamaan jossakin kohtaa sopivampaan :cry: 350e maksoin ja ei sivuttaisvälystä, pitkittäisvälystäkin alle 0,2mm, kompurapuoli on melkein kuin uusi ja noh, pakopuoli nyt ulkopuolelta ruosteessa niinkuin aina :roll: Koko ahdin siis uutta vastaava
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Norsulle tulee Pornstarteriin ahtimet takapaksiin kun ei muualle enää mahdu ;)
diipa daapa...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sentään sitä vielä siis tehdään kun on ollut "pieni" luova tauko, meinasin jos se pakettiautohulluus olisi jo haihtunut mutta kun ei niin ei :wink:

Portteri ei taida olla ollut ajossa aikoihin vai ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Mahtaskoo tulla hyvä jos laittas turbon kannen viereen mutta käyttäs pakosarjan putket takakontin kautta ja tulis putkille pituutta 10 metriä.. :lol:
ja sitte toine sarja-ahtimeksi pakoputken jatkoks takakonttiin. :lol:
Holset siellä lukee..
Avatar
micas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:32
Paikkakunta: kaustinen

Viesti Kirjoittaja micas »

mulla oli ennen hx35 om602sessa. kolmen tonnin kohalla alko vetämää seiskamillisellä pumpulla ja maltillisella syötöllä. nyt on hx40 ja syötö tapissa veto alkaa non 3500 ja jatkuu 6200asti. nyt ois tarkotus laittaa lisäks remmi ahin että sais voimaa vähän alaski
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Veto pitää kyllä alkaa ennen 2500 rpm, muuten on auto pilalla :roll:

siis dieselissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Solmurauta kirjoitti:Mahtaskoo tulla hyvä jos laittas turbon kannen viereen mutta käyttäs pakosarjan putket takakontin kautta ja tulis putkille pituutta 10 metriä.. :lol:
ja sitte toine sarja-ahtimeksi pakoputken jatkoks takakonttiin. :lol:
Jaa niinku pikkulohko Mosseis... :lol:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

veskola kirjoitti:Sentään sitä vielä siis tehdään kun on ollut "pieni" luova tauko, meinasin jos se pakettiautohulluus olisi jo haihtunut mutta kun ei niin ei :wink:

Portteri ei taida olla ollut ajossa aikoihin vai ?
Natsipakastin liikkuu vielä joskus (ehkä jopa omin avuin). Motin osat on hieman hankalan tuntuisia haalia kokoon, mutta viimoset osat alkais olla matkalla vihdoinkin...

Mitään ultratehokasta en ole rakentamassa, oikeastaan kyse on ennemminkin joidenkin perversioiden toteuttamisesta ja "mahdottoman" tavoittelusta. Motti on vain osa projektia...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

jeemu kirjoitti:
Sami T kirjoitti: Olis kiva nähdä penkkilappuja missä olis muutakin kuin teho ja vääntökäyrä, esim ahtopaine, pakopaine, seos käyrät. Amw:ltä sellaisia ainakin saapi..
Ois myöski kiva nähä moiset penkkilaput tosta 603/hy35.

Seos käppyrät oon nykyää ottanu taltee omista penkityksistä, eipähä tartte arvailla. Eihä se ois huono ottaa ahtokäyrääki.
Sen verran ainakin ahistaa että 120km/h kun ajelee tasakaasulla on ahtoa 0,3-0,4bar. Kierroksiahan sillon on aika lähelle 3000rpm.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

pera8x kirjoitti:eikö kukaan ole saanu kankea poikki turbodiiselistä? kansipahvi alkaa ilmeisesti antautuun jossakin 2 baarin ahtopaineen jälkeen, jos ruokapuoli on kunnossa.
Poikki asti en tiä, mutta mutkalle=vituiksha noita o menny nii kapiasta ku leveestäki.
Teräs tiiviste pitää aika hyvin paineet pytys.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jeemu kirjoitti:
pera8x kirjoitti:eikö kukaan ole saanu kankea poikki turbodiiselistä? kansipahvi alkaa ilmeisesti antautuun jossakin 2 baarin ahtopaineen jälkeen, jos ruokapuoli on kunnossa.
Poikki asti en tiä, mutta mutkalle=vituiksha noita o menny nii kapiasta ku leveestäki.
Teräs tiiviste pitää aika hyvin paineet pytys.
onkos tosta mitään tietoa, että millä tehoilla/väännöillä/ahtopaineilla?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

sopiva turbokin löyty jo. taikka sopiva ja sopiva... suunnitelmat pikkasen muuttu. otetaan koneesta irti se, minkä se antaa. holsetin hx40 billetti siivellä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

pera8x kirjoitti:sopiva turbokin löyty jo. taikka sopiva ja sopiva... suunnitelmat pikkasen muuttu. otetaan koneesta irti se, minkä se antaa. holsetin hx40 billetti siivellä.
No ni. Ei muutaku Mynän 8mm kii, kyllä se selvii millä nyyttonilla se veivi antautuu :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

2.9 ltr:n OM602 kanki tulee pihalle jossain 0.8 ahtojen (ja jotain + 160 hp) jälkeen :P mutta siinä nyt on niin susi kankisuhde ja kanki muutenkin, että sitä ei kai oikein voi käyttää vertailukohtana :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

napa kirjoitti:2.9 ltr:n OM602 kanki tulee pihalle jossain 0.8 ahtojen (ja jotain + 160 hp) jälkeen :P mutta siinä nyt on niin susi kankisuhde ja kanki muutenkin, että sitä ei kai oikein voi käyttää vertailukohtana :roll:
Aha selvä :lol:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

napa kirjoitti:2.9 ltr:n OM602 kanki tulee pihalle jossain 0.8 ahtojen (ja jotain + 160 hp) jälkeen :P mutta siinä nyt on niin susi kankisuhde ja kanki muutenkin, että sitä ei kai oikein voi käyttää vertailukohtana :roll:
joo, mutta mulla onkin pikkulohkon 602:nen. hyvin se on kestäny jo vuoden tämmöstä pikkurääkkiä. katotaan kuinka se kestää isompaa rääkkiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

napa kirjoitti:2.9 ltr:n OM602 kanki tulee pihalle jossain 0.8 ahtojen (ja jotain + 160 hp) jälkeen :P mutta siinä nyt on niin susi kankisuhde ja kanki muutenkin, että sitä ei kai oikein voi käyttää vertailukohtana :roll:
Kerroppas miksei 2,3 litran nelisylinterisestä OM601:stä sitten tule 200-300 hp ja 1,7 barin asetuksilla ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin