turbo suosituksia ja muuta semmosta.
Eikai sitä tarvi siinä kyseisessä autossa kokeilla?napa kirjoitti:nämä voi olla makuasioitakin, kuinka pelaa, mutta onko siinä autossa/koneessa kokeiltu muita turboja, että on jotain vertailukohtaa sanoa, kuten esim. jeemulla on asiasta muutakin, kuin mutua...Sami T kirjoitti:
Tääl kyläl on yksi 603/7mm pumppu/hy35, siinä ainaki toimii ihan hienosti ja on iha ok herkkäkin
en sitä sano, että se huono olis, mutta ei ainakaan paperilla ole se "paraskaan"...
Minkälainen olisi paperilla parempi?
Olis kiva nähdä penkkilappuja missä olis muutakin kuin teho ja vääntökäyrä, esim ahtopaine, pakopaine, seos käyrät. Amw:ltä sellaisia ainakin saapi..
Viimeksi muokannut Sami T, To 09.09.2010 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ois myöski kiva nähä moiset penkkilaput tosta 603/hy35.Sami T kirjoitti: Olis kiva nähdä penkkilappuja missä olis muutakin kuin teho ja vääntökäyrä, esim ahtopaine, pakopaine, seos käyrät. Amw:ltä sellaisia ainakin saapi..
Seos käppyrät oon nykyää ottanu taltee omista penkityksistä, eipähä tartte arvailla. Eihä se ois huono ottaa ahtokäyrääki.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Liian suuri kompura suhteessa pakoseen dieseliin.nj^ kirjoitti:siivet 56/60, eli parhain herääminen ei tuossa 10v koneessa varmaan ole.. Pakopesäkin #12
e: Niin ja testinvuoksi ostin, vaihtuu tod.näk. gt32:seen jossakin kohtaa
Mainittakoon edellisen sivun keskusteluun HY35 #8 pakopesä on pienempi kuin tuo HX35:een laitettu valmetin #8 pesä.
Holset siellä lukee..
Niitä olis aina kiva katsella, erilaisilla osilla kasattuja kokonaisuuksia, mutta ei tuosta 603/hy35:sta taida sellaista lappua olla, ikävä kyllä.jeemu kirjoitti:Ois myöski kiva nähä moiset penkkilaput tosta 603/hy35.Sami T kirjoitti: Olis kiva nähdä penkkilappuja missä olis muutakin kuin teho ja vääntökäyrä, esim ahtopaine, pakopaine, seos käyrät. Amw:ltä sellaisia ainakin saapi..
Seos käppyrät oon nykyää ottanu taltee omista penkityksistä, eipähä tartte arvailla. Eihä se ois huono ottaa ahtokäyrääki.
Pakopesä on kyllä pieni, jotekin itsellä on vaan sellainen ajatus että reilu ulkoinenhukkis korvaa tota hommaa. Ahto/pakopaine mittaukset varmaan kertoisivat paljon..Solmurauta kirjoitti:Liian suuri kompura suhteessa pakoseen dieseliin.nj^ kirjoitti:siivet 56/60, eli parhain herääminen ei tuossa 10v koneessa varmaan ole.. Pakopesäkin #12
e: Niin ja testinvuoksi ostin, vaihtuu tod.näk. gt32:seen jossakin kohtaa
Mainittakoon edellisen sivun keskusteluun HY35 #8 pakopesä on pienempi kuin tuo HX35:een laitettu valmetin #8 pesä.
Kyllähän taka-akselisijoitus huutaa ahtimelta ylipientä turbiinia.Solmurauta kirjoitti:Liian suuri kompura suhteessa pakoseen dieseliin.nj^ kirjoitti:siivet 56/60, eli parhain herääminen ei tuossa 10v koneessa varmaan ole.. Pakopesäkin #12![]()
Millä pumpulla tuossa tenavassa öljy saadaan takaisin lohkoon? Omaani hommasin näpsän kokoisia jenkkipumppuja.nj^ kirjoitti:Nyt olis tenavassa kaks turboa, vakio kkk tai garretti konepellin alla ja hx35w taka-akselin yläpuolella
Viimeksi muokannut norsu, To 09.09.2010 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
takapenkille laatikkoon, vai auton alle samoille suunnillenorsu kirjoitti:Sinne suunnalle nuo omatkin on menossa...nj^ kirjoitti:se on kyllä vielä takapenkillä laatikossaMutta olisihan ne mahdollista asentaa taka-akselin päälle, johan siinä m5 tuplaturbossa oli niin tehty



W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Sentään sitä vielä siis tehdään kun on ollut "pieni" luova tauko, meinasin jos se pakettiautohulluus olisi jo haihtunut mutta kun ei niin ei
Portteri ei taida olla ollut ajossa aikoihin vai ?

Portteri ei taida olla ollut ajossa aikoihin vai ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Veto pitää kyllä alkaa ennen 2500 rpm, muuten on auto pilalla
siis dieselissä.

siis dieselissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jaa niinku pikkulohko Mosseis...Solmurauta kirjoitti:Mahtaskoo tulla hyvä jos laittas turbon kannen viereen mutta käyttäs pakosarjan putket takakontin kautta ja tulis putkille pituutta 10 metriä..
ja sitte toine sarja-ahtimeksi pakoputken jatkoks takakonttiin.

-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Natsipakastin liikkuu vielä joskus (ehkä jopa omin avuin). Motin osat on hieman hankalan tuntuisia haalia kokoon, mutta viimoset osat alkais olla matkalla vihdoinkin...veskola kirjoitti:Sentään sitä vielä siis tehdään kun on ollut "pieni" luova tauko, meinasin jos se pakettiautohulluus olisi jo haihtunut mutta kun ei niin ei![]()
Portteri ei taida olla ollut ajossa aikoihin vai ?
Mitään ultratehokasta en ole rakentamassa, oikeastaan kyse on ennemminkin joidenkin perversioiden toteuttamisesta ja "mahdottoman" tavoittelusta. Motti on vain osa projektia...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Sen verran ainakin ahistaa että 120km/h kun ajelee tasakaasulla on ahtoa 0,3-0,4bar. Kierroksiahan sillon on aika lähelle 3000rpm.jeemu kirjoitti:Ois myöski kiva nähä moiset penkkilaput tosta 603/hy35.Sami T kirjoitti: Olis kiva nähdä penkkilappuja missä olis muutakin kuin teho ja vääntökäyrä, esim ahtopaine, pakopaine, seos käyrät. Amw:ltä sellaisia ainakin saapi..
Seos käppyrät oon nykyää ottanu taltee omista penkityksistä, eipähä tartte arvailla. Eihä se ois huono ottaa ahtokäyrääki.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Poikki asti en tiä, mutta mutkalle=vituiksha noita o menny nii kapiasta ku leveestäki.pera8x kirjoitti:eikö kukaan ole saanu kankea poikki turbodiiselistä? kansipahvi alkaa ilmeisesti antautuun jossakin 2 baarin ahtopaineen jälkeen, jos ruokapuoli on kunnossa.
Teräs tiiviste pitää aika hyvin paineet pytys.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
onkos tosta mitään tietoa, että millä tehoilla/väännöillä/ahtopaineilla?jeemu kirjoitti:Poikki asti en tiä, mutta mutkalle=vituiksha noita o menny nii kapiasta ku leveestäki.pera8x kirjoitti:eikö kukaan ole saanu kankea poikki turbodiiselistä? kansipahvi alkaa ilmeisesti antautuun jossakin 2 baarin ahtopaineen jälkeen, jos ruokapuoli on kunnossa.
Teräs tiiviste pitää aika hyvin paineet pytys.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No ni. Ei muutaku Mynän 8mm kii, kyllä se selvii millä nyyttonilla se veivi antautuupera8x kirjoitti:sopiva turbokin löyty jo. taikka sopiva ja sopiva... suunnitelmat pikkasen muuttu. otetaan koneesta irti se, minkä se antaa. holsetin hx40 billetti siivellä.

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
2.9 ltr:n OM602 kanki tulee pihalle jossain 0.8 ahtojen (ja jotain + 160 hp) jälkeen
mutta siinä nyt on niin susi kankisuhde ja kanki muutenkin, että sitä ei kai oikein voi käyttää vertailukohtana 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joo, mutta mulla onkin pikkulohkon 602:nen. hyvin se on kestäny jo vuoden tämmöstä pikkurääkkiä. katotaan kuinka se kestää isompaa rääkkiä.napa kirjoitti:2.9 ltr:n OM602 kanki tulee pihalle jossain 0.8 ahtojen (ja jotain + 160 hp) jälkeenmutta siinä nyt on niin susi kankisuhde ja kanki muutenkin, että sitä ei kai oikein voi käyttää vertailukohtana
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kerroppas miksei 2,3 litran nelisylinterisestä OM601:stä sitten tule 200-300 hp ja 1,7 barin asetuksilla ?napa kirjoitti:2.9 ltr:n OM602 kanki tulee pihalle jossain 0.8 ahtojen (ja jotain + 160 hp) jälkeenmutta siinä nyt on niin susi kankisuhde ja kanki muutenkin, että sitä ei kai oikein voi käyttää vertailukohtana
Lisää tietoa: www.skg.fi